Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2013, 14:44   #681
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Je ziet genoeg dat Vld op het lokale niveau niets voorstelt, kijk bvb. naar Zaventem. Verhofstadt is de grote roerganger en houdt de boel draaiende.
Waar verdedigt tomm de Vld?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:45   #682
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
In Frankrijk is het nog wat slechter gesteld dan in België. Directieleden gaan niet naar de unief, maar naar de grandes écoles. Daar heb je alleen kinderen uit de aristocratie onder elkaar. Die gastjes hebben geen flauw benul van wat er leeft bij het volk. In het bedrijfsleven zijn ze dan goed in het creëren van allerlei strategische blauwdrukken die mooi klinken maar onmogelijk te implementeren zijn.

Bij GDF Suez zie je b.v. dat de Belgische managers die vanuit Electrabel komen veel meer kennis hebben van het operationele niveau. Maar de meest pragmatische is inderdaad de Nederlander die er nog rondloopt.
idd, in dat opzicht leunt Vlaanderen veel dichter aan bij de "latijnse" traditie, die echter zoals je zegt in de praktijk niet goed werkt en een klassenmaatschappij in de hand werkt.

Ik werk persoonlijk liever met de Nederlandse collega's. De kaderleden daar hebben gewoon een bureau tussen de "gewone" werknemers. En als ze een verkeerde beslissing nemen in de ogen van de werknemers, krijgen ze de volle laag, en omgekeerd natuurlijk ook.

Je kunt dat zelfs doortrekken naar integratie, die in Nederland een stuk beter verloopt dan in België. De elite in Vlaanderen, België, en Frankrijk, of ze nu links of rechts zijn, leven in hun eigen wereld, en hebben geen benul van wat er zich afspeelt in de migrantenwijken. Hoeveel parlementairen in Vlaanderen hebben een arbeiders achtergrond?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:46   #683
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Neen, dat was de visie van bepaalde segmenten van de PvdA die hij hier samenvatte.
Dat hebben we gezien bij Kris Merckx in Hoboken .
Die heeft zich ook enkele maanden kunnen gaan bijscholen ,nadat hij na enkele jaren "veldwerk" terug patiënten wou beginnen behandelen .
Die was helemaal niet halftijds als dokter blijven werken .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:47   #684
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn idee hierover ontstond eigenlijk bij historici, dat men die archiefcowboys eens wat experimentele archeologie geeft zodat zij weten hoe mensen in pakweg de 11de eeuw leefden.
Ik kan mij serieus ergeren aan historische publicaties waarin de auteur duidelijk geen flauw benul heeft van pakweg boogschieten, en klungelig termen die hij slecht begrijpt gebruikt.

Gaat men ver genoeg in de geschiedenis is het onmogelijk om een goede reconstructie te verkrijgen van de realiteit zonder ook de fysiek-materiele belevenis van toen zich eigen te maken.
Faalt men hierin krijgt men de soort oudheidsverheerlijkers zoals de intellectuelen bij N-SA (de solidaristen, niet te verwarren met N-VA, de neoconservatieven) wiens kijk op het verleden afdoet als een soort fan fiction van J.R.R. Tolkien.
Als het over het inschatten van de realiteit gaat, dan zou ik beginnen met het inschatten van de mens die aan dat inschatten begint. Als we zien dat de extraverte mens de realiteit anders inschat/ervaart dan de introverte mens, dan zouden we daar al mee moeten beginnen.

De kans is trouwens heel groot dat vanuit uw eigen psychologische type uw beeld van de realiteit sterk vertekend is, zelfs als je bewuste pogingen doet om dit basisverschil te compenseren.
Oud 3 november 2013, 14:47   #685
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
idd, in dat opzicht leunt Vlaanderen veel dichter aan bij de "latijnse" traditie, die echter zoals je zegt in de praktijk niet goed werkt en een klassenmaatschappij in de hand werkt.

Ik werk persoonlijk liever met de Nederlandse collega's. De kaderleden daar hebben gewoon een bureau tussen de "gewone" werknemers. En als ze een verkeerde beslissing nemen in de ogen van de werknemers, krijgen ze de volle laag, en omgekeerd natuurlijk ook.

Je kunt dat zelfs doortrekken naar integratie, die in Nederland een stuk beter verloopt dan in België. De elite in Vlaanderen, België, en Frankrijk, of ze nu links of rechts zijn, leven in hun eigen wereld, en hebben geen benul van wat er zich afspeelt in de migrantenwijken. Hoeveel parlementairen in Vlaanderen hebben een arbeiders achtergrond?
In Scandinavische landen en Finland is het zelfs zo dat leerkrachten in lagere en middelbare scholen met hun voornaam worden aangesproken. Wij zien ook dat het onderwijs daar beter is, en de kinderen minder wereldvreemd en angstig.
Oud 3 november 2013, 14:47   #686
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Je ziet genoeg dat Vld op het lokale niveau niets voorstelt, kijk bvb. naar Zaventem. Verhofstadt is de grote roerganger en houdt de boel draaiende.
VLD heeft bijna overal toch wel mensen met ervaring, net als SPA en CDenV, NVA niet. Sommige lokale lijsttrekkers ken ik persoonlijk, en zijn gewoon dom.
Oud 3 november 2013, 14:49   #687
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Scandinavische landen en Finland is het zelfs zo dat leerkrachten in lagere en middelbare scholen met hun voornaam worden aangesproken. Wij zien ook dat het onderwijs daar beter is, en de kinderen minder wereldvreemd en angstig.
Zelfs in Nederland is dat voor een groot stuk al zo. Nu goed, die aan arrogantie grenzende zelfverzekerdheid hoeft van mij nu ook weer niet.
Oud 3 november 2013, 14:50   #688
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe kom je daar toch bij man?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:51   #689
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als het over het inschatten van de realiteit gaat, dan zou ik beginnen met het inschatten van de mens die aan dat inschatten begint. Als we zien dat de extraverte mens de realiteit anders inschat/ervaart dan de introverte mens, dan zouden we daar al mee moeten beginnen.

De kans is trouwens heel groot dat vanuit uw eigen psychologische type uw beeld van de realiteit sterk vertekend is, zelfs als je bewuste pogingen doet om dit basisverschil te compenseren.
Dat weet ik heel goed, en mijn voorstel is er eentje om dat zo hard mogelijk tegen te gaan.

Ik ben introvert, en ik merk op dat de interactie tussen mij en de wereld die ik waarneem door een soort ontcijferingsmechanisme gebeurt dat eerst een model maakt van de realiteit en dan op dit model inspeelt. Ik communiceer dan ook nooit rechtstreeks met de realiteit, behalve zeldzame heldere momenten.

De studie van de waarnemer zoals jij dit hier voorstelt is een interessant idee maar ik vrees dat voor het verkrijgen van correcte directe wetenschappelijke resultaten van de bestudeerde waarnemers, wij nog niet ver genoeg staan met onze kennis hierover. Immers: men zou feitelijk voor elk waarnemend kader een soort van model moeten kunnen maken om te zien wat het zal produceren.

Wat ik op korte termijn dus voorstel is een immersie in de realiteit voor de persoon die deze realiteit bestudeert, om te voorkomen dat een al te foutief beeld gemaakt wordt over zaken die eenvoudig te voorkomen zijn.
Oud 3 november 2013, 14:52   #690
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U hebt echt geen idee van hoe het er in de N-VA aan toe gaat, en praat maar wat in het ijle. Als je als gewoon lid echte invloed wil hebben op de politiek, is de N-VA je beste keuze.
Hebt U een voorbeeld van gewone leden die kritiek hebben op Dewever? (en niet uit de partij stapten of gezet werden)
Oud 3 november 2013, 14:52   #691
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu goed, die aan arrogantie grenzende zelfverzekerdheid hoeft van mij nu ook weer niet.
Is dit je Vlaams kantje dat spreekt?
Oud 3 november 2013, 14:53   #692
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Hoe kom je daar toch bij man?
Zo gaat het er aan toe bij onze Nederlandse collega's. Een bekend en groot bedrijf overigens.
Oud 3 november 2013, 14:53   #693
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dit je Vlaams kantje dat spreekt?
misschien wel...
Oud 3 november 2013, 14:55   #694
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
VLD heeft bijna overal toch wel mensen met ervaring, net als SPA en CDenV, NVA niet. Sommige lokale lijsttrekkers ken ik persoonlijk, en zijn gewoon dom.
N-VA is op heel korte termijn enorm gegroeid, dan heb je nu eenmaal groeipijnen. Je kunt daar met veel leedvermaak naar kijken, maar als uw racistische belgische staat het daarvan zal moeten hebben, tjaa..

N-Va zal domme leden hebben, net als alle andere partijen. Guy Vanhengel, vriend van de racistische PS, geeft live op televisie toe dat niemand weet wat bedoeld werd met confederalisme, hoewel het al jaren in hun programma staat. Hoe stom en achterlijk kun je zijn?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:55   #695
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Zijn er wetenschappelijke studies die uitwijzen dat introverte mensen daadwerkelijk de wereld anders zien dan extraverte mensen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:56   #696
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja, en dan, in europese contekst maakt dat niet uit, in 10 minuten sta je in Wallonië, tenzij Vlaanderen natuurlijk een muur rond Brussel zou bouwen of zo, maar dat zou zelfdestructief zijn.
DDR-tijd is voorbij, waarde communist.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:56   #697
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt U een voorbeeld van gewone leden die kritiek hebben op Dewever? (en niet uit de partij stapten of gezet werden)
Als De Wever het goed doet dan,komt er geen kritiek.
Als de Wever het slecht zou doen ,dan zal hij kritiek krijgen .
Juist zoals Bracke al twee keer massaal kritiek kreeg ,ook van de gewone leden ,toen hij het slecht deed.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 3 november 2013 om 14:56.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:57   #698
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Demotte is wel maar een halve Waal.
Zijn moeder is een Vlaamse en hij werd opgevoed in Brakel,Oost Vlaanderen .
Eigenlijk kan je van hem even goed zeggen dat hij een Vlaming is,die goed Frans spreekt.
Nog een nestbevuiler
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2013, 14:59   #699
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt u een voorbeeld van gewone leden die kritiek hadden op Ceaușescu? (en niet uit de partij stapten of gezet werden)
Oud 3 november 2013, 15:04   #700
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige lokale lijsttrekkers ken ik persoonlijk, en zijn gewoon dom.
Je zou eens moeten weten welke Vld'ers het in mijn gemeente tot schepen hebben geschopt..

Je spreekt enkel over N-VA, alsof zij meer 'domme' mensen zouden hebben dan andere partijen. Dat verraad natuurlijk waar het bij u echt om te doen is: bashen van Vlaamsgezinde partijen, het gaat helemaal niet over vermeende 'asociale' maatregelen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be