![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#761 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je zou volgens mij gelijk hebben moest het verschil in types beperkt blijven tot de basisoriëntatie ten opzichte van het object, maar zo simpel is het uiteraard niet vermits de twee types nog eens uit elkaar vallen in de subtypes, denken, intuïtie, de gewaarwording en het voelen. De voor en nadelen bestaan maar zijn persoonlijk en relatief. Het is dus geenszins zo simpel als, dit basistype heeft nadelen, het andere heeft voordelen. Het haalt volgens mij niet veel uit van te vergelijken enkel en alleen om naar voor of nadelen te speuren. Vergelijk met huidskleur, rationeel gesproken is er weinig verschil terwijl de irrationele mens er soms toch enorm belang inlegt. Je kan daar alleen dan eens mee lachen. Moeilijk, het is gewoon de manier waarop de introverte mens de wereld aanschouwt, hij richt zich naar zijn eigen subjectieve interpretatie van het object, wat dus raar of zelden compatibel is met datzelfde object dat objectief waargenomen wordt door de extraverte mens.
|
|
|
|
|
#762 |
|
Banneling
|
In hoeverre ben je het met mij eens over het voordeel van een introvert (ik spreek hier over mijn type, INT) inzake het scheppen van werkbare modellen?
|
|
|
|
|
|
#763 |
|
Banneling
|
Nietzsche,
Probeer te zoeken naar de uitspraak "the map is not the territory" op Google. Anders wil ik voorbeelden geven van mijn eigen denken (ben INTJ-introvert) maar ik denk dat er mensen zijn die de materie beter kunnen uitleggen. Ik ben beroepsmisvormd als zijnde ingenieur. |
|
|
|
|
|
#764 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#765 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Natuurlijk, er is het Aspergersyndroom en mijn autisme dat in die zaken nogal eens misleidend kan zijn en een bepaald vertekend beeld schept. Ik kan dus in alle redelijkheid uw vraag niet beantwoorden zonder bij mezelf grote twijfel op te roepen.
|
|
|
|
|
#766 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Iets wat ik mij een lange tijd afvroeg: in hoeverre hinderde, of juist niet, je persoonlijkheidstype je loopbaan als gangster? |
|
|
|
|
|
|
#767 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die man wordt nu toch wel wat afgedaan als een pseudo wetenschapper. |
|
|
|
|
|
|
#768 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Over het verleden, het gangster zijn, de psychiaters en neurologen die ik dezelfde vraag heb gesteld zijn nogal eensluidend in hun antwoord. Er is daar inderdaad de observatie dat nogal veel Aspergers gangsters zijn, maar als je dan aandringt op meer duidelijkheid blijkt dat er volgens hen "nog veel meer onderzoek naar moet gebeuren..." Ze hoeden zich dus om daarover duidelijkheid te scheppen, een vorm van politieke correctheid als het ware. Maar dit gaat dan weer niet over het type, ik kan me ook daar niet echt over uitspreken.
|
|
|
|
|
#769 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kan een autistisch iemand extravert zijn? In mijn ogen zijn dat namelijk wel tegenpolen van elkaar. |
|
|
|
|
|
|
#770 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#771 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#772 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat was niet zijn vriend, maar hij kwam wel uit de partij. |
|
|
|
|
|
|
#773 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, dat kan kloppen.
|
|
|
|
|
#774 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
The most incredible result was registered in a July 2010 IRES (Romanian Institute for Evaluation and Strategy) poll, according to which 41% of the respondents would have voted for Ceausescu, had he run for the position of president. And 63% of the survey participants said their life was better during communism, while only 23% attested that their life was worse then.
http://www.balkanalysis.com/romania/...for-communism/ |
|
|
|
|
|
#775 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De treinen zitten tijdens de ochtendspits altijd overvol richting Brussel, niet richting Antwerpen, gek is dat, niet? |
|
|
|
|
|
|
#776 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#777 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#778 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat heeft evengoed niets te maken met Uw foutieve bewering dat Brussel de grootste stad van dit land zou zijn. Quod non. Een gewest is niet hetzelfde als een stad,Tomm. Antwerpen is en blijft de grootste stad van België. Meer dan dubbel zo groot als de tweed stad (Gent),dan komt Charleroi,dan Luik en dan pas Brussel op de vijfde plaats. |
|
|
|
|
|
|
#779 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|