Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 november 2013, 01:27   #921
shvb
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 20
Standaard

Bekijk de stiptheidscijfers in Duitsland. Wij zeuren wel, maar veel beter is het daar ook niet. Alleen horen we daar niets over. Wel van hun prachtige minimum lonen (5/u)
shvb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:27   #922
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Waarom zou BelgiË het anders doen dan succesvolle landen als Duitsland of Zwitserland? België is een klein land, dus dat maakt opsplitsing nog moeilijker.
In Zwitserland zijn verschillende spoorwegmaatschappijen actief. Inderdaad, waarom zouden we dus niet meerdere maatschappijen toelaten op het Belgisch spoorwegennet?! Goede vraag!

Ik zie trouwens geen bezwaar, ook al omdat er nu al niet al te veel lijnen bestaan die gespreid zijn over heel België.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:28   #923
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 44.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik daag u uit: neem de bus in Brugge naar Sluis.
En is die verbinding even frequent als, bvb. tussen Brugge en Damme? Kun je die bus gebruiken met een De Lijn abonnement?


Er wordt al lang over gesproken om de kusttram door te trekken naar Frankrijk en Nederland, het is er nooit van gekomen. Over de "Ijzeren Rijn" wordt nu toch ook al tientallen jaren rusie gemaakt tussen Vlaanderen en Nederland.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:29   #924
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
België, en zeker ook Vlaanderen, heeft een van de meest intensieve en dichte spoorwegennetten ter wereld.
Heel veel lijnen tussen Wallonië en Vlaanderen zijn afgeschaft, opgedoekt en zelfs opgebroken. Buiten Brussel verloopt de intensiviteit van de lijnen ook binnen de gewestgrenzen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:31   #925
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En is die verbinding even frequent als, bvb. tussen Brugge en Damme? Kun je die bus gebruiken met een De Lijn abonnement?
Ja, uw DL-abonnement is probleemloos te gebruiken. Wat de frequentie is, zou ik moeten opzoeken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:33   #926
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 44.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In Zwitserland zijn verschillende spoorwegmaatschappijen actief. Inderdaad, waarom zouden we dus niet meerdere maatschappijen toelaten op het Belgisch spoorwegennet?! Goede vraag!

Ik zie trouwens geen bezwaar, ook al omdat er nu al niet al te veel lijnen bestaan die gespreid zijn over heel België.
Alle grote lijnen worden uitgebaat door CFF, de federale Zwitserse spoorwegmaatschappij:

tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:34   #927
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Er wordt al lang over gesproken om de kusttram door te trekken naar Frankrijk en Nederland, het is er nooit van gekomen. Over de "Ijzeren Rijn" wordt nu toch ook al tientallen jaren rusie gemaakt tussen Vlaanderen en Nederland.
Een nieuwe spoorlijn aanleggen in Vlaanderen die door natuur- of woongebied moet, zou dezelfde problemen geven, hoor.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:35   #928
shvb
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een nieuwe spoorlijn aanleggen in Vlaanderen die door natuur- of woongebied moet, zou dezelfde problemen geven, hoor.
Ijzeren Rijn ligt er al, maar waarom da gezever over Zwitserse spoorwegen.
Wij zitten nu eenmaal met de NMBS tot er de NMVS is.
shvb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:36   #929
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Alle grote lijnen worden uitgebaat door CFF, de federale Zwitserse spoorwegmaatschappij:
Waarmee u bevestigt dat er dus andere lijnen door andere maatschappijen worden uitgebaat. Kortom, uw voorbeeld is geen tegenargument om op het Belgisch spoorwegennet geen meerdere maatschappijen toe te laten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:39   #930
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 44.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel veel lijnen tussen Wallonië en Vlaanderen zijn afgeschaft, opgedoekt en zelfs opgebroken. Buiten Brussel verloopt de intensiviteit van de lijnen ook binnen de gewestgrenzen.
Moeskroen-Kortrijk, lessines-geraardsbergen, leuven louvain-la neuve, Hasselt-Luik, Halle-Edingen, en nog andere die me ontsnappen. Richting Nederland: Essen-Roosendaal, en Luikt-Maastricht, that's it. Richting Frankrijk Quévy-Valenciennes en Moeskroen-Lille, that's it.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:41   #931
shvb
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Moeskroen-Kortrijk, lessines-geraardsbergen, leuven louvain-la neuve, Hasselt-Luik, Halle-Edingen, en nog andere die me ontsnappen. Richting Nederland: Essen-Roosendaal, en Luikt-Maastricht, that's it. Richting Frankrijk Quévy-Valenciennes en Moeskroen-Lille, that's it.
En hoeveel lijnen lopen er tussen uw geliefde zwitserland (bv Geneve) en frankrijk (bv Marseille)
shvb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:41   #932
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 44.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarmee u bevestigt dat er dus andere lijnen door andere maatschappijen worden uitgebaat. Kortom, uw voorbeeld is geen tegenargument om op het Belgisch spoorwegennet geen meerdere maatschappijen toe te laten.
Van mij mogen andere maatschappijen kleinere of toeristische lijnen uitbaten, bvb. met stoomlocomotieven, maar de voornaamste lijnen moeten in handen van de federale spoorwegmaatschappij blijven, zoals dat is in elk Europees federaal land.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:41   #933
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Moeskroen-Kortrijk, lessines-geraardsbergen, leuven louvain-la neuve, Hasselt-Luik, Halle-Edingen, en nog andere die me ontsnappen. Richting Nederland: Essen-Roosendaal, en Luikt-Maastricht, that's it. Richting Frankrijk Quévy-Valenciennes en Moeskroen-Lille, that's it.
In vergelijking met vroeger is dat nog slechts een handjevol.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:42   #934
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 44.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shvb Bekijk bericht
En hoeveel lijnen lopen er tussen uw geliefde zwitserland (bv Geneve) en frankrijk (bv Marseille)
Ook niet zoveel, als gevolg van de staatsgrenzen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:43   #935
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Van mij mogen andere maatschappijen kleinere of toeristische lijnen uitbaten, bvb. met stoomlocomotieven, maar de voornaamste lijnen moeten in handen van de federale spoorwegmaatschappij blijven, zoals dat is in elk Europees federaal land.
Er is geen reden om zomaar een doorslag te moeten zijn van een of ander land.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:44   #936
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ook niet zoveel, als gevolg van de staatsgrenzen.
Alleen gaat het in het plan van de N-VA niet om staatsgrenzen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:44   #937
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 44.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shvb Bekijk bericht
Ijzeren Rijn ligt er al, maar waarom da gezever over Zwitserse spoorwegen.
Wij zitten nu eenmaal met de NMBS tot er de NMVS is.
Ik herhaal mijn vraag. Waarom de NMBS opsplitsen, tenzij uit puur ideologische redenen, en van BelgiË het enige Europese land maken zonder nationale spoorwegmaatschappij die de belangrijkste lijnen uitbaat?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:46   #938
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 44.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alleen gaat het in het plan van de N-VA niet om staatsgrenzen.
in de praktijk wel, want zowat alles wordt geplitst, zelfs de spoorwegen en de diplomatie, wat een unicum in de wereld zou zijn.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:46   #939
shvb
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 november 2013
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ook niet zoveel, als gevolg van de staatsgrenzen.
Opsplitsing lijkt mij spijtig genoeg enige oplossing om openbaar vervoer in Vlaanderen te redden. Niemand gaat blijven betalen in zo'n klein land als de stiptheid er niet is.
shvb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2013, 01:48   #940
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 44.126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is geen reden om zomaar een doorslag te moeten zijn van een of ander land.
Dit zijn succesvolle, federale landen, die al jaren federaal zijn en waar België dus veel van zou kunnen leren.

Maar laten we eerlijk zijn: dit gaat helemaal niet over goede dienstverlening, maar over "voor Vlaendren alles, voor Belgikske niekske". En minder contact tussen Vlamingen en franstaligen is mooi meegenomen, U zult het ontkennen, maar daar gaat het natuurlijk over.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be