![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1241 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De franstaligen zijn hier duidelijk voor op Vlaanderen, dat wegens ideologische redenen de boot mist. |
|
|
|
|
|
|
#1242 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En de kennis van het Frans zal daarom ook blijven achteruit gaan. De Voeling met Franstalig Belgie zal blijven afzwakken tot ze volledig onbestaande is.
|
|
|
|
|
#1243 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1244 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1245 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wallonië is natuurlijk een ander geval, hoewel de kennis van het Nederlands daar ook sterk stijgt, kennen veel Walen nog steeds geen of onvoldoende Nederlands. |
|
|
|
|
|
|
#1246 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
En gelijk heb je. De talenkennis van de Brusselse schoolgaande jeugd gaat achteruit:
http://www.tvbrussel.be/nl/video/4/t...r-op-achteruit https://www.brusselnieuws.be/artikel...daalt-pijlsnel Een logisch gevolg van de huidige chaos met 24 Niet-Regeringen die dwars liggen en alles saboteren (2 Gemeenschappen, 3 Gemeenschapscommissies en 19 Gemeenten). In Duitsland kan een Land als Hamburg, Berlijn of Bremen zijn eigen onderwijspolitiek voeren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#1247 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja? Ik heb nog lang niet "alle" Vlaamse politici van Brussel gehoord. Bijgevolg is het een loze veronderstelling hier te kunnen spreken over "de meeste Brusselse politici".
|
|
|
|
|
|
#1248 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1249 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zonder enige waarde dus.
|
|
|
|
|
#1250 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Taalbadscholen vind ik trouwens helemaal geen voordeel, juist omdat kinderen van die leeftijd reeds de basisontwikkeling van taal achter de rug hebben. Zou men echt tweetalig onderwijs willen promoten, dan hoort dit te starten in de peuterafdeling. |
|
|
|
|
|
|
#1251 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Taalbadscholen vind ik trouwens helemaal geen voordeel, juist omdat kinderen van die leeftijd reeds de basisontwikkeling van taal achter de rug hebben. Zou men echt tweetalig onderwijs willen promoten, dan hoort dit te starten in de peuterafdeling. |
|
|
|
|
|
|
#1252 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
- http://www.tvbrussel.be/nl/video/4/t...r-op-achteruit - https://www.brusselnieuws.be/artikel...daalt-pijlsnel
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#1253 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Pedagogen hebben mijn ouders die tweetalige opvoeding afgeraden want het zou slecht zijn voor de taalverwerving. Gelukkig heb ik intelligente én koppige ouders die dat soort crimineel advies naast zich neer hebben gelegd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#1254 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1255 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1256 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Onderwijs mag ook saai zijn. Er is op zich niets boeiend aan het uit het hoofd leren van Latijnse woorden, Franse werkwoorden of de Nederlandse onregelmatige werkwoorden. Alleen vormt het wel een noodzakelijke stap: kennisverwerving.
|
|
|
|
|
|
#1257 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1258 |
|
Banneling
|
En hoe saaier de school, hoe beter die is.
|
|
|
|
|
|
#1259 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vandaag de dag is er echter een sfeertje ontstaan dat alles leuk moet zijn. Alleen is dat nu eenmaal niet de bedoeling van onderwijs. Natuurlijk moet een goede onderwijzer wat humor weten te brengen, moet hij een onderwerp boeiend kunnen aanbrengen, uitleggen, toelichten, enzovoort. Of alles nu "leuk" moet zijn, is evenwel nog iets heel anders.
|
|
|
|
|
|
#1260 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er iemand dit saai vindt. Neem nu een nieuw schrift. Welk kind wil er geen geheim schrift leren, of een nieuwe taal die als geheime taal kan dienen? Maar het verbaast mij niet dat jij kennis saai vindt: een uiterst-rechtse, saaie Vlaamse schoolmeester als jij kan inderdaad zelfs de meest boeiende thema's saai maken. Extreem-rechts dient niet de kennis, maar de laagste en meest ranzige instincten in de mens: machtsgeilheid, racisme, intolerantie.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 6 november 2013 om 12:32. |
|||||||
|
|
|