Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2013, 12:33   #1261
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Elke kennisverwerving is ongelofelijk boeiend. Ik besteed een heel groot deel van mijn vrije tijd aan het van buiten leren van woorden en werkwoordvervoegingen in vreemde talen. Ik heb altijd wel een Assimilboek bij de hand voor op de trein, de tram, de metro of de bus.

Maar het verbaast mij niet dat jij kennis saai vindt: een uiterst-rechtse, saaie Vlaamse schoolmeester als jij kan inderdaad zelfs de meest boeiende thema's saai maken. Extreem-rechts dient niet de kennis, maar de laagste en meest ranzige instincten in de mens: machtsgeilheid, racisme, intolerantie.
Als hij een school kiest voor zijn kinderen, kiest hij er eentje met de strengste en meest norse uitstraling. De leraren mogen alleen zwart, donkerblauw of hooguit bruin (maar liefst ook niet teveel) dragen en moeten met een geharde blik over de speelplaats kijken als ware het een slagveld.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 12:34   #1262
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elke kennisverwerving is ongelofelijk boeiend. Ik besteed een heel groot deel van mijn vrije tijd aan het van buiten leren van woorden en werkwoordvervoegingen in vreemde talen. Ik heb altijd wel een Assimilboek bij de hand voor op de trein, de tram, de metro of de bus.

Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er iemand dit saai vindt. Neem nu een nieuw schrift. Welk kind wil er geen geheim schrift leren, of een nieuwe taal die als geheime taal kan dienen?

Maar het verbaast mij niet dat jij kennis saai vindt: een uiterst-rechtse, saaie Vlaamse schoolmeester als jij kan inderdaad zelfs de meest boeiende thema's saai maken. Extreem-rechts dient niet de kennis, maar de laagste en meest ranzige instincten in de mens: machtsgeilheid, racisme, intolerantie.
uw enorme intellect heeft dus kennelijk grenzen.
Oud 6 november 2013, 12:35   #1263
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
En hoe saaier de school, hoe beter die is.
Zo heeft de burgemeester van Antwerpen gedecreteerd. Als je onze grote leider durft tegenspreken, ben je waarschijnlijk zo'n langharige mei '68-er. Laat me raden... je gebruikt waarschijnlijk drugs, stemt op de sossen en - horror! - hebt gestudeerd in Gent?

Gent is het Berlijn van Vlaanderen, met al zijn entartete types! Ik stel voor om Gent met de grond gelijk te maken en in de plaats een nieuwe stad Germania te stichten, met grote boulevards voor marsen en parades.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 6 november 2013 om 12:36.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 12:36   #1264
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk gaat de kennis van het Frans achteruit, om de eenvoudige reden dat voor de meeste jongeren die taal een "ver-van-mijn-bed-show" is geworden. Sociologisch hebben ze nog nauwelijks enige voeling met die taal, wat bijvoorbeeld heel anders is met het Engels.
Dat is wat U graag zou zien, maar klopt niet helemaal. Professioneel komen veel Vlamingen bvb. in het contact met Brussel of Wallonië, en tweetaligheid blijft een absolute vereiste voor veel jobs.
Ik bezocht onlangs een restaurant in Lembeek, hoewel de eigenaars Vlaams waren en het restaurant "het molentje" noemt, werden we in uitstekend Frans begroet, zonder dat ze wisten dat we franstalig of nederlandstalig waren, en kregen een Franse menukaart, naast ons zat een ouder koppel van Brugse komaf, die constant schakelden tussen het Brugs en het Frans.
Ik heb al vermeld dat sommige van de bekendste Vlaamse zangers in het Frans zingen, Franse rappers zijn populair bij de jongeren, net als Franse films als "bienvenue chez les chti" (hoe slecht ook) ook bij de jongeren een succes was. De oudere generatie is natuurlijk nog erg vertrouwd met de Franse chansons, die je ook constant hoort in Vlaamse horeca.
Tenslotte is heel Vlaanderen aan het internationaliseren, overal vind je tegenwoordig mensen van niet-Belgische komaf, en die spreken dikwijls beter Frans dan Nederlands.

Als ik de rondloop in Halle bvb. hoor ik minstens evenveel Frans als Nederlands spreken.

Laatst gewijzigd door tomm : 6 november 2013 om 12:49.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 12:39   #1265
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Succesvol naar aantal leerlingen. Of het succesvol is naar pedagogie, is sterk omstreden. Ik heb reeds aangegeven dat de noodzakelijke doorstroming naar het middelbaar er niet of onvoldoende is, waardoor het eigenlijk een doodlopend straatje is.

Taalbadscholen vind ik trouwens helemaal geen voordeel, juist omdat kinderen van die leeftijd reeds de basisontwikkeling van taal achter de rug hebben. Zou men echt tweetalig onderwijs willen promoten, dan hoort dit te starten in de peuterafdeling.
Het stond te lezen in De Standaard van gisteren dat tweetaligheid goed is voor de ontwikkeling van taalkennis in het algemeen. Daarom dat dialectsprekers een streepje voorhebben, want die zijn eigenlijk tweetalig opgevoed.

Vanaf 6 wordt het moeilijker, maar een taalbad kan nog altijd wonderen doen, en kinderen leren erg snel, ik spreek ook uit eigen ervaring.
Oud 6 november 2013, 12:41   #1266
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu ben ik eigenlijk mateloos nieuwsgierig. Stel dat het Brussels Gewest het onderwijs mag organiseren, wat zou ze anders doen dan wat de Franse en Vlaamse Gemeenschap nu doen? Financieel zou het alvast een ware hel worden, want voor het Vlaams ondewijs komt het leeuwenaandeel uit Vlaanderen.
Laat iedereen belasting betalen op de plaats waar die werkt en dat probleem is opgelost.

En in Duitsland en in elk federaal land dat zich respecteert, is er ook een Finanzausgleich, zonder enige koehandel.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 6 november 2013, 12:42   #1267
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het stond te lezen in De Standaard van gisteren dat tweetaligheid goed is voor de ontwikkeling van taalkennis in het algemeen. Daarom dat dialectsprekers een streepje voorhebben, want die zijn eigenlijk tweetalig opgevoed.

Vanaf 6 wordt het moeilijker, maar een taalbad kan nog altijd wonderen doen, en kinderen leren erg snel, ik spreek ook uit eigen ervaring.
²
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 6 november 2013, 12:42   #1268
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er iemand dit saai vindt. Neem nu een nieuw schrift. Welk kind wil er geen geheim schrift leren, of een nieuwe taal die als geheime taal kan dienen?

Wat een belachelijk tijdverdrijf is dat. Wat zijt ge daar nu mee met woorden en werkwoordsuitgangen in allerlei vreemde talen van buiten te leren. Je zou beter één taal goed leren , dan zou je er in de praktijk iets mee kunnen doen. .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 12:43   #1269
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens uw eigen link zijn het gewoon de criteria voor tweetaligheid die strenger geworden zijn.

De onderzoekers aan de VUB pleiten ook sterk voor meertalige scholen.

Ik merk dat zelfs de lokale Marokkaanse kruidenier tegenwoordig wat Nederlands spreekt, dat was 20 jaar geleden ondenkbaar.
Oud 6 november 2013, 13:19   #1270
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En gelijk heb je. De talenkennis van de Brusselse schoolgaande jeugd gaat achteruit:
http://www.tvbrussel.be/nl/video/4/t...r-op-achteruit
https://www.brusselnieuws.be/artikel...daalt-pijlsnel

Een logisch gevolg van de huidige chaos met 24 Niet-Regeringen die dwars liggen en alles saboteren (2 Gemeenschappen, 3 Gemeenschapscommissies en 19 Gemeenten). In Duitsland kan een Land als Hamburg, Berlijn of Bremen zijn eigen onderwijspolitiek voeren.
Ik hoor dus een stem voor Brussel als volwaardig derde gewest.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 13:30   #1271
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens uw eigen link zijn het gewoon de criteria voor tweetaligheid die strenger geworden zijn.

Ik merk dat zelfs de lokale Marokkaanse kruidenier tegenwoordig wat Nederlands spreekt, dat was 20 jaar geleden ondenkbaar.
Na (bijna) vijftig jaar migratie "wat Nederlands" spreken, lijkt mij niet echt een goede reden om de loftrompet boven te halen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 6 november 2013 om 13:36.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 13:35   #1272
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard De Endlösung der Nederlandstaligheid in Brussel.

Citaat:
Nu ben ik eigenlijk mateloos nieuwsgierig. Stel dat het Brussels Gewest het onderwijs mag organiseren, wat zou ze anders doen dan wat de Franse en Vlaamse Gemeenschap nu doen? Financieel zou het alvast een ware hel worden, want voor het Vlaams ondewijs komt het leeuwenaandeel uit Vlaanderen.
De Nl-scholen zou men een stille dood laten sterven door nog grotere invrstringsonwil dan nu het geval is.
En dan zijn de bonzen der Francité precies daar waar ze zijn willen: de Endlösung der Nederlandstaligheid in Brussel.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 november 2013 om 13:36.
Oud 6 november 2013, 13:55   #1273
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ook. Ze pleiten sterk voor meertalige scholen, om dat met het huidige systeem de tweetaligheid achteruitgaat.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 6 november 2013, 14:37   #1274
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wat U graag zou zien, maar klopt niet helemaal. Professioneel komen veel Vlamingen bvb. in het contact met Brussel of Wallonië, en tweetaligheid blijft een absolute vereiste voor veel jobs.
Ik bezocht onlangs een restaurant in Lembeek, hoewel de eigenaars Vlaams waren en het restaurant "het molentje" noemt, werden we in uitstekend Frans begroet, zonder dat ze wisten dat we franstalig of nederlandstalig waren, en kregen een Franse menukaart, naast ons zat een ouder koppel van Brugse komaf, die constant schakelden tussen het Brugs en het Frans.
Ik heb al vermeld dat sommige van de bekendste Vlaamse zangers in het Frans zingen, Franse rappers zijn populair bij de jongeren, net als Franse films als "bienvenue chez les chti" (hoe slecht ook) ook bij de jongeren een succes was. De oudere generatie is natuurlijk nog erg vertrouwd met de Franse chansons, die je ook constant hoort in Vlaamse horeca.
Tenslotte is heel Vlaanderen aan het internationaliseren, overal vind je tegenwoordig mensen van niet-Belgische komaf, en die spreken dikwijls beter Frans dan Nederlands.

Als ik de rondloop in Halle bvb. hoor ik minstens evenveel Frans als Nederlands spreken.
Ach helemaal niet. Vlaamse jongeren worden nauwelijks geconfronteerd met Franstalige cultuur, muziek of films. In Vlaanderen is tegenwoordig de Angelsaksische cultuur dominant. Die paar Franstalige zangers (zoals Stromae) en films die in Vlaanderen bekend zijn, zijn gewoon uitzonderingen. De meeste bekendste Vlaamse zangers, zingen tegenwoordig in het Engels (jammer genoeg).

En dat je meertalige menukaarten vindt in Vlaanderen (vooral dan in de toeristische gebieden), klopt. Maar dat is helemaal niet uitzonderlijk. In heel veel restaurants en hotels in het buitenland vind je ook gewoon meertalige informatie. Dat is geen bewijs dat het Frans populairder zou worden in Vlaanderen of bij de Vlaamse jeugd.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 14:39   #1275
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
We hebben het dan over het Lombard- of Brusselakkoord van 2001, één van de drie drie Lambermontakkoorden, dat voorzag in maatregelen om te verhinderen dat het Vlaams Blok door een meerderheids- of dominante positie in de Nederlandse taalgroep de werking van de BHR zou verlammen, en in financiële steun aan de gemeenten van het Brusselse gewest die een Vlaamse schepen of OCMW-voorzitter aanstellen.
Misschien vind ik ook nog terug hoe ze dat precies geflikt hebben...
Hendrik Vuye heeft het vandaag ook over de dubbele meerderheid in Brussel:

Citaat:
2001: exit dubbele meerderheid

In 2001 zaten de liberalen van Guy Verhofstadt aan de stuurknuppel. De belangrijkste waarborg voor de Brusselse Vlamingen, namelijk de dubbele meerderheid, werd afgebouwd. In beginsel moet er een dubbele meerderheid zijn, maar alleen bij de eerste stemming. Na 30 dagen kan men een tweede stemming organiseren en dan volstaat een meerderheid van ‘een derde’ van de stemmen in de Nederlandse taalgroep. Hoe wanhopig moet je als Vlaamse onderhandelaars geweest zijn om de dubbele meerderheid op Brussels niveau op te geven, maar alle grendels die Franstaligen dienen op federaal niveau te laten bestaan?
http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/br...kolonisator-ii
Oud 6 november 2013, 14:41   #1276
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja,ja waar is de tijd van de Vlaamse kruideniers die zelf nog hun vlees-sla op de toog klaarmaakten terwijl je er op stond te wachten .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 14:42   #1277
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Maar wat is nu eigenlijk tomm zijn punt met de quote hierboven in # 1314....?
Waar wil hij naartoe met dat sfeerbeeld?

Het lijkt weer zo een schimmenspelschaak met onduidelijke pionnen....

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 november 2013 om 14:48.
Oud 6 november 2013, 14:43   #1278
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ja,ja waar is de tijd van de Vlaamse kruideniers die zelf nog hun vlees-sla op de toog klaarmaakten terwijl je er op stond te wachten .
Nooit gezien.
Spreken we over de periode voor of net na WOII?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2013, 14:44   #1279
stropdrager
Minister-President

Standaard

Overigens gaat de analyse van Hendrik Vuye verder. Ik heb enkele interessante zinnen in het vet aangeduid.

Citaat:
Het Vlinderakkoord

Vlaanderen laat Brussel niet los. U kent de slogan. Klopt deze nog na het Vlinderakkoord? Heeft Vlaanderen Brussel losgelaten met het Vlinderakkoord?

Het Brusselse Gewest wordt bevoegd voor beroepsopleiding, toerisme en cultuur. Dit zijn gemeenschapsbevoegdheden. Brussel wordt aldus een gewest-gemeenschap.

Dit gebeurt echter stoemelings. Zo wordt Brussel bevoegd voor de ‘biculturele aangelegenheden van gewestelijk belang’. Kan u zich daar iets bij voorstellen?

Het Vlinderakkoord vermeldt in voetnoot het wel bijzonder onschuldige voorbeeld van de subsidiëring van de Zinneke Parade. Daarover gaat het evident niet. Het begrip bi-culturele materies van gewestelijk belang is een open en een vrij vage norm. Nagenoeg eender welk cultureel initiatief kan onder die noemer worden ontwikkeld. Brussel wordt zo bevoegd voor cultuur. Gaston Eyskens getuigt dat bij de eerste staatshervorming (1970) iedereen het er nog over eens was dat er geen Brusselse cultuur bestond. Meer nog, Eyskens vindt het één van de grote verwezenlijkingen van 'zijn staatshervorming' dat de Grondwet geen Brusselse en ook geen Belgische cultuur erkent. In 2011 werden deze woorden van Eyskens in de wind geslagen. Voortaan bestaat er wel degelijk een Brusselse cultuur en een Brussels cultuurbeleid. Dit betekent ook dat het Vlinderakkoord afrekent met de klassieke indeling in gemeenschappen en gewesten.

Via de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie (GGC) worden de Brusselaars ook bevoegd voor aspecten van de gezondheidszorg en hulp aan de personen, de gezinsbijslagen en het jeugdsanctierecht. Ook dit zijn eigenlijk gemeenschapsbevoegdheden. Bart Maddens schreef reeds dat Brussel aldus een ‘supergewest’ wordt.

Bovendien wordt Brussel verder verfranst. Belangrijke functies in de juridische wereld zijn voortaan voorbehouden aan Franstaligen. Zo moet de Brusselse Procureur des konings en de Brusselse arbeidsauditeur Franstalig zijn. Vlaamse juristen, rol uw matten!

Vlaanderen: de kolonie van Brussel?

Heeft Vlaanderen Brussel losgelaten? Ongetwijfeld. Belangrijke gemeenschapsbevoegdheden worden te Brussel niet langer uitgeoefend door de Vlaamse en de Franse Gemeenschap, maar wel door Brusselse instellingen.
En toch heeft Vlaanderen Brussel niet losgelaten. Voor het Vlinderakkoord ontvangt Brussel per hoofd van de bevolking 2 261 euro. Dit is 501 euro per hoofd of 28,5% meer dan in de twee andere gewesten samen. Na het Vlinderakkoord zal Brussel 3 512 euro krijgen per hoofd. Dit is 857 euro per hoofd of 32,3% meer dan Wallonië en Vlaanderen samen.

Wie koloniseert hier wie? Onttrekt Vlaanderen rijkdom aan Brussel of onttrekt Brussel rijkdom aan Vlaanderen? Is Brussel het wingewest van Vlaanderen of is Vlaanderen het wingewest van Brussel?

Betalen en zwijgen: wie gelooft dit?

En toch geniet dit huidige Brusselmodel de steun van nogal wat Brusselse Vlamingen. Sommigen dromen zelfs luidop van een Brussel als volwaardige deelstaat binnen een Belgische federatie. Men hoort zelfs argumenteren dat Brussel alle gemeenschapsbevoegdheden - dus ook bijvoorbeeld onderwijs - moet krijgen.

Rest nog één vraag, maar ze is wel fundamenteel. Denken de Vlaamse en Franstalige Brusselaars nu echt dat de Vlamingen bereid zijn om te blijven betalen voor Brussel indien zij in dit gewest niets meer te zeggen hebben?
Citaat:
De aanwezigheid van de Vlaamse Gemeenschap te Brussel is het cement dat België samenhoudt. Zonder die aanwezigheid, staat de toekomst van de Belgische federatie in de sterren geschreven. Diegene die de banden tussen Brussel en Vlaanderen doorhakt, hakt meteen alle banden door tussen Vlaanderen en België.
De Brusselkeuze: vluchten kan niet meer

Brusselse Vlamingen zullen een Brusselkeuze moeten maken. Een keuze die veel fundamenteler is dan de Brusselkeuze die N-VA voorstelt. Vervellen de Vlaamse Brusselaars tot Nederlandstalige Brusselaars, smalend wel eens Dansaert-Vlamingen genoemd, die de institutionele tweeledigheid afwijzen? Of behoren ze ten volle tot de Vlaamse Gemeenschap? Het is hun goed recht om deze keuze te maken. Net als de Franstalige Brusselaars moeten ze wel alle gevolgen van hun keuze dragen. Een volwaardige deelstaat Brussel impliceert dat Vlaamse initiatieven niet langer door de Vlaamse Gemeenschap worden gefinancierd, maar door Brussel. Zou het niet zo zijn dat de Vlaamse instellingen, bijvoorbeeld de culturele en onderwijsinstellingen, na vijf jaar volwaardige deelstaat Brussel, verworden zijn tot archeologisch erfgoed?En toch, de Vlaamse Brusselaars moeten die keuze in alle vrijheid maken. Ik wil niet langer door Brusselaars beschuldigd worden hen te ‘kolonialiseren’. Kies, maar draag ook alle gevolgen van uw keuze. Wie niet wil gekolonialiseerd worden, moet zich ook niet gedragen als kolonialisator.
http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/br...kolonisator-ii
Oud 6 november 2013, 15:25   #1280
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Ik hoor dus een stem voor Brussel als volwaardig derde gewest.
Je hoort een analyse van de oorzaken van de huidige problemen: de wanconstructies opgezet door decennia Belgische particratische koehandel zonder oog voor transparantie, efficiëntie of goed bestuur.

Ik ben geen voorstander van Brussel als volwaardig derde gewest. Brussel is vandaag een volwaardig derde gewest. En dat is precies het probleem: geen enkel land ter wereld is onderverdeeld in Gewesten en Gemeenschappen. Die hele splitsing tussen persoons- en plaatsgebonden materies is een aberratie die nooit kan werken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be