![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1261 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1262 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#1263 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo heeft de burgemeester van Antwerpen gedecreteerd. Als je onze grote leider durft tegenspreken, ben je waarschijnlijk zo'n langharige mei '68-er. Laat me raden... je gebruikt waarschijnlijk drugs, stemt op de sossen en - horror! - hebt gestudeerd in Gent?
Gent is het Berlijn van Vlaanderen, met al zijn entartete types! Ik stel voor om Gent met de grond gelijk te maken en in de plaats een nieuwe stad Germania te stichten, met grote boulevards voor marsen en parades.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 6 november 2013 om 12:36. |
||||||
|
|
|
|
|
#1264 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik bezocht onlangs een restaurant in Lembeek, hoewel de eigenaars Vlaams waren en het restaurant "het molentje" noemt, werden we in uitstekend Frans begroet, zonder dat ze wisten dat we franstalig of nederlandstalig waren, en kregen een Franse menukaart, naast ons zat een ouder koppel van Brugse komaf, die constant schakelden tussen het Brugs en het Frans. Ik heb al vermeld dat sommige van de bekendste Vlaamse zangers in het Frans zingen, Franse rappers zijn populair bij de jongeren, net als Franse films als "bienvenue chez les chti" (hoe slecht ook) ook bij de jongeren een succes was. De oudere generatie is natuurlijk nog erg vertrouwd met de Franse chansons, die je ook constant hoort in Vlaamse horeca. Tenslotte is heel Vlaanderen aan het internationaliseren, overal vind je tegenwoordig mensen van niet-Belgische komaf, en die spreken dikwijls beter Frans dan Nederlands. Als ik de rondloop in Halle bvb. hoor ik minstens evenveel Frans als Nederlands spreken. Laatst gewijzigd door tomm : 6 november 2013 om 12:49. |
|
|
|
|
|
|
#1265 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vanaf 6 wordt het moeilijker, maar een taalbad kan nog altijd wonderen doen, en kinderen leren erg snel, ik spreek ook uit eigen ervaring. |
|
|
|
|
|
|
#1266 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En in Duitsland en in elk federaal land dat zich respecteert, is er ook een Finanzausgleich, zonder enige koehandel.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#1267 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#1268 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1269 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De onderzoekers aan de VUB pleiten ook sterk voor meertalige scholen. Ik merk dat zelfs de lokale Marokkaanse kruidenier tegenwoordig wat Nederlands spreekt, dat was 20 jaar geleden ondenkbaar. |
|
|
|
|
|
|
#1270 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
|
|
|
|
|
#1271 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 6 november 2013 om 13:36. |
|
|
|
|
|
|
#1272 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En dan zijn de bonzen der Francité precies daar waar ze zijn willen: de Endlösung der Nederlandstaligheid in Brussel.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 november 2013 om 13:36. |
|
|
|
|
|
|
#1273 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ook. Ze pleiten sterk voor meertalige scholen, om dat met het huidige systeem de tweetaligheid achteruitgaat.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#1274 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En dat je meertalige menukaarten vindt in Vlaanderen (vooral dan in de toeristische gebieden), klopt. Maar dat is helemaal niet uitzonderlijk. In heel veel restaurants en hotels in het buitenland vind je ook gewoon meertalige informatie. Dat is geen bewijs dat het Frans populairder zou worden in Vlaanderen of bij de Vlaamse jeugd. |
|
|
|
|
|
|
#1275 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1276 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1277 |
|
Europees Commissaris
|
Maar wat is nu eigenlijk tomm zijn punt met de quote hierboven in # 1314....?
Waar wil hij naartoe met dat sfeerbeeld? Het lijkt weer zo een schimmenspelschaak met onduidelijke pionnen....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 november 2013 om 14:48. |
|
|
|
|
|
#1278 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1279 | ||
|
Minister-President
|
Overigens gaat de analyse van Hendrik Vuye verder. Ik heb enkele interessante zinnen in het vet aangeduid.
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1280 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben geen voorstander van Brussel als volwaardig derde gewest. Brussel is vandaag een volwaardig derde gewest. En dat is precies het probleem: geen enkel land ter wereld is onderverdeeld in Gewesten en Gemeenschappen. Die hele splitsing tussen persoons- en plaatsgebonden materies is een aberratie die nooit kan werken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
|
|
|