![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij onderhandelen in een ander land werd je ervoor gewaardeerd en meestal deed je gemakkelijker en beter zaken. In Frankrijk bvb. ben ik de "slimme grootsprakige" Nederlanders heel dikwijls te slim af geweest. Als ik soms voor hen moest vertalen was ik wel de beste af, geloof me. Deze wereld is nu eenmaal heel klein geworden, wat niet wil zeggen dat we onze Nederlandse taal niet moeten koesteren.
![]() |
![]() |
#503 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#504 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ben braver hoor. Ik bestelde ooit "een cola alstublieft" het antwoord was "un coca?" en ikke "neen, een cola". Enfin, ik kreeg een cola, in een kapot glas, maar kom, het was op de Louisalaan.... Het is lang geleden en toen hij de rekening bracht zei hij "vingt francs" wat ik uiteraard totaal niet verstond. (slimme!!!) klasgenootjes hebben het dan voor mij vertaald, de kiekens! Een andere keer (later) was het "een pintje" toen men het bedrag vertelde in het frans verstond ik dat uiteraard ook niet, toen ze me de rekening toonden had ik mijn leesbril vergeten... dan heeft die kelner zijn collega van het aangrenzende terrasje gehaald die me in vlekkeloos Nederlands het bedrag kon vertellen. Waar? Grote Markt Brussel! Het restaurant boven het museum. Gewoon besteld.... toen ze "mogen we de rekening hebben aub" orakelden bleek de kelner zelfs d�*t niet te begrijpen (comprends pas). Zelf zou ik dan hebben rechtgestaan en bedankt voor het royale voorstel om me gratis te laten eten.... de personen waarover het hier gaat zijn dan maar overgeschakeld naar het Frans! Dit mogen we als vlamingen NOOIT meer doen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat de Vlaamse regering hier doet is een totaal onnodige toegeving aan Franstaligen en zal het Nederlands verder terugdringen in de gemeenten rond Brussel (en mogelijk ook elders). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik denk juist van niet. Als iedereen zijn eigen moedertaal + engels leert, kan iedereen toch met iedereen communiceren? Waarom dan nog tijd zitten te verdoen met andere talen te leren, laat zoiets over aan de liefhebbers. Die pascal smet is echt een smet op de Vlaamse zaak.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 7 november 2013 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo wordt de invloed van het Frans weer wat afgeremd en de kennis van het Engels verbetert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel te moeilijk. Alleen voor polyglotten. Laat ons het voor het gewone volk bij Engels houden (alhoewel de partij van het volk, zoals de spa zich graag noemt, dan weer zweert bij het meer adellijke, maar voorbijgestreefde, Frans).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar nog veel interessanter is het dat deze allemaal in het Engels met elkaar kunnen praten (wat voor de franstaligen geen probleem moet zijn, aangezien deze Engels als tweede taal aanleren).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb jaren met Franstaligen gewerkt. Ik weet niet hoe het daar zit met het onderwijs, maar 90 procent spreekt geen bakkes Nederlands of Engels.
|
![]() |
![]() |