![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Burger
|
![]() Ik beschrijf gewoon wat de realiteit is en dat we daarmee gaan moeten leren omgaan.
Wat ik kan zien als ik mij in het publiek rond beweeg kon ik altijd al in mijn geheugen opslaan, nu is daar artificiële opslag bijgekomen waardoor ik het aan anderen kan tonen en makkelijker terug opnieuw kan afspelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar ik heb het in mijn openingspost over de macht die de gewone burger krijgt. En wij zijn met veel meer mensen. Wat ik met mijn macht van het publiek bedoel is bijvoorbeeld ook de klokkenluiders waar men de laatste tijd over hoort. Het is tegenwoordig elke maand wel een schandaal dat aan het licht komt. De overheid luistert altijd al af, nu raakt dit echter steeds meer bekend. Men zegt ook dat de arabische lente het gevolg is van zaken als twitter en facebook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is off topic, maar ik ben helemaal niet overtuigd van de heilzame werking van de Arabische Lente voor de gewone bevolking op langere termijn. Wel integendeel, steeds meer uitingen van extremisme, sektarisch geweld en onderdrukking van vrouwen en andersdenkenden. Dus dat is alvast voor mij geen argument pro Facebook of Twitter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al een hele tijd geleden zag ik op TV een reportage waarin je voor toegang tot één of andere Spaanse discotheek een chip kon laten implanten. Wel daar was heel wat volk voor te vinden.
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Er zouden brutale straffen moeten staan op het hebben van de mening dat de privacy ingeperkt moet worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Het valt mij op dat het privacy-argument altijd wordt gevoerd vanuit een (dwaas) legalistisch standpunt. Zo van: ja maar zo lang als ik geen illegale dingen doe...
Waarom zou ik geen illegale dingen moeten doen? Omdat mompelende bejaarden op den tsjeef stemmen en zo mij belemmeren wat ik mag doen? Omdat er wetten zijn die ik niet heb gestemd maar toch moet respecteren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen heeft het recht wat illegale dingen te doen, basis idee is dat je dan niet gesnapt wordt.
En met al dat camera gedoe begint dat toch wel de spuigaten uit te lopen.
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Dit vind ik ook. Privacy is één van de basisrechten van de mens. De mentaliteit die momenteel door sociale media wordt gestimuleerd, MOET gestopt worden. Mensen moeten zich bewuster worden van het feit dat wat zij op het internet posten, voor altijd daar staat. Al is het maar een foto. En dat die informatie tegen hen gebruikt kan worden, dat al die data ergens wordt opgeslagen en bekeken... Noem me paranoide, ik denk dat ik er de bal niet ver naast sla.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Nieuw probleempje voor sollicitanten de voorbije jaren niet gevolgd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is zo ongeveer de Godwin van de privacy discussies geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Yep, zo'n typisch 'strawman' argument. Het gaat er niet om dat ik iets te verbergen heb, het gaat erom dat wat ik doe, mijn eigen verdomde zaken zijn. Niemand anders moet ongestraft over mijn schouder komen gluren. Ik denk dat ze daar in Amerika wat aan het doldraaien zijn wat betreft die obsessie met 'war against terrorism'...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de afluisterpraktijken van de VS tonen ook wel aan dat het terrorisme bestrijden slechts een bijzaak is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Waarom de focus op de VS? Wie heeft hier een E-ID, waar komen sinds kort de vaccinaties in een nationale databank, denkt u werkelijk dat de overheid het saldo van uw rekeningen niet te weten komt? U heeft gelijk wat betreft het argument. Wordt nogal makkelijk uitgesproken, ook door een vroegere werkgever... tot ik hem genoeg info gaf om zijn bedrijf te laten sluiten. Ach, dat gefoefel in de marge ziet niemand, nietwaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is een feit dat de massa niet nadenkt alvorens berichten op hun profielen te posten. Er was eens een voorstel om bijvoorbeeld op facebook een soort van 'alcoholslot' te zetten, als je berichten of foto's in bijvoorbeeld een zatte buit post die niet echt flaterend voor je zijn, zou je die dan nog de eerste 24 uur kunnen verwijderen alvorens ze de wereld ingestuurd worden. Dit leek me geen slecht idee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Voila, 't begint al, deze ochtend op de radio, de flikken zien alles
Nu kan ik straks écht niet meer naar buiten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Beste mensen, en speciaal degene die "menen", nog enige privacy te hebben.
Wees gelukkig en ontlast van privacy.......U heeft er geen meer. Tenzij misschien....wanneer U uit kakken gaat, men heeft nu ook geurcontrole-apparatuur. Dus, veel look,ajuin,bonen,.........laat men U toch bij het kakken, jezelf zijn. |
![]() |
![]() |