![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is de prijs. Dacht je dat die er niet was, misschien? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meer zelfs . Te veel mensen op de aardbol, zou wel eens meer schade aan de medemens kunnen berokken dan er voor kiezen geen te hebben . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Europees Commissaris
|
![]() Verschil tussen de mens en een varken bijvoorbeeld is dat die laatst zich automatisch voorplant en zijn instinct volgt. Mensen daarentegen hebben een bewustzijn en kunnen om allerhande redenen niet klakkeloos toegeven aan die kinderwens of het kan zijn dat bepaalde mensen gewoon geen kinderwens hebben. Althans dat veronderstel ik toch.
![]() |
#324 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noem je dit een argument waarom mensen zichzelf zouden moeten voortplanten? Jij stelt alleen maar vragen waaruit blijkt dat je waarschijnlijk een godsdienstwaanzinnige bent. Echte, rationele en begrijpbare argumenten heb jij niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin, als je niet wil zien, wil je niet zien, maakt mij niet uit. Ik ga geen nihilistische en egoistische loser bekeren, dat soort problemen lost zichzelf op, gewoon kwestie van tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als atheist, op welke manier verkrijg jij je moraliteit? Want je zegt hier geen nihilist te zijn, dit betekent dat voor jou niet alles even waardeloos is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben een humanist en mijn moraal is gebaseerd op het streven naar een zin- en waardevol leven voor mensen, geen kwantiteit maar kwaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Begrijp je mijn vraag? Bijvoorbeeld, een vuurstenslot en een transistor werken allebei met siliciumgebaseerde elementen. Doch is de opbouw anders. Zinvol en waardevol. Maar wanneer is dit volgens jou zo? En welke maatstaven hanteer je om dit te bepalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat staat toch niet in de weg dat ik me niet kan voortplanten? En daar had ik graag jouw mening over, dus.
![]() |
![]() |
#337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Leven is een groot vraagteken. Niemand op deze aardbol weet wat het voor eenieder brengen zal. Toch getuigt het mijns inziens van een veel grotere maturiteit de uitdaging aan te gaan. Bij een relatie is dat nu eenmaal ook zo. Je kan er ook diep door gekwetst worden. En de vrouw van wie je houdt, kan op een heel onverwachte dag om het leven komen. Met littekens in je ziel die er voor de rest van je leven blijven. Ga je dan ook relaties uit de weg? Met kinderen lijkt het mij niet anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit tekent de houding van de moderne mens, wat ook kan verklaren waarom er in het Westen zoveel alleenstaanden zijn: "... zonder verantwoording te moeten afleggen". Wat zo goed als neerkomt op "geen verantwoordelijkheid". Iedereen doet zijn zin. Allemaal individuen naast elkaar. Vrijheid, maar die uiteindelijk hol blijkt te zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |