![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er zijn maar enkele protestantse groeperingen die dat ingezien hebben en daar constructief mee probeerden om te gaan. De Vrienden, bijvoorbeeld --- en dat inzien zorgde er meteen voor dat ze als christelijke groepering in de moderne tijd verwaterden. Uiteindelijk is er niet meer dan dat van God in ons allen. De geschriften zijn er. Deze kerk, en haar bevrijding, bevindt zich in ons hart.
|
|
|
|
|
#24 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
We hebben het hier niet over de apostelen van onze Heer die zijn boodschap verkondigden, maar over "cookie monster" die iets vraagt aan "Max van Dietschland" (sic).
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat zou een vanzelfsprekende keuze zijn. Eén waar ik me in al mijn Camusiaansheid steevast tegen heb verzet en zal blijven verzetten.
|
|
|
|
#26 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, en dan herhaal ik mijn uitspraak.
|
|
|
|
#27 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook dat hemelse "vaderke" , terwijl een ander de vader zou zijn , een DNA test , indien mogelijk , zou al veel kunnen oplossen !! Vragen gelovige zich zoiets nooit af ??
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|||
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je geraakt wordt door een fictieboek of een film, moet je daarvoor bewijs hebben dat het wel een echt gebeurd verhaal is? Los van de geloofskwestie, is de boodschap van Christus een mooie boodschap van liefde die voor eenieder waardevol kan zijn - en dat ook zo al tweeduizend jaar lang voor miljarden mensen bewijst.
|
|
|
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat u hier stelt, gaat zelfs al voorbij het protestantisme. Het houdt het verwerpen in van de gemeenschap van de heiligen, de transcendentie van God.
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Absoluut niets. Ik ben ook niet zeker of ik in god "geloof". Dat is irrelevant.
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is waar. Maar als we even stilstaan bij de Boodschap van Cookie in het themaforum Godsdienst en levensovertuiging, dan weten we wel beter.
|
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad, al gaat dat niet voorbij "het" protestantisme. Het gaat voorbij aan de reguliere protestantse leer (lutheranisme, calvinisme, staatskerken, ...). Het gaat niet voorbij aan de reguliere protestant - en aan menig katholiek, meen ik.
Laatst gewijzigd door lombas : 10 november 2013 om 23:24. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Europees Commissaris
|
De belabberdste Paus sinds Pius XII. De katholieke equivalent van de huidige Dalai Lama.
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 10 november 2013 om 23:26. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Correctie: dat is dan een individuele opvatting die niets met protestantisme of katholicisme te maken heeft.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Europees Commissaris
|
Hij onderhoudt een cultus van zijn eigen
"nederigheid" . Hij is mediageil en doet �*lles om op te vallen, en infantiliseert daarmee het pausambt. Ondertussen lanceert hij ook een stortvloed aan oneliners die makkelijk verkeerd te begrijpen zijn.Na een zwaargewicht zoals Benedictus een ontnuchtering. Wat betreft de vergelijking met de huidige Dalai Lama: ![]() Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 10 november 2013 om 23:38. |
|
|
|
|
|
#40 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als iemand verliefd op je is , wil je toch ook een tastelijk bewijs ?? En ik bedoel niet seks of bv een ring !! Ik kan goed begrijpen dat liefde van iemands' overleden wederhelft blijft bestaan , bv mijn mama & (wijlen) papa Citaat:
maar aan geloofsgeloof en de hele boel erbij betrokken , is een hypocriet verzonnen hypnose om mensen te bedonderen !! Als geloofsgeloof echt zo goed is .... Als geloofsgeloof echt zo goed is ....
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
|
|
|