Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2013, 09:49   #81
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De Croo zou nog de stront eten van de koninklijke familie mocht hij er de kans toe krijgen.
Hij zou dat wel in stijl doen, zo met mes en vork (status, weet je wel).
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 09:50   #82
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Collectief eerlijkheidsgevoel lijdt tot lynchpartijen en de uitsluiting van recht op eigendom.
Er is eerlijkheidsgevoel en eerlijkheidsgevoel.
Oud 11 november 2013, 09:50   #83
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten wie jij viseert maar ik voel me zeker niet aangesproken.
Zou je beter wel doen.
Oud 11 november 2013, 09:51   #84
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
in de grond heeft de ouden Croo wel gelijk: een ambtenaar die heel zijn leven gewijd heeft aan het dienen van het land, wordt soms ook geen fatsoenlijk pensioen gegund ...)

.
Gisteren een debat over de gemeenten en steden die allemaal financiële problemen hebben. Er werd gezegd "Wij kunnen de exuberante pensioenen van die ambtenaren niet betalen".
U kunt het zelf bekijken :
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1775530
"Ze" gaan eerst gepensioneerden niet vervangen.
"Ze" gaan dan contractuelen afdanken.
"Ze" gaan het statutair statuut afschaffen.
Het geld is op, er komt de eerst volgende 10 jaar geen noemenswaardige economische groei. Jullie zijn met te veel, veel te duur en uw pensioenen zijn exuberant en niet te verantwoorden. Niet mijn woorden maar van uw baas!

Laatst gewijzigd door demonen : 11 november 2013 om 09:57.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 09:54   #85
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Gisteren een debat over de gemeenten en steden die allemaal financiële problemen hebben. Er werd gezegd "Wij kunnen de exuberante pensioenen van die ambtenaren niet betalen".
U kunt het zelf bekijken :
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1775530
Schoof is dan ook maar aan het jennen.
Oud 11 november 2013, 09:54   #86
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zijn voor jou Belgicisten en voor wie heb je het sterkste empathische gevoelen van plaatsvervangende schaamte ?
belgicisten zijn voor mij die mensen die wars van alle rede voorstander zijn van een staatsstructuur waarbij het status quo behouden blijft, of waarbij het zwaartepunt opschuift naar het federale niveau ten koste van de regio's, of - bij de zwaarste gevallen - waarbij gestreefd wordt naar een terugkeer naar het unitaire belgië waarvan vroeger al bewezen werd dat het voor geen meter werkte.

Kortom : belgicisten zijn voor mij tegenstanders van de verdere ontmanteling van belgië.

En die plaatsvervangende schaamte heeft met empathie maar weinig te maken.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 09:55   #87
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
belgicisten zijn voor mij die mensen die wars van alle rede voorstander zijn van een staatsstructuur waarbij het status quo behouden blijft, of waarbij het zwaartepunt opschuift naar het federale niveau ten koste van de regio's, of - bij de zwaarste gevallen - waarbij gestreefd wordt naar een terugkeer naar het unitaire belgië waarvan vroeger al bewezen werd dat het voor geen meter werkte.

Kortom : belgicisten zijn voor mij tegenstanders van de verdere ontmanteling van belgië.

Zo is dat!
Oud 11 november 2013, 09:56   #88
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dat maakt niet dat iedereen jouw verontwaardiging deelt. Over welke zaken ben jij snel verontwaardigd ?
Over alles wat op basis van rationele argumenten kan gecatalogeerd worden onder de noemer "onrechtvaardig".
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
Oud 11 november 2013, 10:17   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij tegen mij zegt : "Jij hebt honger"
En ik antwoord : "Ik heb helemaal geen honger. Ik heb net gegeten."
Dan is jouw besluit dus dat ik wél honger heb, omdat jij vindt dat je dat beter kan weten dan ikzelf ?

Mooi, hoor.

Nog eens opnieuw dus : waarom wil jij per se uitgaan van de premisse dat hier afgunst in het spel zou zijn ? Dat is immers niet het geval. Mocht hij zijn dotaties niet uit belastinggeld putten, dan zou die man voor mijn part niet één maar tien miljoen per jaar mogen krijgen.

Maar het geld dat naar het koningshuis vloeit komt wel uit de schatkist. En die is er dermate erbarmelijk aan toe dat veel mensen die wél heel hun leven gewerkt en bijgedragen hebben, nu een pensioentje opstrijken waarmee ze in gans de rest van hun leven niet eens één jaardotatie van Albert, die nooit heeft bijgedragen, zullen ontvangen. Op zich vind ik dus dat die parasiet al heel blij mag zijn dat hij jaarlijks zo'n hoog bedrag in de schoot wordt geworpen. Tot daar verwijt ik niemand iets. Het is geen eerlijk systeem, maar de wereld is niet eerlijk.
Dat hij echter vindt dat - bovenop zijn dotatie - de belastingbetaler ook de energiefacturen van zijn buitenverblijven en yacht moet betalen, d�*t is de aanleiding voor mijn terechte verontwaardiging.
En dat De Croo zich dan ook nog eens geroepen voelt om zulks te verdedigen, d�*t is dan weer wat mij plaatsvervangende schaamte ontlokt.

Ik herhaal dus voor de traagsten van begrip nog eens wat ik wél en niet voel : geen afgunst, wel verontwaardiging en plaatsvervangende schaamte.
Ik treed U hier volkomen in bij. Alhoewel ik niet kan inzien waar hij zijn dotaties kan halen als het niet van de belastingbetaler komt.... uit het familiekapitaal van de DeCroo's of de DeGucht's eventueel?

Enfin, waarschijnlijk is het feit dat hij nu ineens wèl BTW en accijnzen moet betalen als een donderslag bij heldere Italiaanse hemel geweest: d�*t zullen ze niet mee ingecalculeerd hebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 10:26   #90
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan niet jezelf schamen in plaats van een ander zonder empathische gevoelens voor die personen.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 10:27   #91
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over alles wat op basis van rationele argumenten kan gecatalogeerd worden onder de noemer "onrechtvaardig".
Welke rationale argumenten ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 11 november 2013, 10:36   #92
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten wie jij viseert maar ik voel me zeker niet aangesproken.
Het is anders wel overduidelijk dat het over jou gaat. Je kruipt lager dan een slang als het over royals gaat. Je bent erger dan de hordes bejaarden die "vive la belziek, vive le roi" staan roepen op de stoep als er royals passeren.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 10:42   #93
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Je kan niet jezelf schamen in plaats van een ander zonder empathische gevoelens voor die personen.
Opnieuw weet jij dus beter dan ikzelf wat ik voel en wat ik niet voel ?

Waar heb je dat geleerd ?

Misschien verwar je empathie met meewarigheid ?

Laat het mij anders formuleren, want blijkbaar struikel je wel erg makkelijk over woordjes : "Ik zou me dood schamen in De Croo zijn plaats".

Gaat het nu beter ?

Laatst gewijzigd door abramis brama : 11 november 2013 om 10:45.
Oud 11 november 2013, 10:48   #94
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Welke rationale argumenten ?

Zie hoger. Circe heeft hier vlak boven een en ander gequote, dus je zal niet al te ver moeten scrollen.

Misschien moet jij nu maar eens wat rationele argumenten neerpoten om een extra toegift bovenop de dotatie van 923 000 euro per jaar te rechtvaardigen ?

Het zal me benieuwen.

Laatst gewijzigd door abramis brama : 11 november 2013 om 10:49.
Oud 11 november 2013, 10:52   #95
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opnieuw weet jij dus beter dan ikzelf wat ik voel en wat ik niet voel ?

Waar heb je dat geleerd ?

Misschien verwar je empathie met meewarigheid ?

Laat het mij anders formuleren, want blijkbaar struikel je wel erg makkelijk over woordjes : "Ik zou me dood schamen in De Croo zijn plaats".

Gaat het nu beter ?
Meewarigheid is een vorm van emphatie. Als jij jezelf dood zou schamen in De Croo zijn plaats heb je empathische gevoelens voor hem of zijn situatie.

Oud 11 november 2013, 10:52   #96
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@abramis brama

Afgunst is nooit een waardevaste basis om aan politiek te doen.
De reactie hebben niets met afgunst of jaloezie te maken, maar met de grenzen van menselijkheid.

Albert II vindt dat iedereen maar moet beseffen dat het crisis is en maar moet inleveren en moet aanvaarden dat zijn netto inkomsten niet meer 1/2 van zijn bruto loon is.

Maar eens men aan zijn inkomsten durft te raken, dan staat hij te bleiten als een klien kind dat zijn levensstandaard is gedaalt nadat hij op pensioen is gegaan.

Dit terwijl hij zijn hele leven op kosten van de maatschappij heeft geleefd en hij niet echt veel heeft bijgedragen aan onze maatschappij.

Albert II is de grenzen van de schaamte voorbij.
Terwijl er dagelijks mensen hun job verliezen door de te hoge loonlasten in Belgie, is hij niet verlegen om te eisen dat die verhoogd worden om zijn reisjes te bekostigen.
Terwijl steeds meer mensen problemen hebben om hun eerste woning te verwarmen, komt hij om extra geld vragen om al zijn buitenverblijven te kunnen verwarmen.

Als Albert II ooit iets heeft verwezenlijk voor dit land, dan heeft hij het nu op enkele seconden allemaal vernielt en zal hij de geschiedenis ingaan als de koning die vondt dat hij zelfs de laatste druppel uit het volk mag persen om zijn luxe te kunnen behouden, dit terwijl zijn volk honger lijd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 10:53   #97
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie hoger. Circe heeft hier vlak boven een en ander gequote, dus je zal niet al te ver moeten scrollen.

Misschien moet jij nu maar eens wat rationele argumenten neerpoten om een extra toegift bovenop de dotatie van 923 000 euro per jaar te rechtvaardigen ?

Het zal me benieuwen.
Rationeel bekeken heeft Koning Albert geen enkele formele vraag gesteld.

Oud 11 november 2013, 10:55   #98
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
De reactie hebben niets met afgunst of jaloezie te maken, maar met de grenzen van menselijkheid.
Wie is er hier onmenselijk ?

Oud 11 november 2013, 10:57   #99
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Rationeel bekeken heeft Koning Albert geen enkele formele vraag gesteld.
Uw ratio is ver te zoeken.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 10:57   #100
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie is er hier onmenselijk ?
DeCroo sr en jij.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be