Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2013, 16:27   #481
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wel, zo kan je eindelijk bewijzen dat je een echte vent bent.
Opa en oma zullen u dankbaar zijn en je maakt kans om ook binnen 25 a 30 jaar opa te worden.

Ik zag vorig jaar Middas Dekkers op tv, de bioloog, en die vertelde dat hij bewust geen kinderen had, maar dat hij nu wel, als 60'er enorm kleinkinderen mistte.
Tja, dat had hij blijkbaaar dan toch niet zien aankomen.
Ah kleinkinderen. Maar dit is dan wel veel leuker dan kinderen. Je verwent ze terwijl ze bij u zijn en laat ze achter bij uw kinderen voor de verzorging en de opvoeding.

Heerlijk, ik kijk er al naar uit
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 16:30   #482
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Allemaal goed en wel maar het is simpelweg een vaststaand feit dat de maatschappij zoals we die nu kennen niet eeuwig zal blijven bestaan. Misschien en hopelijk komt de tijd van natuurlijke selectie terug want de dag van vandaag bestaat zoiets gewoonweg niet meer. Veel pasgeborenen zouden het simpelweg niet halen mocht de huidige wetenschap niet zo ver staan. Is dat dan allemaal zo positief? Ik vind alvast van niet.

Mijn beslissingen maken dus geen bal uit wat betreft de impact op het verdere voortbestaan van de mensheid, er dreigt trouwens eerder serieuze overbevolking in plaats van een tekort aan mensen. Kinderen die nu op de wereld gezet worden zullen zichzelf eerder moeten kapot werken om de ouderen te onderhouden dan voor zichzelf...
Dus ??? Verzorg de kinderen en laat de ouderen die niet meer productief zijn vlugger omkomen . Is dit niet wat U bedoeld ?
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 16:30   #483
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Juist. Dus de maatschappij zal er sowieso voor zorgen dat er nakomelingen zijn om de economie draaiende te houden en voor ons te zorgen als we oud zijn.
Als je dit echt gelooft dan zullen jij en/of je nakomelingen nog voor zeer onaangename verassingen komen te staan.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 16:30   #484
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
Dus ??? Verzorg de kinderen en laat de ouderen die niet meer productief zijn vlugger omkomen . Is dit niet wat U bedoeld ?
Trek geen achterbakse conclusies in andermans plaats.
Oud 11 november 2013, 16:35   #485
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Waarom leven wij ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 16:42   #486
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Waarom leven wij ??
Velen hier vinden het leven blijkbaar een ramp en zouden liefst van al helemaal niet geboren zijn. Nu ze er toch zijn (het is hun fout niet) is de opdracht eenvoudig. Zonder al te veel last de kist in, de rest is voor de zotten.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 16:45   #487
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Trek geen achterbakse conclusies in andermans plaats.
Ik trek helemaal aan niets in Uw plaats.

Maar het zou wel werken, niet ?

Men zou ook een kwota kunnen invoeren .

Vb werken van 20 tot 65 is dus 45 jaar loopbaan , aan 222 werkdagen zijn 10.000 dagen / punten.

wanneer je vb maar 6000/10 duizendsten gewerkt hebt, heb je minder recht op persioen en verzorging dan iemand die 9000 / 10 duizendsten heeft gewerkt .
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 16:53   #488
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Velen hier vinden het leven blijkbaar een ramp en zouden liefst van al helemaal niet geboren zijn. Nu ze er toch zijn (het is hun fout niet) is de opdracht eenvoudig. Zonder al te veel last de kist in, de rest is voor de zotten.
Da's mij hier inderdaad ook opgevallen !!

Algemeen:
Ikzelf heb geen spijt dat ik er ben , zelfs met mijn handicap
Dat ikzelf geen kinderen wil , da's mijn beslissing !!
http://filesforum.politics.be/showpo...&postcount=273
Wie wel kinderen wil & aankan , ga ervoor , aub !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 16:56   #489
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw argument is wel geen rationeel argument. Waarom zouden mijn genen moet verdergezet worden? Wat is het nut daarvan, in rationele termen? Nul komma nul.

Ondanks het feit dat ook mijn genen van hoogstaande kwaliteit zijn trouwens.
Het begint wel raar te worden als men bedenkt dat de reden waarom jij (of ik) hier rondlopen bestaat uit het feit dat sinds het ontstaan van het leven, er telkens één voorouderpaar er succesvol in geslaagd is om nakomelingen te verwekken, die niet alleen succesvol tot volwassenheid kwamen, maar bovendien op hun beurt zo succesvol waren dat zijzelf ook weer succesvol hun nakomelingen tot volwassenheid hebben kunnen brengen..... (onze voorouders hebben de pestepidemie overleefd, de spaanse griep, de ijstijden, het smelten van de ijskappen, de dinosauriers, de inslag van die meteoriet in Mexico en de gevolgen daarvan... dat alles hebben mijn (en uw) voorouders overleefd. En dan gaat jij gewoon zonder reden stoppen om die ketting te doorbreken????

Met zo'n succesverhaal voor ogen, begint het wel héél egoistisch te lijken om dan zèlf maar te beslissen om een einde te maken aan deze keten van succesvolle voorouders. Anderzijds: misschien is het ook wel net dankzij uw (Freespirit's dus) beslissing dat de anderen net wel die ketting kunnen voortzetten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 november 2013 om 16:59.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 17:24   #490
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn beslissingen maken dus geen bal uit wat betreft de impact op het verdere voortbestaan van de mensheid, er dreigt trouwens eerder serieuze overbevolking in plaats van een tekort aan mensen. Kinderen die nu op de wereld gezet worden zullen zichzelf eerder moeten kapot werken om de ouderen te onderhouden dan voor zichzelf...
OK, en wie precies maakt zich zorgen over de overbevolking? Wie heeft het aangekaart, op de wereldagenda gezet en, het belangrijkste van allemaal, wie is daadwerkelijk in staat daar iets aan te doen?
Juist, de westerse maatschappijen. Niet de werelddelen die het 'probleem' rechtstreeks veroorzaken, de ontwikkelingslanden. Ze trekken zich namelijk geen bal om de zogenaamde overbevolking. Voor hen is hen namelijk geen probleem, juist integendeel, het is de oplossing. Het is HUN kans om te overleven, ze rationaliseren hun overlevingsstrategieen niet.
En weet je wat? ZIJ zullen overleven, met hun pure levensdrang, en wij, met ons rationaliserend gedrag, niet. Juist omdat op den duur die westerse maatschappijen qua bevolkingsaantallen te licht zullen geworden zijn om nog door te wegen op mondiaal niveau of hun agenda's door te drukken.
En dan is het te laat voor iedereen.
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 17:46   #491
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het begint wel raar te worden als men bedenkt dat de reden waarom jij (of ik) hier rondlopen bestaat uit het feit dat sinds het ontstaan van het leven, er telkens één voorouderpaar er succesvol in geslaagd is om nakomelingen te verwekken, die niet alleen succesvol tot volwassenheid kwamen, maar bovendien op hun beurt zo succesvol waren dat zijzelf ook weer succesvol hun nakomelingen tot volwassenheid hebben kunnen brengen..... (onze voorouders hebben de pestepidemie overleefd, de spaanse griep, de ijstijden, het smelten van de ijskappen, de dinosauriers, de inslag van die meteoriet in Mexico en de gevolgen daarvan... dat alles hebben mijn (en uw) voorouders overleefd. En dan gaat jij gewoon zonder reden stoppen om die ketting te doorbreken????

Met zo'n succesverhaal voor ogen, begint het wel héél egoistisch te lijken om dan zèlf maar te beslissen om een einde te maken aan deze keten van succesvolle voorouders. Anderzijds: misschien is het ook wel net dankzij uw (Freespirit's dus) beslissing dat de anderen net wel die ketting kunnen voortzetten.
Dus de conclusie is... Het is noch egoïstisch kinderen te hebben noch van er geen te hebben.

Opnieuw niet echt een reden om voor het één of het andere te kiezen.
Oud 11 november 2013, 17:47   #492
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als je dit echt gelooft dan zullen jij en/of je nakomelingen nog voor zeer onaangename verassingen komen te staan.
En als dit niet zo is nemen we gewoon een pilletje als we niet meer voor onszelf kunnen zorgen. Rationaliteit troef.
Oud 11 november 2013, 17:56   #493
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
OK, en wie precies maakt zich zorgen over de overbevolking? Wie heeft het aangekaart, op de wereldagenda gezet en, het belangrijkste van allemaal, wie is daadwerkelijk in staat daar iets aan te doen?
Juist, de westerse maatschappijen. Niet de werelddelen die het 'probleem' rechtstreeks veroorzaken, de ontwikkelingslanden. Ze trekken zich namelijk geen bal om de zogenaamde overbevolking. Voor hen is hen namelijk geen probleem, juist integendeel, het is de oplossing. Het is HUN kans om te overleven, ze rationaliseren hun overlevingsstrategieen niet.
En weet je wat? ZIJ zullen overleven, met hun pure levensdrang, en wij, met ons rationaliserend gedrag, niet. Juist omdat op den duur die westerse maatschappijen qua bevolkingsaantallen te licht zullen geworden zijn om nog door te wegen op mondiaal niveau of hun agenda's door te drukken.
Hier volg ik je volledig. Het zal tevens het einde betekenen van "de mensheid" zoals we die nu kennen, en in de niet zo verre toekomst de volledige wereldbevolking katapulteren naar een derde wereld niveau. (goed nieuws voor de policor mensjes: alvast zal iederen gelijk zijn in die nieuwe wereld, allemaal netjes even arm). Echter: geen ontwikkelingshulp meer, geen inzichten, geen begeleiders om nu eens eindelijk die éne waterput te maken, geen verbetering van de agricultuur, geen pogingen om ziektes te kunnen overwinnen, kinderen niet op jonge leeftijd te laten sterven, moeders het kinderbed te laten overleven... het lijstje van de WESTERSE invloed op het welvaartsbevinden van de volledige wereldbevolking is eindeloos.

Maar dus : geen probleem: d�*t schaffen we af (goed hé linkiewinkies?).

Het duurt gewoon ongeveer 80 jaar en dan is de vorige generatie volledig verdwenen zonder nageslacht. En dan hebben ze ineens ook geen olieprobleem meer (wie gaat die auto's/vliegtuigen/machines bouwen denk je?)
Geen opwarming van de aarde -wie weet nog wat de aarde is, de aarde wordt gewoon terug plat.
De overbevolking stopt uiteraard ook, want van hun tien kinderen blijven er terug maar twee levend over op volwassen leeftijd om verder nageslacht te kunnen geven. De moeders sterven aan de lopende band, dus dat gaat ook lekker.
Binnen 80 jaar, zijn de witten dus sowieso half of helemaal uitgestorven wegens eigen keuze om zeker te weinig kinderen te maken, de niet ontwikkelden die zijn blijven kweken zorgen gewoon voor hun eigen ondergang (bij gebrek aan blanken hebben ze geen andere zondebok meer, vroeger zouden ze hun eigen ondergang veroorzaken omdat de blanken :
(maak keuze)
- te weinig betaalden voor medicijnen
- te weinig artsen stuurden / opleidden
- veel te veel uit de grond haalden
- veel te weinig mensen in het Westen toelieten
- veel te weinig onderhoudsgeld/ontwikkelingshulp boden
-
-
(vul zelf maar aan)
Zoals dus gezegd: bij gebrek aan blanken en zeker aan rijke blanken, zal die zondebok dus verdwijnen en mogen ze zelf hun eigen ondergang organizeren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 11 november 2013, 18:00   #494
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw argument is wel geen rationeel argument. Waarom zouden mijn genen moet verdergezet worden? Wat is het nut daarvan, in rationele termen? Nul komma nul.

Ondanks het feit dat ook mijn genen van hoogstaande kwaliteit zijn trouwens.
Omdat uw genen niet enkel van belang zijn voor uzelf. Uw genen spelen mee in de grote genenloterij en zijn medebepalend voor toekomstige generaties.
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 18:40   #495
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Ik weet niet waar jij je redeneringen vandaan haalt maar er zit op zijn minst een reukje aan. In de derdewereldlanden is er een veel grotere natuurlijke selectie en worden mensen ook niet oud. En in de westerse wereld wordt er helemaal niks gedaan om de overbevolking tegen te houden, je mag mij eens één maatregel noemen als je dat kan. Er is gewoon een maatschappelijke trend naar veel minder kinderen, mede door de emancipatie van de vrouw en het wegvallen van de invloed van de katholieke kerk.
Oud 11 november 2013, 18:46   #496
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet waar jij je redeneringen vandaan haalt maar er zit op zijn minst een reukje aan. In de derdewereldlanden is er een veel grotere natuurlijke selectie en worden mensen ook niet oud. En in de westerse wereld wordt er helemaal niks gedaan om de overbevolking tegen te houden, je mag mij eens één maatregel noemen als je dat kan. Er is gewoon een maatschappelijke trend naar veel minder kinderen, mede door de emancipatie van de vrouw en het wegvallen van de invloed van de katholieke kerk.
De club van Rome was van voor uw tijd zeker?

het algemeen (terecht) aangeraden gebruik van de pil en sterelizatie heeft er volgens U ook niks mee te maken?

kijk eens even mee:

http://www.visionair.nl/ideeen/mensh...aan-te-pakken/

Oud 11 november 2013, 18:52   #497
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat was vroeger misschien zo.

Maar als je weet dat in die landen de bevolking is verTIENVOUDIGD de laatste decennia, (middels betere gezondheidszorg, voedselvoorziening en vooral westerse hulp) dan gaat je verhaaltje echt niet op.

Er is maar één remedie tegen: als ze niet willen aan geboortebeperking doen, dat ze dan zèlf voor hun nageslacht zorgen, zonder dat wij ons hier nog moeten bemoeien met hongersnood, epidemiën en andere ziektes. hun aantal zal dan wel vanzelf dalen.

Oud 11 november 2013, 20:14   #498
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
En als er te weinig jongeren zijn die in de zorgsector werken mag je na 17 uur lekker in je broek schijten en en wachten tot s'anderdaags om 8 uur .

Dus is een goed evenwicht en gezonde populatie in stand houden best wel aangewezen .
Dan importeren we wel verpleegsters en verzorgsters uit Portugal,
Spanje of het voormalige Oostblok. Daar zijn ze overigens nu al druk mee bezig.

Ik ga geen kinderen kweken om onze arbeidsmarkt op peil te houden.

Laatst gewijzigd door freespirit : 11 november 2013 om 20:15.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 20:22   #499
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dat was vroeger misschien zo.

Maar als je weet dat in die landen de bevolking is verTIENVOUDIGD de laatste decennia, (middels betere gezondheidszorg, voedselvoorziening en vooral westerse hulp) dan gaat je verhaaltje echt niet op.

Er is maar één remedie tegen: als ze niet willen aan geboortebeperking doen, dat ze dan zèlf voor hun nageslacht zorgen, zonder dat wij ons hier nog moeten bemoeien met hongersnood, epidemiën en andere ziektes. hun aantal zal dan wel vanzelf dalen.
Komt daar nog bij dat bepaalde 'volkeren' soms kinderen gaan kweken uit geopolitieke en strategische overwegingen. Kijk naar de Israeli's en de Palestijnen. Sinds de oprichting van de Staat Israel in 1948 zijn beide bevolkingsgroepen als het ware vertienvoudigd. Het op de wereld zetten van veel kinderen is daar in beide kampen een doordachte politiek om de ander de duvel aan te doen. Na WO II woonden er in heel die regio nog geen miljoen Palestijnen, nu zijn het er tussen 5 en 10 miljoen. Als er eentje wordt neergeknald reageren ze door een paar kindertjes bij te maken, zowel Joden als Palestijnen. Die mogen dan later fungeren als kanonnenvlees in de absurde oorlogspolitiek die deze volkeren daar al 65 jaar aan het voeren zijn.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 20:28   #500
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dan importeren we wel verpleegsters en verzorgsters uit Portugal,
Spanje of het voormalige Oostblok. Daar zijn ze overigens nu al druk mee bezig.

Ik ga geen kinderen kweken om onze arbeidsmarkt op peil te houden.
als binnen 50 jaar uwe pamper moet ververst worden, gaat ge nog content zijn dat iemand daar ooit anders over dacht
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be