![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#662 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Onthutsend hoeveel mensen hier rondlopen waarmee we als volk niks kunnen aanvangen.
Waar is die opvoeding verkeerd gelopen? Geen broers of zussen? Nooit naar de Chiro of bij de Scouts geweest? Ontbrekende legerdienst? Of gewoon verwendt misschien? Hier gaan er nogal veel hun rug draaien en doen alsof er niets aan de hand is als er ergens een vreemde hulp nodig heeft. Zij die pleegzorg overwegen.... steek de hand op.... Niemand zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#664 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#665 |
Banneling
|
![]() Ijzersterke logica hier. Iemand die een hond heeft, of een tuin, of een modeltrein, stopt er beter mee en pakt kinderen.
Geen speld tussen te krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#666 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#667 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/in...al-111650.html Voor mensen die bewust voor kinderen hebben gekozen en hen in armoede laten opgroeien omdat ze dikwijls nog niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen ben ik echt staalhard: ze hadden maar geen kinderen moeten krijgen en trek er verder maar mooi uwe plan mee. Laatst gewijzigd door Hypochonder : 12 november 2013 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#668 |
|
![]() Het was een vraag, en je antwoord er niet op. Moet altijd alles in het leven doodeenvoudig zijn?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
![]() |
![]() |
![]() |
#669 | |
|
![]() Citaat:
Echter is het wel zo dat sommige mensen dieren of objecten bijna zo vertroetelen als kinderen. Doodnormale menselijke reactie geen idee wat hier mis zou mee zijn.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#670 | |
|
![]() Citaat:
Vandaag heb je alles onder controle en morgen zit je aan de grond. Wat doe je dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | |
|
![]() Citaat:
Geen idee wat je trouwens bedoelt met "trek er verder maar mooi uwe plan mee" ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#672 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zijn er genoeg vangnetten in onze sociale zekerheid om dat (tijdelijk) op te vangen. Er zijn echter genoeg gevallen waar bij voorbaat al duidelijk is dat het niet zal lukken, lees dat artikel maar eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, zeer zeker niet, integendeel, ik hou wel van complexiteit. Ook ben ik iemand die vrijwel nooit stilzit, laat staan op vakantie. Wat uw berg betreft, ik ben iemand die absoluut de top wenst te halen. De dagen zijn veel te kort om al wat waarmee ik bezig ben klaar te krijgen. De uren die ik aan verenigingen en (hulp aan) vrienden spendeer wil ik niet tellen. Wees gerust, mijn dagen zitten eivol. Heb ik behoefte aan kinderen? Neen, bedankt. Als je dan bekijkt hoe hier op de bewust kinderlozen wordt ingehakt staaft dit enkel de mening van de topicstarter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kinderen die in armoede opgroeien krijgen later niet dezelfde kansen: ze worden al van jongs af aan uitgesloten en krijgen door onder andere ondervoeding al een nooit meer op te halen achterstand op anderen. Ze gaan dan ook niet verder studeren want er is geen geld, enzovoort enzovoort. Je moet wel behoorlijk naïef zijn om dat niet in te zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Niet zozeer ons perspectief verschilt, als wel de interpretatie van hetgeen we observeren. U meent een bijdrage te leveren aan de samenleving door zich voort te planten, ik meen een bijdrage te leveren door hiervan af te zien. Tevens verschilt ons uitgangspunt. U lijkt ervan uit te gaan dat een stabiele of groeiende populatie steeds positief is, terwijl ik een krimpende populatie niet als negatief ervaar. Waarom wordt er haast dogmatisch vastgehouden aan bevolkingsgroei? Zou het noodzakelijk negatief zijn, moesten we in 2200 met slechts 5 miljoen Belgen zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#676 | |
|
![]() Citaat:
Op papier lijkt hier alles in orde... even rondkijken je leert een heel ander verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#677 | |
|
![]() Citaat:
Nu is het wel zo dat de meeste 4x4's inderdaad terreinwagens zijn. Met mijn oprechte excuses voor de 4x4's die geen terreinwagens zijn.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#678 |
Banneling
|
![]() Kinderen als pensioensparen, kinderen als statussymbool, kinderen als huisdier. En dan vragen mensen zich af waarom de eerste vraag die men krijgt bij de psychiatrie "hoe was uw band met uw ouders?" was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#679 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het dan toch ten voordele van de mij. is dat je kinderen hebt, maak er dan zelf geen en haal nog wat meer sukkels naar hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#680 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |