Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2013, 14:42   #661
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat een bijzonder negatieve benadering!
Maar wel een realistische.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 14:43   #662
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Onthutsend hoeveel mensen hier rondlopen waarmee we als volk niks kunnen aanvangen.
Waar is die opvoeding verkeerd gelopen?

Geen broers of zussen?
Nooit naar de Chiro of bij de Scouts geweest?
Ontbrekende legerdienst?
Of gewoon verwendt misschien?

Hier gaan er nogal veel hun rug draaien en doen alsof er niets aan de hand is als er ergens een vreemde hulp nodig heeft.

Zij die pleegzorg overwegen.... steek de hand op....
Niemand zeker?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 14:46   #663
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ja want kleuters krijsen altijd?

En leven zonder iet of wat uitdaging en inspanningen is voor mij te saai hoor . Misschien ben jij het type dat elke vakantie 1 maand op het strand ligt (hetzelfde natuurlijk kwestie van het makkelijk te vinden) en denkt van "ach die bergop bij een wandeling ze mogen het hebben" maar nee dank U .
Dat zou u sterk verbazen en een duidelijke idicatie dat uw gevolgtrekking op niets berust en er ook integraal naast zit.
Oud 12 november 2013, 14:49   #664
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De meeste gered van een zielig en verwaarloosd leven.
Euthanasie bestaat ook nog hé.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 14:50   #665
six
Banneling

Standaard

Ijzersterke logica hier. Iemand die een hond heeft, of een tuin, of een modeltrein, stopt er beter mee en pakt kinderen.

Geen speld tussen te krijgen.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 14:53   #666
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Euthanasie bestaat ook nog hé.
Je moet onze kippen, gered uit een legbatterij, eens zien lopen, de smile en levenslust staat op hun gezicht te lezen.
Oud 12 november 2013, 14:58   #667
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik denk ook niet dat de keuze van het hebben van kinderen op zich kan bekritiseerd worden.

Hoeveel en in welke omstandigheden is een andere vraag, maar het gros van de kinderen wordt wel in goede omstandigheden grootgebracht.
Spreek je nu voor België of globaal? Er is zelfs in België veel ellende:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/in...al-111650.html

Voor mensen die bewust voor kinderen hebben gekozen en hen in armoede laten opgroeien omdat ze dikwijls nog niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen ben ik echt staalhard: ze hadden maar geen kinderen moeten krijgen en trek er verder maar mooi uwe plan mee.

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 12 november 2013 om 15:02.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 14:59   #668
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat zou u sterk verbazen en een duidelijke idicatie dat uw gevolgtrekking op niets berust en er ook integraal naast zit.
Het was een vraag, en je antwoord er niet op. Moet altijd alles in het leven doodeenvoudig zijn?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 15:02   #669
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ijzersterke logica hier. Iemand die een hond heeft, of een tuin, of een modeltrein, stopt er beter mee en pakt kinderen.

Geen speld tussen te krijgen.
Dat word hier nergens gezegd.

Echter is het wel zo dat sommige mensen dieren of objecten bijna zo vertroetelen als kinderen. Doodnormale menselijke reactie geen idee wat hier mis zou mee zijn.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 12 november 2013, 15:04   #670
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Voor mensen die bewust voor kinderen hebben gekozen en hen in armoede laten opgroeien omdat ze dikwijls nog niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen ben ik echt staalhard: ze hadden maar geen kinderen moeten krijgen.
Heb je er al bij stilgestaan dat een situatie pijlsnel kan veranderen?
Vandaag heb je alles onder controle en morgen zit je aan de grond.
Wat doe je dan?
Oud 12 november 2013, 15:07   #671
k9

Standaard

Citaat:

Voor mensen die bewust voor kinderen hebben gekozen en hen in armoede laten opgroeien omdat ze dikwijls nog niet in staat zijn om voor zichzelf te zorgen ben ik echt staalhard: ze hadden maar geen kinderen moeten krijgen en trek er verder maar mooi uwe plan mee.
Zolang die kinderen later dezelfde kansen krijgen dan andere zie ik het probleem niet in?

Geen idee wat je trouwens bedoelt met "trek er verder maar mooi uwe plan mee" ?

Oud 12 november 2013, 15:07   #672
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Heb je er al bij stilgestaan dat een situatie pijlsnel kan veranderen?
Vandaag heb je alles onder controle en morgen zit je aan de grond.
Wat doe je dan?
Dan zijn er genoeg vangnetten in onze sociale zekerheid om dat (tijdelijk) op te vangen. Er zijn echter genoeg gevallen waar bij voorbaat al duidelijk is dat het niet zal lukken, lees dat artikel maar eens.
Oud 12 november 2013, 15:09   #673
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het was een vraag, en je antwoord er niet op. Moet altijd alles in het leven doodeenvoudig zijn?

Neen, zeer zeker niet, integendeel, ik hou wel van complexiteit. Ook ben ik iemand die vrijwel nooit stilzit, laat staan op vakantie. Wat uw berg betreft, ik ben iemand die absoluut de top wenst te halen. De dagen zijn veel te kort om al wat waarmee ik bezig ben klaar te krijgen. De uren die ik aan verenigingen en (hulp aan) vrienden spendeer wil ik niet tellen. Wees gerust, mijn dagen zitten eivol.
Heb ik behoefte aan kinderen? Neen, bedankt.

Als je dan bekijkt hoe hier op de bewust kinderlozen wordt ingehakt staaft dit enkel de mening van de topicstarter.
Oud 12 november 2013, 15:10   #674
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang die kinderen later dezelfde kansen krijgen dan andere zie ik het probleem niet in?

Geen idee wat je trouwens bedoelt met "trek er verder maar mooi uwe plan mee" ?
Kinderen die in armoede opgroeien krijgen later niet dezelfde kansen: ze worden al van jongs af aan uitgesloten en krijgen door onder andere ondervoeding al een nooit meer op te halen achterstand op anderen. Ze gaan dan ook niet verder studeren want er is geen geld, enzovoort enzovoort. Je moet wel behoorlijk naïef zijn om dat niet in te zien.
Oud 12 november 2013, 15:13   #675
Manus
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Als individu, ben ik uiteraard meer dan mijn genen. Ik ben die schitterende persoonlijkheid, die intellectuele reus met een buitengewoon originele kijk op de werkelijkheid voor wie kinderen krijgen en opvoeden enkel een belemmering kan betekenen in zijn ontwikkeling.
Individueel bekeken, het leven is inderdaad eenvoudiger en plezieriger zonder kinderen, een waarheid als een koe.
Maar ik ben ook meer dan een individu. Het zit 'm in het perspectief, zie je? Mijn persoonlijke keuzes beinvloeden en medebepalen die van de maatschappij. Een maatschappij waarvan vele, zoniet alle leden hun voortplantingsgedrag rationaliseren, d.w.z., ervoor kiezen geen of weinig kinderen te krijgen om eigen luxueus en intellectueel/emotioneel bevredigende levensstijl te kunnen behouden, krijgt om den duur te kampen met een bevolkingsimplosie. Het sterft dus gewoon uit.
Mijn kinderen, die ik dus wel heb, en de kinderen uit uw brede familie, worden bedreigd door de keuzes die u nu maakt. Het resultaat is eigenlijk dat de maatschappij, die o.a. uw huidige levensstijl mogelijk maakt, niet meer zal bestaan.
Uw individuele keuzes hebben spijtig genoeg verstrekkende ongunstige gevolgen voor iedereen, uzelf (=uw geestesgenoten in de toekomst) inbegrepen.
U maakt hier de vergissing om kinderloosheid automatisch te koppelen aan een egotistische levensstijl.
Niet zozeer ons perspectief verschilt, als wel de interpretatie van hetgeen we observeren. U meent een bijdrage te leveren aan de samenleving door zich voort te planten, ik meen een bijdrage te leveren door hiervan af te zien.
Tevens verschilt ons uitgangspunt. U lijkt ervan uit te gaan dat een stabiele of groeiende populatie steeds positief is, terwijl ik een krimpende populatie niet als negatief ervaar. Waarom wordt er haast dogmatisch vastgehouden aan bevolkingsgroei? Zou het noodzakelijk negatief zijn, moesten we in 2200 met slechts 5 miljoen Belgen zijn?
Manus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 15:14   #676
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Dan zijn er genoeg vangnetten in onze sociale zekerheid om dat (tijdelijk) op te vangen. Er zijn echter genoeg gevallen waar bij voorbaat al duidelijk is dat het niet zal lukken, lees dat artikel maar eens.
In welk land woon jij ergens?
Op papier lijkt hier alles in orde... even rondkijken je leert een heel ander verhaal.
Oud 12 november 2013, 15:22   #677
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manus Bekijk bericht
U maakt hier de vergissing om kinderloosheid automatisch te koppelen aan een egotistische levensstijl.
Het is ook fout om alle 4x4's te beschouwen als een terreinwagen.
Nu is het wel zo dat de meeste 4x4's inderdaad terreinwagens zijn.

Met mijn oprechte excuses voor de 4x4's die geen terreinwagens zijn....
Oud 12 november 2013, 15:22   #678
six
Banneling

Standaard

Kinderen als pensioensparen, kinderen als statussymbool, kinderen als huisdier. En dan vragen mensen zich af waarom de eerste vraag die men krijgt bij de psychiatrie "hoe was uw band met uw ouders?" was.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 15:23   #679
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regenboog Bekijk bericht
Als individu, ben ik uiteraard meer dan mijn genen. Ik ben die schitterende persoonlijkheid, die intellectuele reus met een buitengewoon originele kijk op de werkelijkheid voor wie kinderen krijgen en opvoeden enkel een belemmering kan betekenen in zijn ontwikkeling.
Individueel bekeken, het leven is inderdaad eenvoudiger en plezieriger zonder kinderen, een waarheid als een koe.
Maar ik ben ook meer dan een individu. Het zit 'm in het perspectief, zie je? Mijn persoonlijke keuzes beinvloeden en medebepalen die van de maatschappij. Een maatschappij waarvan vele, zoniet alle leden hun voortplantingsgedrag rationaliseren, d.w.z., ervoor kiezen geen of weinig kinderen te krijgen om eigen luxueus en intellectueel/emotioneel bevredigende levensstijl te kunnen behouden, krijgt om den duur te kampen met een bevolkingsimplosie. Het sterft dus gewoon uit. Mijn kinderen, die ik dus wel heb, en de kinderen uit uw brede familie, worden bedreigd door de keuzes die u nu maakt. Het resultaat is eigenlijk dat de maatschappij, die o.a. uw huidige levensstijl mogelijk maakt, niet meer zal bestaan.
Uw individuele keuzes hebben spijtig genoeg verstrekkende ongunstige gevolgen voor iedereen, uzelf (=uw geestesgenoten in de toekomst) inbegrepen.
Kom kom, niet overdrijven. Autochtone Belgen hebben een gemiddeld aantal kinderen kleiner dan 2 en de bevolking is op 10 jaar tijd met +1miljoen gestegen.
Als het dan toch ten voordele van de mij. is dat je kinderen hebt, maak er dan zelf geen en haal nog wat meer sukkels naar hier.
Oud 12 november 2013, 15:24   #680
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Kinderen als pensioensparen, kinderen als statussymbool, kinderen als huisdier. En dan vragen mensen zich af waarom de eerste vraag die men krijgt bij de psychiatrie "hoe was uw band met uw ouders?" was.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be