Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2013, 23:48   #781
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Je begrijpt niet dat iemand medisch niet in staat kan zijn kinderen te krijgen?
Erger nog, iemand die zo verstandig is geweest om zich medisch te laten testen en een risico inhoud om een hulpbehoevend kind te baren , moet alsnog volhouden om een hulpbehoevend kind te onderhouden . 20000 papers bewust verstrijken om een kind dat niet kan evolueren , niet kan genieten en niet kan bijdragen en geen toekomst heeft . Barbaars moet je zijn om bewust een medemens zonder toekomst met het leed te belasten.
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 23:48   #782
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Oefenen, zou ik zo zeggen.
Jij zingt liever in de kerk?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 23:49   #783
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik verdoe mijn tijd hier. Elementaire biologie schijnt niet meer opgepikt te worden.

Wat een geluk dat je geschiedenis geeft.
Oud 12 november 2013, 23:52   #784
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verdoe mijn tijd hier. Elementaire biologie schijnt niet meer opgepikt te worden.

Wat een geluk dat je geschiedenis geeft.
Ik dacht dat de creationist in lager onderwijs stond?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 23:53   #785
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ik dacht dat de creationist in lager onderwijs stond?
Oei oei oei, zelfs geen middelbaar. Een echte kindervriend dus.
Oud 12 november 2013, 23:54   #786
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Mai lekker persoonlijk.

Ik wou dit niet als persoonlijke aanval bedoelen , maar wel om aan te tonen hoe de tijdsindeling van mensen is waardoor sommigen wel kinderen hebben maar er geen tijd kunnen aan besteden omdat ze die niet hebben of er niet voor vrij maken.

Omdat zijn werk belangrijker is? Ja dat is een keuze. 1 die ik raar vind maar ja mensen hun recht.
Wat ik in deze discutie NOOIT lees , is het belang van het kind !!!!!

Denk je dat een kind graag een Papa heeft die er nooit is, ZELFS als hij afwezig zou zijn omdat hij voor de noodzakelijke centjes BV harder moet knokken dan vb zijn buur die ambtenaar is en om 16 uur al thuis is en niet te moe om met de kinderen tijd door te brengen.
Oud 12 november 2013, 23:56   #787
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oei oei oei, de ambtenarenkaart is getrokken.
Oud 12 november 2013, 23:56   #788
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht

Denk je dat een kind graag een Papa heeft die er nooit is, ZELFS als hij afwezig zou zijn omdat hij voor de noodzakelijke centjes BV harder moet knokken dan vb zijn buur die ambtenaar is en om 16 uur al thuis is en niet te moe om met de kinderen tijd door te brengen.
Op de stijlfouten en de voorbeelden, volkomen mee eens.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 23:56   #789
Kaaskoppie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Homo!
of (pseudo ) wetenschapper
Kaaskoppie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 23:57   #790
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daarom is het belangrijk werk en huiselijk leven in een juiste balans te brengen. De grote afwezigen als vader zijn vaak de grootverdieners. Mensen die dan ook vaak weinig of geen kinderen hebben. De modale Vlaamse huisvader kan zeker de nodige tijd uittrekken voor zijn kroost.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 23:59   #791
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei oei oei, de ambtenarenkaart is getrokken.
Impotente ambtenaren.
Het is toch wat he.
Oud 13 november 2013, 00:03   #792
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarom is het belangrijk werk en huiselijk leven in een juiste balans te brengen. De grote afwezigen als vader zijn vaak de grootverdieners. Mensen die dan ook vaak weinig of geen kinderen hebben. De modale Vlaamse huisvader kan zeker de nodige tijd uittrekken voor zijn kroost.
Hebt U wel voldoende voeling met de modale werkende Vlaamse huisvader ?
Ik denk dat U arbeiders hun job een beetje onderschat.
Ik heb het over iemand die werkt hé , geen bediendeke die niet moe is als hij thuis komt .
Oud 13 november 2013, 00:07   #793
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
U bent fundamenteel niets meer of minder dan een reproducerend organisme, let hierbij op het woord 're'producerend : u bent het resultaat van een lange keten van duizenden voorouders die elk hun bijdrage hebben geleverd om uiteindelijk u op de wereld te zetten. Wie ben jij om bewust deze keten te doorbreken?
Heb je dan zo weinig gevoel voor eigenwaarde? Of ben je van mening dat de kwaliteit van je dna niet de moeite is om door te geven?
U vergeet erbij te zeggen dat niet jij alleen het resultaat bent van die duizenden voorouders vele generatie's ver, maar samen met nog veel meer anderen. Die duizenden voorouders hebben samen duizenden nakomelingen voortgebracht, die er vandaag zijn, dus als jij 'de 'ketting' verbreekt' is er echt niets speciaals gebeurt, temeer omdat naast die duizenden levende afstammelingen zovele duizenden zijn, die gepasseerd zijn, zonder afstamming na te laten. Allen hebben zij de ketting doorbroken.
Maw, jou DNA is echt niet zo uniek en speciaal hoor. Jij maakt slechts een deeltje uit van zovele andere duizenden andere mensen. Kweek je, dan doe je het zoals velen je het hebben voorgedaan, kweek je niet, dan doe je het zoals velen je het hebben voorgedaan, globaal gezien.
Ik kan wel begrijpen dat iemand die kennis heeft van zijn familiegeschiedenis tot wel 30 generatie's terug in de tijd, tot het jaar 1000 bv het wat moeilijk zou hebben 'om die lijn te doorbreken', maar, hoeveel kennen er hun familiegeschiedenis? Vaak beperkt dit maar tot zo'n 2 a 3 generatie's, tot de grootvader of diens vader. En misschien maar best voor velen, want het zou kunnen blijken dat er niet veel generatie's meer daarvoor zijn...(wiens naam gekend is).

Het is van alle tijden dat er mensen zijn die geen kinderen hebben, om het even wat de oorzaak ervan is. En vaak gaat het om de mooiste, de slimste, de beste mensen, niet alleen zwakkelingen.
Omgekeerd dan ook: te vaak kweken zwakkelingen er op los.

Het systeem hier in België (en geheel Europa) is er een om de goede eigenschappen van de bevolking te verschralen.
Oud 13 november 2013, 00:07   #794
k9

Standaard

Citaat:
Ik wou dit niet als persoonlijke aanval bedoelen , maar wel om aan te tonen hoe de tijdsindeling van mensen is waardoor sommigen wel kinderen hebben maar er geen tijd kunnen aan besteden omdat ze die niet hebben of er niet voor vrij maken.
En omdat sommigen niet al hun tijd, of al hun vrije tijd aan kinderen besteden moeten we maar besluiten om voor alle mensen kinderen af te raden en actief lobyen om dit te beperken?

Weeral heel rare logica, ipv dan aan te moedigen om meer tijd met de kinderen te besteden.

Citaat:

Enkel ambtenaren kunnen kunnen om 16h thuis zijn en voor de kinderen zorgen?

Als je om 17h thuiskomt is de opvoeding d'office verpest?

Alle gezinnen bestaan uit enkel werkende ouders?

Tiens een mens leert hier nog wat bij, kinderen die stormen veroorzaken, opvoeding die blijkbaar op 1uur per dag gebeurt. Trouwens van die stormen, leren ze dat van die ambtenaar tussen 16h en 17h?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich

Laatst gewijzigd door k9 : 13 november 2013 om 00:09.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 00:07   #795
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt U wel voldoende voeling met de modale werkende Vlaamse huisvader ?
Ja, meer dan u denkt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 00:11   #796
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Het systeem hier in België (en geheel Europa) is er een om de goede eigenschappen van de bevolking te verschralen.
Dan ga je er puur vanuit dan mensen niks meer zijn dan genen en hun opvoeding 100% van ouders krijgen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 00:11   #797
regenboog
Schepen

regenboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allemaal praat voor de vaak, daar er hier zovele malen al is geschreven dat men geen kinderen wil uit louter hedonistisch redenen. Daar draait het overduidelijk om. Men wil geen verantwoordelijkheid. Alleen maar genieten (wat dat dan ook moge inhouden). En kinderen passen dan niet in het plaatje. Het is overduidelijk het ontvluchten van een verantwoordelijkheid die wij als mens normalerwijze meedragen. Het is een vorm van decadentie die zich natuurlijk zal wreken. Geen kinderen, geen toekomst
Tja, Jan, zijn het dan hedonisten? Misschien, maar eerder kleine kinderen qua mentaliteit. Pas op, kleine kinderen kunnen best rationeel zijn, zeer logisch zelfs, puur uit onwetendheid.
Ik weet nog hoe mijn (overigens slimme) dochter (11-12 jaar) mij en alle ernst vertelde dat ze zich nooit met jongens zou inlaten, want da's enkel tijdsverspilling en ze zich moest concentreren op haar studies en carriere. Zeer slim van haar, heel vooruitziend.
Nu is ze een paar jaartjes ouder...En volwassener...
regenboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 00:15   #798
Clearly view
Banneling

Standaard

Mag ik een voorbeeld geven.

We hadden een arbeider in dienst met een kind waarvan jammer genoeg de Mama wegviel .

zijn dag zag er zo uit .

Om 6 uur kindje wekken
om 6.45 thuis vertrekken om, om 7 uur het kindje af te zetten in de voorschoolse opvang. ( Die voorschoolse opvan gaat pas om zeven uur open)
Juist te laat om tijdens de spits tijdig op zijn werk te zijn , dus wat extra file en kwam elke dag te laat op t'werk .

Om 17.00 u stoppen met werken ,en als het file is staat kindje om 18 uur op de straat te wachten met een ambetante kinderopvangster wand die had normaal om 18 uur gedaan.

Naar huis , een beetje helpen met de huistaken , kindje wassen en doodop in bed . zo 5 dagen per week .

Op woensdag vroeger stoppen omdat er daar geen naschoolse opvang is op woensdag

Is dat waar ouders in spe niet mogen over nadenken voor ze aan kinderen beginnen ?
Oud 13 november 2013, 00:16   #799
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Impotente ambtenaren.
Het is toch wat he.
Jouw bovengemiddelde interesse in mijn intieme betrekkingen komt weer boven. Maar alles loopt gesmeerd hoor, je moet je niet ongerust maken.
Oud 13 november 2013, 00:17   #800
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik een voorbeeld geven.

We hadden een arbeider in dienst met een kind waarvan jammer genoeg de Mama wegviel .

zijn dag zag er zo uit .

Om 6 uur kindje wekken
om 6.45 thuis vertrekken om, om 7 uur het kindje af te zetten in de voorschoolse opvang. ( Die voorschoolse opvan gaat pas om zeven uur open)
Juist te laat om tijdens de spits tijdig op zijn werk te zijn , dus wat extra file en kwam elke dag te laat op t'werk .

Om 17.00 u stoppen met werken ,en als het file is staat kindje om 18 uur op de straat te wachten met een ambetante kinderopvangster wand die had normaal om 18 uur gedaan.

Naar huis , een beetje helpen met de huistaken , kindje wassen en doodop in bed . zo 5 dagen per week .

Op woensdag vroeger stoppen omdat er daar geen naschoolse opvang is op woensdag

Is dat waar ouders in spe niet mogen over nadenken voor ze aan kinderen beginnen ?
Een verschrikkelijke situatie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be