![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#961 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#962 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#963 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zou het moeten zijn maar ik weet 100% zeker dat het in heel veel van de gevallen niet zo is. Kijk maar in dit topic, sommigen nemen hier kinderen om redenen waarvan je alleen maar je hoofd kan schudden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#964 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#965 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik niet want veel mensen denken gewoon niet verder dan hun neus lang is, sommigen nemen kinderen zoals ze een doordeweekse prul gaan kopen in een winkel: als ze het beu zijn dan kijken ze er niet meer naar. Te triestig voor woorden vind ik dat. Anderzijds zijn er natuurlijk ook veel ouders die echt het beste met hun kinderen voor hebben al weet ik niet welke soort het meest voorkomt. Sommigen kunnen hun kinderen gewoon geen degelijke opvoeding geven door hun eigen tekortkomingen of de situaties waarin ze zitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#966 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#967 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vroeger aanvaardden de ouders dat de school de kinderen vooral cognitieve vaardigheden en kennis bijspijkerde op didactische leest. De pedagogische zijde van het opgroeien kwam vooral de ouders toe. Nu verwachten ouders dat leerkrachten en omkadering 'supermannen' en 'supervrouwen' zijn en dat ze hun kinderen alles aanleren. Vele ouders wensen zich daar zelf niet meer mee in te laten en schuiven alles af op de school, zodat zij 'belangrijker' zaken kunnen doen. We leven nu eenmaal in een wegwerpmaatschappij en helaas zijn sommige kinderen (ik ga niet beweren allemaal of het meerendeel) hiervan het slachtoffer. Sommige ouders willen alleen de lusten en niet de lasten hebben van hun kroost. Een kind is er om plezier mee te maken en van te hebben, maar als het lastig wordt rekenen zij op anderen om hen uit de nood te helpen. Daarbij geldt dan vaak het credo 'mijn kind, schoon kind', want probeer nog maar eens als leerkracht een leerling te berispen of te bekritiseren. De ouders staan direct in de school of meteen bij de directie te mekkeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#968 | |
|
![]() Citaat:
Dan pleit je om in belgie ook alles sociale voozieningen af te schaffen?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#969 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen ontgaat het u dat die onverantwoordelijkheid van een steeds groter wordend aantal individuen een ingrijpend gevolg heeft voor de rest van de maatschappij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#970 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zijn kinderen daarbij een probleem? U doet me onmiddellijk denken aan die verzuurde reacties van bepaalde buurtbewoners die het schijnbaar niet meer kunnen hebben dat kinderen in hun nabijheid spelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#971 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#972 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat klopt voor geen meter. De horeca bijvoorbeeld kampt al jaren met een tekort aan ongeschoold personeel: mensen die kunnen opdienen, afwassen, poetsen... Daar heb je alleen een beetje handigheid, wat vriendelijkheid en een portie goede wil en vastberadenheid voor nodig. Geen grote ronkende titel. Geen diploma.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#973 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat is een probleem. Een samenleving is meer dan de som van de individuen. We kunnen als maatschappij pas functioneren als we verantwoordelijkheid dragen. Ook voor anderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#974 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, de school is er in de allereerste plaats om onze jeugd onderricht te geven. Opvoeding hoort dan weer voor alles de taak te zijn van de ouders. Je leert inderdaad op school van alles, maar de "school van het huisgezin" hoort waarden aan te brengen. Als er één plaats waar kinderen kunnen zien en ervaren wat "verantwoord en liefdevol opvoeden" hoort te zijn, dan is dat wel in het gezin waarin ze opgroeien. Het oude spreekwoord indachtig: "Woorden wekken, voorbeelden trekken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#975 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#976 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu dit is een karikatuur, maar toch, uiteindelijk moet de overheid weten wat ze wilt: langs de ene kant wilt ze zoveel mogelijk mensen aan het werk hebben, en aan de andere kant wilt ze dat ouders hun kinderen opvoeden zoals 30 jaar geleden mogelijk was met een thuisblijfouder (moeder, vader). Men verwacht om die reden dat het onderwijs hun ondersteunt, en niet onterecht, want we betalen er massa's belastingen voor. Overigens is 4/5 of 1/2 werken voor mensen met een diploma vaak geen optie, en is het inkomensverlies vrij fors. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#977 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat zou er in hemelsnaam onverantwoordelijk zijn aan de keuze geen kinderen te nemen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#978 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, ben jij degene die nu aan het janken is. Als hij geen kinderen wil dan wil hij die niet, wat is het probleem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#979 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk help je elkaar als familie. Ik ben op dat gebied vrij conservatief: ik zorg voor mijn ouders als er iets is, en zij helpen mij. We hangen aan elkaar allemaal. Ik zie overigens mijn ouders twee tot drie keer per week. Soms vaker, als we iets te doen hebben (werken aan het huis, etc...). Mijn kinderen hebben daar alleen maar baat bij: ze worden opgevangen door familie die hun behandelt als hun eigen kinderen. Een warme hechte familieband is essentieel volgens mij. Laatst gewijzigd door Tavek : 15 november 2013 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#980 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Andere mensen willen vrijheid en genieten van het leven. |
|
![]() |
![]() |