Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2013, 18:01   #281
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Aziaten zijn superieur.
Ze kunnen inderdaad erg goed werken voor de Arabieren in Qatar.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 18:15   #282
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ter info : in de Eerste Wereldoorlog vochten Marokkanen in de Westhoek om de plaatselijke blanke bevolking en hun o zo superieure blanke meesters te verdedigen omdat die het niet alleen aankonden.
http://salonvansisyphus.wordpress.co...-aan-de-ijzer/
antisemiet Lucas Catherine! yeps.

eventjes vergeten misschien dat die marokkanen helemaal niet vochten om de blanke bevolking te verdedigen, maar omdat de Fransen hen beloofd hadden dat ze de onafhankelijkheid van "de Spaanse Sahara" zouden krijgen.....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 21:15   #283
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Volgens mij durf je niet goed mee in het verhaal te stappen. Er is hier zonet een salafistische Islamitische Republiek uitgeroepen. Gematigde strekkingen zorgen ervoor dat er een vorm van Iraanse democratie tot leven komt. Christenen mogen een wijntje nuttigen, binnenshuis. Af en toe wordt er eens een 16-jarige opgeknoopt voor moord en walgt iedereen binnensmonds, op onze smartphones lezen we de internationale verontwaardiging. Vrouwen kunnen niet meer alleen op hotel, zeker niet met een man met wie ze niet getrouwd zijn. Interreligieuze huwelijken zijn uit den boze. Dansen of hanky panky op straat taboe. Discotheken worden strikt beknot en misschien officieel zelfs illegaal. Stranden worden onderworpen aan rigoureuze verandering: familiestranden op bepaalde dagen, gescheiden op andere.

En dit verandert wat precies voor mijn leven binnenskamers?
Een salafistische Islamitische Republiek? In het verhaal stappen?

Dat komt neer op chaos, electriciteitspannes, waterleidingen die springen of verontreinigd zijn, gas-explosies, uitvallen van internet e.a., arbitraire executies op straat.

Dan gaan er round-ups komen van intellectuelen, zwarte katholieken, alle katholieken, enkele dagen in een voetbalstadion en met of zonder publiek de ene executie na de andere. Blonde pubermeisjes worden gespaard want zij zijn buit en moeten gesavoureerd worden.
Scholen zijn dicht en benzine wordt schaars. Voedseltekorten.

Ik pak mijn biezen met mijn twee gekleurde kinderen want al mijn buren zijn moslims en onder dwang zal de ene of de andere me aangeven als entartete kunst. Daar heb ik geen zin in, dus ik trek me terug in de Limburgse bossen waar ik samen met enkele geharde boeren met connecties tot in Thailand, eerst alcohol ga stoken (voor het moreel) en dan een verzethaardje ga oprichten waar giftige paddestoelen en giftige planten (naargelang het seizoen) een grote rol gaan spelen. Kwestie van het oude Romeinse keizerrijk in een nieuw kleedje te steken Via infiltranten (alles draait om connecties) gaan we de thee van die strijders verrijken op strategische ogenblikken.
Rotary en Lions club steunen ons financieel (hoever dat hun connecties gaan weet ik niet, maar de bejaarden onder hen zijn slimmer dan je denkt) en de hele Hubertus-clan schakelen we in. We moeten toch wat allure hebben en een loodje in het oog kan wonderen doen.

Planckendael en Zoo Antwerpen doen mee. Een gifkikkertje kan handig zijn of een zak vol sprinkhanen. Ik hou van psychologische oorlogsvoering. Het kan ook dienen als gevangenis. En de beesten moeten op tijd eten krijgen.

Alle musici worden gemobiliseerd en alle luidsprekers. De jeugd is handig en tuk op geluid. Horror geluiden te pas en te onpas, messages out of the darl .... zelfs een salafist is bijgelovig.

Ik hou er mee op, maar het was effe plezant om in het verhaal te stappen.

Hopelijk gaat de NAVO de zaak klaren en niet de VN, want die zijn zo dom dat ze Pakistaanse blauwhelmen zouden durven sturen. Met een mandaat.

De salafisten zullen natuurlijk gesteund worden vanuit Nederland, Zweden, en vooral vanuit Frankrijk en Engeland. En een toevloed eventjes later vanuit de hele Noord-Afrikaanse streek. Al is het alleen maar om te plunderen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 21:44   #284
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ik denk het wel. De meeste mensen zijn gehoorzaam en willen hun leven ten eerste, en hun comfort ten tweede zeker niet verliezen.
Er was tijdens WOII wat verzet, ja. Vergeet niet dat het andere mensen waren. Minder decadent, meer bekend met oorlog en geweld. Geen uitschot genre "mijn opa heeft in de mijnen gewerkt en daarom heb ik recht op Westers rijkdom".

Is er enig verzet tegen de regering die met een waanzinnig monetair beleid de bevolking doet verarmen? Corruptie in de hoogste rangen waarvoor de inwoners moeten betalen? Afluisterpraktijken? Een falende justitie?
Neen, helemaal, helemaal niets.

Indien lombas' scenario zich voordoet zal je inderdaad wat knokploegen krijgen die verzetsdaden gaan proberen te plegen. Enkele publieke executies later gaat iedereen echter mooi in't gareel lopen: de huisvrouwen willen niet dat hun mannen het gezin in gevaar brengen en kinderen op slechte gedachten brengen. De mannen zijn moddervet, zwemmen in hun op vuile manieren verdiend geld en gaan meteen denken aan hoe best te collaboreren.
En voor de dooesnee mens is de prijs van kaas en brood de bepalende factor.
De jeugd heeft niets te verliezen en die gaan wel reageren, en ws heel dom, maar anderen of sommigen gaan de tijd van hun leven hebben en hun know-how exploiteren en uitleven; dingen waar jij en ik geen verstand van hebben.

Knokploegen ... dat is mijn ogen bait en afleiding, om ondertussen andere zaken te doen.

De moslims hier zullen zich direct voegen op uitzonderingen na, want zij zitten indd met vele jonge kinderen en ze spreken dezelfde taal. Op dat vlak zal de collaboratie fenomaal groot zijn. Daar maak ik me geen illusies over. Dat is geen veroordeling , ik zie het als een menselijke reactie.
Maar met de mensen van hier is het helemaal anders gesteld.

Als de Turken in Duitsland gaan collaboreren, dan wordt het nog moeilijker, maar voor hetzelfde geld gaan al die islam-strekkingen het met elkaar uitvechten op ons grondgebied. Het gaat een soep worden.
Oud 14 november 2013, 21:50   #285
parsprototem
Banneling

Standaard

[quote=smiley;6877971]Spijtig genoeg wel ja. Vandaar dat wanneer men ergens de democratie wenst in te voeren ze de verkiezingen winnen en men terug naar af is. Ze kiezen immers voor islam. (islamstaat + sharia).
In Turkije speelt Erdogan het slimmer, niet zo openlijk. Onder het mom van 'democratisering' is hij het land aan het islamiseren. De huidige westerse leiders kijken ernaar en denken dat het goed is.[/QUOTE]

Je bedoelt dat Duitsland denkt dat het goed is.
Oud 14 november 2013, 22:09   #286
six
Banneling

Standaard

De jeugd heeft alles te verliezen, beginnend bij haar iPhone.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 22:35   #287
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waar ik het over heb is dat het de mensen zijn die bijvoorbeeld aan geweld doen.

Niet de religie.
Dieren gehoorzamen aan de regels van de natuur, elke soort heeft regels, sommige diersoorten hebben een arsenaal aan regels nog voor ze ademhalen, bij anderen wordt het aangeleerd, maar dan nog. Die regels zijn altijd zo en daar komt weinig verandering in. (uitsluitend wilde dieren)

Mensen hebben een brein en hebben geen arsenaal aan regels wanneer ze voor het eerst ademhalen. Dat brein moet regels verzinnen om orde en chaos te minimaliseren.

Het komt dus neer op de set regels die een mens wordt aangeboden of opgedrongen om te volgen. Is die set regels oké of niet?
Heb je dat?
Ik ga verder:

eerst : paganisme (nog een sterke relatie met de natuur)
dan: mix van leefregels en religie
nu in Europa: staatsregels en religie is gescheiden maar die laatste is een vrije van keuze.

Die drie types van leefregels bestaan nog steeds : paganisme in bv een stam ergens in het oerwoud en dat is heel oké.
De mix van leefregels en religie (monotheïsme) bestaat ook nog steeds maar heeft op economisch vlak niet veel succes.
De scheiding van wetsregeling en religie is zeer succesvol in Europa en andere landen. Het is niet perfect maar het kan dus slechter.

Het komt dus wel neer op een keuze die een mens of een regering moet maken. Wat is het beste systeem? Daar moet naar gekeken worden.

En systemen zoals een mix van wetsregels en religie zijn in mijn ogen tweede keus en zelfs allerlaatste keus want daar komt alleen maar miserie van. Het is een stap achteruit.

Het toppunt is dat die volgelingen dat aan ons willen opdringen, net nu onze maatschappijen wat gezuiverd zijn van het katholiek juk en ieder individu vrij is om zijn/haar behoefte aan spiritualiteit zelf in te vullen zonder dat er iemand naast staat met een opgeheven vinger of een zwaard.
Vanaf het ogenblik dat voldoende mensen honger en dorst of andere beproevingen ondervinden, zijn ze klaar om om het even wat aan te hangen, en zeker iets met een spiritueel tintje: een leven in de hemel na de dood, mirakels, kunnen bidden, ... of gewoon blinde gehoorzaamheid en genieten van het feit dat iedereen hetzelfde doet; dat geeft ook een sprituele zekerheid.

Sommige set van leefregels combineren religie met politiek of combineren politieke ideologie met politiek. En dat is pure miserie, altijd al geweest.

Als een set van regels strandt in geweld, in conflicten, in bloedvergieten, dan begint elk individu zijn eigen set van leefregels op te stellen, en dan is het hek helemaal van de dam.

Begrijp je het nu?

Laatst gewijzigd door parsprototem : 14 november 2013 om 22:39.
Oud 14 november 2013, 22:45   #288
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben niet in de war. Ik ben een kritisch, niet al te onintelligent persoon met een goede maatschappelijke functie, een bovengemiddeld inkomen, een vrije, introverte levensstandaard met een voorkeur voor maatschappelijk conservatisme die plots wordt geconfronteerd met een islamitische revolutie.

En dat verandert weinig aan mijn reactie ten opzichte van een grote meerderheid van de rest van de bevolking - zoals elke revolutie, bezetting, dictatuur &c. in het verleden heeft bewezen.
Schlindler dacht ook zo. Met alles wat je schrijft, moet ik steeds aan dat filmpersonage denken. (Hoe dat die in het echt was, weet ik niet heel zeker).

Je gaat dat rood jasje dus niet opmerken?
Oud 14 november 2013, 22:47   #289
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Schlindler dacht ook zo. Met alles wat je schrijft, moet ik steeds aan dat filmpersonage denken. (Hoe dat die in het echt was, weet ik niet heel zeker).

Je gaat dat rood jasje dus niet opmerken?
De industrie moet draaien he. Heinrich Mueller had ook geen partijkaart, en was het hoofd van de Gestapo. Hij was geen echte nazi. Zijn oversten schreven over hem dat als hij rechtsen communisten had zien doodschieten in '19 in plaats van andersom, hij evengoed politiecommissaris onder Stalin had kunnen geweest zijn. Tijdens de Hitler-putsch wenste hij als politiechef van Muenchen hardhandig te reageren tegen de extreemrechtse NSDAP.

Maar capabele jongens kunnen ze altijd gebruiken.

En Mueller? Die hebben ze nooit gevonden.

Laatst gewijzigd door lombas : 14 november 2013 om 22:50.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 23:09   #290
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik kan geen bloed zien jong!
Ik wel. Maar ik zou dan toch liever een occasionele sniper worden dan een verpleegster.

Een burka kan ik niet verdragen, ik heb het al moeilijk met vier muren. Dus zal ik compleet ondergronds moeten gaan.
Oud 14 november 2013, 23:37   #291
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:

Alsof het de Vlaam gaat lukken, de wereldrealiteit negeren door wat gesloten grenzen en azielbeleid.
Gesloten grenzen sluiten geen economische handelsafspraken uit. Alle combinaties zijn mogelijk mits wat creativiteit, maar die is er in de hogere echelons niet te vinden, blijkbaar.
Oud 14 november 2013, 23:50   #292
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Zeer juist. Het waren dan ook de Amerikanen die er bij de E.U. op aandrongen Turkije op te nemen in de Unie...Om ons te verzwakken, en kans op ethnische onlusten te vergroten.
Als Turkije deel uitmaakt van de Europese Unie, heeft de E.U. een grens met Irak en Syrië !
Is dat niet al meer dan tien jaar geleden? De Amerikanen hebben daar vliegbasissen. Zijn ze daar nu nog voorstander van?
Oud 15 november 2013, 00:03   #293
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Dat het o zo superieure blanke ras het toen wel zwaar liet afweten, en toen de Marokkanen nodig hadden die ze nu zo verguizen. Ze mogen hier niet komen wonen, maar ze mochten hier wel komen vechten voor ons.
Mocht het mogelijk zijn ... confronteer de Marokkaanse gesneuvelden WOI nu met Marokkaanse jeugd in onze grote steden, en ik vrees dat ze een tweede keer sterven, maar nu van schaamte.

De eerste man van mijn grootmoeder (niet mijn grootvader) (gesneuveld in WOI) mag gerust mijn kinderen hallo komen zeggen.

Dit was ook ter info.
Oud 15 november 2013, 00:09   #294
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Groter inlevingsvermogen etcetera ...dan was het toch minnekens in WOII. Wat die gasten in China hebben uitgestoken. Babys gebruiken als schietschijven. Kleuters in een groepje bajonetteren, begraven en een rondedansje doen op de verse aarde (archieffilm gezien op Arte).

Ik geloof niet in die IQ's.
Oud 15 november 2013, 00:16   #295
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
De industrie moet draaien he. Heinrich Mueller had ook geen partijkaart, en was het hoofd van de Gestapo. Hij was geen echte nazi. Zijn oversten schreven over hem dat als hij rechtsen communisten had zien doodschieten in '19 in plaats van andersom, hij evengoed politiecommissaris onder Stalin had kunnen geweest zijn. Tijdens de Hitler-putsch wenste hij als politiechef van Muenchen hardhandig te reageren tegen de extreemrechtse NSDAP.

Enfin, tussen Hitler en Stalin ligt er een kabbelend beekje.

Tja, er zijn mensen die de kunst verstaan om tussen de mazen van elk net te glippen. Kunst is een groot woord natuurlijk.
Oud 15 november 2013, 03:35   #296
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
'Als morgen de salafisten hier binnenvallen, laten we hen dan begaan?' (Sophie De Schaepdrijver)

Laten we hen dan begaan? Zoals het er nu voor staat wel ja, ze worden zelfs positief gediscrimineerd en krijgen bakken sociaal geld die hun bijdrage als groep ver overstijgt. Verschillende straten zijn al ingenomen, de rest volgt.

Oorlogen worden niet meer gevoerd zoals in WO1 madamme.
Salafisten zijn een kleine minderheid. Ze zijn nergens gewenst door hun extreem gedrag. Zoals iedereen wel weet is het resultaat van extreem gedrag dat niemand met de extremisten wenst samen te werken.

Een goede voorbeeld is het Vlaams Belang. Na meer dan dertig jaar zijn ze nog geen stapje verder.
Een andere voorbeeld is Abou Jahjah, uiteindelijk vertrokken en teruggekomen als een gematigd mens (hij weet dat zijn andere ik bij niemand werkt).
Oud 15 november 2013, 09:17   #297
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Salafisten zijn een kleine minderheid. Ze zijn nergens gewenst door hun extreem gedrag. Zoals iedereen wel weet is het resultaat van extreem gedrag dat niemand met de extremisten wenst samen te werken.

Een goede voorbeeld is het Vlaams Belang. Na meer dan dertig jaar zijn ze nog geen stapje verder.
Een andere voorbeeld is Abou Jahjah, uiteindelijk vertrokken en teruggekomen als een gematigd mens (hij weet dat zijn andere ik bij niemand werkt).
Wat een onzin! Salafisten zijn onder moslims een snel groeiende groep,goed georganiseerd met een duidelijk, en vooral superieuze identiteit voor moslimjongeren die toch al tussen wal en schip zitten omdat hun ouders nog nooit hebben nagedacht over de verwachtingen van de samenleving buiten de voordeur.
Het Vlaams belang is bij mijn weten een politieke partij waarop burgens mogen en kunnen stemmen,dat hun stem dan niet geldt is hoe dan ook verkrachting van de democratie, en u vergelijkt dit met Salafisten?
Uw andere vergelijking is al even dom, wat de agenda is van onze Abou, weet u evenmin als anderen, dat zal de toekomst wel uitwijzen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2013, 10:53   #298
six
Banneling

Standaard

Citaat:

Hij kreeg in '39 wel een partijkaart.
Oud 15 november 2013, 11:14   #299
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij kreeg in '39 wel een partijkaart.
Blijkbaar toch, inderdaad. Op de Duitse wikipedia staat 1938 als jaartal. Gewoon ter info.
Oud 15 november 2013, 11:17   #300
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijkbaar toch, inderdaad. Op de Duitse wikipedia staat 1938 als jaartal. Gewoon ter info.
Op forum.axishistory zeggen ze '39.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be