![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs indien ze meer omzet zouden halen in franstalige filialen, dan nog zouden ze vb. verpakkingen speciaal gedrukt voor Nederland in de Vlaamse filialen gebruiken. Ze hoeven dan zelfs geen "belgische" verpakkingen meer te drukken, en gewoon de Franse verpakkingen in Wallonie gebruken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Schepen
|
![]() De taaltaliban in volle aktie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik weet ook wel dat in Wallonie de Aldi al hun producten in het Nederlands aanbieden hoor. En daar hoor je nu echt eens geen enkele commentaar op hé.
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon een vraagje: zou u het normaal vinden dat Belgacom of Telenet voortaan alle briefwisseling met u in het Frans voert met achteraan het blad, in heel kleine lettertjes, de Nederlandse vertaling die u dan nog eens moet zoeken tussen de Duitse, Engelse, Hongaarse, Spaanse of Deense vertaling?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Zo koop ik ook bij de Turk met enkel Turkse en Engelse opschriften op de verpakking en ik heb daar ook nooit de gedachte bij gehad van ik ga een boze brief schrijven.
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers. Laatst gewijzigd door nickb : 15 november 2013 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter, indien een Duitse firma speciaal voor België aparte etiketten en verpakkingen laat drukken, dan eis ik wel dat er minsten op gelijke manier de nederlandse vertaling wordt vermeld (en niet onderaan in een hoekje in ariel 5 naast het Letlands en het Estlands). Ze zouden dus gerust hopen geld kunnen uitsparen door ons gewoon de Nederlandse producten aan te bieden, en in Wallonie de Franse producten. Dan hoeven ze niks meer te vertalen voor die domme vlamingen, maar krijgen we gewoon netjes de Nederlandse teksten te zien. Moeilijk hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Als klant wil ik zo weinig mogelijk betalen, en als enkele producten hierdoor een verkleinde NL vertaling hebben (doordat de verpakking voor meerdere talen is gedrukt) dan is het voor mij geen probleem. Zo koop ik nooit producten waarin wijn/alcohol toegevoegd is, zoals die augurken in glazen verpakking. Ik koop de alternatieven bij de AH of Colruyt. Het maakt mij niet uit. Als iets mij niet aanstaat dan koop ik het niet. Supermarkten genoeg.
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen vraag ik me af waarom het goedkoper zou zijn de taal te afficheren die slechts door +/-40% van de Belgen wordt gesproken ipv de taal die door 60% wordt gesproken..... tenzij men de vlamingen zo denigrerend bekijkt dat ze zich maar als tweedehandsburgers moeten leren gedragen, de 100-jarige spreuk voor ogen houdend "et pour les flamands la même chose". Misschien hebben de Duitsers dat na 100 jaar nog altijd niet verleerd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het dan zo moeilijk om Vlaanderen van die verpakkingen te voorzien? Volgens mij is het gewoon totale dédain die men hier tentoonspreidt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rest van je opmerking doet me maar één ding vragen: hoe liggen de distributiecentra? Dat is een strategie van Lidl zelf, meen ik. Hoe dan ook, ik blijf zoeken naar de reden van jouw frustratie. Er zijn nog talloze andere grote supermarktketens. Ergens zul je een keuze moeten maken. Het bedrijf laat duidelijk merken niets aan zijn strategie te willen veranderen. Tough luck.
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb in mijn gemeente een Aldi die evenver af ligt. Enig probleem: Lidl heeft meer keuze aan verse groenten. Resultaat: ipv naar Lidl ga ik gewoon wekelijkse boodschappen in Aldi halen, en spring even binnen om voor 10 euro mijn verse groenten op te halen. Aan de filiaalhouder zal ik een briefje geven met de vermelding waarom ze mij als vaste klant verloren zijn. Ik zou niet willen dat die persoon wordt afgerekend op een vermindering van het aantal klanten terwijl de reden bij de taalpolicy van de firma ligt. Er zullen ook parlementaire vragen gesteld worden op langere termijn in verband met de wettelijke verplichting van taalaanduiding op de producten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het incident is gesloten.
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar nee, dit is enkel mijn persoonlijk antwoord op hun taalpolicy. Ik zal er nog verdere ruchtbaarheid aan blijven geven.
De ridiculiteit: ik kocht (verleden week) een pluisjesverwijderaar. Hoe ik dat wist zal ik je even vertellen. VOORKANT : - (*) op de achterkant stond ook de Nederlandse vertaling en de Duitse vertaling. Waarom moet er VIER keer de uitleg in het Frans vermeld worden? Omdat franstaligen het met één keer niet begrijpen?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 november 2013 om 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er ligt naast ons ook een land met 85 miljoen Duitstaligen, hoe is dat relevant?
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel anders bij de Aldi, waar de tweetaligheid de norm is op zowat alle verpakkingen. Even groot. Aan dezelde zijde. Bij Lidl gaat het dus echt om een bewuste keuze het Frans op het voorplan te plaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij het Lidl gaat het om iets heel anders: Frans als hoofdtaal. |
|
![]() |
![]() |