![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Straten laten vegen, onkruid wieden ...
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet er een prestatie tegenover zetten. Uitzondering voor zieken en invaliden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze mogen gerust iets terugdoen , maar ik vrees meer hinder dan plezier.
Beter zou zijn een straatverbod tijdens de werkuren. Dan is de tegenprestatie thuisblijven in ruil voor geld.
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom ze dan geen contract geven?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Is een moeilijk thema. Enerzijds klinkt het niet logisch dat je zomaar geld krijgt, anderzijds moet je wel zien dat er geen oneerlijke concurrentie ontstaat op de arbeidsmarkt of dat je mensen gaat uitsluiten om de verkeerde reden. Alles hangt af van de uitvoering en de details van hoe ze dit gaan aanpakken.
Ik kan mij wel voorstellen dat je leefloners kan inzetten om de gemeente 'op te poetsen' in gemeentes met veel leefloners (weinig geld in gemeentekas) en zo misschien je stad te laten floreren (ozdat er winkels komen, jobs etc). Als je dit slecht uitwerkt, kan het neerkomen op een soort slavernij waar je een sector oneerlijk gaat beconcurreren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Uit de praktijk kan ik zeggen dat dit een heel goed voorstel is. In Nederland zie je duidelijk het resultaat van dit beleid. Gemeenten liggen er netjes bij, gras gemaaid, alles mooi onderhouden, en dit zonder de gemeenschap extra te moeten belasten met nieuwe belastingen. Valt me steeds op telkens ik een keer in Vlaanderen ben dat het hier meer en meer verpaupert. Zonder extra meerkost kan je dit tegengaan.
Het helpt ook tegen het zwartwerk, elke dag dat ze een tegenprestatie moeten leveren kunnen ze niet aan de slag in het zwarte circuit, en geloof me heel wat van die steuntrekkers hebben een extra inkomen uit zwartwerk. Het motiveert ook om werk te zoeken op de reguliere arbeidsmarkt, voorkomt vereenzaming en bevordert het sociale weefsel binnen de gemeente. Het is een goede manier om mensen terug aan het werk te krijgen en de gemeente zonder de burgers extra te belasten een aangenamer voorkomen te geven. Duidelijk een win win situatie. En het ontraadt gelukszoekers deze kant op te komen voor hun gratis geld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er werken actueel heel wat mensen in beschuttende werkplaatsen.
Dat is een uitstekende zaak. De overheid 'sponsort' daar natuurlijk een beetje. Een leefloner heeft in feite een sociale handicap. Ik vind dat elke leefloner via een beschuttende werkplaats (of soortgelijk contract bij een reguliere werkgever) werk moet kunnen verrichten dat in overeenstemming is met zijn fysieke en psychische capaciteiten. Dat betekent o.a. dat een flink aantal leefloners eer de andere gasten die in de beschuttende werkplaats werken, alleen maar moeten 'begeleiden' bij het uitvoerend van de gezamenlijke taken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Csa ? Maddox ?
Laatst gewijzigd door Dade : 18 november 2013 om 11:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het andere voordeel is dat die mensen verplicht uit hun hangmat (letterlijk) moeten komen. Alvast één keer per week (straf hé). Het gaat hem er ook om die mensen terug voeling met de maatschappij te geven ipv geïsoleerd tot 's middags in hun bed te liggen. Ook voor onze verrijkende groep OCMW afhankelijken is dit een zeer goede maatregel: op die manier komen ze "onder de mensen" (dezen die hier dus wonen en werken) en leren ze omgaan met onze manier van leven (en werken).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wedden dat met wat verplicht werk als compensatie voor wat ze ontvangen er wel zullen tussen zitten die eieren voor hun geld gaan kiezen en wel één of andere job zullen vinden! En dan komen bepaalde hypocriete sossen af met voorbeeldjes van "universitairen die nog geen dagen genoeg hebben" en zo, en men kan die mensen ondertussen toch de straten niet laten opruimen! Tuurlijk, jongeren die universitaire studies met goed gevolg doorlopen hebben doen dat meestal met de bedoeling van aan een carrière in een hangmat te beginnen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lang geleden. Ben er terecht gekomen via Lisp Lier.
Ben er niet mee doorgegaan door het politieke spel dat op dat moment aan't broeien was, en me er niet in wou mengen als nieuweling. Lisp Lier bestaat nog, en dat bezoeken we nog een enkele keer per jaar. Onze roleplaying dagen zijn eigenlijk over, helaas. Misschien dat we terug beginnen als we een lokaal groepje kunnen vinden.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 18 november 2013 om 11:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 18 november 2013 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leefloners zijn hoofdzakelijk verslaafden, alcoholisten, asielzoekers etc... zulke mensen geef je geen verantwoordelijkheid over de kinderen, noch bejaarden. Je geeft zulke mensen geen verantwoordelijkheid over MENSEN tout court. klussen, ramen poetsen, stratenvegen, parken onderhouden..... allemaal nuttige zaken waar geen potten worden gebroken indien niet 100% strikt uitgevoerd (tenzij ze de pas aangeplante bloemekes gaan uittrekken). Persoonlijk - en zonder sarcastisch te willen zijn - vind ik dat ruiten kuisen een specifieke job zou kunnen zijn voor asielzoekers. Het valt me op dat ruiten kuisen een westerse gewoonte is. In mijn straat woonde een chinese familie: die hebben in dertig jaar hun ruiten NIET gekuist, was blijkbaar niet nodig. In de 2060 straten in Antwerpen, vooral de Afrikaanse wijken: prachtige gebouwen uit de zestiger jaren.... ramen hebben in een halve eeuw geen water meer gezien; heel de buurt ziet er verloederd uit. Laat vreemde OCMWtrekkers dus maar eens gerust kennismaken met de westerse gewoonte: ruitenkuisen! stratenvegen, kortom een opleiding tot "hoe houd ik verloedering van mijn straat tegen". Geef ze desnoods een extra functie als "buurtopleider".
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 18 november 2013 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er daar werk voorhanden is, waarom niet? Behoor jij ook al tot diegenen die het normaal vinden dat een perfect gezond persoon zo maar op kosten van de gemeenschap mag voortleven. Is dat soms een soort nieuw gedachtengoed in jouw PVV?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat is er mis een uurtje per week leesouder te zijn op school? Of 1 uurtje per dag de kinderen de straat over te helpen op gevaarlijke punten. Of 1 uur per dag te gaan wandelen met bejaarden, te helpen bij de maaltijden, of te assisteren bij het wassen en in bed leggen. Dat geeft het verzorgend en verplegend personeel ademruimte om hun werk behoorlijk te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geef mijn kind niet in handen van iemand die net een aantal personen de nek heeft afgehakt in een of ander oorlogsgebied.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
2 uur per week per leefloner. Is goed voor de conditie en voor het milieu, plus aangenaam voor de maatschappij. De uurrroosters kunnen geregeld worden door de OCMWs. |
|
![]() |
![]() |