![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je verklaart jezelf niet meer dan ondergeschikt aan de belangen van een overheid. Voor jou volstaat zelfs de mening van iemand die zelfs geen affiniteit heeft met jou leefwereld. Zolang het maar in je klein wereldje rond de kerktoren past. Je bent echt potentieel slachtoffer van populisme. Daarbij. Je zegt dat JIJ niets te verbergen hebt, terwijl we het over een maatschappelijk belang hebben. Wat je egocentrische reflex verklaart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Ik ben noch voorstander, noch tegenstander... zolang ik niet weet hoe het praktisch allemaal in zijn werk zal gaan.
Ik heb toch een aantal bedenkingen:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is de aanpak van criminelen vandaag beter? Hoeveel onopgeloste criminele feiten gebeuren er niet jaarlijks? De slachtoffers daarvan zouden maar wat blij zijn indien de dader(s) door DNA zouden worden gesnapt. Maar uw privacy is u heilig, waarschijnlijk tot je zelf of uw gezinsleden slachtoffer zijn en me de dader niet kan vinden. Wie weet ga je op dat ogenblik zelf geen voorstander van een DNA-databank worden. Het maatschappelijk belang? De nadelen wegen, voor wie niets te verbergen heeft, niet op tegen de voordelen. Laatst gewijzigd door Skobelev : 18 november 2013 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door six : 18 november 2013 om 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Skobelev, wat is een crimineel feit?
En welke garantie bestaat er wat vandaag geen crimineel feit is morgen ook geen crimineel feit zal zijn? Ik vrees echt dat het vooral mensen zijn als jij die tot de groep 'naïevelingen' behoren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Onschuldig tot het tegendeel bewezen is" wordt gewoonweg verandert in "schuldig tot het tegendeel bewezen is", en dan zijn er mensen die dat maar normaal vinden ook
Aja, in het maatschappelijk belang natuurlijk
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 18 november 2013 om 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'k Vermoed dat je verstandig genoeg bent om te weten welk gedrag als crimineel kan worden beschouwd. Is het nu beter? Een land waar de slachtoffers minder rechten hebben dan de daders? Of je moet zelf tot die groep behoren natuurlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Jood zijn was een misdaad niet zo lang geleden. Er zijn tienduizenden nog in leven die die tijd hebben meegemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw begrip "volk" vind ik zelfs misplaatst. Wat denk je van iemand die het zou hebben over "het vlaamse volk" ? Nietzsche. je ondergraaft je eigen redeneringen Laatst gewijzigd door Rudy : 18 november 2013 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of mag dat niet?
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Europees Commissaris
|
![]() Tuurlijk, zijn avatar laat toch weinig aan de verbeelding over? Politiestaat-aanbidders.
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jouw oplossing is met andere woorden iedereen uit bepaalde rechten ontzetten, zoals het recht op privacy, als antwoord op het feit dat rechten die er niets mee te maken hebben geschonden zijn?
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Momenteel wordt privacy binnen het politiek debat gebruikt als pasmunt voor ons welzijn en onze welvaart. Ik ben er steevast van overtuigd dat een goed welzijn en goede welvaart kan worden verzekerd zonder dat een overheid ieder in zijn of haar slip of onderbroek kijkt. Wie goed werkt, ondernemend is, en goed boert, heeft niets te klagen. Zelfs niets over schending van de privacy. Laatst gewijzigd door Rudy : 18 november 2013 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling