![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#31661 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begrepen de West-Duitsers dan echt de Oost-Duitsers? Neen, want tot op heden zijn er wrijvingen. Toch gingen ze op een bepaald moment weer samen op weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31662 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De mening van Adri is die van een minderheid in Nederland. Hij denkt te veel na in termen van hullie en zullie. Bovendien, Oost-Duitsland en West-Duitsland zijn toch ook samengegaan. En door Europese regels worden de verschillen toch steeds minder tussen Nederland en zijn buurlanden. Dat is nu eenmaal een feit.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 19 november 2013 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31663 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In het taalgebruik van een Hollander uit zich hoe belangrijk de zee is, maar vooral hoe gevaarlijk de zee voor hem is. Een andere waterbouwkundige; tijdens WOII hadden we de zee als onze vijand, en oh ja er waren ook nog hier en daar wat loslopende moffen als iets als een vijand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31664 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zelfs tot het absurde toe.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31665 |
|
![]() Zoals ik aangaf, zet nuchter baten kosten op een rij. Met hullie en zullie heeft dit nauwelijks iets te maken.
Laatst gewijzigd door Adrian M : 19 november 2013 om 23:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31666 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31667 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Wat hebben de Duitsers gekocht met de hereniging? Anderzijds: Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 november 2013 om 23:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31668 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31669 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit is detaillistisch geneuzel. Door Europa groeien de landen steeds meer naar elkaar toe.
![]() |
![]() |
#31670 |
|
![]() Zit wel een iets groter aantal jaren tussen ... momenteel 183 jaar. In zulk een tijdsbestek ontwikkelt men elk een eigen richting in en groei men verder uit elkaar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31671 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31672 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat samenhoort zal uiteindelijk ook samen groeien en voor mij is duidelijk dat dit zal komen.
![]() |
#31673 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn landen die wel na 400 jaar plots een eenheid vormden.
![]() |
![]() |
#31674 |
Banneling
|
![]() volgens mij huist er een behoorlijke stalker in je
Laatst gewijzigd door Kaaskoppie : 19 november 2013 om 23:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31675 | |
|
![]() Citaat:
Vooral als men weet dat het al een keer misgagaan is. Doet men dat niet komt het neer op God zegene de greep en we zien wel waar het schip strandt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31676 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ook al is dat niet zo, dan is dan van geen enkel belang. Alsof mensen als kollektiviteit naar mekaar zouden moeten toegroeien in een land. ![]() Neen, staatsvorming gebeurt op basis van een gemeenschappelijk belang, ondanks alle eventuele verschillen.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31677 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31678 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31679 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Boehouders die zouden moeten beslissen over de Herenigde Nederlanden.... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 19 november 2013 om 23:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31680 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar geopolitiek is een ondergeschoven kindje bij veel mensen. Een euro, dát snappen ze , maar acht/belang/vooruitzien/druk/invloed/strategie ?? Nee. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 19 november 2013 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |