Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2013, 01:21   #121
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
ik raad de mensen die hier zo verzuurd en jaloers over ambtenaren bezig zijn aan om voor de staat te solliciteren. Het gras is echter altijd groener aan de andere kant van de heuvel.
Ik ben niet zo gek hoor, mijn capaciteiten en werklust laten verkrachten om te passen in het plaatje.

Citaat:
Die mensen willen tenminste werken en nemen deel aan onze maatschappij. Kanker op mensen die ze uitmelken.
Er is een groep ambtenaren die wil werken, en dat zijn meestal de lagere echolon ambtenaren. De mensen die kuisen in hospitalen, bejaarden verzorgen, concierges in scholen en dergelijke.
Niet de echte parasieten.
Oud 19 november 2013, 07:44   #122
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Schoof is verslagen ! Ik ben dood. Zo dood als een pier.
Demonen heeft gewonnen. Volgens het spreekwoord: de aanhouder wint.

Ik doe dus afstand van al hetgeen mij "contractueel" of "op erewoord" is toegekend wat mijn pensioen zou zijn, namelijk een pensioen èn een uitgesteld loon.

Allez Demonen, verlos mij uit mijn lijden, en vertel mij:
hoeveel moet ik inleveren op mijn actueel pensioen:
30, 40 of 50 procent ?

Laat het me weten, maar stop daarna met zagen aub.

.
Waarom zou een ambtenaar recht hebben op een uitgesteld loon ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 08:30   #123
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat is uw functie, aan hoeveel personen geeft ge leiding en wat is uw budgetbevoegdheid ?

Ik vermoed dat u zich weer blindstaart op diploma.
Neen, ik kijk naar mijn functie en de grootte van mijn organisatie die ik dan vergelijk met soortgelijke functies en organisaties in de privé. Verschil: tussen de 100 en de 200 procent, alles inbegrepen uiteraard.

Over mijn functie kan ik niks kwijt, anders zou ik te gemakkelijk te identificeren zijn.
Oud 19 november 2013, 08:39   #124
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Neen, ik kijk naar mijn functie en de grootte van mijn organisatie die ik dan vergelijk met soortgelijke functies en organisaties in de privé. Verschil: tussen de 100 en de 200 procent, alles inbegrepen uiteraard.

Over mijn functie kan ik niks kwijt, anders zou ik te gemakkelijk te identificeren zijn.
En als ge gaat vergelijken tussen kabinetchefs en CEO's, dan is het zelfs nog meer dan 200%

Maar als ik een voorbeeld uit mijn direkte familie neem, die een taak heeft vergelijkbaar met de "leidinggevende" van een kuisploeg in de privé, dan vraag ik me af dat beiden hetzelfde soort loon en vakantiedagen halen voor hetzelfde aantal uren.
Ik heb mijn twijfels dat de persoon werkzaam in de privé €1800 netto haalt, met 34+12 dagen betaald vrij. (en dan mogen we niet denken aan de andere privileges van een benoemd ambtenaar)

En dat is maar 1 voorbeeld waarvan ik zeker ben.
Oud 19 november 2013, 08:54   #125
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik Er is een groep ambtenaren die wil werken, en dat zijn meestal de lagere echolon ambtenaren. De mensen die kuisen in hospitalen, bejaarden verzorgen, concierges in scholen en dergelijke.
Niet de echte parasieten.
Ik heb onlangs een reportage gezien op Terzake over B-post.
Daar heb je statutairen en interimmers die de brieven bestellen.
De grote baas himself zei dat de interimmers veel produktiever waren dan de statutairen EN veel GEMOTIVEERDER.
Het spijtige vd zaak is dat die interimmers ongeveer 40% minder verdienen om nog te zwijgen van hun latere pensioen dat slechts het bestaansminimum zal zijn.
Wie wil zo'n systeem in stand houden met Ubermenschen en de verworpenen der aarde?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2013, 19:38   #126
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat verwacht jij dat iemand met jouw functie verdient in de prive ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 13:29   #127
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De grote baas himself zei dat de interimmers veel produktiever waren dan de statutairen EN veel GEMOTIVEERDER.
Het spijtige vd zaak is dat die interimmers ongeveer 40% minder verdienen om nog te zwijgen van hun latere pensioen dat slechts het bestaansminimum zal zijn.
Wie wil zo'n systeem in stand houden met Ubermenschen en de verworpenen der aarde?
Die vergelijking zou in de privé ook zeker kloppen.

Een interimmer werkt daar tenslotte maar even.
In mijn studententijd heb ik ook eens 's nachts bandwerk gedaan in een fabriek (in de privé dus) voor 2 weken. Daar zeiden ze ook dat ik sneller werkte dan diegene die ik verving. Die arme duts die ik verving werkte daar echter al vele jaren. Moest ik er al zolang staan, zou ik ook niet meer zo snel werken.
Oud 20 november 2013, 18:44   #128
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat verwacht jij dat iemand met jouw functie verdient in de prive ?
Ik verwacht niks, ik weet gewoon dat mijn privé-tegenhangers zo'n 6000 �* 7000 euro brutto in de maand verdienen, bonussen niet inbegrepen uiteraard.
Oud 20 november 2013, 21:26   #129
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik verwacht niks, ik weet gewoon dat mijn privé-tegenhangers zo'n 6000 �* 7000 euro brutto in de maand verdienen, bonussen niet inbegrepen uiteraard.
Vreemd, ik zou als ik in de openbare sector zou werken (overheid, onderwijs) een goei 1500 euro butto meer opstrijken. Minimaal.
Oud 20 november 2013, 22:36   #130
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Vreemd, ik zou als ik in de openbare sector zou werken (overheid, onderwijs) een goei 1500 euro butto meer opstrijken. Minimaal.
Jouw post lijkt me ook veel verschil hoor, zou je kunnen zeggen in welke sector/welke job? (gewoon uit interesse, anders schreef ik enkel bran? )
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 22:42   #131
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Jouw post lijkt me ook veel verschil hoor, zou je kunnen zeggen in welke sector/welke job? (gewoon uit interesse, anders schreef ik enkel bran? )
Hoofd van een dienst Onderzoek en Ontwikkeling.
Oud 20 november 2013, 22:45   #132
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
goed voor u en laat nu andere werkende of gepensioneerde mensen met rust,rockefeller!
Oud 20 november 2013, 22:48   #133
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
goed voor u en laat nu andere werkende of gepensioneerde mensen met rust,rockefeller!
Neen, aangezien ik uw onrechtvaardig pensioen moet betalen. Zolang ik dat moet doen, laat ik u niet met rust. In de tussentijd ga ik alle mogelijke achterpoortjes afwandelen om de belastingen te ontduiken.
Oud 20 november 2013, 22:53   #134
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Verschil lijkt me wel groot, ofwel verdien jij weinig ofwel de anderen veel natuurlijk... maar ik kan niet direct vergelijken, wegens geen ervaring over die functie.
Oud 20 november 2013, 22:56   #135
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
ik heb mijn vrouw ongeveer 4,5 maand geleden plots verloren,ze had een gemende loopbaan,ongeveer 9 jaar in de prive en ongeveer 24jaar bij de stad,zij zal nooit pensioen trekken,want pas 60 geworden!
de ubermench ben jij met je belachelijke mentaliteit,die ik trouwens dik beu aan het worden ben.
Hoe kunnen we onder de mensen nog meer verdeeldheid brengen is uw motto,en van al wie op dezelfde manier denkt!
Oud 20 november 2013, 23:11   #136
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Verschil lijkt me wel groot, ofwel verdien jij weinig ofwel de anderen veel natuurlijk... maar ik kan niet direct vergelijken, wegens geen ervaring over die functie.
Overheid betaalt salarissen die private ondernemingen, en vooral KMO's, niet aankunnen. Ik kost ongeveer evenveel als 3 laboranten, maar ik verdien niet drie keer zoveel (was het maar). Bij de overheid is dit vestzak broekzak. Een boekhoudkundige operatie. Voor een KMO is dit harde cash die weg is.

De oplossing voor mij is een vennootschap. Of ambtenaar worden.
Oud 20 november 2013, 23:43   #137
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ik heb mijn vrouw ongeveer 4,5 maand geleden plots verloren,ze had een gemende loopbaan,ongeveer 9 jaar in de prive en ongeveer 24jaar bij de stad,zij zal nooit pensioen trekken,want pas 60 geworden!
de ubermench ben jij met je belachelijke mentaliteit,die ik trouwens dik beu aan het worden ben.
Hoe kunnen we onder de mensen nog meer verdeeldheid brengen is uw motto,en van al wie op dezelfde manier denkt!
Mijn deelneming,
Maar trek het u niet zo aan, die man is niet representatief voor zo een discussie.

Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn vader, statutair ambtenaar 'gesneuveld' op 59. Zijn weduwetoelage houdt mijn ma (60) momenteel uit armoede, zorgt ervoor dat ze op het nippertje de laatste leningen kan afbetalen en zal ervoor zorgen dat ze voor de, hopelijk, vele jaren hier nog net haar rekening zal kunnen betalen, zonder te moeten aankloppen bij sociale huisvestingsmaatschappijen en het OCMW!
Oud 20 november 2013, 23:51   #138
BitterSweet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Mijn deelneming,
Maar trek het u niet zo aan, die man is niet representatief voor zo een discussie.

Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn vader, statutair ambtenaar 'gesneuveld' op 59. Zijn weduwetoelage houdt mijn ma (60) momenteel uit armoede, zorgt ervoor dat ze op het nippertje de laatste leningen kan afbetalen en zal ervoor zorgen dat ze voor de, hopelijk, vele jaren hier nog net haar rekening zal kunnen betalen, zonder te moeten aankloppen bij sociale huisvestingsmaatschappijen en het OCMW!
ook mijn deelneming voor het verlies van uw vader.
ze durven zelf zeggen dat ambtenaren en statutairen niks afdragen voor de pensioenen,terwijl ik heel zeker weet dat ik afgedragen heb voor weduwen en wezen!
Oud 20 november 2013, 23:56   #139
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ook mijn deelneming voor het verlies van uw vader.
ze durven zelf zeggen dat ambtenaren en statutairen niks afdragen voor de pensioenen,terwijl ik heel zeker weet dat ik afgedragen heb voor weduwen en wezen!
Tja, dat is hoe je het belijkt, bekijk je de overheid als een geheel met alle niveau's als 'overheid' dan zijn de afdragen fictief, als je ze bekijkt per niveau zijn ze reeel.

Maar zelf als je het bekijkt als een fictieve afdracht, dan heb je nog voor 1/3 van de prijs van een privébedrijf een werknemer in dienst, want uiteindelijk moet het werk toch gebeuren
Oud 21 november 2013, 00:01   #140
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Overheid betaalt salarissen die private ondernemingen, en vooral KMO's, niet aankunnen. Ik kost ongeveer evenveel als 3 laboranten, maar ik verdien niet drie keer zoveel (was het maar). Bij de overheid is dit vestzak broekzak. Een boekhoudkundige operatie. Voor een KMO is dit harde cash die weg is.

De oplossing voor mij is een vennootschap. Of ambtenaar worden.
Je hebt daar een punt, de KMO's worden relatief weinig ondersteund, de administratieve kost voor hen is zeer groot.

Maar ik denk dat het verschil tussen overheid en KMO's het grootst is, tussen grote bedrijven en de overheid is er weinig verschil in verloning.
Ik weet persoonlijk hoe de arbeiders van grote staalbedrijven hun voordelen na jaren syndicalisme uitgebouwd hebben en die zijn ook vrij groot op het vlak van compensatie in tijd, extra-legal en pensioenverzekeringen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be