![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() wat was Jaanses dan ? een Nero aan de schelde ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Jij bent een construct, en je valt uit je rol. Beter je best doen, poseurke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ambiance !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() naiviteit gets me high
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In fase 1 (naar verkiezingen) is zuiverheid in de leer heel belangrijk. In fase 2 (de echte wereld die na de verkiezingsavond start) is pragmatisme belangrijk. Ik ben het op zowat niets eens met robert t, maar hier heeft hij groot gelijk. N-VA kan weinig doen en bekomen op federaal vlak. Ze kunnen wel het verschil maken in vlaanderen. Maar hoedanook, we zien wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is heel simpel: de uitdagingen liggen voor N-VA op federaal niveau. Dat heeft De Wever zelf letterlijk gezegd. Dat jij er vanuit gaat dat N-VA gewoon zonder boe of ba hun congresteksten in de vuilbak gaat gooien om op Vlaams niveau toch maar te kunnen regeren is onwaarschijnlijk. Dat krijgen ze aan hun leden niet verkocht. En dat zou het einde van de partij inluiden. Het heeft geen zin om dit nu nog tien keer over en weer te herhalen. Als jij dat denkt doe maar gerust. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dat lijkt me toch een nogal raar verhaal te zijn hoor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ze echter federaal niet alleen veel stemmen willen, maar ook in een coalitie geraken dan is het een heel ander verhaal. Dan staat ze inderdaad alleen met haar confederale verhaal en moet ze als partij kiezen of ze meegaan in een regering, of hun confederale verhaal prioriteit geven. Maar als het antwoord neen is, is dat geen enkele reden waarom zij niet de vlaamse regering zouden kunnen aanvoeren Als ik jou lees begin ik bijna te denken dat ze zelfs in de vlaamse regering niet meer willen instappen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou héél goed zijn moest NVA de Vlaamse regering aanvoeren ! ! ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En wie worden dan ministerpresident en federaal premier? Peeters en Dewever?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Zij zullen dit samen onderling afspreken. Bij voorkeur voor de verkiezingen. Waarschijnlijk zal het voor Peeters een nieuwe uitdaging zijn ,om leiding te geven aan de omvorming van Belgie naar een confederatie. Laatst gewijzigd door cato : 22 november 2013 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat dan ? Ik zeg niet dat dit zo gaat zijn, ik zeg enkel dat het kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat theoretisch inderdaad mogelijk is, is dat n-va zou dreigen om als ze niet in de federale geraken dat ze dan ook niet in de vlaamse regering willen stappen, en dat er dus geen meerderheid kan gemaakt worden omdat de gecordoniseerden niet mee tellen in die oefening. Het kan, als de rest geen meerderheid van zetels zou halen in vlaanderen. Het lijkt me wel enkel een puur theoretische mogelijkheid te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou het begot nog leuk gaan vinden. N-VA blijft gewoon clean door niet met het VB te werken, en de anderen dwingen om dat wel te doen. Doen ze het niet, dan dwingen we hen om ons federaal te laten meedoen. Ik weet al dat ik het wel zou doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Studenten lusten NV-A niet meer.
( De Morgen, 19 november jl.) N-VA komt pas als op drie na als grootste partij uit de jaarlijkse steekproef van Professor Marc Hooghe (KU Leuven) naar de politieke voorkeur bij zijn eerste jaarstudenten. De Vlaams-radicalen waren steeds de veruit populairste partij onder de ondervraagde studenten sinds 2009. Dit jaar komt er op een spectaculaire een eind aan en zakt de NV-A naar de vierde plaats met 16 %. (…) In 2011 haalde de NV-A bij dezelfde doelgroep nog 32.5%. De populairste partij onder de studenten is Groen! (23,1%), voor Open VLD (22.3%). CD&V volgt verderop (16,5%) nipt voor de NV-A (16%) en de SP-a (15,7%). Vlaams Belang doet het in deze specifieke doelgroep traditioneel belabberd (0.8%) maar ook de PVDA (2.8%) en de LDD (0.3%) komen amper van de grond. Laatst gewijzigd door system : 23 november 2013 om 11:57. |
![]() |
![]() |