Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2013, 23:43   #341
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is geen fout rechtzetten. Dat is een andere fout maken om de eerdere fout te maskeren.
U ziet daar een fout in, ik helemaal niet.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 23:44   #342
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is geen fout rechtzetten. Dat is een andere fout maken om de eerdere fout te maskeren.
Hoe zit het trouwens met de condooms?
Oud 22 november 2013, 23:45   #343
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jan toch
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 23:45   #344
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Jan heeft blijkbaar nog nooit het verhaal van de KlokkenLuider van de Notre Dame gelezen. Of de Disney film gezien. Veel mensen komen gehandicapten echt niet met open armen tegemoet, hoor. Zij worden veeleer op afschuw onthaald. Zelfs de bloedeigen moeder van de eerder vernoemde klokkenluider walgde van het uiterlijk van haar kind. Bovendien zullen kinderen met het Down syndroom echt niet door andere kinderen warm onthaald worden, hoor. De meesten zullen zulke kinderen eerder mijden, pesten of uitlachen. Het feit dat gehandicapte kinderen gehandicapt zijn is al reden genoeg voor hen om te lijden. Want zij zullen hoedanook een uitzondering vormen in de maatschappij. Zij zullen nooit door iedereen geaccepteerd worden. Zij zullen in het sociale leven gediscrimineerd worden. Zij zullen op het werk gediscrimineerd worden, of zelfs niet eens voor een job in aanmerking komen. En hoe zit het met de liefde? Geen enkele verantwoordelijke mens met Down zou eraan moeten denken zich voort te planten. Want dan levert hij zijn kind automatisch over aan hetzelfde lot dat hem beschoren was.
Grappig en tegelijkertijd triestig en schrijnend dat uw moraal zich schijnbaar stoelt op animatiefilms van Disney...

Over pesten gesproken. Kinderen met een lui oog, kinderen met flaporen, kinderen met rood haar, enzovoort zijn ook vaak het object van pesten. U stelt dan: laten we al die kinderen elimineren.

Blijkbaar komt het niet in u op dat het gedrag van mensen hier verkeerd is en dat daar de oplossing schuilt, nl. in gedragswijziging. Niet in het uitschakelen van mensen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 23:46   #345
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
U ziet daar een fout in, ik helemaal niet.
Een mens doden is altijd een "fout". Een heel zware zelfs. Ook al gaat het om ongeboren leven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 23:49   #346
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een mens doden is altijd een "fout". Een heel zware zelfs. Ook al gaat het om ongeboren leven.
En waarom zou dit zo zijn?
Oud 22 november 2013, 23:50   #347
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze wordt helemaal niet geconfronteerd met "die man". Ze zal voor de rest van haar leven liefde geven en liefde ontvangen van een mens die haar kind is.

Alleen vat u eigenlijk mooi samen hoe vele mensen in West-Europa in elkaar steken: je stelt een daden, er zijn gevolgen maar die elimineer je, want je wil geen verantwoordelijkheid dragen voor je daden en de gevolgen ervan.
Wie zegt dat dat kind onvoorwaardelijk van zijn moeder zal houden? Het kan evengoed opgroeien tot een onuitstaanbaar en ondankbaar ettertje, ondanks de goede zorgen van de moeder. Kinderen kunnen verdomd harteloos zijn, weet u. En waarom zou een moeder per sé van haar kind, dat voortgekomen is uit een verkrachting, moeten houden? Zij kan evengoed in dat kind het spookbeeld van haar verkrachting blijven zien. En dit staat die zeemzoete 'onvoorwaardelijke liefde' van u veelal in de weg.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2013, 23:52   #348
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Grappig en tegelijkertijd triestig en schrijnend dat uw moraal zich schijnbaar stoelt op animatiefilms van Disney...

Over pesten gesproken. Kinderen met een lui oog, kinderen met flaporen, kinderen met rood haar, enzovoort zijn ook vaak het object van pesten. U stelt dan: laten we al die kinderen elimineren.

Blijkbaar komt het niet in u op dat het gedrag van mensen hier verkeerd is en dat daar de oplossing schuilt, nl. in gedragswijziging. Niet in het uitschakelen van mensen.
Ik wens u veel plezier met uw kind zonder ledematen en met maar één oog.
Oud 22 november 2013, 23:54   #349
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Een vrouw opzadelen met een ongewenst kind en haar dwingen om het op te voeden en daarmee haar eigen leven te vergooien is volgens mij nog crimineler.
Oud 23 november 2013, 00:16   #350
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Trouwens Jan, denk je nu echt dat een ongewenst kind met veel liefde zal worden opgevoed? Denk je dat tienermoeders die verkracht zijn geweest gewoonweg hun toekomst opzij zullen gooien voor een kind dat hen enkel zal doen terugdenken aan dat verschrikkelijke moment dat ze ongewenst (en in de meeste gevallen ook zeer pijnlijk, want er wordt natuurlijk niet aan voorspel gedaan = droge vagina) gepenetreerd werden? Denk je dat nu echt? Dat vrouwen zich hoedanook slaafs zullen onderwerpen aan zoiets? Zo zit de menselijke psyche niet ineen, hoor. Veel verkrachte vrouwen houden ofwel hun kind uit een verdraaid gevoel van schuld, of aborteren het omdat dat kind simpelweg hun hele leven onderuit haalt. Welke vrouw wilt er nu in godsnaam een kind van de MAN DIE HAAR VERDOMME VERKRACHT HEEFT? Sorry voor de caps lock, maar 't is toch waar zeker? Zulke kinderen groeien in de meeste situaties helemaal niet op met de liefde die ze zo broodnodig hebben. En dan verschijnen er nieuwsberichten van verkrachtingen, moorden en andere misdaden in de krant...
Oud 23 november 2013, 00:30   #351
Clearly view
Banneling

Standaard

Citaat:
En waarom maakt U geen ophef omdat de mens zich dan boven de dieren stelt en een kippenboer de dag na de uitkomst van het kuiken er tot 60 % mag uitselecteren , afkeuren en ze gewoon levend in zakken gooien waar ze door hun eigen gewicht verstikken,

Bij het selecteren van kuikens voor legkippen/ eieren vermoord men de haantjes.

Bij het selecteren van de kuikens voor slechtkippen / vlees vermoord men de hennen.

Boeren kiezen de beste varkens omwille van hun kwaliteitsvlees . Lange brede rug en weinig vet in de lies en grote ronde hespen. wie wat plat uitvalt zal niet moeten verder kweken, weg er mee.

Koeien, wie grote uiers heeft en veel melk geeft mag kalfjes krijgen, de rest mag niet langer leven dan 15 maand en zal de stier niet over zich heen krijgen.

Een mens kan blijkbaar gewetenloos en puur economisch beslissen over alles en iedereen , behalve over zichzelf.

Een heel klein beetje zelfcontrole over de sterkte, gezondheid en redzaamheid van onze populatie zou niet misstaan, laat staan dat we leed trachten te voorkomen omdat men nu eenmaal zover staat een ongeboren vrucht te controleren op onvolmaaktheden en heel veel leed na de geboorte.
Clearly view is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 00:57   #352
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Een vrouw opzadelen met een ongewenst kind en haar dwingen om het op te voeden en daarmee haar eigen leven te vergooien is volgens mij nog crimineler.
Ik denk dat ook.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 00:59   #353
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clearly view Bekijk bericht
En waarom maakt U geen ophef omdat de mens zich dan boven de dieren stelt en een kippenboer de dag na de uitkomst van het kuiken er tot 60 % mag uitselecteren , afkeuren en ze gewoon levend in zakken gooien waar ze door hun eigen gewicht verstikken,

Bij het selecteren van kuikens voor legkippen/ eieren vermoord men de haantjes.

Bij het selecteren van de kuikens voor slechtkippen / vlees vermoord men de hennen.

Boeren kiezen de beste varkens omwille van hun kwaliteitsvlees . Lange brede rug en weinig vet in de lies en grote ronde hespen. wie wat plat uitvalt zal niet moeten verder kweken, weg er mee.

Koeien, wie grote uiers heeft en veel melk geeft mag kalfjes krijgen, de rest mag niet langer leven dan 15 maand en zal de stier niet over zich heen krijgen.

Een mens kan blijkbaar gewetenloos en puur economisch beslissen over alles en iedereen , behalve over zichzelf.

Een heel klein beetje zelfcontrole over de sterkte, gezondheid en redzaamheid van onze populatie zou niet misstaan, laat staan dat we leed trachten te voorkomen omdat men nu eenmaal zover staat een ongeboren vrucht te controleren op onvolmaaktheden en heel veel leed na de geboorte.
Zeer juist. Als men op voorhand weet dat een kind gebrekkelijk gaat zijn, en men laat het toch op de wereld komen, dan is men een sadist en een masochist.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 01:48   #354
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Zeer juist. Als men op voorhand weet dat een kind gebrekkelijk gaat zijn, en men laat het toch op de wereld komen, dan is men een sadist en een masochist.
Gebrekkig.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 03:57   #355
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Interessant. Zo had ik het nog niet bekeken. Maar laten we niet uit het oog verliezen dat de mens intellectueel nog steeds op een hoger niveau staat dan dieren. Waarmee ik zeker geen enkele gruwelijke praktijken wil goedpraten. Gewoon even een nuance aanduiden.
EDIT: Met dez comment verwijs ik ineens ook naar Clearly View's post over het selecteren van dieren.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 23 november 2013 om 03:58.
Oud 23 november 2013, 09:30   #356
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als "alles daarvoor" niet levensvatbaar - trouwens ik had het daar niet over in die context - is en dit volgens u het kantelmoment is, waarom wordt abortus dan door de wetgever tot die termijn toegestaan?
het is niet zo moeilijk
van mannelijk zwammertje/vrouwleijk eitje tot geboren baby is een vloeiend proces. je hebt tientallen mogelijke grenzen om te bepalen waar leven begint.
deze grens is ALTIJD zuiver subjectief en nooit de absolute waarheid of enige juiste punt. jouw punt is net zo willekeurig als spermacel die na het orgasme net vertrokken is, de zichtbaarheid van een armpje of het ontstaan van zenuwcellen.

dus moet de wetgever een grens vastleggen en deze grens houdt rekening met de rechten van iedereen (ook de de vrouw in kwestie).
en ja, ik vind 12 weken te nipt. eens je door hebt dat je zwanger bent zijn vaak al 4 weken voorbij, afspraak bij dokter is nog eens een mand als je pech hebt en dan zit je nog met een verplichte wachttijd (om er over na te denken).

de kerk is tegen condooms en tegen masturbatie. waarom als het niet is omdat ze dit al als leven beschouwen.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 10:01   #357
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ieder kind bepaalt de rest van uw leven als ouder. Die "vooral" slaat dus niet specifiek hierop.
ik had het in die post over alle zwangerschappen, niet over abortus. de "vooral" slaat dan op het feit dat het niet enkel de lichamelijke belasting is voor de moeder, maar vooral het feit dat kinderen een deel uitmaken voor de rest van uw leven (en dus niet verdwijnen nadat het eerste gratis pak pampers op is).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 10:06   #358
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dus moet de wetgever een grens vastleggen en deze grens houdt rekening met de rechten van iedereen (ook de de vrouw in kwestie).
en ja, ik vind 12 weken te nipt. eens je door hebt dat je zwanger bent zijn vaak al 4 weken voorbij, afspraak bij dokter is nog eens een mand als je pech hebt en dan zit je nog met een verplichte wachttijd (om er over na te denken).
Ik dacht dat het 13 weken was. Dit is me dunkt wel haalbaar. Iemand die niet zwanger wenst te zijn heeft aan 8 weken (de eerste 4 weken weet men het idd niet) normaliter voldoende om die beslissing te nemen.
De wachttijd vind ik er dan wel weer teveel aan. Eenmaal je naar de dokter stapt heb je toch zelf al genoeg tijd genomen om die beslissing te overdenken?
Abortus op vijf maanden vind ik er werkelijk over. Dit is geen spelletje van "doet ie het of doet ie het niet".

Lapsussen als: ik kan niet tegen de pil dus heb ik al negen keer abortus laten plegen, gaan er bij mij ook niet in. Laat je dan sterelizeren hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 10:31   #359
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Een substantie zoals rubber helpt tegen ongewenste zwangerschappen,
maar zou dat verder zorg zijn van een verkrachter.

Er zijn verschillende verkrachters.

1. Zoeken het slachtoffer willekeurig uit.
2. Verkrachten er maar wat op los.

En de vrouw zit met de gebakken peren.

Dat een mens zo onverantwoordelijk kan zijn zoals de vroegere Arabieren die ongewenste dochters begraafden vanwege onwetendheid en bewuste nalatigheid.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2013, 10:46   #360
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Abortus op vijf maanden vind ik er werkelijk over. Dit is geen spelletje van "doet ie het of doet ie het niet". .
vind ik niet, ge kunt zo een paar scenario's verzinnen waar je je mening moet herzien (koudwatervrees van de eerst o zo enthousiaste vriendjes bvb).

maar ok, het gaat natuurlijk ik hoofdzaak over Jan die zwangere vrouwen vanaf dag 1 gewoon wil ontmenselijken. da's natuurlijk ver over alle grenzen vh fatsoen.

en neen, dag 1 na de bevruchting zijn geen mensen, kinderen,...
die klompjes cellen kun je gewoon vernietigen. Net zoals elke puber zijn zwemmertjes de prullenmand in kiepert. als die zich elke keer shculdig moet voelen over het eventueel potentiële leven dat hij daar wegkiepert
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be