Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 november 2013, 00:58   #61
elsina
Provinciaal Gedeputeerde
 
elsina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2010
Locatie: vlaanderen
Berichten: 952
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Antoine is een debiel. Brussels Airport zou Ryanair overtuigd hebben? Da's een goeie! Brussels Airport wist tot gisteren niet eens dat Ryanair van plan was om naar Zaventem te komen, en schreeuwen het van de daken dat ze hen liever niet zien komen. .
.
Ben je daar wel zeker van ?

Als ik naar de site van ryanair.com ga, kan je al een vlucht boeken Brussels - Rome, de uurregeling staat erbij ;

Brussel (Zaventem) → Rome (Fiumicino)
vr, 04 apr. 2014 09:40 - 11:45

Ik kan me niet inbeelden dat de luchthaven op een paar uur tijd slots gegeven heeft aan Ryanair.

Volgens mij wisten ze het al veel langer.
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 01:00   #62
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Ben je daar wel zeker van ?

Als ik naar de site van ryanair.com ga, kan je al een vlucht boeken Brussels - Rome, de uurregeling staat erbij ;

Brussel (Zaventem) → Rome (Fiumicino)
vr, 04 apr. 2014 09:40 - 11:45

Ik kan me niet inbeelden dat de luchthaven op een paar uur tijd slots gegeven heeft aan Ryanair.

Volgens mij wisten ze het al veel langer.
Uit de Standaard :

'Brussel Airport is extatisch dat we naar Zaventem komen', aldus nog de Ryanair-topman. Hij bevestigde wel dat er woensdagochtend pas een eerste overleg geweest is met de luchthaven.... "
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 02:16   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoe kunt gij/ge/jij geen kritiek geven op de Walen die een luchthaven die volledig op Vlaams grondgebied ligt "vaak erg Vlaams' noemen? Een Vlaming dénkt er zelfs niet aan om een luchthaven op Waals grondgebied "vaak erg Frans" te noemen, omdat hij dat perfect normaal en aanvaardbaar vindt.
Gaat dit niet nog Vlaamser zijn?
http://www.gva.be/nieuws/economie/be...-oostende.aspx
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 02:20   #64
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Ben je daar wel zeker van ?

Als ik naar de site van ryanair.com ga, kan je al een vlucht boeken Brussels - Rome, de uurregeling staat erbij ;

Brussel (Zaventem) → Rome (Fiumicino)
vr, 04 apr. 2014 09:40 - 11:45

Ik kan me niet inbeelden dat de luchthaven op een paar uur tijd slots gegeven heeft aan Ryanair.

Volgens mij wisten ze het al veel langer.
Ahja natuurlijk dat.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 05:59   #65
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.372
Standaard

Als Ryanair dan een paar jaar zal vliegen vanaf "Brussels Airport"....dan zal Ryanair,net als overal elders ,eisen gaan stellen,subsidies opeisen,aanpassingen aan de werkvoorwaarden en sociale overeenkomsten doordrukken,enfin al het mogelijke om werkingskosten op de grond door de overheid van die grond te doen betalen....
Dit wordt nog interessant....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 07:23   #66
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Blijven mensen informeren over dergelijke zaken.
Blijven informeren.
Opvallend ook: gisteren deed VRT teletekst nog bericht over Antoines uitspraak, zoals ze in de kranten stond. In de loop van de nacht verdween niet het bericht, maar wel elke verwijzing naar het anti-Vlaamse karakter van de uitspraak.

Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 28 november 2013 om 07:24.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 07:23   #67
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Ben je daar wel zeker van ?

Als ik naar de site van ryanair.com ga, kan je al een vlucht boeken Brussels - Rome, de uurregeling staat erbij ;

Brussel (Zaventem) → Rome (Fiumicino)
vr, 04 apr. 2014 09:40 - 11:45

Ik kan me niet inbeelden dat de luchthaven op een paar uur tijd slots gegeven heeft aan Ryanair.

Volgens mij wisten ze het al veel langer.
De luchthaven bedeelt zelf geen slots. O'Leary zelf heeft zelfs gezegd dat hij pas gisterenmorgen voor het eerst contact heeft gehad met Zaventem. Dat Zij reeds vlieguren meedelen op hun site wil niet zeggen dat ze die slots al hebben. Zaventem is bij mijn weten op geen enkel moment 'slot constrained', dus elke slot die hij vraagt gaat hij krijgen.

Geloof me, bij Brussels Airport zien ze hem liever gaan dan komen.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 08:19   #68
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Low cost airlines zijn een waarlijke pest die bestreden moet worden.
Maar volgens de Franstaligen en Belgicisten blijkbaar alleen als ze een Vlaamse luchthaven gebruiken .

Als ze een Waalse luchthaven gebruiken moeten ze met open armen en allerlei gunstmaatregelen verwelkomd worden

Eigenaardige logica toch?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 08:20   #69
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoe kunt gij/ge/jij geen kritiek geven op de Walen die een luchthaven die volledig op Vlaams grondgebied ligt "vaak erg Vlaams' noemen? Een Vlaming dénkt er zelfs niet aan om een luchthaven op Waals grondgebied "vaak erg Frans" te noemen, omdat hij dat perfect normaal en aanvaardbaar vindt.

inderdaad,de Belgicistische mentaliteit in een notendop
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 08:25   #70
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als Ryanair dan een paar jaar zal vliegen vanaf "Brussels Airport"....dan zal Ryanair,net als overal elders ,eisen gaan stellen,subsidies opeisen,aanpassingen aan de werkvoorwaarden en sociale overeenkomsten doordrukken,enfin al het mogelijke om werkingskosten op de grond door de overheid van die grond te doen betalen....
Dit wordt nog interessant....

Maar in Wallonië zou Ryanair dat dus allemaal niet doen volgens U ?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 08:27   #71
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Opvallend ook: gisteren deed VRT teletekst nog bericht over Antoines uitspraak, zoals ze in de kranten stond. In de loop van de nacht verdween niet het bericht, maar wel elke verwijzing naar het anti-Vlaamse karakter van de uitspraak.
Inderdaad .Die uitspraken waren slecht voor het "Belgisch samenwerkingsmodel"

De sponserende hardwerkende Vlaming mag blijkbaar niet weten hoe de Waalse politici werkelijk over hem denken.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 08:29   #72
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
De luchthaven bedeelt zelf geen slots. O'Leary zelf heeft zelfs gezegd dat hij pas gisterenmorgen voor het eerst contact heeft gehad met Zaventem. Dat Zij reeds vlieguren meedelen op hun site wil niet zeggen dat ze die slots al hebben. Zaventem is bij mijn weten op geen enkel moment 'slot constrained', dus elke slot die hij vraagt gaat hij krijgen.

Geloof me, bij Brussels Airport zien ze hem liever gaan dan komen.

U verwart blijkbaar Brussels Air-port met Brussels Air-lines.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 08:37   #73
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Je haalt de opstartperiode aan, vlak na het faillissement van Sabena. Elke maatschappij, zonder uitzondering, maakt verlies de eerste paar jaar. Correct zou dus zijn om te zeggen 'in 2003 was er NOG een verlies.
En in 2004 was er ook een verlies.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 13:46   #74
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Als dank voor de jaarlijkse 16 miljard € Vlaamse transfers ,staan ze nu in Wallonië te schuimbekken omdat Ryanair besloten heeft om niet langer alleen vanuit Charleroi ,maar ook vanuit Zaventem te vliegen .

Dat mag niet volgens de bevoegde Waalse minister ,want Zaventem is veel te Vlaams.

"Le ministre wallon en charge de la politique aéroportuaire André Antoine a ménagé le patron de Ryanair Michael O'Leary, mercredi lors d'un débat d'actualité au parlement wallon, estimant qu'il avait "dégainé le premier" après avoir été provoqué par un aéroport national "souvent très flamand". "

Ja dat noemen ze dan "Stank voor dank"
Diezelfde Minister Antoine, die nu zo verontwaardigd is dat Ryanair ook naar Zaventem komt,was wel diegene die reeds in 2008 ,Brussels Airlines naar Charleroi poogde te lokken met lagere luchthaventaksen



"In een interview met de zondagseditie van La Dernière Heure doet Waals minister van Transport André Antoine (cdH) een oproep tot luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines, gevestigd op Brussels Airport, om naar Wallonië te komen. "Brussels Airlines moet naar Charleroi komen", zegt de Waalse bewindsman, wat volgens hem het bedrijf "tientallen miljoenen euro's zou opbrengen".

Weer die twee maten en twee gewichten .
Met zulke mensen zou men dan goed moeten samenwerken in één staatsbestel?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 17:41   #75
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 60.996
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
...
...
"In een interview met de zondagseditie van La Dernière Heure doet Waals minister van Transport André Antoine (cdH) een oproep tot luchtvaartmaatschappij Brussels Airlines, gevestigd op Brussels Airport, om naar Wallonië te komen. "Brussels Airlines moet naar Charleroi komen", zegt de Waalse bewindsman, wat volgens hem het bedrijf "tientallen miljoenen euro's zou opbrengen".

Weer die twee maten en twee gewichten .
Met zulke mensen zou men dan goed moeten samenwerken in één staatsbestel?
Eigen portemonee eerst, vooral bij de CDH.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 17:53   #76
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.372
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Maar in Wallonië zou Ryanair dat dus allemaal niet doen volgens U ?
U moet bij de VRT gaan werken makker.

Uitspraak : Ik hou van blauw
Reactie van de "kritische journalist": Dus,Zegt U nu dat U Rood HAAT?

en we zijn weer vertrokken.....


Inderdaad,In Charleroi,en ongetwijfeld in iedere luchthaven waarvandaan ze opereren slobbert deze luchtvaartmaatschappij iedere mogelijke subsidie op,walst ieder lokaal sociaal model plat en chanteert alles en iedereen....Nog kortgeleden overwoog de Waalse regering enige taksaties ....manmanman wat zijn ze daar rap van teruggekeerd nadat de ECHTE baas van "Brussels South",de heer 'O Leary eventjes een beetje boos werd...

Zelfs de piloten,ooit een beroep van halfgoden ,tegenwoordig gewoon chauffeurs van vliegende bussen,zijn bang van hem...

Het zal op Zaventem niet anders gaan....er lopen daar nog mensen rond die daar denken dat ze baas zijn...eventjes nog.

Laatst gewijzigd door kelt : 28 november 2013 om 18:06.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 17:55   #77
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Mocht de Waalse overheid Ryanair in Charleroi niet loodzwaar sponsoren met Vlaams geld dan was Charleroi verdwenen in een draaikolk van armoede, ellende en marginaliteit. Snertfiguurtjes als Antoine denken dus best twee keer na alvorens dergelijke onzin naar buiten te blazen. Het feit dat ze daar in het Waalse halfrond zo gretig applaudisseren is weer zo veelzeggend.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 18:30   #78
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
U verwart blijkbaar Brussels Air-port met Brussels Air-lines.
Neen, ik weet heel goed wat ik zeg en bedoel, veel beter dan jij, die vooral lijkt op zoek te zijn naar wat soundbites. Ik heb in mijn eerste respons hier al lang uitvoerig uitgelegd waarom Brussels AirPORT FR liever kwijt dan rijk is. Maar negeer dat gerust als een fatsoenlijke analyse je niet interesseert en je gewoon wat lawaai wenst te maken.

Citaat:
En in 2004 was er ook een verlies.
http://www.express.be/sectors/nl/log...inst/64011.htm
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 22:11   #79
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Ryanair is uitschot.
Dat is juist. Ik vloog er één keer mee, jaren geleden en zolang er alternatieven zijn was dat de laatste keer.
Zwangere vrouwen moeten binnenkort ook gaan betalen voor hun 2de passagier.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 22:16   #80
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 32.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Neen, ik weet heel goed wat ik zeg en bedoel, veel beter dan jij, die vooral lijkt op zoek te zijn naar wat soundbites. Ik heb in mijn eerste respons hier al lang uitvoerig uitgelegd waarom Brussels AirPORT FR liever kwijt dan rijk is. Maar negeer dat gerust als een fatsoenlijke analyse je niet interesseert en je gewoon wat lawaai wenst te maken.



http://www.express.be/sectors/nl/log...inst/64011.htm
Als Zaventem Ryanair liever kwijt dan rijk zou willen,waarom staat Charleroi dan zo te springen om Ryanair toch maar te behouden?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be