![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze is nu eenmaal verbonden met onze cultuur en wereldwijd verspreid, dus heb ik er geen probleem mee, wanneer mensen overtuigd zijn van het bestaan van eender welke God, dan mag dit. Maar is dit een reden om abortus gelijk te stellen aan prostitutie en drugs?? Wat zou ik doen wanneer mijn dochter ongewenst zwanger is en abortus wil? Ik zou met haar praten om na te gaan of dit een weloverwogen keuze is en indien de bezwaren vooral praktisch en fin zijn, mijn hulp aanbieden. Ik zou proberen te achterhalen hoe ze in die toestand terecht gekomen is, wat ging er mis in dit tijdperk van voorbehoedsmiddelen, liet ze zich meeslepen door passie op een fout moment? Drong iemand haar seks op? Wie is samen met haar hier verantwoordelijk voor?Hoe verder na die abortus? Maar indien ze echt overtuigd is dat zij niet klaar is voor het moederschap, dit kind niet wil, zou ik haar helpen met haar keuze voor abortus, haar troosten, opvangen en desnoods meegaan mocht ze dit willen. Ik zou ten volle haar keuze steunen, omdat je als moeder geen keuze hebt,je kinderen bepalen zelf hun leven en jij kunt hen enkel steunen wanneer ze echt vinden niet klaar te zijn voor de verantwoordelijkheden van het ouderschap. Ik zou dit nooit vergelijken met drugs, prostitutie, en evenmin mezelf opleggen te moeten omarmen omdat er het voorbeeld is van de verloren zoon, dat vind ik zo kil, koud en slecht ouderschap, dat ik daar onmogelijk voor kan kiezen. Maar ieder maakt zijn keuze tegenover kinderen,gelukkig houdt "geloof "me niet tegen vooral een warme en begrijpende moeder te zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
niemand verbiedt jou om GEEN abortus te plegen maar jij eist het recht op om te bepalen wat vrouwen wel/niet zouden mogen. jij wil voor andere beslissen. jij degradeert de zwangere vrouw tot een object (couveuse) die amper meer rechten als de doorsnee keukenkast mag hebben. dan ben je gewoon een karikatuur |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U laat schijnbaar geen enkele gelegenheid en kans onbenut om uw rechts-conservatieve en katholiek ethische agenda door te drukken. Maar dat wisten we natuurlijk al lang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ouder zou ik haar dan alle mogelijke hulp aanbieden. Niet om het kind te vernietigen. Wel om het leven van beiden mogelijk te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag werd al eerder gesteld, maar ik heb moeten vaststellen dat in deze draad niemand erop wou ingaan.
Dus, nogmaals: wanneer wordt dat "hoopje cellen" - naar abortusvoorstanders stellen - een "individu", een "kind", een "persoon"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euh wanneer het volledig volgroeid is toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet echt nee, euh men moet ergens de grens trekken hé, maar ik moet zeggen dat ik er wetenschappelijk gezien geen antwoord op heb, gewoon mijn persoonlijke ethiek hier... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard: het zijn drie prima voorbeelden van handelingen die in alle legaliteit zouden moeten kunnen plaatsvinden..
![]() |
![]() |
#500 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou dan ook niet meer dan logisch zijn om abortus door te trekken tot het einde van de zwangerschap en zelfs vlak daarna (post-natale abortus) en de erkenning van het rechtsindividu te laten plaatsvinden vanaf het moment van de erkenning van de ouder(s).
![]() |
![]() |