![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 |
Banneling
|
![]() Antwoord nu toch gewoon.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 december 2013 om 20:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#942 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De waarheid is echter, dat elke mens een wezen is, in voortdurende wording, vanaf de bevruchting tot zijn dood. Vanaf de bevruchting heeft het prille wezentje alles in zich om tot volledige ontwikkeling te komen, mits een beetje hulp. Hij heeft van bij de bevruchting de juiste chromosomen, een eigen DNA en zelfs het geslacht wordt op dit moment reeds bepaald. Dan is het al een "hij" of een "zij". Maar dat mag niet gezegd worden, want anders is abortus iets slechts. Maar helaas slaagt het pro-abortuskamp er niet in, om een neutraal standpunt te definiëren vanaf welk moment in de ontwikkelingsfasen men van een mens mag spreken en dat is hun zwak punt en ondergraaft hun argumentatie, dat het niet om een mens zou gaan. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 december 2013 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#943 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#944 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat heb ik al gezegd hierboven. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 december 2013 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#945 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#946 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#947 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#948 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#949 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Intussen wacht ik nog altijd op uw onderbouwde stelling voor wanneer je over een mens kan spreken. En ik zal nog lang mogen wachten, weet ik wel. En jij weet het ook. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 13 december 2013 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#950 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#951 |
Europees Commissaris
|
![]() Iets meer dan de dna combinatie? Wat zou dit dan wel mogen zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#952 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#953 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dieren hebben toch ook hersenen... met bepaalde neurologische processen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#954 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#955 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Intussen blijf ik wachten op uw onderbouwde stelling voor vanaf wanneer je over een mens kan spreken na de bevruchting. Mijn argumentatie om te zeggen dat dit reeds vanaf de bevruchting is, staat in de vorige alinea. Waar blijft de uwe? Bij mijn weten ben ik tot nog toe geen enkele vraag van u uit de weg gegaan. We zijn nu op een cruciaal punt gekomen, waarin we duidelijk van mening verschillen, maar je komt er blijkbaar niet toe, om op een onderbouwde wijze te stellen wat voor u een mens is. Ik hoop dat je begrijpt, dat ik je er sterk van verdenk, een emo-standpunt in te nemen die je niet onderbouwen kan, blijkbaar. Maar ik wacht wel nog even... Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 14 december 2013 om 06:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#956 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dank u voor uw geduld maar ik heb dit reeds gegeven. Maar ik zal het voor de duidelijkheid nog eens doen. Een voldoende voorwaarde om van een individu te spreken is indien een mens zichzelf kent als persoon. Dit lijkt me niet moeilijk hé. Langzaam maar zeker beginnen kinderen het besef te krijgen dat ze er zijn. Ze kennen het verschil tussen hun moeder en vader en andere mensen. Dit is een zeer geleidelijk stadium en de juiste overgang is moeilijk te bepalen. Dan zou men kunnen stellen dat een pasgeboren baby geen individu is. Echter aangezien het kind vanaf dit moment de baarmoeder verlaten heeft en leeft onafhankelijk van de moeder en daardoor ook een relatie creëert met de mensen in de omgeving kan men dit ook als een individu beschouwen. Vandaar dat ik zou stellen dat het individu aanvangt met de geboorte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#957 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is trouwens het vage "een mens die zichzelf kent als persoon"? U poneert hierbij een rare stelling die uitgaat van een mogelijke tegenstelling mens versus individu. Of kan iemand een mens zijn en toch geen individu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#958 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een mens die zichzelf kent is niet zo vaag. Het is iemand die het beseft dat hij zichzelf hoort als hij spreekt, zichzelf ziet in de spiegel, enz... Zoals reeds eerder gezegd zal men daar wel al wetenschappelijke criteria voor opgesteld hebben. En de omslag gebeurt, zoals ik reeds eerder heb aangegeven bij de geboorte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#959 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is trouwens nog een belangrijke omslag tijdens de geboorte.
Zolang het kind zich in de baarmoeder bevindt leeft het met de gratie van de moeder. Indien de moeder zou beslissen een einde aan haar leven te maken betekent dit automatisch ook het einde van het leven van het kind. De moeder heeft het recht zelfmoord te plegen aangezien dit behoort tot het recht op zelfbeschikking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#960 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe? Nu is het plotseling weer bij de geboorte? Zopas stelde u nochtans dat een pasgeborene geen individu is. Zoals al eerder gezegd: uw redenering is op geen enkel moment samenhangend, het zwiept en springt van het ene naar het andere naar gelang de voortgang van de discussie. |
|
![]() |
![]() |