![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat blijkt dan een groot probleem te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom zou een organisatie met een duidelijk profiel "ongeloofwaardig" zijn? Is Greenpeace misschien ook "ongeloofwaardig"? Gaya? Amnesty International. Allemaal organisaties met een onmiskenbare stempel en ook een overeenkomstig actieprogramma. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/On...Pro-Vita.dhtml Nu blijkt dat pro vita zowel tegen alle soorten anticonceptiva als tegen abortus "vecht". Echt een spannend sexleven hebben die kluivers voor ons in gedachte. http://www.demorgen.be/dm/nl/1344/On...middelen.dhtml
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 16 december 2013 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen is het zo dat MvH daar geen bevoegdheid over heeft. Iedere inrichtende macht en schooldirectie blijven op dat vlak volledig autonoom. Daarom ook wordt Pro Vita nog steeds uitgenodigd om in scholen voordrachten te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() misschien kan je ook reageren op het tweede deel van mijn post
![]() |
#1146 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu, als ik het goed bergijp vertrek Pro Vita wel degelijk vanuit een katholiek standpunt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1147 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat u het verschil niet kunt maken tussen een gedachtengang en een conclusie is een spijtig probleem maar niet het mijne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1148 |
Europees Commissaris
|
![]() Ah, ik heb het antwoord gevonden op de condooms vraag.
Men kan het hier lezen. http://www.provita.be/cms_files/condooms.pdf Besluit. Ze zijn te onbetrouwbaar. Ah ja, periodieke onthouding is vele malen betrouwbaarder. En permanente onthouding is uiteraard een veel betere garantie tegen aids. De betrouwbaarheid van condooms zijn dus een leugen maar de echte waarheid wordt nog eens op het einde vermeld. Maar met katholicisme heeft het absoluut niets te maken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#1149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar iets in me zegt dat het leed van de vrouw, niet opweegt tegen het leven van iemand die weliswaar nog niemand kent, maar misschien ook wel fijn is om te leren kennen, later dan. Ik begrijp volkomen dat meevoelen met een vrouw makkelijker is, omdat je met haar kunt communiceren. Maar langs de andere kant, een totaal onschuldig en weerloos kind, dat men mijn inziens ontmenselijkt, om het vervolgens gewetenloos te kunnen doden? Daar klopt iets niet. Als er niemand wil opkomen voor dat kind dat zichzelf niet kan verdedigen als het doelbewust ontmenselijkt wordt, wil ik het wel doen. Ook dat is empathie. Dat denk ik toch. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1153 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vanuit mijn standpunt doe je het omgekeerde wat je de anderen verwijt. Je zegt dat wij iets onmenselijken maar dit is niet zo, jij bemenselijkt iets. Je probeert iets te maken wat niet is om schuldgevoelens bij de anderen op te wekken. Dit lijkt me niet erg correct. Geen idee waarom je dit doet, mss onverwerkt verdriet. In dit geval voel ik met jou mee, jij als mens, maar niet met een zygote of een foetus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het was een vraag van JVDB naar mij, maar mss antwoord jij daar beter op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1156 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1157 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tegenover de vrouw gebruik je de basisgegevens van empathie: meeleven en communiceren. Hoe doe je dat met een 'kind' - ik wil nog meegaan in je redenering omtrent abortus - dat in wezen een klompje cellen of net iets meer is op het ogenblik van de abortus? Het woord empathie is daar niet op zijn plaats. Je zal dus andere argumenten moeten gebruiken om de abortus - een wettelijke daad - de grond in te boren. Je kan geen empathie hebben voor dat ongekend ongeboren 'kind'. Ondertussen blijft de nodige empathie voor een vrouw die in eer en geweten moeilijke en pijnlijke beslissingen neemt overeind. Dat getuigt van grote menselijkheid. Of eerder gewoon van menselijkheid tegenover een medemens in nood. Morele dwang is erg ongepast, dat is het willen opleggen van de eigen moraal aan anderen. De woorden 'gewetenloos doden' lijken me in dit morele kader hoogst ongepast en zeker niet overlopend van empathie tegenover een vrouw die binnen een wettelijk kader handelt. De maatschappij heeft geoordeeld. Dat moet jij - of wie dan ook - niet meer doen.
Fortuna favet fortibus Laatst gewijzigd door JeeBee : 16 december 2013 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vergist zich eens te meer: aan die hulp voor die welbepaalde vrouw is er geen enkel "moraliserend of politiek agenda" aan gekoppeld. Ik zie trouwens niet in waar u dat vandaan haalt.
|
![]() |
![]() |