![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Maar je eigen lokale politicus werkt er aan mee en mag naargelang zijn ingesteldheid, beslissen wat hij voor jou en mij goed vind en aan welke prijs. |
|
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#125 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Gouverneur
|
Indien niet wat is er dan volgens jou de bedoeling van?
|
|
|
#127 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Gouverneur
|
Dat lijkt me een vreemde stelling aangezien de GAS-boetes voorlopig slechts 50% opbrengen van wat ze kosten. In meer dan de helft van de gevallen wordt er immers geen geldboete maar een bemiddeling gedaan.
|
|
|
#129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een uiteraard onvolledige lijst, dat zou pas stof zijn voor discussies. |
|
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gemeenten hebben altijd hun politieregelement gehad, waar zij in het kader van hun gemeentelijke autonomie, een aantal zaken konden regelen en er een kleine straf bij voorzien. De overtreding werd dan door de rechterlijke macht, namelijk het laagste niveau daarin - de vrederechter/politierechter -, afgehandeld. De meest hilarische voorbeelden van nu, zijn simpelweg letterlijke overnames van de zeer oude gemeentelijke beslissingen. De gerechtelijke macht begon zich evenwel van al die kleine prutsen niets meer aan te trekken. Ze "trokken hun neus op" voor bijvoorbeeld hondenpoep op straat. De burgemeesters worden echter meer en meer aangesproken door de meerderheid (vroeger de zwijgende meerderheid; nu durven de mensen hun burgemeester daarop aanspreken ...), zodat zij vragende partij werden om een lik op stuk beleid. De federale overheid wou geen geld investeren in justitie, dus schoof ze de faktuur van de aanwervingen, nodig om die overtredingen af te handelen, door naar de gemeentes. Blijft nog dat ik vind dat sommige klagers hier zo wereldvreemd zijn. Er wordt in een mooie straat een aantal jonge boompjes geplant. De een of de andere sufkop gaat die omduwen als hij met zijn zatte patatten daar zogezegd in wil kruipen. Resultaat: men wil dit strafbaar maken. Maar hoe? Formuleren dat ge 'jonge boomkes gerust moet laten' ? Of enkel in bomen moogt klimmen die uw gewicht kunnen dragen? Met zagen en zagen en vrijspraken wegens intepretaties? (vergelijk: waarom mag ik, ernstige jonge senior, geen glazen fles coca meenemen op een festivalweide? Ik ga daar niet mee smijten, of met de scherven ervan mensen kwetsen ...) Eén voorwaarde voor een juiste samenleving: de flikken moeten natuurlijk niet in de bossen gaan spieden of er geen kinderen gaan kruipen in bomen die daar wel tegen kunnen. Men vervalt dus van de samenleving waar nergens meer tegen op getreden werd, naar een samenleving waar men net teveel optreedt tegen alles. En dat dan nog eens opkloppen in een hetze tegen de nva natuurlijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#131 | |
|
|
Citaat:
Wat brengt een afgedankte ambtenaar op en wat kost hij met dit werk aan minimumloon? 50% van wat hij kost is 50% gespaard op werkloosheidsvergoeding. |
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
|
Citaat:
Of denk je dat in alle gemeentebesturen enkel N-VA de meerderheid heeft? |
|
|
|
|
|
|
#133 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#134 | |
|
|
Citaat:
Of liever 3, een voor enkel, een voor alle en een voor meerderheid. Ik snap niet dat ik deze woorden heb durven gebruiken. Omdat ik ook nog N-VA bij die woorden heb gebruikt is een assisen proces waarschijnlijk onvermijdelijk, een echte halsmisdaad. |
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Centrum-rechtse partijen vallen daar niet onder. en dan een woordje uitleg over de betekenis van hetze. Als je van een gasboete springt naar een halsmisdaad om een politieke tegenstrever wat te jennen, dan riskeer je verdacht te worden van een hetze te willen ontketenen. .
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zodus: GAS-boetes afschaffen.
|
|
|
|
|
|
#137 | |
|
|
Citaat:
Wij zijn dan centrum links? En hoe hoog is de gasboete voor de hetze, die ik volgens jou zou willen ontketenen? Gelukkig ben je met pensioen, moet ik al geen angst hebben dat ze van jou een gasboete uitschrijver maken. Pesten op het werk is strafbaar, een beetje jennen in de vrije tijd binnenkort ook? |
|
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
|
Citaat:
Jij word vandaal als je droge bladeren verbrand? Dat terwijl de regering zuivere lucht koopt, met jouw belastingcenten, om uit Siberië, zuivere lucht, die mooi daar blijft, de vervuilende industrie, hier te kunnen laten verder vervuilen. En echte vandalenstreken hebben we een heel duur recht systeem ook op kosten van de belastingbetaler. |
|
|
|
|
|
|
#140 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Wie gesnapt wordt bij het weggooien van een papiertje kan eventueel een verwittiging krijgen of meteen een kleine boete, zo leer je het wel af! En neen, je bent daarmee geen boef, geen gangster, geen vandaal enz! Daar is wel iets meer voor nodig, en het is vooral voor die gasten dat de gasboetes voorzien zijn! Het is hetzelfde spelletje als wekenlang de kranten vullen omdat een "brave loodgieter" het land werd uitgezet en in alle talen zwijgen over de 50.000 lieden die weer binnengelopen zijn dit jaar en eventueel reeds "Belg"! Of "men heeft weer "zoveel" illegalen aangetroffen op de trein (vandaag in de krant) en de meesten kregen te horen dat ze het land moeten verlaten!" De meesten nemen gewoon de volgende trein zeker? En krijgen er een gratis advocaat bovenop (er zijn weer miljoenen uitgetrokken ivm de Salduzwet om die advocaten te betalen) die hen helpt hier nog tien jaar te blijven rondlopen! Hypocriet zijn is een ingeburgerd dagelijks verschijnsel geworden... De enige bedoeling van dat soort spelletjes is het schorremorrie uit de wind zetten, het "kiespubliek" van sommigen! |
||
|
|
|