Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2013, 17:07   #121
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Kan ik de volledige meerderheid van een gemeente een gasboete aansmeren, omdat ze bomen geplant hebben, waar niemand om gevraagd heeft en die nu in de herfst alle tuintjes en stoepen vervuilen?
En zie wat je krijgt .... tadaaaaa .... GAS-boete wegens klagen

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2013, 19:37   #122
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemeent...atieve_sanctie
http://www.gasboetes.be

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 05:17   #123
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rob1994 Bekijk bericht
Wie heeft in feite die gas-wet, waar al wat links is, zich zo ongemakkelijk bij voelt, ingevoerd?

Was dat de N-VA? Het Blok? LDD?
Idiote Milquet heeft het bekend gemaakt, zoals een kip zonder kop en zonder regels en wetten, wat waarschijnlijk de bedoeling was, zodat willekeur de norm word.
Maar je eigen lokale politicus werkt er aan mee en mag naargelang zijn ingesteldheid, beslissen wat hij voor jou en mij goed vind en aan welke prijs.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 08:48   #124
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Idiote Milquet heeft het bekend gemaakt, zoals een kip zonder kop en zonder regels en wetten, wat waarschijnlijk de bedoeling was, zodat willekeur de norm word.
Maar je eigen lokale politicus werkt er aan mee en mag naargelang zijn ingesteldheid, beslissen wat hij voor jou en mij goed vind en aan welke prijs.
Dat lokale politici niet altijd even bekwame mensen zijn (van welke strekking ook) is toch niets nieuws? Net daarom zou men inzake gemeentelijk beheerbare regelgeving extra voorzichtig moeten zijn. Grove fouten dus van Milquet en co die het losse kader voor deze zaken geschetst hebben.
Oud 23 december 2013, 09:07   #125
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Dat lokale politici niet altijd even bekwame mensen zijn (van welke strekking ook) is toch niets nieuws? Net daarom zou men inzake gemeentelijk beheerbare regelgeving extra voorzichtig moeten zijn. Grove fouten dus van Milquet en co die het losse kader voor deze zaken geschetst hebben.
Dacht je nu dat dat losse kader toeval is?
Oud 23 december 2013, 09:46   #126
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dacht je nu dat dat losse kader toeval is?
Indien niet wat is er dan volgens jou de bedoeling van?
Oud 23 december 2013, 09:53   #127
subocaj

Standaard

Citaat:
Indien niet wat is er dan volgens jou de bedoeling van?
Werkgelegenheid scheppen voor afgedankte gemeenteambtenaren en jou laten opdraaien voor hun loon.
Oud 23 december 2013, 09:56   #128
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Werkgelegenheid scheppen voor afgedankte gemeenteambtenaren en jou laten opdraaien voor hun loon.
Dat lijkt me een vreemde stelling aangezien de GAS-boetes voorlopig slechts 50% opbrengen van wat ze kosten. In meer dan de helft van de gevallen wordt er immers geen geldboete maar een bemiddeling gedaan.
Oud 23 december 2013, 09:56   #129
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Als de gaswet een concrete lijst met mogelijke inbreuken had gespecificeerd, dan zaten we nu niet met de hele reutemeteut. Zoals de wet er nu is, maakt die de facto een willekeurige politiestaat mogelijk zonder enige scheiding van machten. Dat is een gigantisch probleem.
Zever. Het stoort bepaalde lieden dat er ook maar iets gedaan wordt tegen vandalen. Alles moet kunnen...
Een uiteraard onvolledige lijst, dat zou pas stof zijn voor discussies.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 10:09   #130
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rob1994 Bekijk bericht
Wie heeft in feite die gas-wet, waar al wat links is, zich zo ongemakkelijk bij voelt, ingevoerd?

Was dat de N-VA? Het Blok? LDD?
"Eigenlijk feitelijk" bestaat het systeem voor boetes voor kleine prutsen al "sedert Napoleon".

Gemeenten hebben altijd hun politieregelement gehad, waar zij in het kader van hun gemeentelijke autonomie, een aantal zaken konden regelen en er een kleine straf bij voorzien.
De overtreding werd dan door de rechterlijke macht, namelijk het laagste niveau daarin - de vrederechter/politierechter -, afgehandeld.

De meest hilarische voorbeelden van nu, zijn simpelweg letterlijke overnames van de zeer oude gemeentelijke beslissingen.

De gerechtelijke macht begon zich evenwel van al die kleine prutsen niets meer aan te trekken.
Ze "trokken hun neus op" voor bijvoorbeeld hondenpoep op straat.

De burgemeesters worden echter meer en meer aangesproken door de meerderheid (vroeger de zwijgende meerderheid; nu durven de mensen hun burgemeester daarop aanspreken ...), zodat zij vragende partij werden om een lik op stuk beleid.

De federale overheid wou geen geld investeren in justitie, dus schoof ze de faktuur van de aanwervingen, nodig om die overtredingen af te handelen, door naar de gemeentes.

Blijft nog dat ik vind dat sommige klagers hier zo wereldvreemd zijn.
Er wordt in een mooie straat een aantal jonge boompjes geplant.
De een of de andere sufkop gaat die omduwen als hij met zijn zatte patatten daar zogezegd in wil kruipen.
Resultaat: men wil dit strafbaar maken. Maar hoe? Formuleren dat ge 'jonge boomkes gerust moet laten' ? Of enkel in bomen moogt klimmen die uw gewicht kunnen dragen? Met zagen en zagen en vrijspraken wegens intepretaties?
(vergelijk: waarom mag ik, ernstige jonge senior, geen glazen fles coca meenemen op een festivalweide? Ik ga daar niet mee smijten, of met de scherven ervan mensen kwetsen ...)
Eén voorwaarde voor een juiste samenleving: de flikken moeten natuurlijk niet in de bossen gaan spieden of er geen kinderen gaan kruipen in bomen die daar wel tegen kunnen.

Men vervalt dus van de samenleving waar nergens meer tegen op getreden werd, naar een samenleving waar men net teveel optreedt tegen alles.

En dat dan nog eens opkloppen in een hetze tegen de nva natuurlijk.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 10:12   #131
subocaj

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me een vreemde stelling aangezien de GAS-boetes voorlopig slechts 50% opbrengen van wat ze kosten. In meer dan de helft van de gevallen wordt er immers geen geldboete maar een bemiddeling gedaan.
Kinderziektes!
Wat brengt een afgedankte ambtenaar op en wat kost hij met dit werk aan minimumloon? 50% van wat hij kost is 50% gespaard op werkloosheidsvergoeding.
Oud 23 december 2013, 10:17   #132
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
"Eigenlijk feitelijk" bestaat het systeem voor boetes voor kleine prutsen al "sedert Napoleon".

Gemeenten hebben altijd hun politieregelement gehad, waar zij in het kader van hun gemeentelijke autonomie, een aantal zaken konden regelen en er een kleine straf bij voorzien.
De overtreding werd dan door de rechterlijke macht, namelijk het laagste niveau daarin - de vrederechter/politierechter -, afgehandeld.

De meest hilarische voorbeelden van nu, zijn simpelweg letterlijke overnames van de zeer oude gemeentelijke beslissingen.

De gerechtelijke macht begon zich evenwel van al die kleine prutsen niets meer aan te trekken.
Ze "trokken hun neus op" voor bijvoorbeeld hondenpoep op straat.

De burgemeesters worden echter meer en meer aangesproken door de meerderheid (vroeger de zwijgende meerderheid; nu durven de mensen hun burgemeester daarop aanspreken ...), zodat zij vragende partij werden om een lik op stuk beleid.

De federale overheid wou geen geld investeren in justitie, dus schoof ze de faktuur van de aanwervingen, nodig om die overtredingen af te handelen, door naar de gemeentes.

Blijft nog dat ik vind dat sommige klagers hier zo wereldvreemd zijn.
Er wordt in een mooie straat een aantal jonge boompjes geplant.
De een of de andere sufkop gaat die omduwen als hij met zijn zatte patatten daar zogezegd in wil kruipen.
Resultaat: men wil dit strafbaar maken. Maar hoe? Formuleren dat ge 'jonge boomkes gerust moet laten' ? Of enkel in bomen moogt klimmen die uw gewicht kunnen dragen? Met zagen en zagen en vrijspraken wegens intepretaties?
(vergelijk: waarom mag ik, ernstige jonge senior, geen glazen fles coca meenemen op een festivalweide? Ik ga daar niet mee smijten, of met de scherven ervan mensen kwetsen ...)
Eén voorwaarde voor een juiste samenleving: de flikken moeten natuurlijk niet in de bossen gaan spieden of er geen kinderen gaan kruipen in bomen die daar wel tegen kunnen.

Men vervalt dus van de samenleving waar nergens meer tegen op getreden werd, naar een samenleving waar men net teveel optreedt tegen alles.

En dat dan nog eens opkloppen in een hetze tegen de nva natuurlijk.

.
Hetze? Ben je paranoïde aan het worden?
Of denk je dat in alle gemeentebesturen enkel N-VA de meerderheid heeft?
Oud 23 december 2013, 10:44   #133
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hetze? Ben je paranoïde aan het worden?
Of denk je dat in alle gemeentebesturen enkel N-VA de meerderheid heeft?
Ik denk dat jij nu net iets paranoïde geuit hebt.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 23 december 2013, 11:19   #134
subocaj

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij nu net iets paranoïde geuit hebt.

.
Geef me een gasboete omdat ik je gevraagd heb of je paranoïde bent omdat jezelf enkel, alle, meerderheid als hetze ziet.
Of liever 3, een voor enkel, een voor alle en een voor meerderheid.
Ik snap niet dat ik deze woorden heb durven gebruiken.

Omdat ik ook nog N-VA bij die woorden heb gebruikt is een assisen proces waarschijnlijk onvermijdelijk, een echte halsmisdaad.
Oud 23 december 2013, 12:31   #135
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geef me een gasboete omdat ik je gevraagd heb of je paranoïde bent omdat jezelf enkel, alle, meerderheid als hetze ziet.
Of liever 3, een voor enkel, een voor alle en een voor meerderheid.
Ik snap niet dat ik deze woorden heb durven gebruiken.

Omdat ik ook nog N-VA bij die woorden heb gebruikt is een assisen proces waarschijnlijk onvermijdelijk, een echte halsmisdaad.
Politieke halsmisdaden zijn het voorrecht van extremistisch links en rechts.

Centrum-rechtse partijen vallen daar niet onder.

en dan een woordje uitleg over de betekenis van hetze.
Als je van een gasboete springt naar een halsmisdaad om een politieke tegenstrever wat te jennen, dan riskeer je verdacht te worden van een hetze te willen ontketenen.

.

Oud 23 december 2013, 12:35   #136
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Zodus: GAS-boetes afschaffen.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2013, 13:53   #137
subocaj

Standaard

Citaat:
Politieke halsmisdaden zijn het voorrecht van extremistisch links en rechts.

Centrum-rechtse partijen vallen daar niet onder.

en dan een woordje uitleg over de betekenis van hetze.
Als je van een gasboete springt naar een halsmisdaad om een politieke tegenstrever wat te jennen, dan riskeer je verdacht te worden van een hetze te willen ontketenen.

.
Centrum rechts?

Wij zijn dan centrum links?

En hoe hoog is de gasboete voor de hetze, die ik volgens jou zou willen ontketenen?
Gelukkig ben je met pensioen, moet ik al geen angst hebben dat ze van jou een gasboete uitschrijver maken.

Pesten op het werk is strafbaar, een beetje jennen in de vrije tijd binnenkort ook?
Oud 23 december 2013, 20:32   #138
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Centrum rechts?

Wij zijn dan centrum links?

En hoe hoog is de gasboete voor de hetze, die ik volgens jou zou willen ontketenen?
Gelukkig ben je met pensioen, moet ik al geen angst hebben dat ze van jou een gasboete uitschrijver maken.

Pesten op het werk is strafbaar, een beetje jennen in de vrije tijd binnenkort ook?
De pvda is centrum-links ? Jij bent toch een grapjas.

.

Oud 24 december 2013, 10:16   #139
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zever. Het stoort bepaalde lieden dat er ook maar iets gedaan wordt tegen vandalen. Alles moet kunnen...
Een uiteraard onvolledige lijst, dat zou pas stof zijn voor discussies.
Jouw zoon word vandaal als hij een kauwgompapiertje op de grond gooit?
Jij word vandaal als je droge bladeren verbrand?
Dat terwijl de regering zuivere lucht koopt, met jouw belastingcenten, om uit Siberië, zuivere lucht, die mooi daar blijft, de vervuilende industrie, hier te kunnen laten verder vervuilen.

En echte vandalenstreken hebben we een heel duur recht systeem ook op kosten van de belastingbetaler.
Oud 24 december 2013, 10:59   #140
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jouw zoon word vandaal als hij een kauwgompapiertje op de grond gooit?
Jij word vandaal als je droge bladeren verbrand?
Dat terwijl de regering zuivere lucht koopt, met jouw belastingcenten, om uit Siberië, zuivere lucht, die mooi daar blijft, de vervuilende industrie, hier te kunnen laten verder vervuilen.

En echte vandalenstreken hebben we een heel duur recht systeem ook op kosten van de belastingbetaler.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131223_00900882

Citaat:
Een man uit Oostende die een GAS-boete kreeg voor zwerfvuil, zal die boete uiteindelijk niet moeten betalen. Volgens burgemeester Jean Vandecasteele besliste de bevoegde ambtenaar om geen boete op te leggen aan de ‘dader’.

Norbert De Smit is een gekende figuur in Oostende. Jarenlang viste hij op de boot van zijn vader op garnalen of sprot. Toen hij met pensioen ging, vond De Smit een nieuwe hobby: hij werd de ‘wandelende vuulbak van de koaje’. Zijn grootste hobby: is zwerfvuil verzamelen en in de vuilnisbak gooien.

Maar op 19 oktober ging het mis. Norbert De Smit had net een zakje met zwerfvuil in de vuilnisbak gegooid, toen hij aangesproken werd door een vrouw. ‘Ze vertelde me dat ik een GAS-boete verdiend had’. Enkele weken later lag er inderdaad een boete van 62 euro in de bus. De man was er het hart van in, want hij wou enkel het strand proper houden.

‘Genuanceerd verhaal’

Volgens Jean Vandecasteele, bevoegd voor het GAS-beleid in Oostende, klopt dat verhaal maar voor de helft. ‘Een bevoegde ambtenaar heeft inderdaad vastgesteld dat de heer De Smit afval in vuilbakken deponeert. Hij heeft als gevolg hiervan een brief ontvangen dat deze overtreding is vastgesteld en dat hij hiervoor een boete kan krijgen’, verklaart de burgemeester. ‘De sanctieambtenaar heeft echter op 4 december beslist om, gezien op de omstandigheden, geen boete op te leggen aan de betrokkene.’

De burgemeester is ervan overtuigd dat het systeem met de GAS-boetes goed werkt. ‘De overtredingen worden objectief vastgesteld en overtredingen die overlast voor anderen creëren worden gesanctioneerd.’ Soms is de vaststelling echter een genuanceerd verhaal en dan kan de sanctieambtenaar beslissen om geen straf op te leggen. En dat is nu net het geval bij Norbert Smit. ‘De heer De Smit zal geen boete krijgen. Het is jammer dat de indruk is gewekt dat een boete werd opgelegd voor iemand die zwerfafval opruimt’, aldus de burgemeester nog.
Dit "misverstand" is ondertussen van de baan, maar al wie problemen heeft met een beetje meer tucht en opvoeding voor zichzelf en voor een ander heeft weer het klassieke spelletje kunnen spelen...
Wie gesnapt wordt bij het weggooien van een papiertje kan eventueel een verwittiging krijgen of meteen een kleine boete, zo leer je het wel af! En neen, je bent daarmee geen boef, geen gangster, geen vandaal enz!
Daar is wel iets meer voor nodig, en het is vooral voor die gasten dat de gasboetes voorzien zijn!
Het is hetzelfde spelletje als wekenlang de kranten vullen omdat een "brave loodgieter" het land werd uitgezet en in alle talen zwijgen over de 50.000 lieden die weer binnengelopen zijn dit jaar en eventueel reeds "Belg"!
Of "men heeft weer "zoveel" illegalen aangetroffen op de trein (vandaag in de krant) en de meesten kregen te horen dat ze het land moeten verlaten!"
De meesten nemen gewoon de volgende trein zeker? En krijgen er een gratis advocaat bovenop (er zijn weer miljoenen uitgetrokken ivm de Salduzwet om die advocaten te betalen) die hen helpt hier nog tien jaar te blijven rondlopen!
Hypocriet zijn is een ingeburgerd dagelijks verschijnsel geworden...
De enige bedoeling van dat soort spelletjes is het schorremorrie uit de wind zetten, het "kiespubliek" van sommigen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be