![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- overheid draagt kosten voor ordehandhaving goed voor 5 miljoen/jaar (bron: De Kamer, Schriftelijke vraag en antwoord nr : 0689 - Zittingsperiode : 53) - overheid subsidieert federaties ten belope van 4,8 miljoen per jaar (Vlaanderen: 2,2 miljoen euro per jaar, Wallonië: 2,6 miljoen per jaar – Vlaams Parlement, ANTWOORD op vraag nr. 543 van 30 juni 2011 van ULLA WERBROUCK) - overheid betaalt mee aan stadions (Ghelamco Arena voor 38,8 miljoen euro (bron: De Morgen 04/11/13) - voetballers hebben een fiscaal gunstig statuut met een aanslagvoet van 16,5 % op de eerste schijf belastbaar inkomen tot 12.300 EUR. (een gewone sterveling zit vanaf 11890 aan een tarief van 40%) - clubs zijn vrijgesteld van betaling van 80% van de verschuldigde bedrijfsvoorheffing op spelerslonen. Het gaat om een bedrag van 50 miljoen euro per jaar (Kamer, Schriftelijke vraag en antwoord nr : 0383 - Zittingsperiode : 53) - indirecte subsidiëring via de aankoop van uitzendrechten door overheidszenders en overheidsbedrijven (vroeger Belgacom TV) Volgens De Groene Amsterdammer gaat het in Nederland over 1 miljard staatssteun op 15 jaar. Net als bij de banken is het dus ook in de voetbalwereld tijd voor loonmatiging en het einde van de bonuscultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Honderden miljoenen verspeeld en dan afkomen met "competentie" of nog enkele veel gehoorde smoesjes in die kringen, van je fouten leer je, waar gekapt word vallen er spaanders, ik wilde wel, maar ik was slecht omringd. En dan wijzen op die duurbetaalde tekortkomingen, dat is pas een taboe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verwacht dat de service nog achteruit zal gaan naarmate de non-internetgebruikers verdwijnen.Nutteloos daarin nog veel te investeren. Mezelf heb ik dit jaar 1 (één) brief op dood hout opgezonden(en zeggen dat ik tot recent ook syndicus was in onze gebouwen, met veel administratie en berichtgeving allerhande).Het was naar een notariaat waar men blijkbaar nog aan archeologische geplogendheden houdt. ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 24 december 2013 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
Voor minder kan ik niet goed zijn, daar komt het op neer. Jij weet ook dat de beursgang en de beursnotering louter speculatieve cijfers zijn. Vandaag 2 miljard kan morgen 1,7 en overmorgen 2,1 zijn. Die beursgang is gewoon de volgende stap in de volledige privatisering. Volg je het TNT verhaal in Nederland? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ging over 2 kandidaten voor één job en WIE er uiteindelijk de job krijgt. (Wat heeft tv kijken hiermee te maken ?) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Het artikel dat je linkte kan ik niet lezen wegens niet geabboneerd, maar deze kon ik wel inzien: http://www.tijd.be/opinie/analyse/Jo...gn=floorteaser Citaat:
Waarmee kan je een CEO het beste vergelijken? Een spits, de coach, of de voorzitter van de potstampers? En wie verdient er het meest in de voetbal? Maw, Johnny zou beter blij zijn dat hij tegen zo'n belachelijk loon op de bank mag zitten, terwijl zijn spitsen tegen een hongerloon brieven potten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Kijk hoeveel bedrijven er op de fles zijn, zelfs voor 2008 en wie gewoonlijk zijn functie doorgeeft (zoals dat zo mooi heet) een tijdje voor ze op de fles gaan. En kom niet af, met ze hadden onder hem toch winstgevende balansen. Fortis en Dexia hadden die ook tot een halfjaar voor ze in elkaar stuikten. Diezelfde topmanagers leiden nu nog steeds banken. Omdat ze zo goed waren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat ze zich goed hadden ingenesteld. Denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
Je kan dat natuurlijk ingenesteld noemen omdat het mooier klinkt, maar dat verandert niets aan de oorzaak en hun "competentie". ![]() Laatst gewijzigd door subocaj : 24 december 2013 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() Bpost is een beursgenoteerd bedrijf. De wet zegt dat in zo een bedrijf alleen de RvB kan beslissen over de lonen van de CEO's. De regering Di Rupo I is zijn bevoegdheid ver te buiten gegaan. Een blunder van formaat. Ze kennen hun eigen wetgeving nog niet. "Het is verrre van een voorbeeld van degelijk en goed bestuur", volgens professor Herman Daems.
Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 24 december 2013 om 18:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nog een vaststelling, ik vind het vreemd dat sommigen hun aandelenportefeuille geen deel vinden van hun kapitaal.
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men weze dus gewaarschuwd: diegenen die op de NVA stemmen, moeten wel weten dat ze stemmen voor een partij die de arrogante rijke stinkers de hand boven het hoofd houdt. En ondertussen kan de facteur voor een habbekrats, door weer en wind, op zijn armzalig brommerke of op zijn fiets, de brieven bij iedereen in de brievenbus blijven steken. Laatst gewijzigd door system : 24 december 2013 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Even herhalen: "Bpost is een beursgenoteerd bedrijf. De wet zegt dat in zo een bedrijf alleen de RvB kan beslissen over de lonen van de CEO's. De regering Di Rupo I is zijn bevoegdheid ver te buiten gegaan.*Een blunder van formaat.*Ze kennen hun eigen wetgeving nog niet.*"Het is verrre van een voorbeeld van degelijk en goed bestuur",*volgens professor Herman Daems."
Wie gaan ze daarvoor opofferen? Of is er een systeemcrisis in de maak? Dan is het eigen schuld, dikke bult. Wat een amateurs! Laatst gewijzigd door Pjotr 2691 : 24 december 2013 om 19:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
Als iemand graag voetbalt en iemand wil dat graag zien, dan financieren ze maar hun eigen onkosten voor accomodaties, bereikbaarheid, beveiliging etc. Het geld kunnen ze nemen van al de nitwits die er hun kost mee verdienen, maar niet van de belastingbetaler. Wat "onze vorsten", laat onze maar weg, want het is mijne en waarschijnlijk ook jouwe niet, mogen niet, maar moeten verdwijnen. Trouwens mijn stelling in deze is, idolen pissen en kakken zoals een normale mens, fanaten kunnen of willen zich dat waarschijnlijk niet voorstellen. Komt ervan als je in India het kaste stelsel weg wil en het hier terug invoert. Schijnheiligheid van de maatschappij. Als ik woordjes hoor gebruiken voor die nitwits, zoals prominenten, VIP, de hogere klasse, etc., zou ik willen dat ik doof was, dan hoefde ik me niet te ergeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook toen er nieuwe huurders in het appartement kwamen wonen bleven er brieven komen op naam van de Rus. Blijkbaar bevindt hij zich ergens illegaal in het land en heeft hij geen vast adres. Nochtans waren hij en zijn vriendin OCMW-klanten. Het OCMW had ook hun huurwaarborg betaald.....en dus geen cent teruggekregen want het koppel is spoorloos. Enkele maanden geleden kregen de nieuwe eigenaars opnieuw een brief op naam van de Rus. In tegenstelling tot mij kenden ze de Rus niet waardoor ze geen aandacht gaven aan de brief en hem gewoon uit hun bus gooiden. Ze zouden de Rus zijn brief gegeven hebben als hij iemand gestuurd had om hem op te halen. Gelukkig rook ik onraad toe ik de brief zag liggen. Ik heb hem geopend. En wat bleek? De Rus had het klaargekregen om een internetrekening bij.....B-post te openen. Alles wat daarvoor nodig was zat in de envelop. Tot het krasnummer en het benodigde apparaatje toe. De Rus moet dus een plan hebben gehad om aan die envelop te geraken. Ik heb de eigenaars van het betreffende appartement op de hoogte gebracht en hen aangeraden om met die brief naar de politie te gaan. Daar bleek dat de Rus voor meerdere feiten gezocht wordt. Mijn buren hebben toen ook contact genomen met de post. De rekening die de Rus opende werd onmiddellijk geannuleerd. Wat ik me afvraag is: hoe is het mogelijk dat iemand een rekening bij B-post kan openen op andermans adres? Is het zo gemakkelijk om een rekening bij B-post te openen? Loopt die Rus, ondanks dat de politie hem beweert te zoeken, al ruim vijf jaar ongestoord rond met een paspoort waarop zijn adres van vijf jaar geleden staat? Een adres waar hij officiëel werd uitgedreven? FEIT is dat de Rus bij Dexia een enorme schuld kon opbouwen. FEIT is eveneens dat, indien het plan van de Rus gelukt was, ook de B-post van Thijs ferm haar broek aan die kerel zou gescheurd hebben.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 december 2013 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze traditio-ministers, en daarin vooral de sossen, hebben zich hier schofterig gedragen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 650.000 euro voor overheidsmanagers is meer dan voldoende, al had men dat natuurlijk al veel langer kunnen beslissen.
|
![]() |
![]() |