![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat heeft "men" dus niet gedaan. En wie zijn die "men" die deden wat ze deden, en die NIET deden wat ze hadden moeten doen?
![]() |
![]() |
#162 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Minister
|
![]() .
Laatst gewijzigd door HRobin : 24 december 2013 om 21:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister
|
![]() Persoonlijk ben ik nooit jaloers of wrokkig geweest. Ik heb wel geprobeerd te evenaren of overtreffen wat sommigen konden. En als dat niet lukte betekende dat die persoon beter was dan mij. De PS is bezig gans België te verbouwen tot onproductief regio zoals Wallonië. Niets heeft en waarde, je moet alleen en zot vinden die dat wil betalen. En dat werd ooit contactueel vastgelegd. De heer Thijs heeft zich ook aan de afspraak gehouden door het bedrijf uit het drijfzand winstgevend te maken. Wat ons, de staat miljoenen subsidie scheelt. Mij lijkt het meer op inpalmen van particratie en vooral van links staats partijen via het plaatsen van marionetten. Van bedrijven en diensten die over gans België federaal diensten aanbieden. Zoals Bpost, Belgacom, school, 50 herschikte kader plaatsen bij justitie…..Beangstigend. We zitten in een particratie systeem ALA Poetin.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb je echt nu pas door dat de N-VA een partij voor de miljonairs is? (Ze noemden dat eerst 'hardwerkende Vlamingen', maar het ging de hele tijd al over de allerrijksten.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dat geef ik je. Maar dat de NVA voor de rijken gaat is absoluut niet waar. Ze gaan wel degelijk voor de werkenden, lees de congres teksten er maar op na, of heb je die niet gelezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De noodzaak van stakingen om hun koopkracht te behouden zal de werknemers wel terug meer bewust maken van hun positie, maar ik geloof niet dat de beste weg naar welvarende werknemers via een initiële verarming gaat. Laatst gewijzigd door Robinus V : 25 december 2013 om 00:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Europees Commissaris
|
![]() Daarom dat de Vlaamse regering zijn loon verhoogd heeft. Omdat een bepaalde regeringspartij vindt dat De Wever dat verdient en de belastingbetaler dat geld niet nodig heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Besturen begint dan iets visionairs te worden, de krijtlijnen uittekenen en dan naar beneden delegeren. "zie maar dat je het oplost daar betalen we je voor"! Het verschil tussen een goede en slechte bestuurder zit hem hier; de één delegeert naar beneden, de ander ondergaat zijn naar omhoog delegerende medewerkers. Die laatste heeft nooit gedaan en is pispaal. Die eerste heeft altijd gedaan pist tegen iedere paal. Gelijk bij de honden.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 25 december 2013 om 01:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou jij bereid zijn voor de helft van je oorspronkelijk loon hetzelfde werk te blijven doen? Ik in elk geval zeker niet ! Laatst gewijzigd door daiwa : 25 december 2013 om 01:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net als Thijs hebben ze het recht hun job op te zeggen als ze niet akkoord gaan met hun loon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#176 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Al ooit een CEO zijn loon en bonussen zien terugbetalen als zijn bedrijf op de fles ging? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() Cobus, loon naar werken dus? Fair? Wie niet tevreden is met het aangeboden loon mag vrij beschikken? Vraag en aanbod?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Staatssecretaris
|
![]() Johnny Thijs is een stuk uitschot.
![]() |
#179 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ja hij mag vrij beschikken. IK ken er trouwens veel, die ook vrij mogen beschikken, maar niet vertrekken, zowel in de privé als aan de staat. Vooral de "competenten" uit de financiële sector. Die wel vertrekken zijn die, die aangesloten zijn bij dezelfde privé pensioenkas, waar jij ook bent bij aangesloten voor je 2de pijler. Het verschil is dat zij 600.000 € per jaar er uithalen en tegen dat jij op pensioen gaat de kassen jammer genoeg weer leeg zijn en dat de volgende generatie de "hebzucht" van jou, omdat jij je wettelijk pensioen iets wou verbeteren, zal moeten bijleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mogen we dan besluiten dat jij dat niet kan?
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |