![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fuck larie tot en met. Gemanipuleerde berichtgeving.
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Klopt daarom vraag ik me nog steeds af of niemand financieel voordeel haalt of gehaald heeft uit hun "lik" testen.
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze politieke elite wil ons controleren en klein houden, meer niet. Net zoals met de absurde GAS-boetes: wij denken dat die absurd zijn, maar ze dienen wel degelijk een doel.
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vroeger hadden ze daar kerken voor .. maar jah
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wanneer legalisatie een feit is, kan een groot deel van het politiecorps zich bezig houden met de echte problemen ipv de heksenjacht achter een drug die bewezen minder schadelijk is als alcohol en tabak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als blijkt dat je daarin geslaagd bent, dan kunnen we dat plan transformeren naar de simpele soft drugs. Ik vrees dat je wat meer tijd zult nodig hebben. Afspraak tussen kerst en nieuwjaar van 2099 ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
We kunnen eindeloos filosoferen over de perfecte maatschappij, maar die bestaat niet en zal nooit bestaan. In plaats van zelfvoldaan die te onderschrijven, zou het interessant zijn naar de weg van het minste kwaad te kijken. Gelukkig is er een historisch precedent met name de Prohibition. Zou jij de miserie die er nu is met alcohol willen wisselen met wat er toen was? Cannabis was niet zo'n populaire drug, waardoor het 20e eeuwse verbod stand heeft gehouden, maar wie eens zich verdiept in de materie, zal verbaasd zijn in hoeverre de ketel aan het overkoken is: het aantal opgerolde plantages is verdertigvoudigd in België op 10 jaar tijd, medicinale wiet is alomtegenwoordig in Amerika, recreatieve heeft voet aan de grond in twee staten, Uruguay heeft het al gelegaliseerd om de criminelen het hoofd te kunnen bieden, Chili en Marokko zullen spoedig volgen,... Hoe men de "prohibitie" denkt te kunnen volhouden is me een raadsel, elk initiatief tot verstrenging zorgt juist voor meer overlast. Maar jij mag het zeggen hoor... En ik zal je maar de moeite besparen om op de man te schieten: ik gebruik geen cannabis, het enige dat ik gebruik is de legale harddrug alcohol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Uiteraard zijn niet alle problemen opgelost. Alcoholtoerisme naar minder strenge buurlanden is een gevolg, misdaadkartels die aan de vraag blijven voldoen en daarbij ook nog andere "activiteiten" onderhouden, de dalende kwaliteit van de alcohol (Capone en co verwerkten o.a. industriële alcohol, net zoals malafide dealers nu hun cannabis "verzwaren"),... Globaal zijn er drie groepen die tegen legalisering zijn: de streng conservatieve groep die toch nooit te overtuigen zijn, de geconditioneerden ("Drugs are bad, m'key?") en de misdaadbendes die grof geld verdienen met de illegale handel. Het is dan ook geen wonder dat bv in Humboldt en Mendocino, twee counties uit Californië die nogal "dik" in de teelt zitten, tegen stemden. Laatst gewijzigd door plǝɹǝʍ ǝp : 27 december 2013 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ten tweede, met cannabis illegaal te houden, zijn niet alle problemen opgelost. Met alcohol streng te bannen, zijn ook niet alle problemen opgelost. Ten derde, ik heb het veel meer voor de politieke keuze van Nieuw Zeeland in verband met tabak. Ze maken daar een punt van om in een langere periode, (10 jaar ?) het beleid omtrent tabak op zoveel als mogelijke vlakken te verstrengen, te ontmoedigen, te voorkomen, duurder te maken ... dat uiteindelijk tabak verdwenen zal zijn uit hun maatschappij. Voor roken zie ik zoiets mogelijk. Als je het doet zoals zij het daar doen. Voor drank zie ik het niet mogelijk. Zelfs niet wenselijk. bron: de Vlaamse gazetten, pakweg drie maanden geleden. Zoek het zelf maar op, ik verplicht je niet om het te geloven. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() U heeft mijn onverdeelde aandacht om dat even toe te lichten ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alcohol heeft een enorm schadelijke invloed op de lever en een niet onhaalbare lethale dosis. Om een overdosis cannabis te hebben moet je kilo's oproken. Hoewel ik zelf erg zou lijden onder het wegvallen van mijn Côte du Rhône of Barbera d'Alba, denk ik dat de wereld beter af zou zijn met cannabis gelegaliseerd en alcohol gecriminaliseerd, al denk ik dat dit laatste geen goed idee is. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zoals ze zeggen: ![]() De marginaal... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Gouverneur
|
![]() Legalisatie zou betekenen dat:
1) misdadige kartels hun winstmarge zien dalen, aangezien door het wegvallen van het risico er meer zou geproduceerd worden en dus de prijs zou dalen, ondanks de bijkomende taksen en accijnzen. 2) kleine cannabisboeren weggeconcureerd zullen worden door nieuwe spelers op de markt, de grote jongens. De tabaksproducenten speculeren al sinds de jaren '70 en '80 op een legalisatie door bepaalde merken te registreren. Een gelijkaardige evolutie deed zich ook voor met tabak, door de grote regelgeving kan een kleine kweker niet overleven in die grote markt in de USA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het zoiets dat ze voor ogen hebben in Hasselt? -2) De tabaksboeren zo niet, maar er zullen wel andere kapers op de kust zitten, een legalisatie zoals u en anderen het zien zal er pas komen als de "echte" bedrijven de markt in hun zak hebben. Monsantowiet zal dan de standaard worden, enkel gefeminiseerde zaden of af'jes van de grote bedrijven zullen er te vinden zijn.
![]() |
![]() |
#80 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=YkYjRrmoXBs |
|
![]() |
![]() |