![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() NMBS - NMBS krijgt 3 miljard euro aan dubbeldektreinen als Kerstgeschenk
![]() Horreur. Volgens de NMBS zijn deze beestenwagens zo comfortabel als andere rijtuigen. Ze liegen of ze hebben nooit de trein genomen. Het verschil is groot met bv. I11-rijtuigen. NMBS, fuck you.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb onlangs zo'n rijtuig gebruikt. Was eigenlijk wel in orde.
'k Heb minder "persoonlijke ruimte" in een doorsnee 4 sterrenbus en het verkeer op de Belgische wegen is ook niet je van het om met een bus te wagen. Als er nu nog een mogelijkheid was om mijn tablet/smartphone te herladen en via een lokale hotspot gratis online te gaan, gecombineerd met een mogelijkheid te genieten van een drankje en hapje, dan zou ik zelfs durven overwegen dit soort van vervoer meer te gebruiken. Maar voorlopig, zelfs al zouden ze topless stewardessen met gratis drankjes laten rondparaderen, dan nog is de NMBS een noodoplossing om ergens te geraken. Een taxi kan me dan eerder bekoren. Ook, ik vind het heel spijtig dat ik als in de privé werkende normaal verdienende midlife crisis benaderende persoon een veel hogere prijs moet betalen voor het gebruik van deze gesponsorde vorm van transport dan een aantal bevoorrechten, dan vind ik dat een probleem. Geef de staats-openbaarvervoers vormen volle subsidies, en maak het gratis voor iedereen. Of stop er gewoon volledig mee en laat de privé het uitvechten.
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gaat trouwens niet om bijkomende M6-rijtuigen, maar om een nieuw type. In de aanbesteding is onder andere sprake van motorrijtuigen, 200 km/u en dat er een duidelijk onderscheid moet zijn tussen eerste en tweede klasse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De M6 is absoluut een beestenwagen voor dwergen bedoeld. Misschien lukt het met kleine vlamingen... Hopelijk zal het beter gaan met het "nieuw type" maar ik heb mijn twijfels.
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De nieuwe aanbesteding die nu verschenen is stelt ook eisen inzake betrouwbaarheid, en vraagt dat degenen die kandideren referenties voorleggen van geslaagde projecten en homologaties, bij voorkeur in België in de de laatste 5 jaar. Ze moeten ook kunnen aantonen dat ze in de laatste 5 jaar succesvol tweespanningsmaterieel hebben gebouwd én dat ze dubbeldekmaterieel met een maximumsnelheid van minstens 189 km/u hebben gebouwd, gehomologeerd en geleverd. Lijkt me dat ze daarmee al een criterium inbouwen om de Italianen niet te moeten weerhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als ge de trein bijna nooit neemt hebt ge geen recht om te spreken.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu? Een cordon sanitair rond bij? Een RD? Negeerlijst?
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dubbel
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 25 december 2013 om 12:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Liever een politieke beslissing dan de onkunde van NMBS.
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wedden dat de nodige zakken toch gevuld worden?
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liever eens politici die de taak aankunnen zoals ze zouden moeten, en een NMBS top die niet gekozen is op haar vriendjes en/of partijkaart.
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Op de sporen gaan liggen.
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De 'grote' walen verdienen die M6-rijtuigen niet, houten banken zijn meer dan genoeg. Het meeste vandalisme komt voor in de Franstalige kant van belgië, totaal geen respect van wat wordt aangeboden, uw antwoorden bewijzen dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Duidelijk een geval van de klok en de klepel. Je weet er duidelijk niets van. Fyra was trouwens een keuze van de ollanders, door hen door de nmbs-strot geduwd.
Laatst gewijzigd door DewareJakob : 25 december 2013 om 12:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Bron?
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
HLE18 (loco): onbetrouwbaar, vreselijk lawaaierig, lelijk Fyra: commentaar overbodig
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een politicus zoals Elio Di Rupo zou hebben gezegd: Neen, mr de ollander.
![]() |