Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 december 2013, 08:48   #1
Echte Waal
Staatssecretaris
 
Echte Waal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 2.647
Standaard NMBS krijgt 3 miljard euro aan dubbeldektreinen als Kerstgeschenk

NMBS - NMBS krijgt 3 miljard euro aan dubbeldektreinen als Kerstgeschenk



Horreur.
Volgens de NMBS zijn deze beestenwagens zo comfortabel als andere rijtuigen.
Ze liegen of ze hebben nooit de trein genomen. Het verschil is groot met bv. I11-rijtuigen.

NMBS, fuck you.
__________________
Wallonie panda's
Vlaenderen pinda's
Echte Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 09:04   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.368
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb onlangs zo'n rijtuig gebruikt. Was eigenlijk wel in orde.
'k Heb minder "persoonlijke ruimte" in een doorsnee 4 sterrenbus en het verkeer op de Belgische wegen is ook niet je van het om met een bus te wagen.

Als er nu nog een mogelijkheid was om mijn tablet/smartphone te herladen en via een lokale hotspot gratis online te gaan, gecombineerd met een mogelijkheid te genieten van een drankje en hapje, dan zou ik zelfs durven overwegen dit soort van vervoer meer te gebruiken.

Maar voorlopig, zelfs al zouden ze topless stewardessen met gratis drankjes laten rondparaderen, dan nog is de NMBS een noodoplossing om ergens te geraken. Een taxi kan me dan eerder bekoren.

Ook, ik vind het heel spijtig dat ik als in de privé werkende normaal verdienende midlife crisis benaderende persoon een veel hogere prijs moet betalen voor het gebruik van deze gesponsorde vorm van transport dan een aantal bevoorrechten, dan vind ik dat een probleem.

Geef de staats-openbaarvervoers vormen volle subsidies, en maak het gratis voor iedereen. Of stop er gewoon volledig mee en laat de privé het uitvechten.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 10:11   #3
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht

Horreur.
Volgens de NMBS zijn deze beestenwagens zo comfortabel als andere rijtuigen.
Ze liegen of ze hebben nooit de trein genomen. Het verschil is groot met bv. I11-rijtuigen.

NMBS, fuck you.
'Fuck you' omdat ze nieuw en modern materieel willen bestellen? De M6 is qua comfort inderdaad geen I11, maar een 'beestenwagen' is het ook absoluut niet. De oudere M5, dat waren beestenwagens, maar sinds die gerenoveerd zijn zijn die ook een pak comfortabeler geworden.

Het gaat trouwens niet om bijkomende M6-rijtuigen, maar om een nieuw type. In de aanbesteding is onder andere sprake van motorrijtuigen, 200 km/u en dat er een duidelijk onderscheid moet zijn tussen eerste en tweede klasse.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 10:47   #4
Echte Waal
Staatssecretaris
 
Echte Waal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 2.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
'Fuck you' omdat ze nieuw en modern materieel willen bestellen? De M6 is qua comfort inderdaad geen I11, maar een 'beestenwagen' is het ook absoluut niet. De oudere M5, dat waren beestenwagens, maar sinds die gerenoveerd zijn zijn die ook een pak comfortabeler geworden.

Het gaat trouwens niet om bijkomende M6-rijtuigen, maar om een nieuw type. In de aanbesteding is onder andere sprake van motorrijtuigen, 200 km/u en dat er een duidelijk onderscheid moet zijn tussen eerste en tweede klasse.
Ja, fuck NMBS.
De M6 is absoluut een beestenwagen voor dwergen bedoeld. Misschien lukt het met kleine vlamingen...
Hopelijk zal het beter gaan met het "nieuw type" maar ik heb mijn twijfels.
__________________
Wallonie panda's
Vlaenderen pinda's
Echte Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 11:33   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.368
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Ja, fuck NMBS.
De M6 is absoluut een beestenwagen voor dwergen bedoeld. Misschien lukt het met kleine vlamingen...
Ik ben alvast geen kleine vlaming. Eerder een groot model met mijn 1.83m en meer dan forse bouw en niet zo'n nerveuze gevechtssporterige krielkip met een dubbelpaspoort.Toch zat ik in redelijk comfort in zo'n dubbeldekker. (voor die 1 keer in 6 jaar dat ik de trein nam)

Citaat:
Hopelijk zal het beter gaan met het "nieuw type" maar ik heb mijn twijfels.
Als het politici en hogere ambtenaren zijn die moeten beslissen, is het eerder afhankelijk van de steekpenningen dan het voldoen aan logisch en doordacht opgestelde criteria. Denk maar aan Augusta, het obussenschandaal, de Fyra, de 90mm van Flaterhaut enzoverder.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 11:39   #6
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Ja, fuck NMBS.
De M6 is absoluut een beestenwagen voor dwergen bedoeld. Misschien lukt het met kleine vlamingen...
Hopelijk zal het beter gaan met het "nieuw type" maar ik heb mijn twijfels.
De M6 voor dwergen bedoeld? Wat een onzin.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 12:03   #7
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als het politici en hogere ambtenaren zijn die moeten beslissen, is het eerder afhankelijk van de steekpenningen dan het voldoen aan logisch en doordacht opgestelde criteria. Denk maar aan Augusta, het obussenschandaal, de Fyra, de 90mm van Flaterhaut enzoverder.
Met dit soort opdrachten valt bijzonder weinig te foefelen vandaag de dag. Als je naar de recentste NMBS-bestellingen kijkt, zie je ook duidelijk dat de politiek zich weinig of niks bemoeid heeft met de gunning. Beiden (HLE18 en Desiro) zijn naar Siemens gegaan, hoewel die geen Belgische fabrieken heeft. Als de politiek beslist had, dan waren die orders naar Bombardier of Alstom gegaan. De toewijzing van de Fyra aan Ansaldo Breda was trouwens vooral een Nederlandse zaak: de NMBS was nooit fan van A-B, maar de Nederlanders wilden absoluut de Italianen, die waren goedkoper.

De nieuwe aanbesteding die nu verschenen is stelt ook eisen inzake betrouwbaarheid, en vraagt dat degenen die kandideren referenties voorleggen van geslaagde projecten en homologaties, bij voorkeur in België in de de laatste 5 jaar. Ze moeten ook kunnen aantonen dat ze in de laatste 5 jaar succesvol tweespanningsmaterieel hebben gebouwd én dat ze dubbeldekmaterieel met een maximumsnelheid van minstens 189 km/u hebben gebouwd, gehomologeerd en geleverd. Lijkt me dat ze daarmee al een criterium inbouwen om de Italianen niet te moeten weerhouden.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 12:06   #8
Echte Waal
Staatssecretaris
 
Echte Waal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 2.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik ben alvast geen kleine vlaming. Eerder een groot model met mijn 1.83m en meer dan forse bouw en niet zo'n nerveuze gevechtssporterige krielkip met een dubbelpaspoort.Toch zat ik in redelijk comfort in zo'n dubbeldekker. (voor die 1 keer in 6 jaar dat ik de trein nam)


Als het politici en hogere ambtenaren zijn die moeten beslissen, is het eerder afhankelijk van de steekpenningen dan het voldoen aan logisch en doordacht opgestelde criteria. Denk maar aan Augusta, het obussenschandaal, de Fyra, de 90mm van Flaterhaut enzoverder.
Beste,
Als ge de trein bijna nooit neemt hebt ge geen recht om te spreken.
__________________
Wallonie panda's
Vlaenderen pinda's
Echte Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 12:24   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.368
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Beste,
Als ge de trein bijna nooit neemt hebt ge geen recht om te spreken.
Dat mag U vinden. Maar toch doe ik mijn zegje.
En nu?
Een cordon sanitair rond bij? Een RD? Negeerlijst?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 12:24   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.368
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

dubbel
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 25 december 2013 om 12:24.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 12:25   #11
Echte Waal
Staatssecretaris
 
Echte Waal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 2.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Met dit soort opdrachten valt bijzonder weinig te foefelen vandaag de dag. Als je naar de recentste NMBS-bestellingen kijkt, zie je ook duidelijk dat de politiek zich weinig of niks bemoeid heeft met de gunning. Beiden (HLE18 en Desiro) zijn naar Siemens gegaan, hoewel die geen Belgische fabrieken heeft. Als de politiek beslist had, dan waren die orders naar Bombardier of Alstom gegaan. De toewijzing van de Fyra aan Ansaldo Breda was trouwens vooral een Nederlandse zaak: de NMBS was nooit fan van A-B, maar de Nederlanders wilden absoluut de Italianen, die waren goedkoper.

De nieuwe aanbesteding die nu verschenen is stelt ook eisen inzake betrouwbaarheid, en vraagt dat degenen die kandideren referenties voorleggen van geslaagde projecten en homologaties, bij voorkeur in België in de de laatste 5 jaar. Ze moeten ook kunnen aantonen dat ze in de laatste 5 jaar succesvol tweespanningsmaterieel hebben gebouwd én dat ze dubbeldekmaterieel met een maximumsnelheid van minstens 189 km/u hebben gebouwd, gehomologeerd en geleverd. Lijkt me dat ze daarmee al een criterium inbouwen om de Italianen niet te moeten weerhouden.
Desiro, Fyra, HLE18, drie slechte keuzen.
Liever een politieke beslissing dan de onkunde van NMBS.
__________________
Wallonie panda's
Vlaenderen pinda's
Echte Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 12:26   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.368
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Met dit soort opdrachten valt bijzonder weinig te foefelen vandaag de dag.
Wedden dat de nodige zakken toch gevuld worden?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 12:28   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.368
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Desiro, Fyra, HLE18, drie slechte keuzen.
Liever een politieke beslissing dan de onkunde van NMBS.
Liever eens politici die de taak aankunnen zoals ze zouden moeten, en een NMBS top die niet gekozen is op haar vriendjes en/of partijkaart.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 12:31   #14
Echte Waal
Staatssecretaris
 
Echte Waal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 2.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat mag U vinden. Maar toch doe ik mijn zegje.
En nu?
Een cordon sanitair rond bij? Een RD? Negeerlijst?
Op de sporen gaan liggen.
__________________
Wallonie panda's
Vlaenderen pinda's
Echte Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 12:35   #15
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Ja, fuck NMBS.
De M6 is absoluut een beestenwagen voor dwergen bedoeld. Misschien lukt het met kleine vlamingen...
Hopelijk zal het beter gaan met het "nieuw type" maar ik heb mijn twijfels.
De 'grote' walen verdienen die M6-rijtuigen niet, houten banken zijn meer dan genoeg. Het meeste vandalisme komt voor in de Franstalige kant van belgië, totaal geen respect van wat wordt aangeboden, uw antwoorden bewijzen dat.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 12:35   #16
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Desiro, Fyra, HLE18, drie slechte keuzen.
Liever een politieke beslissing dan de onkunde van NMBS.
Over de Fyra is zowat iedereen het eens. Hoe de andere twee 'slechte keuzen' zijn mag je me eens uitleggen...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 12:38   #17
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.795
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Desiro, Fyra, HLE18, drie slechte keuzen.
Liever een politieke beslissing dan de onkunde van NMBS.
Duidelijk een geval van de klok en de klepel. Je weet er duidelijk niets van. Fyra was trouwens een keuze van de ollanders, door hen door de nmbs-strot geduwd.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 25 december 2013 om 12:39.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 13:04   #18
Echte Waal
Staatssecretaris
 
Echte Waal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 2.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
De 'grote' walen verdienen die M6-rijtuigen niet, houten banken zijn meer dan genoeg. Het meeste vandalisme komt voor in de Franstalige kant van belgië, totaal geen respect van wat wordt aangeboden, uw antwoorden bewijzen dat.
Bron?
__________________
Wallonie panda's
Vlaenderen pinda's
Echte Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 13:08   #19
Echte Waal
Staatssecretaris
 
Echte Waal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 2.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Over de Fyra is zowat iedereen het eens. Hoe de andere twee 'slechte keuzen' zijn mag je me eens uitleggen...
Desiro: geen comfort (tenminste voor de grote Walen), domme zetel plaatsing
HLE18 (loco): onbetrouwbaar, vreselijk lawaaierig, lelijk
Fyra: commentaar overbodig
__________________
Wallonie panda's
Vlaenderen pinda's
Echte Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2013, 13:11   #20
Echte Waal
Staatssecretaris
 
Echte Waal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juni 2012
Berichten: 2.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Duidelijk een geval van de klok en de klepel. Je weet er duidelijk niets van. Fyra was trouwens een keuze van de ollanders, door hen door de nmbs-strot geduwd.
Een bende jaknikkers zonder intelligentie.
Een politicus zoals Elio Di Rupo zou hebben gezegd: Neen, mr de ollander.
__________________
Wallonie panda's
Vlaenderen pinda's
Echte Waal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be