![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1621 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar er zijn mensen die moeilijkheden hebben met het niet weten van bepaalde zaken, ze moeten zekerheden hebben. En een stapfunctie in het process is een gemakkelijke prooi. Neem als voorbeeld van een dergelijk traag process (maar iets sneller) de zonsopgang en zonsondergang. In de zomer, 's morgens vroeg bij de opkomende zon zal niemand er erg in hebben dat we dit zonsopgang noemen. Maar hoe lang duurt dit nu precies? In de late voormiddag zal men zeker niet meer over de zonsopgang spreken, terwijl dat de zon toch nog steeds stijgt. Als ik jou redenering doortrek zou de dag uit twee fases bestaan, zonsopgang en zonsondergang. We zouden natuurlijk een bepaalde inclinatie van de zon kunnen afspreken om te bepalen indien we het nog over zonsoopgang kunnen hebben maar dit is een academische afspraak. Conclusie, ik weet niet wanneer juist de zonsopgang stopt en er is een keerpunt, nml wanneer de zon stopt met stijgen en begint te dalen, dus de zonsopgang duurt tot de zonsondergang. Dit is dezelfde soort redenering die jij hanteert. Ik kan duizenden voorbeelden geven dergelijke zaken, maar ik denk niet dat je daar een boodschap aan zult hebben omdat je het niet wil begrijpen. Citaat:
Het feit dat alles vastligt betreffende het mens-zijn vanaf de bevruchting is manifest onjuist. Het zouden nml ook twee of drie 'verschillende mensen' kunnen zijn. Dit lijkt me toch een extreem belangrijke parameter die nog niet eens bepaald is. Citaat:
Ik ken persoonlijk ook bvb een eeneiïge tweeling en kan vaststellen dat er toch wat verschillen zijn in hun karakter, ondanks het feit dat ze dezelfde DNA delen. Dit komt omdat er ook omgevingsfactoren een rol spelen in de ontwikkeling van de hersenen. Ik heb het anders gezegd. Ik herken een zygote niet als een mens. Als ik een mens zie, zal ik dit ook zo noemen, als ik een zygote zie, zal ik dit ook zo (zygote) noemen. Ik ben er trouwens niet van overtuigd dat men het verschil kan zien tussen een menselijke zygote en dit van een gorilla. Ik denk dat men dit enkel zou kunnen bepalen bmv een DNA analyze. Al bij al lijken mij uw argumenten steeds op hetzelfde neer te komen: a. Vanaf de bevruchting is de DNA vastgelegd en is dus het mens-zijn bepaald. b. Er is geen ander keerpunt dat we kunnen identificeren. op a. antwoord ik: dit is juist, maar er zijn nog veel omgevingsfactoren die gaan bepalen indien het werkelijk een mens wordt en indien ja welk mens. op b. het is niet omdat we geen exact keerpunt kunnen bepalen dat we moeten teruggaan tot een wel definieerbaar keerpunt. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1622 |
Minister-President
|
![]() Mijn grote teen kan me bedriegen, uw schrijfsels omtrent eenvoudige begrippen daarentegen...
![]() |
#1623 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik herhaal: JimmyB in de woestijn zonder drinken is waardeloos. Een zygote zonder voedingsbodem is waardeloos. Zoek het verschil.
![]() |
![]() |
#1624 |
Minister-President
|
![]() Mag ik aannemen dat de posting hierboven - waarbij ik al in herhaling viel - een voldoende antwoord biedt.
![]() |
#1625 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laat dat net de onderliggende redenering zijn: eicel, zaadcel, zygote, foetus, ... Allen hebben de potentie om tot een volwaardig individu uit te groeien, mits aan randvoorwaarden worden voldaan
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1626 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wanneer sommigen 'anti abortus' in mijn ogen schandalige uitspraken doen, dan wijs ik hen daarop. En wanneer anderen volkomen belachelijke en vooral totaal incorrecte argumenten gebruiken dan wijs ik hen daar ook op. Waar het om gaat is simpel en hieronder is dat nog eens verwoordt. Citaat:
Tot zolang is de moeder baas in eigen buik waarbij ze in haar ganse gedrag handelt in verantwoordelijkheid. Rechten en plichten. En of dat 'kind' nu een kwak cellen is of niet is van geen belang want niemand is in staat een sluitende definitie te geven en zelfs daarna is het een spel van 'rechten'.
![]() |
![]() |
#1627 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kan je redeneren? Het staat nu al 37 keer te lezen dat er toch een fundamenteel verschil is.
![]() |
![]() |
#1628 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een eicel zonder spermacel is waardeloos. Een zygote zonder voedingsbodem is waardeloos. Natuurlijk zijn er verschillen, maar hoe fundamenteel zijn ze? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1629 | ||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het correct is, dat je het niet weet, zou je dan niet beter zwijgen, denk ik dan, en de argumenten afwegen van zij die het wél beweren te weten. Want, laat ons eerlijk zijn, mijn argumenten om te zeggen dat de zygote weldegelijk een mens is, weerleg je niet. Je zegt alleen maar: "Het is niet waar."
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zei al eerder dat de mens een wezen is in voortdurende ontwikkeling. Zowel voor als na de geboorte. Weet u dat de ontwikkeling van de longen bijvoorbeeld, doorgaat tot zes �* zeven jaar na de geboorte? Weet u dat de ontwikkeling van de hersenen doorgaat tot circa 22 jaar na de geboorte? Van de lichamelijke ontwikkeling hoef ik je toch niet te overtuigen? Een puber kan niet meer in de kleren van een baby, weet je toch? Het is een totaal ander wezen geworden puur fysisch gezien. Wel die potentie tot ontwikkeling begint bij de bevrachte eicel en is zeer herkenbaar en waarneembaar mits speciale apparatuur. Dat is het startpunt en er is niks meer onderweg in zijn of haar ontwikkeling, die zijn of haar aard zal veranderen. Het proces van ontwikkeling start daar en eindigt met de dood. Het is niet zo dat de mens zijn potentie tot ontwikkeling, ergens onderweg krijgt als resultaat van de ontwikkeling van de zygote. Dat is niet zo. Dat keerpunt is er echt niet. Wat er wel is, is een beginpunt. of je dat nu leuk vind of niet. Citaat:
Citaat:
Hier ook weer, niets ter zake doende elementen. Want ook een autist is een mens uiteraard. Citaat:
Ik vind ook dat je wat denigrerend doet over dat DNA. Dat is nochtans een zeer herkenbare eigenschap van het mens-zijn. Het is bovendien zo betrouwbaar dat ze als bewijslast geldt voor elke rechtbank ter wereld. Dat DNA is een verdomd sterk argument vind ik en talloze wetenschappers met mij, om te weten of we nu over 'een mens' kunnen spreken of niet. Jij stelt daar niks tegenover. Citaat:
Citaat:
Het is zelfs zo dat men in de paleontologie gebruikt maakt van DNA-gegevens om na te gaan hoe lang er al mensen zijn. Het is precies door de kennis van DNA-gegevens dat men wetenschappelijk kan concluderen, dat de neanderthaler, geen voorloper was van de hedendaagse mens, maar een zijtak was in de evolutie. Geloof me maar dat ze aan de hand van DNA de gorilla's er zo van tussen halen hoor. Citaat:
b) Het is inderdaad niet daarom. Het gaat om de eigenschappen die een zygote heeft, het potentieel dat een zygote heeft én er iqs bij de bevruchting weldegelijk een keerpunt te bepalen. Er heeft zich door de bevruchting een biochemische reactie plaatsgevonden, met als resultaat een nieuwe mens, die zich vrijwel onmiddellijk begint te ontwikkelen, voeden, opnemen van zuurstof en ontlasten, zoals alle mensen voor de rest van hun leven moeten doen. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 december 2013 om 11:28. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1630 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1631 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1632 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mss nog een kleine laatste opmerking. Een zygote ontlast niet, en zoals je terecht stelt, mensen over het algemeen wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1633 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt alleen maar een mening verkondigd en bewezen dat deze nergens op steunt, dan tenzij weeral jouw mening. Het enige punt dat jij in mijn ogen gemaakt hebt is dat je inderdaad, je mening niet onderbouwen kan. En mijn onderbouwing niet kan ondergraven. Je hebt meer verteld over jezelf, dan over het onderwerp, JimmyB. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 december 2013 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1634 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U twijfelt zelfs aan feiten. Bvb het feit dat uit een bevrucht eicel twee mensen kunnen groeien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1635 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
beweren dat je enkel maar een eicel moet bevruchten en ge hebt gegarandeerd 9 maand later nen baby is niet alleen intellectueel oneerlijk, het is feitelijk gezien gewoon onzin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1636 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Best wel amusant, mannen die zich druk maken over het moment waarop je over een mens spreekt maar eigenlijk gaat het daar toch niet werkelijk over?
Wel over de vraag of een vrouw die zwanger is het recht heeft om dit te onderbreken. Wanneer je op zoek gaat naar het moment waarop een hoop cellen een mens is, betekent dit dan dat je voor dit tijdstip ( iedereen lijkt dat anders in te schatten) wel het recht op abortus erkent? Paulus? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1637 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een zygoot ook niet
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#1638 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens zo lang het om mensen gaat, onderschrijft dat alleen maar mijn visie dat de zygote inderdaad al een mens is toch? Waar blijft u het toch halen? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 december 2013 om 12:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1639 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1640 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... moet je de gevolgen inschatten van het effect van dit recht op de vrouw en op andere mensen. Daarom is het belangrijk om te weten of de zygoot al een mens is of niet. Want het is niet geoorloofd om de ene mens te doden voor het gemak van een ander. Paulus. |
|
![]() |
![]() |