![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De vraag is indien de fysica wetten er altijd geweest zijn. En dit kan wel zijn. Neem bvb het getal pi of e. Dit zijn wiskundige getallen die een impact hebben op de fysica en deze getallen zijn universeel en hebben altijd bestaan. Indien er intelligent leven zou zijn miljarden lichtjaren van ons verwijderd zullen zij dezelfde getallen vinden. Is pi iets? Waarschijnlijk wel. |
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je moet daar gewoon van wegblijven. Je gaat toch ook niet hier discussiëren over de laatste innovaties in neurochirurgie omdat je een EHBO cursus hebt gevolgd? |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Banneling
|
Is een discussie-forum geen virtuele datingsites bij uitstek zonder de negatieve kanten van de echte datingsites te moeten ondergaan? Ik zit hier volkomen veilig mijn onzin uit te kramen en ik kan hier volkomen veilig de onzin van de andere lezen. Als ik morgen de straat op ga zal niemand mij tegenhouden omdat ik zus of zo heb gezegd.
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Buiten 'onzichtbaar' en 'almachtig' is 'het' breit iedereen er een ander verhaaltje aan. Laatst gewijzigd door Havanna : 29 december 2013 om 11:45. |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat betekent dat ze geen toegevoegde waarde hebben. Was dat wél het geval, dan zou onze overheid al lang toegeslagen hebben.
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Hogerop schreef je over een 'uitzuivering van de religie'. Voor mij is dat: de religie bevrijden van godsdienst en zo ook van alle godsbeelden die totaal zinloos zijn. Voor mij is religie - in tegenstelling tot geloof dat dikwijls mensen scheidt - datgene wat, in zijn oorspronkelijke betekenis, mensen bindt. Voor de grote levensvragen bestaat geen waarheid, dat is de fout van vele godsdiensten. het gaat om waarachtigheid voor 'mij', voor iedereen onder ons. Alleen 'jij' kan er dan over spreken, maar bedenk wel dat bijvoorbeeld over het nirvana het grote sunyata hangt, het zwijgen over de leegte: al wat je zegt is toch verkeerd. En in de diepte komen vele zoekenden daarop uit: in een zwijgen.
|
|
|
|
#114 |
|
Banneling
|
Ik discuteer niet over de wetenschappen; ik discuteer over het feit dat wat wij niets noemen nog altijd iets is en dat dat nu wetenschappelijk zou aangetoond zijn. Niet meer, niet minder en als er hier mensen zijn die mij wetenschappelijk zouden kunnen aantonen dat ik ergens de verkeerde conclusies trek zonder mij te zeggen dat ik te dom ben om dat te begrijpen want ons niets is nog altijd iets; hewel niet gelaten, ik wacht.
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
Banneling
|
De weg is innerlijk, de uitkomst overstijgt het innerlijke. Indien jij jouw innerlijke weg volgt en tot bij jouw innerlijke God komt, weet dan dat het dezelfde is als mijn innerlijke God, die noch tijd-, plaats-, lichaamsbebonden is. Vandaar dat erover communiceren wel degelijk zin heeft.
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Banneling
|
Het is daar dat men het kaf van het koren moet scheiden; mijn tien veiligheidsregels zijn een goede handleiding voor beginners.
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Banneling
|
Mijn inzichten kan ik voortdurend en steeds weer opnieuw toetsen aan de dagelijkse werkelijkheid, wat ik ook doe, waardoor ik ze voortdurend en steeds weer verfijnd en waardoor ze van de andere kant en te gelijker tijd algemeen geldender worden.
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Havanna : 29 december 2013 om 12:22. |