![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat Menen wel eens een nieuwe “veldslag” kan worden in de lange talenoorlog.
Maggi DB is momenteel erg gekend omdat ze consequent uitvoert wat de meerderheid aan mensen al jaren wil zien gebeuren, maar steeds het omgekeerde zag Ik lees in dit topic steeds “ als u naar Vlaanderen komt wonen, dan leert u de taal spreken”. Een grote meerderheid in Vlaanderen denk daar zo over. En zeker ook in de wijde streek rond Menen. Ik denk dat Martine Fournier zich aan profileren is voor de komende verkiezingen. En wil aantonen dat ze consequent de wil van het volk omzet in actie. En deze actie zal de aandacht trekken van FDF. Ik denk dat FDF zal proberen vaste voet te krijgen in Menen . Want de franstigen in Menen zullen moeten beschermt worden. Wie weet wordt west vlaanderen het nieuwe strijdtoneel waar FDF wil strijden. Vergeet ook niet de gehele kuststreek niet met zijn Franstalige inwoners die willen bediend worden in hun taal.
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och kom... dat is in Nederland evenzeer zo. Wij staan nu eenmaal wat meer open voor de Engelstalige cultuur dan "les francophones" (the frogs). Dat staat voor mij volstrekt niet gelijk met het "opgeven" van onze eigen Nederlandstalige cultuur. Jij zou verdorie ons nog meer het verwijt van "kerktorenmentaliteit" op de hals willen schuiven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Culturele content op de eigen media (met eigen belastinggeld dus) aan grote contentproviders overlaten, is de eigen taal verwaarlozen. Sommigen noemen dat ''opgeven'' idd.
Als je een voorbeeld wil nemen aan andere landen: Denemarken, Roemenie, Bulgarije, Frankrijk, enzv. Minstens 50 % op de radio in de eigen taal. Citaat:
De Franstalige doen het fout (cultuur in de eigen taal) en ''wij'' doen het goed (cultuur in het Engels). Yeah right. Zoals ik altijd al zeg: De als vlaamsnationalist vermomde Vlaming houdt zelf helemaal niet van zijn eigen taal, maar hij haat, schijt op, kakt op pist op zijn Franstalige medebewoners. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laat dat nu net het probleem zijn, van zeer veel (ja; niet allemaal - ik spreek nooit voor een volledige groep-) mensen, dewelke de taal spreken die jij hier zo vurig aan het verdedigen bent; ... 'grootheidswaanzin'.
![]() |
![]() |
#205 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 2 januari 2014 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Parlementslid
|
![]() En u bent?
![]() |
#207 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een beetje geduld.
Het zijn vooral de babyboomgeneratie en enkele zonderlinge taalfetisjisten die zich nog écht druk maken over Frans vs Nederlands. De toekomstige generaties zullen vlot overschakelen op het Engels wanneer ze anderstaligen ontmoeten. Velen communiceren al in het Engels op sociale media, gewoon omdat hun anderstalige vrienden het ook zouden begrijpen en omdat je dingen vaak gewoon compacter kan uitdrukken in het Engels. En vermits hun Vlaamse vrienden toch Engels begrijpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een politiek statement. Citaat:
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal hun blijven lukken zolang onze Vlaamse politici, Vlaamsnationalisten incluis, het Frans als verplichte tweede taal in onze scholen opdringen.
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila, dat is de ware reden van de Vlaamse verplichting om Frans als verplichte tweede taal te leren.
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij doet alsof hij anti-België is, maar aanvaardt alles wat Belgisch is, tot en met de haat tegen de Noord-Nederlanders en de scheiding der Nederlanden.
![]() |
![]() |
#212 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
In ruil voor die toffe postjes, is het mede verdedigen van Frans als verplichte tweede taal in het Vlaams onderwijs, slechts één item. Er wordt veel meer dan dat alleen toegegeven. Ik ben er wel mee akkoord, dat dit punt een zeer zware toegeving is; en dat dit moeilijk (om niet te zeggen, 'helemaal niet') te vergeven/vergeten.
![]() |
![]() |
#213 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 2 januari 2014 om 22:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik claim niets trouwens; ... ik noteer wat mijn vermoeden is.
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen. Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 2 januari 2014 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is deze verplichting de kern van de zaak. Als de Vlamingen ze opheffen, zijn we gereed voor onafhankelijkheid, eerder niet.
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Engels en Chinees is geen bedreiging voor onze eigen taal dus niets mis mee, het Frans en Arabisch daarentegen wel. Het gaat om prioriteiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
[Corrigeer me als ik fout ben]. U, ziet het als de eerste steen tot een onafhankelijk Vlaanderen. Ik zie het, als één van de eerste gevolgen, ná een onafhankelijk Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie de afschaffing van de verplichting als het afgooien van de halsband door de negerslaaf, en de noodzakelijke stap tot zelfbevrijding.
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |