Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2014, 19:54   #201
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat Menen wel eens een nieuwe “veldslag” kan worden in de lange talenoorlog.

Maggi DB is momenteel erg gekend omdat ze consequent uitvoert wat de meerderheid aan mensen al jaren wil zien gebeuren, maar steeds het omgekeerde zag

Ik lees in dit topic steeds “ als u naar Vlaanderen komt wonen, dan leert u de taal spreken”.
Een grote meerderheid in Vlaanderen denk daar zo over. En zeker ook in de wijde streek rond Menen. Ik denk dat Martine Fournier zich aan profileren is voor de komende verkiezingen. En wil aantonen dat ze consequent de wil van het volk omzet in actie.

En deze actie zal de aandacht trekken van FDF. Ik denk dat FDF zal proberen vaste voet te krijgen in Menen . Want de franstigen in Menen zullen moeten beschermt worden.
Wie weet wordt west vlaanderen het nieuwe strijdtoneel waar FDF wil strijden. Vergeet ook niet de gehele kuststreek niet met zijn Franstalige inwoners die willen bediend worden in hun taal.
Oud 2 januari 2014, 20:03   #202
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Belgie is een francofoon land sinds 1831. Iedereen moet er Frans leren.

En dat is ''de schuld'' van de Vlamingen ja.

Vlaamse radio > 90 % Engelstalig
Vlaamse tv > 85 % Engelstalig
Och kom... dat is in Nederland evenzeer zo. Wij staan nu eenmaal wat meer open voor de Engelstalige cultuur dan "les francophones" (the frogs). Dat staat voor mij volstrekt niet gelijk met het "opgeven" van onze eigen Nederlandstalige cultuur. Jij zou verdorie ons nog meer het verwijt van "kerktorenmentaliteit" op de hals willen schuiven.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 20:31   #203
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och kom... dat is in .... evenzeer zo. ...
Culturele content op de eigen media (met eigen belastinggeld dus) aan grote contentproviders overlaten, is de eigen taal verwaarlozen. Sommigen noemen dat ''opgeven'' idd.

Als je een voorbeeld wil nemen aan andere landen: Denemarken, Roemenie, Bulgarije, Frankrijk, enzv.
Minstens 50 % op de radio in de eigen taal.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wij staan nu eenmaal wat meer open voor de Engelstalige cultuur dan "les francophones" (the frogs).
Het bekende badinerende toontje.

De Franstalige doen het fout (cultuur in de eigen taal) en ''wij'' doen het goed (cultuur in het Engels). Yeah right.

Zoals ik altijd al zeg: De als vlaamsnationalist vermomde Vlaming houdt zelf helemaal niet van zijn eigen taal, maar hij haat, schijt op, kakt op pist op zijn Franstalige medebewoners.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 20:59   #204
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik altijd al zeg: De als vlaamsnationalist vermomde Vlaming houdt zelf helemaal niet van zijn eigen taal, maar hij haat, schijt op, kakt op pist op zijn Franstalige medebewoners.
U heeft bijzonder veel lef, om u in een positie te wanen, dewelke u het idee geeft dat u kan spreken voor een voltallige bevolkingsgroep.

Laat dat nu net het probleem zijn, van zeer veel (ja; niet allemaal - ik spreek nooit voor een volledige groep-) mensen, dewelke de taal spreken die jij hier zo vurig aan het verdedigen bent; ... 'grootheidswaanzin'.
Oud 2 januari 2014, 21:13   #205
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Culturele content op de eigen media (met eigen belastinggeld dus) aan grote contentproviders overlaten, is de eigen taal verwaarlozen. Sommigen noemen dat ''opgeven'' idd.

Als je een voorbeeld wil nemen aan andere landen: Denemarken, Roemenie, Bulgarije, Frankrijk, enzv.

De Franstalige doen het fout (cultuur in de eigen taal) en ''wij'' doen het goed (cultuur in het Engels). Yeah right.

.. welneen, de vlaming beperkt zich in zijn scatologische strapatsen niet tot de Franstaligen, ook zijn mede-vlamingen zijn het doelwit ervan .. vlamingen zijn democratische vuilspuiters .. niemand wordt ontzien ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 2 januari 2014 om 21:14.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 21:14   #206
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. welneen, de vlaming beperkt zich in zijn scatologische strapatsen niet tot de Franstaligen, ook zijn mede-vlamingen zijn het doelwit ervan .. vlamingen zijn democratische vuilspuiters .. niemand wordt ontzien ..
En u bent?
Oud 2 januari 2014, 21:40   #207
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Beter Engels dan frans....
Een beetje geduld.
Het zijn vooral de babyboomgeneratie en enkele zonderlinge taalfetisjisten die zich nog écht druk maken over Frans vs Nederlands.
De toekomstige generaties zullen vlot overschakelen op het Engels wanneer ze anderstaligen ontmoeten.
Velen communiceren al in het Engels op sociale media, gewoon omdat hun anderstalige vrienden het ook zouden begrijpen en omdat je dingen vaak gewoon compacter kan uitdrukken in het Engels.
En vermits hun Vlaamse vrienden toch Engels begrijpen.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 21:45   #208
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
De Vlamingen hebben gelijk dat ze Frans leren omdat ze in de nabijheid van Frankrijk leven, omdat zoveel buitenlandse toeristen wat Frans kennen, omdat de Franse literatuur de moeite loont enz:
Daarom hoeft het nog niet als enige verplichte tweede taal in de Vlaamse scholen.

Dat is een politiek statement.

Citaat:
niet om de Franstalige Belgen te plezieren!
De verplichting streelt enkel de Vlaamse nood aan horigheid.
Oud 2 januari 2014, 21:54   #209
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hun grootste zorg is uitzoeken hoe ze de NVA weer schaakmat kunnen zetten met de hulp van de andere Vlaamse gatlikkers-partijtjes! Wellicht lukt hen dat nog een keer, maar de wind is voorgoed van richting veranderd...
Het zal hun blijven lukken zolang onze Vlaamse politici, Vlaamsnationalisten incluis, het Frans als verplichte tweede taal in onze scholen opdringen.
Oud 2 januari 2014, 21:57   #210
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Frans leren is hoog nodig in Vlaanderen gezien het hoort bij België, broedernatie van Frankrijk.
Voila, dat is de ware reden van de Vlaamse verplichting om Frans als verplichte tweede taal te leren.
Oud 2 januari 2014, 22:00   #211
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik altijd al zeg: De als vlaamsnationalist vermomde Vlaming
... is een vermomde Belgicist.

Hij doet alsof hij anti-België is, maar aanvaardt alles wat Belgisch is, tot en met de haat tegen de Noord-Nederlanders en de scheiding der Nederlanden.
Oud 2 januari 2014, 22:01   #212
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het zal hun blijven lukken zolang onze Vlaamse politici, Vlaamsnationalisten incluis, het Frans als verplichte tweede taal in onze scholen opdringen.
Ik denk eerder, dat ze het blijven verdedigen (wat niet gelijk is aan opdringen) in ruil voor 'toffe postjes'.

In ruil voor die toffe postjes, is het mede verdedigen van Frans als verplichte tweede taal in het Vlaams onderwijs, slechts één item. Er wordt veel meer dan dat alleen toegegeven.

Ik ben er wel mee akkoord, dat dit punt een zeer zware toegeving is; en dat dit moeilijk (om niet te zeggen, 'helemaal niet') te vergeven/vergeten.
Oud 2 januari 2014, 22:10   #213
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Ik denk eerder, dat ze het blijven verdedigen (wat niet gelijk is aan opdringen) in ruil voor 'toffe postjes'.
Het wordt onze kinderen wel degelijk opgelegd, en daarmee worden ze gehandicapt tegenover hun West-Europese generatiegenoten die allemaal Engels als tweede taal leren. Dit is een misdaad van de Vlaamse elite tegenover onze jeugd.

Citaat:
In ruil voor die toffe postjes, is het mede verdedigen van Frans als verplichte tweede taal in het Vlaams onderwijs, slechts één item. Er wordt veel meer dan dat alleen toegegeven.
Onzin. Er is geen enkel postje te verdienen met het opleggen van het Frans door een Vlaamse regering. Het gaat er hen enkel om hun horigheid tegenover hun Franstalige meesters te bewijzen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 2 januari 2014 om 22:10.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 22:13   #214
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het wordt onze kinderen wel degelijk opgelegd, en daarmee worden ze gehandicapt tegenover hun West-Europese generatiegenoten die allemaal Engels als tweede taal leren. Dit is een misdaad van de Vlaamse elite tegenover onze jeugd.

Onzin. Er is geen enkel postje te verdienen met het opleggen van het Frans door een Vlaamse regering. Het gaat er hen enkel om hun horigheid tegenover hun Franstalige meesters te bewijzen.
Het is duidelijk, dat wij beiden geen voorstander zijn van het Frans als verplichte tweede taal. Het is ook duidelijk, dat met betrekking tot de reden, waarom dit nog steeds verplicht is, wij er beiden een andere mening op nahouden.

Ik claim niets trouwens; ... ik noteer wat mijn vermoeden is.

Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 2 januari 2014 om 22:14.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 22:20   #215
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Waar en waar, het wordt echt dringend tijd dat we internationaal mee kunnen en het Frans vervangen door Engels wat Wallonië al altijd heeft gedaan. Gisteren graag.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 22:22   #216
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk, dat wij beiden geen voorstander zijn van het Frans als verplichte tweede taal. Het is ook duidelijk, dat met betrekking tot de reden, waarom dit nog steeds verplicht is, wij er beiden een andere mening op nahouden.

Ik claim niets trouwens; ... ik noteer wat mijn vermoeden is.
Het is voor mij duidelijk dat we er een verschillend belang aan hechten.

Voor mij is deze verplichting de kern van de zaak. Als de Vlamingen ze opheffen, zijn we gereed voor onafhankelijkheid, eerder niet.
Oud 2 januari 2014, 22:24   #217
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Als wij hetzelfde doen beginnen ze direct met racist te roepen en de jaren '30 boven te halen, kijk wat een heisa ze maken in Menen voor iets wat doodnormaal is in elk ander land.

Engels en Chinees is geen bedreiging voor onze eigen taal dus niets mis mee, het Frans en Arabisch daarentegen wel. Het gaat om prioriteiten.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2014, 22:26   #218
Sonny Crockett
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het is voor mij duidelijk dat we er een verschillend belang aan hechten.

Voor mij is deze verplichting de kern van de zaak. Als de Vlamingen ze opheffen, zijn we gereed voor onafhankelijkheid, eerder niet.
Het gaat denk ik, inderdaad om een ander belang ...

[Corrigeer me als ik fout ben]. U, ziet het als de eerste steen tot een onafhankelijk Vlaanderen.

Ik zie het, als één van de eerste gevolgen, ná een onafhankelijk Vlaanderen.
Oud 2 januari 2014, 22:31   #219
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat denk ik, inderdaad om een ander belang ...

[Corrigeer me als ik fout ben]. U, ziet het als de eerste steen tot een onafhankelijk Vlaanderen.

Ik zie het, als één van de eerste gevolgen, ná een onafhankelijk Vlaanderen.
Ik zie de verplichting als een teken van Vlaamse horigheid tegenover de francofonie.

Ik zie de afschaffing van de verplichting als het afgooien van de halsband door de negerslaaf, en de noodzakelijke stap tot zelfbevrijding.
Oud 2 januari 2014, 22:34   #220
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Waar en waar, het wordt echt dringend tijd dat we internationaal mee kunnen en het Frans vervangen door Engels wat Wallonië al altijd heeft gedaan. Gisteren graag.
In Wallonië hebben ze DE KEUZE, nuance. Een keuze is iets anders dan een verplichting.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be