![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
zeker op officiële zaken , dat ze daarna de zaak , of eerst in een ander taal uitleggen , ok !! Ga ik in een ander land wonen , pas ik mij aan , leer daar de taal !! Stuurt een Vlaams bedrijf mij bv boekjes van hun in't Frans met factuur , en sowieso wanneer ik het zelf niet heb besteld !!!! Heb ik het wel in 't Vlaams besteld , geen Vlaams , geen centen !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 3 januari 2014 om 01:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik luister meestal KHRNrocks , wegens leuke muziek voor mij ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja en hoeveel keer ik al bv. niet heb gezien van "vergeet ons niet te liken op Facebook.." LOL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet omdat men Frans begrijpt dat men verplicht is om het te spreken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Vreemdeling
|
![]() De sterkte en de groei van Japan na WOII bestond er in dat ze weigerden Engels te spreken.
Ze deden zich dwaas voor tegen over de overwinnaars. Zo moest alles door tolken vertaald worden. Echter ze begrepen en hadden wel degelijke onmiddellijk beseft dat ze Engels moesten kunnen en vooral begrijpen. Kern van de zaak was dat de Amerikanen te chauvinistisch waren om Japanners te leren. Dus bij onderhandelingen had de Japoneest onmiddellijk begrepen wat in Engels gezegd werd. Maar via zich dom te houden en de vertaal truc via tolk. Hadden ze steeds meer tijd om te denken, de kern waar over gesproken werd te doorgronden. Terwijl de Engels sprekende tegenpartij onmiddellijk op de vertaalde voorstellen diende te antwoorden. Op die wijze hebben de Japanners veel contracten afgesloten in hun voordeel. Het is bewezen als men spreekt in een taal die niet de moedertaal is. De mens zich concentreer, inspant om de taal te spreken en de finesse van de besproken zaak zo moeilijker doorgrond. Waardoor de behulpzame Vlamingen, die perse Frans willen spreken zich steeds in zak laten zetten vermoed ik. Ik doe alvast zoals de Japanners en doe alsof hen niet begrijp. Feit is heb ik ervaren, als ze er werkelijk nood aan hebben dat ze dan wel inspanning doen, al is het dan met tolk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Minister
|
![]() Onlangs op het consulaat moest de ambtenaar om een collega bellen om "un flamenco" zijn nieuwe elektronische identiteitskaart te overhandigen. Ze sprak enkel frans en Spaans en begreep geen enkel woord Nederlands.
Er kwam geen tevredenstellend antwoord op de vraag hoe men als ambtenaar zonder kennis van de landstalen op een consulaat kan werken. Het was voor de Nederlandstalige vrouw wel duidelijk een pijnlijk moment.
Laatst gewijzigd door Miguelito : 3 januari 2014 om 04:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eenmaal die verplichting ondergaan is het al te laat, of je nu Frans wil spreken of niet.
![]() |
![]() |
#249 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Naar mijn weten, moeten consulaatmedewerkers, de landstalen van het land dat zij vertegenwoordigen beheersen.
![]() |
![]() |
#250 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
|
![]() Nee, er is een verschil in taalvereisten voor het personeel van ere-consulaten, consulaten, Consulaat-Generaals en Ambassades. Voor de details moet je je maar wenden tot de FOD Buitenlandse Zaken. (Voor zover ik het me nog herinner moet enkel het personeel, en dan nog niet allemaal, van de 2 laatsten 2-talig zijn)
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog beter zou zijn dat, indien de ouders (en leerlingen) dat wensen, het Engels als eerste vreemde taal met een groter aantal uren wordt gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mocht ik drie maanden op het Turks consulaat van Antwerpen, Gent of Brussel werken, ik sprak al een behoorlijk mondje meer Turks dan ik nu doe:
bir birra tétsjekker éderrum (da's fonetisch hé, ge moet dat niet door een vertaal wepsijt draaien) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 3 januari 2014 om 11:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Nederlandse kandidaten: Nederlands + Engels De Franse kandidaten: Frans + Engels etc. Voor de Belgen zochten ze eerst personen die "Belgian" spraken, maar toen heeft er toch een groot licht ontdekt dat we hier "Dutch" spraken. Een kennis was geselecteerd, ging door de eerste ronde, en ineens moest zij buiten moedertaal+Engels blijkbaar ook supervlot Frans kunnen spreken. Dus perfect drietalig... ik neem aan dat de Zwitsers dan allemaal perfect viertalig moeten zijn? Een tweede voorbeeld: Antwerps bedrijf, Nederlands + Engels gevraagd. Voor Brussel kwam er ineens ook Frans bij, uiteindelijk heeft men toch maar besloten om voor Franstalig+Engels te kiezen want.... DE VLAMING SPREEKT TOCH FRANS. Vandaar dat ik NOOIT maar dan ook NOOIT nog één woord Frans zal spreken als men me als klant wil werven.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zeer arrogant!
![]() |
![]() |
#259 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben inderdaad geen bedrijf. Maar ik vraag me af waarom mensen die in Vlaanderen in een bedrijf werken die vb. door die Vlaamse firma worden aangetrokken, dan Frans zouden moeten spreken terwijl de verkoper de moeite blijkbaar niet hoeft te doen om perfect Nederlands te spreken(met nadruk op perfect, niet perfect tweetalig Frans was ook niet voldoende). Het alskaatkoet Nederlands van Di Rupo is dus niet voldoende. het keelgeschraap van Onkelinks nog minder.
|
![]() |
![]() |