![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat is ook de reden, waarom het zo ver is gekomen ... Zelfs Broekzele werd Brussel, naar verbale analogie met het door de taalidioten uitgebraakte 'Bruxelles'. Ik spreek 'geen' Frans als in Brussel ben.
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe onnozel en achterlijk kan je wel zijn? vind je het flink om te laten zien dat jij je wel als onderdanige vlaamse boer kan gedragen en je aanpassen aan de taal van de bezetter? Hoe flink toch wel. Ik zorg ervoor dat ze mij in het Nederlands antwoorden, ook al duurt het iets langer en moeten ZIJ er verdomd veel moeite voor doen. Dat moesten wij ook toen we Frans leerden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ik met een Nederlander of Vlaming praat in Frankrijk of Wallonië is dat Nederlands, ondanks het feit dat de lokalen het niet begrijpen. Verder is het ook zo dat Franstalig gebied geen verboden terrein is voor Fransonkundigen.
Laatst gewijzigd door Weyland : 3 januari 2014 om 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik spreek niet tegen Nederlanders en Vlamingen in Wallonië of Frankrijk, kan je even goed tegen een stuk drek spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in Frankrijk of Wallonie spreek ik dus wel zonder probleem Frans met de lokale bevolking. In Brussel niet, Brussel is tweetalig. Het zijn mensen zoals Gypsy die ervoor zorgen dat mensen de moeite niet doen om Nederlands te leren, en zich het recht toeëigenen om Vlamingen als drek te beschouwen, zeker in Brussel. Faciliteitengebruikers die te lomp zijn om Nederlands te leren hebben ook zo'n leuke mentaliteit. Zelfs in Turkije doen ze net alsof zij degenen zijn die de superieure taalkennis (eentalig Frans) hebben, tegenover die domme vlaamse boeren die zowel Frans als Engels als Duits als Nederlands spreken met de verschillende toeristen. Toen iemand uit onze groep echter in het Nederlands vroeg of ze ook een glaasje wijn wilden ter gelegenheid van hun huwelijksverjaardag, konden ze nochtans wèl heftig ja knikken. Wat de opmerking tot gevolg had: "NU versta je ineens wèl Nederlands hé meiske"? Alhoewel we dus met alle passagiers op de boot converseerden in de verschillende talen, hebben we met die faciliteitengebruikers geen enkel woord meer gewisseld. Belgique! ik zou bijna durven zeggen: "landgenoten uit Vlaams Ronse".
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 januari 2014 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 3 januari 2014 om 16:14. Reden: door = daar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Parlementslid
|
![]() Alsof jij iets interessant te melden hebt ...
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is gewoon mijn strijd niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En uiteraard wanneer men zich ergens vestigt, dan is het handig om erg goed de lokale taal te beheersen. Anders zal het maken van nieuwe vrienden wel erg lastig kunnen worden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Parlementslid
|
![]() Onnozel? Ja.
Achterlijk, ... misschien naïef Ja. Ja. Onnozelaar.
![]() |
#272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We gaan steeds verder in een mondialisering waar "moedertaal" verwaterd. Waarom strijden voor iets dat op termijn toch verder aan belang zal verliezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik in Turkije ben (een taal die ik niet ken) dan spreek ik de taal die de turken daar kennen, meestal Engels ofwel Duits. In Spanje doe ik mijn best om mijn Spaans wat op te kalefateren en pas ik me ook aan aan de taal die de mensen daar als tweede taal hanteren: meestal Engels. Hoezo "wisselen" van taal? In Antwerpen spreek ik Nederlands maar zal ik toeristen wel in het Engels voorthelpen indien nodig. Echter, winkeliers in Antwerpen zien enkel nog mijn achterste als ze me nog maar in het Frans of Engels dùrven aanspreken. Dat lijkt me klaar en duidelijk.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 januari 2014 om 16:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wereld regionaliseert heel erg juist op taalgebied. Zo worden alle Westerse en Aziatische landen door de grote sites op internet keurig in de eigen taal bediend. En is het nu al mogelijk om , met software, in het Nederlands een telefoon gesprek te voeren met een Chinees aan de andere kant van de lijn. Niet naief denken dat de taalrevolutie op vooral en overal op internet die nu gaande is ineens zou stoppen omdat het klootjesvolk dat zegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Walen en Brusselaars horen bij België en dus leren en spreken ze Nederlands... Wat simpel voorgesteld als je naar de realiteit kijkt, nietwaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het AZ van de VUB. Op de campus van de VUB. In de Plukvogel . Kent er iemand nog enkele adresjes in Brussel waar je als Nederlandstalige met open armen in het Nederlands verwelkomd wordt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat "beweert" hij blijkbaar. Of het ook zo is is nog maar de vraag! De Franstaligen hebben er sedert 1830 voor gezorgd dat de Vlamingen zo lang mogelijk als boertjes werden behandeld en niet echt de kans kregen om hun taal uit te werken en overal te gebruiken oa via het onderwijs. We hadden/hebben achterstand in te lopen maar we gaan vooruit en we moeten dat zeker niet laten verprutsen! Diegenen die pretenderen dat Nederlands "onleefbaar en onnuttig" is moeten ook eens naar Nederland kijken! Dat land bestaat nog steeds en ze spreken er Nederlands, hoe is het mogelijk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie geen Engels verstaat begrijpt meer dan de helft van de inhoud op het internet niet. Steeds meer Vloggers schakelen over op het Engels: de enige manier om echt veel mensen te bereiken. Identiteit wordt vooreerst ontleend aan nationaliteit, religie, etniciteit, woonplaats etc. daarna pas aan taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naargelang je afkomst, job, relaties etc winnen andere talen op persoonlijk vlak aan belang en verminderd het belang van de eigen streektaal. |
|
![]() |
![]() |