![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil een programmapunt, meteen na of eigenlijk liever nog voor, artikel 1 dat stelt dat de N-VA het Frans als verplichte tweede taal wil afschaffen. En een paar N-VA parlementairen die er hun schouders onderzetten. Nu.
![]() |
![]() |
#363 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doe je dat als klant dan gedraag je je als onderdanige schooier, doe je het als verkoper dan is het iets anders. Ik ben geen onderdanige schooier in Brussel, noch op terrasjes, noch op restaurant, nog bij een of andere loketbediende. Ik spreek dus Nederlands zodat ZIJ zich kunnen aanpassen aan de taal die ik best begrijp.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#365 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een veel voorkomende klacht van vreemdelingen, migranten en zelfs sommige Franstaligen in Vlaanderen, dat ze de kans niet krijgen om hun aangeleerde Nederlands te oefenen omdat de doorsnee Vlaming meteen naar Engels/Frans overschakelt als hij hoort dat zijn gesprekspartner geen inboorling is.
![]() |
#366 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is natuurlijk geen bewijs, slechts een anekdote, maar toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat een goede evolutie, en moedig élke Brusselaar hierin aan door hier 'automatisch' in het Nederlands te willen worden bediend en bevraagd. 2) Ik leg u niets op, maar wil u wel vragen niet te vergeten dat als IK word aangesproken, het Nederlands de taal is die de aangesprokene het best begrijpt. Ik begrijp ook vrij goed Duits en Engels, en met Beschaafd Frans dat traag en duidelijk wordt gesproken kan ik ook wel uit de voeten. In het Brussel dat ik zo goed als elke dag beleef hoor ik dat laatste evenwel minder vaak dan Engels, Nederlands, diverse soorten Arabisch, Berbers, Lingala, Turks, Spaans, en Pools. Alleen op de radio, in enkele musea, een handvol winkels voor de 'élite', en in de juiste kringen van pakweg leerkrachten Frans of émigrés hoor ik nog het mooie échte Frans dat ik ooit op school leerde, eigenlijk.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 4 januari 2014 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://m.gva.be/nieuws/binnenland/ai...ranse-les.aspx "Of het Engels dan wel het Frans de tweede onderwijstaal moet zijn, daarover kun je discussiëren en heeft iedereen het volste recht op zijn overtuiging." De N-VA wijst er ook op dat "in een groot deel van de scholen van het Franstalig onderwijs het Engels al veel langer de tweede taal is en niet het Nederlands". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ken ik iemand uit Eupen die maanden bij ons werkte en nooit verbeterd werd. Ikzelf had toen kleine kinderen waarbij het standaard is om hun verkeerde zinnetjes automatisch te herhalen in het juiste Nederlands. Dat deed ik met hem ook (onbewust), maar hij was me daar zeer dankbaar voor. Trouwens, hij vertrok na een aantal jaar naar Nederland, nog steeds schabouwelijk Nederlands sprekend, en kwam drie maanden later terug... als volleerde nederlandstalige. En who is to blame for that? Niet de persoon die zoveel inspanning leverde. Je krijgt er natuurlijk ook leuke situaties bij zoals "mijn vrouw is in afwachting", ik: "je bedoelt : mijn vrouw is in VERwachting, neem ik aan?" hij: jaja, van een drieling. Ik: dan ben je in afwachting ook... of nog: "ik ben dit weekend in de nachtbus geweest"... ik : "ben je met de bus naar huis gereden" hij : "nee, gedanst" hij bedoelde : une boîte de nuit..... een nachtbus dus.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#374 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een gesprek op verlof met Spaanse vrienden sprak ik engels met het ene koppel, maar Frans met het andere koppel. die laatsten moesten me steeds aan mijn mouw trekken omdat ik onbewust overschakelde naar Engels. Maar we zouden effektief Nederlands moeten aanhouden. Een Engelsman op het werk, werkte daar +25 jaar, sprak geen woord Nederlands. Niemand die er aanstoot aan nam vermits het een amerikaanse multinational was, waar Engels normaal was. Hij woonde in Brussel. In die 25 jaar had hij dus wel.... Frans geleerd, geen Nederlands. Was onze eigen fout.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we die nu alvast ook al verwateren, of wachten we nog een beetje? Indien dat laatste, hoe lang dienen we daar nog energie aan te verspillen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#379 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() perfect verantwoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |