![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die verwatering slaat niet alleen op Belgie maar ook op Vlaanderen. Mensen meer dan vroeger maken er geen enkel probleem meer van om te emigreren naar andere landen. Vaderlands gevoel, streekgevoel, culturele gebondenheid verliezen aan belang. Dat zie je ook in andere Europese landen. Fransen emigreren in grote getallen naar Londen, Amerika of Azië en hebben minder die cultuur gebondenheid van hun voorgangers. Persoonlijk voordeel en de kans om zich beter te kunnen ontplooien primeren op roots en zelfs familiegevoel laat staan nationaliteit of streekverbondenheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En parallel met die evolutie zien we een toename van depressies, zelfmoorden, 'zinloos geweld', echtscheidingen, gezinsdrama's, egoïsme, etnische spanningen en mensen die elkaar vertrappelen om een paar nieuwe schoenen van dit of dat hippe merk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Banneling
|
![]() Vic Van Aelst werd daarvan beschuldigd blijkbaar omdat hij het Frans wil vervangen door Engels, de NVA heeft dan een persbericht moeten sturen.
Van Aelst sprak enkel van het Frans als 2e taal te veranderen maar werd daarop beschuldigd om het helemaal te willen verbieden, wat had je gedacht. Hij wil gewoon hetzelfde als in Wallonië, Engels als 2e taal en de rest zijn keuzevakken. http://www.standaard.be/cnt/dmf20110406_005 Dan doen ze alsof de NVA Van Aelst terugfluit maar eigenlijk fluiten ze de pers terug door het standpunt duidelijk te maken. http://m.gva.be/nieuws/binnenland/ai...ranse-les.aspx |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ziet u de toekomst somber in? De ineenstorting van het Romeinse Rijk was toch ook het einde van de wereld niet?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Journalistiek populisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik had er een draadje over geopend, maar het lijkt me wel interessant om het hier eens te herhalen. Bekijk de manier waarop deze ééntalige franstalige zich uitlaat over een getalenteerd vlaams kind van acht jaar, dat speciaal voor die uitzending wèl de moeite kon doen om wat franse zinnetjes te begrijpen en te beantwoorden; iets wat een franstalige lomperik dus blijkbaar niet kan. Het enige wat hij wèl kan is verklaren dat d�*t de manier is waarop wij zouden moeten communiceren met elkaar. :kots:
Kijk en luister naar wat die franstalige eikel rond 0.49 minuten uit zijn ééntalig bakkes slaat! http://www.youtube.com/watch?v=l2QVEksv2Ao#t=62
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.vbro.be/page.php?id=1 http://www.vbro.be/page.php?id=55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar ook ik ken niets van klassiek muziek, jazz, country (tenzij uiteraard the man in black) cajun ed. En zelfs niet alles wat reilt en zeilt in mijn eigen sien.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 januari 2014 om 13:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Wallonie mag je kiezen. Engels of Nederlands. En ook dat is me nog te beperkt trouwens. Citaat:
Tot nader order is elke Belg verplicht Frans te leren. Ook na 184 jaar. Die mannen zullen daar vast wel een economisch argument voor hebben. Want het is centen-nationalisme bij die club. Vergeet dat niet. Citaat:
Mooi idee. Maar ik zeg je dat dat niet gaat gebeuren. Citaat:
En dat heeft dan, behalve met de kruiperige aard van de Vlaam, weer direct te maken met de chronische zelfoverschatting van veel Vlamingen wbt hun eigen talenkennis. Die is gewoonweg redelijk dramatisch. Hilarisch om een in het Frans stuntelende en hakkelende Vlaam bezig te horen tegen een Franstalige, die zelf dan ook nog eens perfect Nederlands spreekt (maar zijn gesprekspartner weet dat niet), maar beleefd het Vlaamse provinciaaltje aanhoort. Ik maak het wekelijks mee. Genieten. Citaat:
Die Vlamen die ''dat niet zo graag horen'' zijn een uitstervend ras. Dat probleem lost zichzelf op dus. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Europees Commissaris
|
![]() Spijtig dat er niet meer van dat soort "franskiljons" zijn.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben een ondernemer en zie de toekomst realistisch. Somber, optimistisch, idealistisch zijn gevoelens die geen plaats hebben om een evolutie nuchter te analyseren. Er is een groot verschil tussen een wereld waarvan men droomt zoals hij zou moeten zijn en een wereld zoals hij is. We komen in een verdere versnelling terecht waar het emotionele (zoals bv nationalisme) moet wijken voor het realisme en persoonlijk voordeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
Staatssecretaris
|
![]() fixed
![]() |
#396 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. In welke kontekst maakt ge dat wekelijks mee?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Standaard Boekhandel op het Muntplein. In de Colruyt hier vlakbij. In de gebouwen van de Vlaamse Gemeenschapscommissie. In 't Vlaams Huis. Ook in de meeste culturele centra van de Vlaamse Gemeenschap zal men je wel met plezier in het Nederlands te woord staan, tenminste toch als er geen gemeenschappelijke activiteiten met één of andere organisatie van de Fédération Wallonie-Bruxelles plaatsgrijpen. In dat laatste geval kan het wel eens gebeuren dat je op Nederlands-onkundigen stoot. Altijd grappig, zo'n situaties. De Markten, De Beursschouwburg, de Ancienne Belgique, 't Kaaitheater, de KVS, 't Museum van het Vlaamse Leven, ... Naar 't schijnt is ook café 'De Monk' érg 'Vlaams', maar dat zou ik niet kunnen bevestigen. Bij mij in de buurt: in de meeste winkels, marktkramen, restaurants en cafés doen de meeste mensen wel hun best om Nederlands te gebruiken als de klant laat merken dat hij/zij dat nodig vindt. Als ze dat niet doen, zijn ze alvast één klant onmiddellijk kwijt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |