Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2014, 08:55   #1
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard Examenvragen online te koop

Je studies doe je met plichtsbesef
bij Colruyt als full-time magazijnchef.
Pak een dag congé,
doe 't examen mee
en download 't diploma in PDF.

Graduator.be
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 11:06   #2
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Goh ik weet niet hoor, notities ruilen en examenvragen van vorig jaar doorspelen lijkt me echt wel van alle tijden.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2014, 17:30   #3
hikikomori85
Schepen

hikikomori85's schermafbeelding

Standaard

Ja wij deden dat vroeger wel gratis.
Oud 5 januari 2014, 17:37   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Tsja, om bepaalde overheidspostjes te bekleden moet je gewoon de juiste partijkaart hebben. Is dat niet erger?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 10:19   #5
Tavek
Banneling

Standaard

Docent moet maar de moeite nemen om nieuwe vragen te bedenken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 13:55   #6
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Goh ik weet niet hoor, notities ruilen en examenvragen van vorig jaar doorspelen lijkt me echt wel van alle tijden.
Als het effectief enkel om het uitwisselen van notities en examenvragen van vorige jaren gaat, zie ik ook niet wat het probleem is? Op de universiteit van Antwerpen is dat normaal hoor. Daar zetten zelfs docenten oude examenvragen op de website van de universiteit, zodat leerlingen kunnen oefenen. Heb het zelf nog meegemaakt toen ik daar nog studeerde. Hoe anders moeten studenten die bv. eens een college misten door ziekte, hun notities aanvullen? En dan heb ik het niet over die paar opportunisten die nooit naar de les komen.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 13:58   #7
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Tsja, om bepaalde overheidspostjes te bekleden moet je gewoon de juiste partijkaart hebben. Is dat niet erger?
Ik denk dat uw cynisme hier misplaatst is. Het gaat hier louter om notities en OUDE examenvragen. Het is helemaal niet zo dat er in dit geval gewoon examenvragen worden doorverkocht of zo.
Oud 6 januari 2014, 13:59   #8
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Fout. Het is niet de leraar die in de fout is gegaan. U zou dan evengoed kunnen zeggen, dat als iemand iets steelt van u, u maar beter op uw spullen had moeten letten.
Oud 6 januari 2014, 14:01   #9
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat is verdomme deel van zijn job. Of ga je nu ook al zeggen dat docenten hun cursus ook al niet meer up-to-date moeten houden? Dan heb jij weinig besef van wat de job van een universiteitsdocent inhoudt, hoor.
Oud 6 januari 2014, 14:20   #10
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Als het effectief enkel om het uitwisselen van notities en examenvragen van vorige jaren gaat, zie ik ook niet wat het probleem is? Op de universiteit van Antwerpen is dat normaal hoor. Daar zetten zelfs docenten oude examenvragen op de website van de universiteit, zodat leerlingen kunnen oefenen. Heb het zelf nog meegemaakt toen ik daar nog studeerde. Hoe anders moeten studenten die bv. eens een college misten door ziekte, hun notities aanvullen? En dan heb ik het niet over die paar opportunisten die nooit naar de les komen.
²

prof/LK organiseert dit idd beter zelf, in alle transparantie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 17:22   #11
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Mensen die een job hebben en nog moeite willen doen om bijkomende studies te doen, worden dan maar gebuisd omdat ze geen tijd hadden om notities te nemen ?

Je hebt van die typetjes die wel naar elke les komen en niet kunnen volgen, maar dan toch doorgeraken omdat ze de examenvragen konden vanbuiten leren.
Oud 6 januari 2014, 19:01   #12
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Juist !
Maar die examenvragen keren NIET het volgende jaar opnieuw terug.
Misschien 2 of 3 of 4 jaar l�*ter !
Leraars en profs zitten al langer in het onderwijs dan de studenten zelf...
D�*t beseffen de studenten NIET !!!
Ze zijn ook nog jong hé...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2014, 19:37   #13
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hikikomori85 Bekijk bericht
Ja wij deden dat vroeger wel gratis.
Op zich stoort de praktijk me niet echt, het is inderdaad van alle tijden en alle plaatsen. Waar ik echter moeite mee heb is het geldgewin dat hier achter zit. Wij deden dat destijds gratis uit solidariteit of gewoon uit filantropie (of gewoon om eens een pint op café te krijgen).

Als ik nu hoor dat men 15 �* 20 euro vraagt voor de samenvatting van een volledige cursus, dan heb ik destijds als student veel geld laten liggen. Ik heb eens in eerste kan een hele cursus samengevat van antropologie die zeker door 100 man is gebruikt en gedeeld. Ik had daar dus een serieuze cent mee kunnen bijverdienen ! Maar zulks kwam niet in ons op.

Ik vrees dat de praktijk een beetje tekenend is voor de huidige generatie jonge studenten, mentaliteit 'niets voor niets' en overambitieus ten koste van de anderen en door zo min mogelijk moeite te doen. Liever de 'kostbare' tijd steken in leuteren op facebook of twitter dan serieus te blokken voor een vak en zelf naar de les te gaan. Uiteraard zijn ze niet allemaal zo en er zijn nog erudiete studenten, maar dat begint een minderheid te worden.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 09:01   #14
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Mensen die een job hebben en nog moeite willen doen om bijkomende studies te doen, worden dan maar gebuisd omdat ze geen tijd hadden om notities te nemen ?

Je hebt van die typetjes die wel naar elke les komen en niet kunnen volgen, maar dan toch doorgeraken omdat ze de examenvragen konden vanbuiten leren.
Als die mensen bijkomende studies willen doen, is het hun verantwoordelijkheid dat ze hun notities volledig houden, job of geen job. En zelfs als ze niet naar de les kunnen komen, dan kunnen ze altijd een mail rondsturen via de website van de universiteit/hogeschool. Het is echter niet de bedoeling om alle colleges zelf niet bij te zitten. Waarom heb je dan voor die bijkomende studies gekozen, als je zelf voor het grootste deel van de tijd niet aanwezig kan zijn bij de colleges? Dan is het toch duidelijk dat je job gewoon teveel tijd in beslag neemt? Als deze mensen eens een keer niet kunnen komen, ok, maar als zij dan gewoon teren op de notities van anderen, dat vind ik opportunisme. Bijkomende studies vraagt een graad van verantwoordelijkheid, net zoals een student verantwoordelijk is voor het bijhouden van zijn eigen notities. En je kan niet zo snel aan de examenvragen geraken, hoor. Zelfs al heb je een aantal oude examenvragen, dan is er nog de kans dat één of meerdere hiervan nog geeneens voorkomen op het examen. Docenten weten ook wel dat oude vragen rondcirculeren, ze zetten zelf vragen op de site. Ik denk dat uw kijk op de zaak toch wat genuanceerder moet worden. Zoals het nu is, maakt u er 'n karikatuur van.
Oud 7 januari 2014, 09:47   #15
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Op zich stoort de praktijk me niet echt, het is inderdaad van alle tijden en alle plaatsen. Waar ik echter moeite mee heb is het geldgewin dat hier achter zit. Wij deden dat destijds gratis uit solidariteit of gewoon uit filantropie (of gewoon om eens een pint op café te krijgen).

Als ik nu hoor dat men 15 �* 20 euro vraagt voor de samenvatting van een volledige cursus, dan heb ik destijds als student veel geld laten liggen. Ik heb eens in eerste kan een hele cursus samengevat van antropologie die zeker door 100 man is gebruikt en gedeeld. Ik had daar dus een serieuze cent mee kunnen bijverdienen ! Maar zulks kwam niet in ons op.
Ik kan me daar bij aansluiten.
plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2014, 11:34   #16
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is verdomme deel van zijn job. Of ga je nu ook al zeggen dat docenten hun cursus ook al niet meer up-to-date moeten houden? Dan heb jij weinig besef van wat de job van een universiteitsdocent inhoudt, hoor.
Ik ben er jaren zelf eentje geweest
Oud 7 januari 2014, 16:10   #17
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Als die mensen bijkomende studies willen doen, is het hun verantwoordelijkheid dat ze hun notities volledig houden, job of geen job. En zelfs als ze niet naar de les kunnen komen, dan kunnen ze altijd een mail rondsturen via de website van de universiteit/hogeschool. Het is echter niet de bedoeling om alle colleges zelf niet bij te zitten. Waarom heb je dan voor die bijkomende studies gekozen, als je zelf voor het grootste deel van de tijd niet aanwezig kan zijn bij de colleges? Dan is het toch duidelijk dat je job gewoon teveel tijd in beslag neemt? Als deze mensen eens een keer niet kunnen komen, ok, maar als zij dan gewoon teren op de notities van anderen, dat vind ik opportunisme. Bijkomende studies vraagt een graad van verantwoordelijkheid, net zoals een student verantwoordelijk is voor het bijhouden van zijn eigen notities. En je kan niet zo snel aan de examenvragen geraken, hoor. Zelfs al heb je een aantal oude examenvragen, dan is er nog de kans dat één of meerdere hiervan nog geeneens voorkomen op het examen. Docenten weten ook wel dat oude vragen rondcirculeren, ze zetten zelf vragen op de site. Ik denk dat uw kijk op de zaak toch wat genuanceerder moet worden. Zoals het nu is, maakt u er 'n karikatuur van.
Universiteit is anders ingericht om zelfstandig te leren denken en werken zonder dat iemand je handje constant vasthoudt.
Men kan niet iemand buizen op zijn niet aanwezigheid in colleges.
Oud 7 januari 2014, 16:13   #18
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Universiteit is anders ingericht om zelfstandig te leren denken en werken zonder dat iemand je handje constant vasthoudt.
Men kan niet iemand buizen op zijn niet aanwezigheid in colleges.
Inderdaad.

Ik heb vakken gehaald zonder ooit 1 les er van bij te wonen. Zelfstudie en goede literatuur zijn dan wel vereist.
Oud 7 januari 2014, 16:34   #19
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Pak een dag congé,
doe 't examen mee

Graduator.be
Niets mis mee.
Oud 7 januari 2014, 17:39   #20
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Pak een dag congé,
doe 't examen mee

Graduator.be
De fout ligt niet bij de student, die zoekt een oplossing voor zijn/haar toekomst.
De fout ligt bij de professor, bij uitbreiding het onderwijs.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be