![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De taal is gans het volk.
Vlaming kan je alleen zijn als je "Vlaams"-talig bent. Het Frans moet uit Vlaanderen verdwijnen. Franstalige Vlaamse gemeenten zoals Brussel-19 kunnen niet meer bij Vlaanderen horen. En meer van dattum.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 7 januari 2014 om 15:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#662 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze outen zich niet als voorstander van Vlaams-Nederlandse integratie, maar als je het hen vraagt halen ze opgelucht adem en zeggen ze voorstander te zijn.
![]() |
![]() |
#663 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen als je "Vlaams" definieert als "(ex-)deel van België".
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 7 januari 2014 om 15:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#664 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat maakt u van gemeenten zoals Linkebeek waar 90% van de bevolking Franstalig is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#665 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou anders zijn als de Vlaming onafhankelijk is en zelf beschikt bij meerderheid om zich te herenigen met Nederland, dan kan ik me daarbij neerleggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#666 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een overtuigde Vlaming die voorstander is van de Hereniging is voor jou anti-Vlaams. Hoe rijm je dat ?? Voor mij persoonlijk hoeft een onafhankelijk Vlaanderen niet persé. Maar als de Hereniging enkel kan via een onafhankelijk Vlaanderen, ja, graag dan.
![]() |
![]() |
#667 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgique ![]()
![]() |
![]() |
#668 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. Een gevolg van uw Vlaams minderwaardigheidscomplex, dat dan weer zeer Belgicistisch-correct is.
![]() |
#669 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als jij zegt, Vlaamse zelfbeschikking hoeft voor mij, dan kan ik dat aannemen als uw persoonlijke mening, maar dat verandert niets aan het feit dat het Vlaamse volk er recht op heeft.
![]() |
![]() |
![]() |
#670 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat zal het zijn, ik wil Vlaanderen onafhankelijk en dat is Belgicistisch correct.
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Simpel, ik voel mij evengoed buitenlander in Nederland zoals ik dat ook voel in Frankrijk of Duitsland.
![]() |
![]() |
#672 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De ingesteldheid van een Orangist is niet dezelfde ingesteldheid als van een Belgicist. De Belgicist wil Vlaanderen in België laten dansen naar de franco-pijpen. Door deze houding wordt hij gedefinieerd als een anti-Vlaming. Een Orangist wil de Vlaming wegleiden van de franco-overheersing, en Vlaanderen omarmen in de Nederlandstaligheid. Een Orangist is pro-Nederlandstaligheid en dus kan dit niet anti-Vlaams zijn. Want een Vlaming maakt nu eenmaal deel uit van die Nederlandstaligheid. Een Orangist wil met het omarmen van Vlaanderen dit Vlaanderen zekerheid bieden dat zij hun eigenwaarde en hun eigen aard niet verliezen aan de franco's. Citaat:
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 7 januari 2014 om 16:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel maar, zelfbeschikkingsrecht der volkeren wordt aanvaard als normaal. Herenigingsrecht is een mij minder bekend recht.
![]() |
![]() |
![]() |
#674 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of vele Vlamingen zich net géén buitenlander voelen in Nederland. Of zoals een Westhoeker zich buitenlander kan voelen in Limburg. Of zoals een Limburger zich net géén buitenlander kan voelen in de Westhoek.
![]() |
![]() |
#675 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eerder dat Vlaanderen evenzeer het recht heeft zich te Herenigen met Nederland net zoals de BRD en de DDR dit hadden.
![]() |
![]() |
#676 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben nu wel eens benieuwd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#677 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#678 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#679 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik het moeilijk hebben met Kruismans? Omdat hij niet dezelfde politieke visie deelt? Misschien weet u het niet, maar een comedian beoordeel ik alvast niet op zijn politieke ideeën... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#680 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast toch dit: horen we niet voortdurend uit de mond van belgicisten dat goede Belgen op zijn minst tweetalig zijn? Dus, waarom zou een show in het Nederlands niet bevattelijk zijn voor Walen of Franstaligen die zich toch vandaag de dag opwerpen als de grote voorstanders van het behoud van België? |
|
![]() |
![]() |