Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 6 januari 2014, 20:28   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Een groot deel van de stemmen van VB kwam van arbeiders die gedesillusioneerd waren door het verraad van de SP.A aan de zaak van de arbeider, de vele corruptieschandalen, het machtsmisbruik, de weigering iets te doen aan de migratieproblematiek. Zij werden aangetrokken door de populistische boodschap van VB, net zoals ze nu worden aangetrokken door het nog simplistischere populisme van Peter Mertens en zijn PVDA.
PVDA volgende verkiezing dan 28%?
Oud 6 januari 2014, 20:31   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
En u bent het groot licht van Vlaanderen neem ik aan

Wie ik ben lijkt mij niet zo belangrijk.

Jah, hoe zie ik dat. Meer aandacht voor bepaalde zaken in het onderwijs. Er wordt bvb. geen civic culture aangebracht, zonder daarvoor te pleiten voor patriottisme zoals in de VS. Kritische burgers 'kweken' veronderstelt dat je met jongeren dieper ingaat op zaken zoals maatschappelijke solidariteit, het belang van het uitoefenen van politieke rechten, fenomeen van structurele armoede, economische interdependentie in de wereld, etc..

Als je ziet wat voor een onzin Wilders kan uitkramen in Nederland (of het VB hier), dan kan dat enkel omdat je een significante groep burgers hebt die geen idee hebben van in welke wereld en maatschappij ze leven.

M.b.t. de N-VA. Die wil ik niet vergelijken met Wilders, maar ze zijn ook populistisch. In uw statuten zetten dat Vlaanderen onafhankelijk moet worden, maar dat in uw publiek discours nooit duidelijk bevestigen. Beweren dat België zal 'verdampen', terwijl geen enkele staat ooit verdampt is. Kortom: een bijzonder simplistisch beeld ophangen voor de burger. En doordat die burger niet kritisch is, slikt een groot deel van electoraat dat.

Nu goed, niet dat de traditionele partijen heilig zijn. Maar ze hebben er toch minder last van.
Nochtans zeggen ze duidelijk dat ze een confederaal Belgie willen, confederalisme is een samenwerkingsverband van onafhankelijke staten.

Dat lijkt me toch duidelijk, voor u niet? Anders moet je even uitleggen welk deel je niet begrijpt?
Oud 6 januari 2014, 22:34   #43
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En u bent het groot licht van Vlaanderen neem ik aan

Wie ik ben lijkt mij niet zo belangrijk.

Jah, hoe zie ik dat. Meer aandacht voor bepaalde zaken in het onderwijs. Er wordt bvb. geen civic culture aangebracht, zonder daarvoor te pleiten voor patriottisme zoals in de VS. Kritische burgers 'kweken' veronderstelt dat je met jongeren dieper ingaat op zaken zoals maatschappelijke solidariteit, het belang van het uitoefenen van politieke rechten, fenomeen van structurele armoede, economische interdependentie in de wereld, etc..

Als je ziet wat voor een onzin Wilders kan uitkramen in Nederland (of het VB hier), dan kan dat enkel omdat je een significante groep burgers hebt die geen idee hebben van in welke wereld en maatschappij ze leven.

M.b.t. de N-VA. Die wil ik niet vergelijken met Wilders, maar ze zijn ook populistisch. In uw statuten zetten dat Vlaanderen onafhankelijk moet worden, maar dat in uw publiek discours nooit duidelijk bevestigen. Beweren dat België zal 'verdampen', terwijl geen enkele staat ooit verdampt is. Kortom: een bijzonder simplistisch beeld ophangen voor de burger. En doordat die burger niet kritisch is, slikt een groot deel van electoraat dat.

Nu goed, niet dat de traditionele partijen heilig zijn. Maar ze hebben er toch minder last van.
Ik kan je op heel weinig gebieden volgen, of zelfs maar begrijpen.

Patriotisme in Vlaanderen ? Dat ligt niet in onze volksaard. Zelfs niet bij de v-partijen.

Je 'opvoeding' van jongeren in de politiek: je kan amper het discours van de cellen propaganda verbergen ...

Mensen die geen idee hebben in welke wereld ze leven? Ze beseffen dat jij ze in jouw wereld wilt geforceerd inpassen, volgens communistische gewoontes ...

b. zou niet verdampen ? Iedere EU-lidstaat verdampt. Meest van al duidelijk in de euro-landen.

NVA en onafhankelijk of confederaal? Nog nooit gehoord van korte en van lange termijn doelstellingen ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 januari 2014, 19:40   #44
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nochtans zeggen ze duidelijk dat ze een confederaal Belgie willen, confederalisme is een samenwerkingsverband van onafhankelijke staten.

Dat lijkt me toch duidelijk, voor u niet? Anders moet je even uitleggen welk deel je niet begrijpt?
Ik heb de N-VA nog nooit weten zeggen dat ze met dat confederalisme bedoelen dat je (minstens) twee onafhankelijke staten gaat hebben die samenwerken in een confederatie. Als je een citaat hebt uit krant of journaal mag je dat hier plaatsen.

'Confederalisme' gebruiken ze daarentegen wel als magisch woordje. Een theoretische begrip zonder concreet en actueel praktisch model waarmee je dus heel veel moeilijke kwesties kan verdoezelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik kan je op heel weinig gebieden volgen, of zelfs maar begrijpen.

Patriotisme in Vlaanderen ? Dat ligt niet in onze volksaard. Zelfs niet bij de v-partijen.

Je 'opvoeding' van jongeren in de politiek: je kan amper het discours van de cellen propaganda verbergen ...

Mensen die geen idee hebben in welke wereld ze leven? Ze beseffen dat jij ze in jouw wereld wilt geforceerd inpassen, volgens communistische gewoontes ...

b. zou niet verdampen ? Iedere EU-lidstaat verdampt. Meest van al duidelijk in de euro-landen.

NVA en onafhankelijk of confederaal? Nog nooit gehoord van korte en van lange termijn doelstellingen ?
Ik zeg dan ook dat ik niet voor patriottisme pleit.

Heeft niets te zien met propaganda. Je kan over burgerzin, het belang van het uitbrengen van een stem en deelname aan het politiek proces, mondiale economische verhoudingen, etc. gerust praten zonder te vervallen in propaganda.

Ja mensen die geen idee hebben in welke wereld ze leven. Als je in Europa vandaag als burger kan geloven dat je maar best uit de EU stapt, dan weet je simpelweg niet goed hoe de wereld ineenzit en dat je dus niet zonder de EU kan.

Verdampen is een fysisch proces. Je politiek programma ophangen aan zo een metafoor verhult intellectuele armoede. Net als dat magisch woordje 'confederalisme'.
Ja_an is offline  
Oud 7 januari 2014, 20:39   #45
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb de N-VA nog nooit weten zeggen dat ze met dat confederalisme bedoelen dat je (minstens) twee onafhankelijke staten gaat hebben die samenwerken in een confederatie. Als je een citaat hebt uit krant of journaal mag je dat hier plaatsen.
Ach, het resultaat is toch hetzelfde. De deelstaten bepalen wat ze nog samen kunnen doen zodat het voor beiden een win-win situatie is. Quasi niks dus in België, buiten wat restbevoegdheden die op termijn toch naar Europa overgedragen worden.
Citaat:
'Confederalisme' gebruiken ze daarentegen wel als magisch woordje. Een theoretische begrip zonder concreet en actueel praktisch model waarmee je dus heel veel moeilijke kwesties kan verdoezelen.
Het congresprogramma van de N-VA staat op het Internet, voor iedereen raadpleegbaar. Je hebt dus geen enkel excuus om te beweren dat er iets niet concreet zou zijn of verdoezeld wordt.
fonne is offline  
Oud 7 januari 2014, 20:46   #46
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Relevantie = 0. Het Blok haalt nooit nog meer dan 25%. Nooit.
Het Blok zal dat inderdaad nooit meer halen, aangezien die partij door de Belgische rechter verboden is. Over het Belang zou ik dat nog niet te vroeg zeggen; in 2007 haalde het Franse Front National nog slechts 4% van de stemmen, terwijl het nu in sommige peilingen de grootste partij van het land is.

Ik blijf dan ook op het VB stemmen, dit om te garanderen dat er ook in de toekomst een rechtlijnig-nationalistische partij blijft bestaan, die zich niet enkel tegen België verzet maar ook tegen de eurocratie en het mondialisme. Of ik nu op het VB of de N-VA stem, zolang als beide partijen samen een meerderheid halen of zelfs maar een blokkeringsminderheid, kunnen hun standpunten pro Vlaamse autonomie doorgedrukt worden. En indien de N-VA daar geen gebruik van wil maken door het cordon sanitaire als excuus voor te wenden, dan is het duidelijk dat het die partij niet te doen is om Vlaamse onafhankelijkheid, en is het sowieso nutteloos om er op te stemmen.
Herr Oberst is offline  
Oud 7 januari 2014, 23:08   #47
Vigilant
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
We hopen vurig dat jou dwergpartijtje, SPA, onder de kiesdrempel raakt zodat zij eens echt mogen gaan werken.
Dat is mijn grootste wens. Weg met de sossen. Weg met de meelopers van de PS.
Vigilant is offline  
Oud 7 januari 2014, 23:20   #48
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Jaren was ik lid van het Vlaams Belang, vanaf de dag dat ze hun naam veranderd hadden van Vlaams Blok naar Vlaams Belang. Ik wou niet het risico lopen om strafbaar te zijn door lidmaatschap bij Vlaams Blok. Onafgebroken heb ik aanvankelijk op het Blok gestemd en daarna op het Belang. Sedert enkele jaren ben ik nu lid van NVA, niet omdat ik het VB niet meer zou steunen maar omdat ik denk dat we alleen een doorbraak kunnen forceren in de Vlaamse zaak via NVA. Daarom mijn oproep aan de partijleiding van het VB en aan haar kiezers, stem komende verkiezingen op 25 Mei 2014 éénmalig(voorlopig) op NVA, breng NVA naar een ongekende hoogte zodat traditio's en linkiewinkies moeten buigen, want zo verdeeld rechts nu is, zo te meer dit in de kaarten speelt van de traditio-linkiewinkie charlatans. Doe zoals mij, je moet nog geen lid worden, geef gewoon je stem aan NVA en zet onze huidige laffe Vlaamse politici te kakken.
Der Untergang van het Vlaams Belang ?

Maar ja, ze beginnen binnen n-va hun billen dicht te knijpen dat ze eraan zijn voor de moeite.... Het momentum is voorbij.
Henri1 is offline  
Oud 7 januari 2014, 23:29   #49
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Jaren was ik lid van het Vlaams Belang, vanaf de dag dat ze hun naam veranderd hadden van Vlaams Blok naar Vlaams Belang. Ik wou niet het risico lopen om strafbaar te zijn door lidmaatschap bij Vlaams Blok. Onafgebroken heb ik aanvankelijk op het Blok gestemd en daarna op het Belang. Sedert enkele jaren ben ik nu lid van NVA, niet omdat ik het VB niet meer zou steunen maar omdat ik denk dat we alleen een doorbraak kunnen forceren in de Vlaamse zaak via NVA. Daarom mijn oproep aan de partijleiding van het VB en aan haar kiezers, stem komende verkiezingen op 25 Mei 2014 éénmalig(voorlopig) op NVA, breng NVA naar een ongekende hoogte zodat traditio's en linkiewinkies moeten buigen, want zo verdeeld rechts nu is, zo te meer dit in de kaarten speelt van de traditio-linkiewinkie charlatans. Doe zoals mij, je moet nog geen lid worden, geef gewoon je stem aan NVA en zet onze huidige laffe Vlaamse politici te kakken.
Ik ben het daarmee eens. Maar alleen op voorwaarde dat De Wever daarover een akkoord sluit met Annemans.
Oud 7 januari 2014, 23:34   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Maar ja, ze beginnen binnen n-va hun billen dicht te knijpen dat ze eraan zijn voor de moeite.... Het momentum is voorbij.
De traditionelen hebben meer reden om hun billen dicht te knijpen.
Aan de stront te zien die, m�*�*nden voor de verkiezingen, al plattekens onder hun broekspijpen uit loopt lukt dat zo te zien niet al te best om hun sluitspier onder controle te houden.
Oud 7 januari 2014, 23:46   #51
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De traditionelen hebben meer reden om hun billen dicht te knijpen.
Aan de stront te zien die, m�*�*nden voor de verkiezingen, al plattekens onder hun broekspijpen uit loopt lukt dat zo te zien niet al te best om hun sluitspier onder controle te houden.
Henri1 weet alles over de N-VA, zelfs het soort wc papier dat ze gebruiken nadat ze hun billen niet meer dicht knijpen.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 7 januari 2014, 23:54   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zeg dan ook dat ik niet voor patriottisme pleit.

Heeft niets te zien met propaganda. Je kan over burgerzin, het belang van het uitbrengen van een stem en deelname aan het politiek proces, mondiale economische verhoudingen, etc. gerust praten zonder te vervallen in propaganda.

Ja mensen die geen idee hebben in welke wereld ze leven. Als je in Europa vandaag als burger kan geloven dat je maar best uit de EU stapt, dan weet je simpelweg niet goed hoe de wereld ineenzit en dat je dus niet zonder de EU kan.

Verdampen is een fysisch proces. Je politiek programma ophangen aan zo een metafoor verhult intellectuele armoede. Net als dat magisch woordje 'confederalisme'.

Citaat:
Een confederatie of statenbond is een samenwerking van onafhankelijke staten of (deel)staten die samen een staat vormen. Hierbij bestaat een overeenkomst of verdrag tussen de verschillende onafhankelijke landen die overeenkomen om bepaalde aangelegenheden, zoals de buitenlandse belangen en veiligheid, gemeenschappelijk te regelen[1].

Confederalisme staat hiermee in tegenstelling tot federalisme of een bondsstaat, waar het overkoepelende geheel ("de federatie") is dat onafhankelijk is. In een federatie is de federale grondwet het bindende element tussen de verschillende regio's. In de confederatie heeft elke partner een eigen grondwet en wordt de samenwerking geregeld door het verdrag[1].
http://nl.wikipedia.org/wiki/Confederatie

Je kan beter de Grieken vragen of ze niet liever zonder Europa waren verder gegaan.
Volgens mij kan Europa niet zonder de armlastige Grieken in plaats van andersom.
Als Europa de Grieken had laten gaan volgden er gegarandeerd andere landen.
Als Europa zo onmisbaar was had het geen schrik moeten hebben dat het door het wegvallen van Griekenland uiteen zou vallen.
De EU is het grootste zwarte gat dat er bestaat. De EU is een geldverslindende wolf dat tsjokvol geldwolven zit.
De EU is bovendien zo ondemocratisch als de pest.
Wie zich d�*�*r niet van bewust is heeft er geen idee van in welke wereld wij leven.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 januari 2014 om 23:56.
Knuppel is offline  
Oud 8 januari 2014, 00:02   #53
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als u dat in een krantenartikel heeft gelezen, kan u mij dan de correcte link bezorgen Henri?
Oud 8 januari 2014, 08:26   #54
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot op bepaalde hoogte kan ik de tekst wel smaken ...

p.s. Bij het Vlaams-Belang heerst er op huidig ogenblik wel een enorme radiostilte me dunkt. Of zie ik dat weeral verkeerd?
Oud 8 januari 2014, 09:04   #55
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

Ik herhaal mijn vraag aan de partijtop VB en aanhangers van het VB. Nu Herman De Croo duidelijk heeft gemaakt dat 43.7% helemaal niet volstaan om federaal te mogen deelnemen moeten we dus een Vlaamse partij hebben die boven de 50% afklokt. Gescheiden dwz NVA en VB afzonderlijk , speelt alleen maar in de kaarten van de volksverradende traditio en linkiewinkiepartijen. Daarom, steun NVA en help ze boven de 50% te duwen, al was het maar 1 maal, indien ze teleurstellen ben ik de eerste om te vertrekken en terug te keren naar de oude stal.
graaf de bethune is offline  
Oud 8 januari 2014, 09:09   #56
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Tot op bepaalde hoogte kan ik de tekst wel smaken ...

p.s. Bij het Vlaams-Belang heerst er op huidig ogenblik wel een enorme radiostilte me dunkt. Of zie ik dat weeral verkeerd?
Er is dan ook niet echt een probleem hee. De nieuwe jonge voorzitter verkast naar europa (als lijsttrekker is hij zo goed als automatisch verkozen) en met de dikke wedde die hij daar vijf jaar kan verdienen zal zijn chronische financieel probleem wel opgelost geraken. Een tevreden man dus. Ook sterke man Philip die naar de kamer versast moet zich geen zorgen maken, de kans dat het blok onder de vijf % valt is nihil. En Miss Louboutin is nu ook lijsttrekster voor de vlaamse lijst. Nog een tevreden vrouw. High fives all around, de parlementaire weddes zijn veilig.
All is quiet on the western front.
peter1962 is offline  
Oud 8 januari 2014, 09:26   #57
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En voor u zou het ook gezonder zijn, de fanatieke kruistocht zou dan kunnen stoppen.
Hij heeft er 2.
1 van zijn kruistochten kan dan stoppen.
stuyckp is offline  
Oud 8 januari 2014, 09:29   #58
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou nou. Wat ben jij een dramaqueen.

Misschien beter scenario's schrijven voor Lord of the Rings ofzo: 'vernietigende slag' LOL

De PS heeft geen vlaamse schoothondjes. De PS is gewoon de dominante factor in Wallonië en de traditionele vlaamse partijen doen aan realpolitik.

Dat Bart (en destijds Yves) zich populair kunnen maken in Vlaanderen door de Walen af te zeiken, kan wel electoraal gewin opleveren, maar je bereikt er niets mee.

Schuimbek nog wat verder in 2014 en schrijf nog wat theatrale posts in aanloop naar de verkiezingen
SPA is wel degelijk een schoothondje, en open vld is al niet veel beter.
Eigenlijk ben jij hier aan het schuimbekken en Peter is al niet veel beter door iemand pathetisch te noemen.
On topic zie ik vlaams belang die oproep zeker en vast niet te doen.
stuyckp is offline  
Oud 8 januari 2014, 09:30   #59
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik denk dat sommigen bang zijn dat ze uit hun hangmat gaan geschopt worden.
stuyckp is offline  
Oud 8 januari 2014, 12:09   #60
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Er is dan ook niet echt een probleem hee. De nieuwe jonge voorzitter verkast naar europa (als lijsttrekker is hij zo goed als automatisch verkozen) en met de dikke wedde die hij daar vijf jaar kan verdienen zal zijn chronische financieel probleem wel opgelost geraken. Een tevreden man dus. Ook sterke man Philip die naar de kamer versast moet zich geen zorgen maken, de kans dat het blok onder de vijf % valt is nihil. En Miss Louboutin is nu ook lijsttrekster voor de vlaamse lijst. Nog een tevreden vrouw. High fives all around, de parlementaire weddes zijn veilig.
All is quiet on the western front.
Bij de SP.A daarentegen is het sjakossengevecht tussen Caroline Gennez, Yasmine Kerbache en Kathleen van Brempt in volle gang, kwestie van het juiste toffe postje te kunnen grijpen.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be