Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2014, 20:31   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard Dieudonné mag zijn show niet afwerken in Nantes.

De Franse komiek Dieudonné mag zijn show niet afwerken in Nantes. Blijkbaar heeft het linkse regime het hoogste gerechtshof ingeschakeld om het optreden te verbieden. Eerder had een rechter nochtans het optreden toegelaten. In een normale rechtstaat moet de beslissing van de rechter gerespecteerd worden. Blijkbaar is er in Frankrijk ook een politiek benoemd hooggerechtshof die zich meent hiermee te moeten bemoeien.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 20:58   #2
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Ja, ... als hij niet komt optreden, dan bestaat de humor niet natuurlijk.
Althans ... zo krankzinnig redeneert een links persoon. Wat ze niet beseffen, is dat zij op die manier nog meer aandacht schenken aan de komiek. Het al dan niet verbieden, zal weinig of geen invloed hebben op het kiesgedrag van de Fransen. En als het al wat invloed heeft, dan zal dat nu niet bepaald in het voordeel zijn van die linkse rakkers. Integendeel.
Oud 9 januari 2014, 21:15   #3
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De Franse komiek Dieudonné mag zijn show niet afwerken in Nantes. Blijkbaar heeft het linkse regime het hoogste gerechtshof ingeschakeld om het optreden te verbieden. Eerder had een rechter nochtans het optreden toegelaten. In een normale rechtstaat moet de beslissing van de rechter gerespecteerd worden. Blijkbaar is er in Frankrijk ook een politiek benoemd hooggerechtshof die zich meent hiermee te moeten bemoeien.
In een normale rechtsstaat heb je ook rechtsmiddelen die openstaan tegen rechterlijke beslissingen. Dat is wat in casu hier gebeurd is. De Raad van State heeft zich niet 'bemoeid', wel is er een nieuwe procedure voor de RvS gestart.

En het is uiteraard 'een hooggerechtshof dat' en niet 'een hooggerechtshof die'. Van een Vlaams nationalist zou men een betere beheersing van de Nederlandse taal verwachten...
Ja_an is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2014, 23:57   #4
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Dieudonné, hoorde ik op de Franse radio, trad in het verleden op met een Joodse komiek gedurende 7 jaren. Toen was zijn humor geen probleem blijkbaar. Nu hij alleen optreedt wordt hij beschuldigd van antisemitisme. In dit geval gaat het om het preventief verbieden van een show. Dat is wel een erg extreme aanslag op de vrije meningsuiting. De man niet eens de kans geven iets verboden te zeggen, zoals Israël 'Israheil' noemen. En dat was dan nog niet eens duidelijk of dat eigenlijk wel gezegd werd.

Dieudonné ontkent ook een antisemiet te zijn. Is het ook niet raar dat een 'antisemiet' zo lang samen met een Joodse komiek samen zou optreden?

Bon, ik ken de man zijn shows niet. Ik denk alleen dat niet iedereen hier gelijk behandeld wordt.

Europa toont weer eens zijn lelijk gelaat. Maar straks staan ze weer eens houtain te zagen overde vrije meningsuiting in China of Rusland.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 januari 2014 om 00:22.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 00:01   #5
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
In een normale rechtsstaat heb je ook rechtsmiddelen die openstaan tegen rechterlijke beslissingen. Dat is wat in casu hier gebeurd is. De Raad van State heeft zich niet 'bemoeid', wel is er een nieuwe procedure voor de RvS gestart.
Op een paar uur opgestart en afgehandeld en twee uur voor de show van start zou gaan werd het oordeel bekend gemaakt. De mensen waren al op weg naar de voorstelling.

Dat klinkt niet als een rechtstaat.

Website
Oud 10 januari 2014, 00:05   #6
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=42

Citaat:
...iedere dode moslim is een goede moslim
Dagelijkse kost hier op dit forum. Het wordt niet eens gemeld bij de moderatie. Er wordt niet eens op gereageerd. En het is niet eens grappig bedoeld. Dit soort van commentaar mag. Omdat het over moslims gaat natuurlijk.

De reden waarom ik denk dat niet iedereen gelijk behandeld worden. Orwell is realiteit.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 10 januari 2014 om 00:06.
Oud 10 januari 2014, 00:27   #7
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
On 9 May 2012, Police in Brussels, Belgium, stopped Dieudonné mid-performance after determining that his performance contravened local laws, and forced the cancellation of two more shows
Naderhand beslist een Brusselse rechtbank dat er niets antisemitisch gezegd werd. Maar de censuur had toen al plaats gevonden.

Website
Oud 10 januari 2014, 00:30   #8
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Deze bemoeienis van de Franse overheid is natuurlijk tekenend voor Frankrijk.

Ze hebben nooit respect gehad voor andermans mening. Dat zie je aan al die minderheidstalen die mensen niet mochten/mogen spreken in Frankrijk.

Walgelijke vorm van censuur dit.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 00:34   #9
Sonny Crockett
Parlementslid

Sonny Crockett's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Deze bemoeienis van de Franse overheid is natuurlijk tekenend voor Frankrijk.

Ze hebben nooit respect gehad voor andermans mening. Dat zie je aan al die minderheidstalen die mensen niet mochten/mogen spreken in Frankrijk.

Walgelijke vorm van censuur dit.
Doorgaans is datgene wat men wenst te censureren, voor een groot stuk berust op waarheid. En we weten allemaal dat de waarheid kan kwetsen. Hierbij echter wel de nuance, dat het om een komiek gaat; en uiteraard alles sterk overdreven is. Echter, zou men wel mogen verwachten, dat een overheid zich daarvan bewust is; en zij aldus niet in naam van hun bevolking moeten bepalen, wie met humor om kan gaan en wie niet. Of sterker, welke vorm van humor kan, en welke niet.

Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 10 januari 2014 om 00:34.
Sonny Crockett is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 03:05   #10
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht

Dagelijkse kost hier op dit forum. Het wordt niet eens gemeld bij de moderatie. Er wordt niet eens op gereageerd. En het is niet eens grappig bedoeld. Dit soort van commentaar mag. Omdat het over moslims gaat natuurlijk.

De reden waarom ik denk dat niet iedereen gelijk behandeld worden. Orwell is realiteit.
dat is niet mooi van jou dat je zelfs een dode muslim niet goed vind ,je bent niet goed bezig bollen
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 03:06   #11
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:

man ga zagen tegen de muslims die muslims doden
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 07:15   #12
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dieudonné, hoorde ik op de Franse radio, trad in het verleden op met een Joodse komiek gedurende 7 jaren. Toen was zijn humor geen probleem blijkbaar. Nu hij alleen optreedt wordt hij beschuldigd van antisemitisme. In dit geval gaat het om het preventief verbieden van een show. Dat is wel een erg extreme aanslag op de vrije meningsuiting. De man niet eens de kans geven iets verboden te zeggen, zoals Israël 'Israheil' noemen. En dat was dan nog niet eens duidelijk of dat eigenlijk wel gezegd werd.

Dieudonné ontkent ook een antisemiet te zijn. Is het ook niet raar dat een 'antisemiet' zo lang samen met een Joodse komiek samen zou optreden?

Bon, ik ken de man zijn shows niet. Ik denk alleen dat niet iedereen hier gelijk behandeld wordt.

Europa toont weer eens zijn lelijk gelaat. Maar straks staan ze weer eens houtain te zagen overde vrije meningsuiting in China of Rusland.
Ach kijk, dat hij lang geleden samen met een Jood optrad weet jij natuurlijk, maar dat hij ondertussen vooral optrekt met negationisten dat weet je dan weer niet... Waarom verbaast mij dat niet? Overigens, een komiek die destijds zij aan zij met islamisten betoogde tegen de publicatie van de Mohammedcartoons heeft geen recht van spreken als hij zelf slachtoffer wordt van censuur. Boontje komt om zijn loontje.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 10:34   #13
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik moet me aansluiten bij de mening van verschillenden hier dat het er op lijkt dat de Franse Staat te ver,veel te ver,gaat in het opjagen van iemand die gewoon maar een vuile muil heeft maar vermoedelijk nog geen enkel strafbaar feit gepleegd heeft....

Het lijkt een beetje op de oorlog die Galactisch Padishah Keizer Verhofstadt een jaar of 10 geleden in Belgie tegen Abou Jahjah voerde terwijl later bleek dat deze laatste eigenlijk geen strafbaar feit ten laste gelegd kon worden...(dat wil niet zeggen dat ik persé AJ sympathiek bezig vindt en vond,maar er zijn nu eenmaal rechten )

Laatst gewijzigd door kelt : 10 januari 2014 om 10:35.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 10:42   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik moet me aansluiten bij de mening van verschillenden hier dat het er op lijkt dat de Franse Staat te ver,veel te ver,gaat in het opjagen van iemand die gewoon maar een vuile muil heeft maar vermoedelijk nog geen enkel strafbaar feit gepleegd heeft....
Dit is onjuist. Dieudonné is reeds een aantal keer veroordeeld voor strafbare feiten en moet ondertussen een slordige 65.000 euro aan boetes.

Op dit moment loopt bovendien een onderzoek naar zijn financiële transacties, hij zou zich op een frauduleuze manier onvermogend hebben gesteld om zijn boetes te ontlopen.

bron
Oud 10 januari 2014, 10:49   #15
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dit is onjuist. Dieudonné is reeds een aantal keer veroordeeld voor strafbare feiten en moet ondertussen een slordige 65.000 euro aan boetes.

Op dit moment loopt bovendien een onderzoek naar zijn financiële transacties, hij zou zich op een frauduleuze manier onvermogend hebben gesteld om zijn boetes te ontlopen.

bron
aha,een deel van zijn inkomen in beslag laten nemen,zoals het binnenkomt?

Men doet dat met honderduizenden Fransen nav echtscheidingsperikelen,schulden ...boetes zelfs.......welaan dan...

...nu kweekt men een soort volkheld,en dat is niet wat President Hollande nodig heeft dunkt me..

Laatst gewijzigd door kelt : 10 januari 2014 om 10:50.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 14:06   #16
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Logische reactie als men voor haat pleit.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 14:08   #17
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Inderdaad, Elie Semoun. Maar het was ook toen "normale humor" toen hij met Dieudonné was. Semoun gaat gewoon verder als humorist .
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 14:54   #18
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ach kijk, dat hij lang geleden samen met een Jood optrad weet jij natuurlijk, maar dat hij ondertussen vooral optrekt met negationisten dat weet je dan weer niet... Waarom verbaast mij dat niet? Overigens, een komiek die destijds zij aan zij met islamisten betoogde tegen de publicatie van de Mohammedcartoons heeft geen recht van spreken als hij zelf slachtoffer wordt van censuur. Boontje komt om zijn loontje.
Je was me voor om te reageren op Bollen. Dieuedonné is een rasechte antisemiet, ook al acht keer veroordeeld wegens antisemitisme en gaat om met Holocaustontkenners.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 14:55   #19
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sinds wanneer geeft een neonazi als jij om de rechtstaat?
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2014, 16:46   #20
eti1777
Gouverneur

eti1777's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Inderdaad, Elie Semoun. Maar het was ook toen "normale humor" toen hij met Dieudonné was. Semoun gaat gewoon verder als humorist .
Dieudonné met Semoun;
http://www.youtube.com/watch?v=nj2cuAa-Z-4

als dit normale humor is, kunt u mij een voorbeeld geven van abnormale humor van Dieudonné sinds hij solo gaat?
eti1777 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be