Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2014, 10:15   #621
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Mensen die boven de 50 zijn hebben meer kans als zelfstandige dan nog aangenomen te worden. Dat is de realiteit. Ik heb in mijn bedrijven een maximum leeftijd voor indienstname opgelegd van 45. En ik ben lang niet de enige. 50plussers kunnen evenwel nog voor ons diensten uitvoeren maar alleen in een freelance-statuut.
Mijn zus nam een 55 plusser aan, een man met veel ervaring in de branche.
De job hield in dat hij, naast een bepaald klassement doen, ook nieuwe leveranciers en / of klanten moest binnenbrengen.

Na bijna twee jaar (ze stelde dat al eerder vast, maar het is zeer moeilijk om iemand te vinden die kan klasseren in die branche) stelt ze vast dat deze man absoluut niet voldoet, wel voor het klassement, maar daarbuiten totaal geen organisatorisch talent heeft en geen enkele klant of leverancier bijbrengt.

Dus dankt ze hem af. Dit was echter buiten de waard (vakbond) gerekend.
De man werd bruggepensioneerde en mijn zus moet iedere maand 400 euro bijbetalen.

Bij de volgende aanwerving denkt ze wel tweemaal na vooraleer ze een oudere werknemer aanwerft.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 10:16   #622
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hoe komt u aan die onzin?
Er is momenteel niemand bezig om mensen aan te zetten tot een zelfstandig beroep, integendeel zelfs.
Blijkbaar al lang geen werkzoeker geweest zeker?
Oud 12 januari 2014, 10:21   #623
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Tekst uit de morgen.
Uit die tekst haal ik dat die 'vandaag zelfstandige ex-werknemers' geen enkeling is op het totaal. Er staat ook een vraagteken na mijn getal.
Indien jij bij je -5% blijft is dat ook goed hoor.
Veel van die mensen die hier aangehaald worden, waren reeds zelfstandig in bijberoep. Voor hen was de keuze dus zeer vlug gemaakt, temeer daar heel veel mensen binnen Ford 1 week werken en 1 week doppen. De zelfstandigen in bijberoep mogen niet werken tijdens de week dat ze werkloos zijn ofwel moeten ze afzien van het stempelgeld. Voor velen is de keuze dan ook vrij eenvoudig.

Deze mensen (ik ken er toch wel enkele van), geven nu een vertekend beeld. Veel van de mensen die momenteel overblijven hebben totaal geen kennis en zijn ook niet bekwaam om een zelfstandige taak uit te voeren.
Oud 12 januari 2014, 10:22   #624
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn zus nam een 55 plusser aan, een man met veel ervaring in de branche.
De job hield in dat hij, naast een bepaald klassement doen, ook nieuwe leveranciers en / of klanten moest binnenbrengen.

Na bijna twee jaar (ze stelde dat al eerder vast, maar het is zeer moeilijk om iemand te vinden die kan klasseren in die branche) stelt ze vast dat deze man absoluut niet voldoet, wel voor het klassement, maar daarbuiten totaal geen organisatorisch talent heeft en geen enkele klant of leverancier bijbrengt.
Tof. Maar het is geen uniek geval. Trouwens, daarvoor bestaan er proefperiodes en tijdelijke contracten.
Citaat:
Dus dankt ze hem af. Dit was echter buiten de waard (vakbond) gerekend.
De man werd bruggepensioneerde en mijn zus moet iedere maand 400 euro bijbetalen.
2 jaar in vaste dienst, met een brutto loon boven de €35000/jaar. 2 of 3 maand opzeg, of een in onderling overleg afgesproken situatie, desnoods via de arbeidsrechtbank geregeld (waarbij meestal de wettelijke regeling Claeys gevolgd word).
En daar heeft leeftijd geen drol mee te maken.
Citaat:
Bij de volgende aanwerving denkt ze wel tweemaal na vooraleer ze een oudere werknemer aanwerft.
Tegenwoordig denkt een werkgever wel harder na vooraleer er nieuw personeel aangeworven word.
Oud 12 januari 2014, 10:29   #625
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Er staat dat 66% een nieuwe job heeft OF gestart is als zelfstandige.
Ik ben blij voor die mannen die opnieuw werk hebben.
De meesten die een nieuwe job hebben, zijn mensen met een grote technische bagage.
Ik wacht met een bang hart af wat er gaat gebeuren met de laaggeschoolde arbeiders die niets anders kennen dan bandwerk, nooit eigen initiatief hebben moeten nemen, nooit .....
Oud 12 januari 2014, 10:30   #626
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik bedoel de tewerkcel van RVA en VDAB binnen Ford.
Ik had dit toch zo begrepen.
Oud 12 januari 2014, 10:30   #627
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij wel dan ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 10:33   #628
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tof. Maar het is geen uniek geval. Trouwens, daarvoor bestaan er proefperiodes en tijdelijke contracten.

Klopt, proefperiodes en dergelijke bestaan.
Maar aangezien er weinig mensen zijn die zo'n klassement aankunnen en hij hiervoor zeer geschikt was, kreeg hij onmiddellijk een vast contract.

Het klassement is eigenlijk maar een 1/2 job, vandaar zijn andere opdrachten.
Oud 12 januari 2014, 10:43   #629
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar aangezien er weinig mensen zijn die zo'n klassement aankunnen en hij hiervoor zeer geschikt was, kreeg hij onmiddellijk een vast contract.

Kon ze die man dan geen halftijdse job aanbieden?

Enerzijds moet men blijkbaar langer werken; maar anderzijds wil/kan men geen oudere werknemers in dienst nemen.

Beetje contradictorische situatie.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 10:44   #630
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Het is/was wel een heel vreemde functie omschrijving hoor. Iemand voor een klassement, is toch totaal verschillend van een commerciële medewerker ? (wat je verwacht, als het andere deel van de tijd moet gaan naar nieuwe klanten zoeken). Was dit echt verkoopwerk ? Prospectie ? Werken op leads of echt koude prospectie ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 11:02   #631
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Veel van die mensen die hier aangehaald worden, waren reeds zelfstandig in bijberoep. Voor hen was de keuze dus zeer vlug gemaakt,
Van bijberoep naar hoofdberoep is dag en nacht verschil.
Het is het verschil tussen goed rondkomen en armoede voor 90% van die sukkelaars.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 11:03   #632
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Welkom in België.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 12:29   #633
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En jij wel dan ?
Ik ben altijd werkzoeker, maar ik heb voorlopig nog geen groenere wei gevonden. En de VDAB/RVA, daar blijf ik liever van weg.
Oud 12 januari 2014, 13:27   #634
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben altijd werkzoeker, maar ik heb voorlopig nog geen groenere wei gevonden. En de VDAB/RVA, daar blijf ik liever van weg.
Vaag!
Ben je werkloos ?
Ik ben zelfstandig in bijberoep, en hoewel het orderboekje vol zit tot Maart, kan er altijd nog wel wat bij. Dus zoek ik ook constant naar werk.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2014, 14:01   #635
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben zeker niet werkloos.
Probeer maar eens werkloos te zijn met een redelijk uitgebreide technische achtergrond.

Maar uitkijken naar een "betere baan" kan toch, nietwaar?
Oud 12 januari 2014, 15:05   #636
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hilarisch. Pagina 7, punt 1.1 Persoonsgebonden voorwaarden.
Dus, een misdadiger die tot een niet criminele straf is veroordeeld mag vanuit zijn cel gerust handel drijven.
En natuurlijk, wat gaat men doen als een crimineel vanuit zijn cel wel handel drijft? Hem opsluiten?
Bovendien, het is een zeer discriminerende tekst. De opsteller gaat er van uit dat de tot criminele straf veroordeelde een man is.
Bof, het zal wel aan mij liggen, maar het ambtenarees lijkt wel een andere taal.
Ik denk toch sterk dat je in de cel niet al te gemakkelijk telefoon, briefwisseling, internetverkeer, enz... kan krijgen.....toch noodzakelijk om handel te drijven ?

Je had liever dat er iedere keer hij/zij staat ?

En als je echt ambtenarees wil lezen, doorblader dan eens het staatsblad. Da's pas lachen geblazen...
Oud 12 januari 2014, 16:46   #637
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ik denk toch sterk dat je in de cel niet al te gemakkelijk telefoon, briefwisseling, internetverkeer, enz... kan krijgen.....toch noodzakelijk om handel te drijven ?
Het heeft in't verleden de meer creatieve of hardnekkigere handelaars onder de criminelen niet gestopt.
Citaat:
Je had liever dat er iedere keer hij/zij staat ?
het is anders te verwoorden, waarbij elke verwijzing naar geslacht, religie of voorkeur voor bepaalde partners uitgesloten is.
Oud 12 januari 2014, 16:48   #638
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft in't verleden de meer creatieve of hardnekkigere handelaars onder de criminelen niet gestopt.

het is anders te verwoorden, waarbij elke verwijzing naar geslacht, religie of voorkeur voor bepaalde partners uitgesloten is.
En dat is hier relevant omdat.... ? Of dat nu (illegaal) kan of niet, 't blijft illegaal, hé.
En hoe zou jij het dan wel noteren ?
Oud 12 januari 2014, 16:49   #639
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Kon ze die man dan geen halftijdse job aanbieden?

Enerzijds moet men blijkbaar langer werken; maar anderzijds wil/kan men geen oudere werknemers in dienst nemen.

De persoon in kwestie wilde geen parttime job en gezien zijn kennis van het klasseren .....
Oud 12 januari 2014, 16:55   #640
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Het is/was wel een heel vreemde functie omschrijving hoor. Iemand voor een klassement, is toch totaal verschillend van een commerciële medewerker ? (wat je verwacht, als het andere deel van de tijd moet gaan naar nieuwe klanten zoeken). Was dit echt verkoopwerk ? Prospectie ? Werken op leads of echt koude prospectie ?
Klasseren van geslachte varkens is een job waarbij je echt iets moet kennen van de structuur van het vlees. Voor de boer en de koper is dit zeer belangrijk omdat dit de prijs van het levende en geslachte varken bepaald.

Leveranciers (boeren) en kopers (grossisten) aanbrengen is niet echt het werk van een commercieel medewerker, zeker niet in een klein bedrijf.

BTW: de man die ze nu aangeworven heeft, heeft deze kwaliteiten wel, hij is goed in het klasseren en hij heeft al enkele leveranciers aangebracht. En bovenal, deze man kan zelfstandig werken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be