![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de man erin slaagt een oude marketingstruc succesvol te benutten dankzij de medewerking van de respectievelijke authoriteiten. Dat ik voor deze marketingstruc de man niet eens kende. Is dat voldoende voor jou? Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 januari 2014 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'k Vind dat woord gewoon vuil klinken. Ga jij tegen iemand die zwart is "neger" in zijn of haar gezicht zeggen? Denk het niet... Laatst gewijzigd door Tamam : 12 januari 2014 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is op zich niets verkeerds met het woord neger, met dat verschil dat de laatste jaren het woord neger een negatieve connotatie gekregen heeft. Mensen met lange tenen - mensen zoals jij dus - hebben daar voor gezorgd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik spreek gewoonlijk niet over de huidskleur van mijn gesprekspartner, maar ik heb geen probleem met het woord 'neger'. In het Nederlands is dat eigenlijk helemaal geen scheldwoord. Dat hebben sommigen er maar van gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Banneling
|
![]() Klopt, "neger" komt van het spaanse "negro", dat gewoon "zwart" wil zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met ''jullie'' ''antizionisme'' moet ik eens goed lachen. Net zoals de zionisten zelf, trouwens. Nog nooit is hen een strobreed in de weg gelegd door mainstream progressieve ''antizionisten''. Gilad Atzmon, joodse anti-zionist, noemt jullie zionistische antizionisten. ![]() . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is vooral wel erg ironisch dat diegenen die van Dieudonné een racistische nazi willen maken hem uitschelden voor neger! Tegelijkertijd mensen voor "neger" uitschelden, en elke vorm van humor en spot t.a.v. de regering als racistisch criminaliseren, daarvoor moet je in Frankrijk zijn!
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Genegerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
Je "vergeet" gemakkelijkshalve het feit dat politiek correcten de term neger hebben toegeëigend en er vervolgens een pejoratieve betekenis aan verleend hebben. Een neger is en blijft evenwel een neger, een blanke is en blijft een blanke. Wie in deze neutrale omschrijvingen ook maar een zweem van racisme ontwaart, houdt er zelf dubieuze denkbeelden op na. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij ken ik geen enkele neger die zwart is, noch ken ik een blanke die wit is, tenzij albino's misschien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel zijn er trouwens niet in deze draad die ervan uitgingen dat Dieudonné een moslim was? Om van vooroordelen te spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad. Maar natuurlijk zou het belachelijk zijn om van 'bruinen' en 'rozen' te spreken, de ware kleuren van onze huid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of we kunnen de Munsell schaal voor grijswaarden hanteren om de tint van de huid aan te duiden. 10 (wit) en 1 (zwart) bestaan niet (albino's buiten beschouwing gelaten). 9 is dan de blanke en van 2 tot 8 zijn dan de zwarten. Tja, want een beetje koffie bij de melk en je wordt al als een neger getypeerd in het westen. Ze moeten het zelf maar weten als ze binnenkort een uitstervende kleurtint zijn die 'blanken'. P.S. Ik gebruik 'neger' niet als een scheldwoord. De woorden 'blanke' en 'zwarte' komen me minstens even primitief over, en minder en minder relevant. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 januari 2014 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je hebt verder ook lichte blanken en donkere blanken (of lichte zwarten en donkere zwarten). Beetje gek om een Iberiër, of zelfs een donkere Vlaming een 'zwarte' te noemen, dat terwijl zelfs een donkere Maghrebijn nergens zo beschouwd wordt. Laatst gewijzigd door Weyland : 12 januari 2014 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, in de context van Dieudonné noemde men hem "neger" in een heel bijzondere context. Een studiogast in Zwitserland zei over Dieudonné dat hij een domme idioot was. Toen zei een andere studiogast, een Jood: "C'est normal, c'est un nègre". M.a.w.: een Jood die Dieudonné racisme en antisemitisme verweet, beweerde tegelijkertijd dat Dieudonné dom zou zijn omdat hij een neger zou zijn. Moeten we nu een debat beginnen over antisemitisme bij zwarten of negrofobie bij Joden?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 12 januari 2014 om 23:09. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of Dieudonné nu katholiek is of moslim, de joden moeten er eens te meer aan geloven. Onder het mom van "vrijheid van meningsuiting" zijn de joden eens te meer de kop van jut. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier bv. in de titel van de song. Romance para un Negro Milonguero Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 januari 2014 om 23:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Kiko gebruikt de VS-term "politiek correct". Diegenen die deze term hebben gelanceerd zijn VS-Amerikaanse groepen die juist de verworvenheden van de burgerrechtenbeweging willen terugdraaien. Kiko heeft de sketches van Dieudonné niet bekeken, maar voor hem kan Dieudonné als "neger" alleen maar domme dingen uitkramen. Voor Kiko is alle kritiek op Israël antisemitisme, net zoals elke kritiek op apartheids-Zuid Afrika of op Jim Crow-VS "poltiek correct" is. Israël, de Zuid-Afrikaanse apartheidsstaat en het Amerikaanse imperialisme waren altijd bondgenoten. Al diegenen die hen bekritiseren werden vroeger voor "communist" versleten en nu voor "moslim". Waarschijnlijk geloven diegenen die Dieudonné voor een moslim houden dat ook Chavez een moslim is? ![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ik aan Zitarrosa moest denken kwamen de tranen me in de ogen. Mensen die hun leven wagen om de waarheid te zeggen in liedjes in tijden van moorddadige dictatoren die, hoe kan het ook anders, weeral eens gesteund werden door het westen, in bed als ze lagen met de landsveraderlijke oligarchen in Latijns America. Dit is een liedje met de tekst erbij geschreven: Alfredo Zitarrosa - Adagio en mi pais Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 januari 2014 om 23:59. |
|
![]() |
![]() |