Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2014, 13:30   #141
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

*** Nieuw ***

De welbekende Gilad Atzmon over Dieudonné.

Slechts 23 uur geleden gepubliceerd, reeds meer dan 51.000 kijkers (virale video).

Video - Nouvelle réaction de Gilad Atzmon �* la censure contre Dieudonné

Gilad vraagt zich af: zien de Joden zich als onderdeel van de elite of beschouwt het establishment zichzelf als Joden? (5 dagen geleden):

Video - L'auteur et jazzman Gilad Atzmon soutient dieudonné : une Quenelle de Londres
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 13 januari 2014 om 13:44.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2014, 13:52   #142
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Fans van Dieudonné hacken de site van JDL en enige andere websteks.

JPost - Dieudonne fans bring down French JDL website, two others
The attack Thursday paralyzed the websites Israel-Flash.com, Europe-Israel.org and liguedefensejuive.com, the website of the French Jewish Defense League, and replaced their content with messages of support for Dieudonne, Le Nouvel Observateur reported.
HIER
Oud 13 januari 2014, 14:00   #143
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle Bekijk bericht
Er is natuurlijk wel veel meer aan de gang dan ''kwetsend'' zijn.

1.) Humoristen zullen altijd wel iemand kwetsen, het is hun beroep. Moeten we daarom elke humorist het zwijgen opleggen omdat ze 1 of andere groep kwetsen?

Ik zie hier rabiate ''liberalen'' pleiten om Dieudo het zwijgen op te leggen... erg liberaal natuurlijk... (dat komt omdat die liberalist eigenlijk een -gekwetste- rabiate zionist is, maar die zionisme vlag liever niet openlijk wil dragen). Af en toe komt die monumentale schizofrenie (liberaal en zionist) dan aan het licht natuurlijk, zoals in deze problematiek.

De vraag is, zijn diezelfde ''liberalen'' er dan ook voor om bijv. de Mohammed-cartoons te verbieden ?? Want dat kwetst toch ook bepaalde groepen?? Neen, dan hoeft het niet verboden te worden te worden, anders valt Liberalist door de mand en wordt hij ontmaskert eigenlijk geen liberaal te zijn. Wat toont deze dubbelzinnige houding dan wel aan??

Zionisten/ bepaalde joden denken dat zij een monopolie hebben op leed en eisen dus een bevoorrechte positie op. Iedereen moet zich aan hun leed onderwerpen en wie dat niet doet moet gestraft worden. De niet-joodse zionisten in de machtsstructuur zoals een Valls staan onder druk van de joodse lobby om die bevoorrechte positie te verdedigen en te handhaven natuurlijk. Dat is de essentie van de Dieudo problematiek.
Je liegt er naar goed gebruik weer op los.
1) Waar pleit ik ervoor dat Dieudonné het zwijgen moet worden opgelegd? Nergens. Laat die idioot zichzelf maar belachelijk maken. Leugen nummer één.
2) Ik ben niet Liberalist; die is hier overigens al jaren niet meer actief. Leugen nummer twee.
3) Ik ben, voor de miljoenste keer, noch jood noch zionist. Jij hebt daarentegen een totaal gebrek aan het vermogen standpunten van politieke tegenstanders te begrijpen. Leugen nummer drie.

Overigens is er nogal een verschil tussen het maken van cartoons over de islam waar duidelijk de uitwassen worden bedoeld en grappen maken over een genocide.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 13 januari 2014 om 14:14.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2014, 14:14   #144
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
U voelt zich duidelijk aangesproken, ouwe rukker...

Zet door (vertaal in Vlaams)!

edit: Als een beetje humor jullie ook onmiddelijk verkeerd zit, dan zeg ik nee tegen deze onterechte beperkingen. Totaal ongepast mijn beste.

Wij moeten jullie (meermaals) ongeplaatste humor (en andere ziekelijke praktijken) wel dagelijks slikken, zoniet ontwijken. Geen haan die er naar kraait.

De meeste zionisten staan voor totale censuur. Voorbeeldje :

Slik de leugens zelf maar...

BTW, persoonlijk vind ik Dieudonné niet bijzonder grappig, maar hij scoort wel. Waarom denkt U?
Als iemand mij een klojo noemt, kan hij een repliek verwachten. Je geouwehoer over zionisme slaat als een tang op een varken. Ik ben geen zionist en weiger mij zo te laten noemen. Het zegt eigenlijk voldoende over het paradigma van gasten als Straddle en jij dat jullie ervan uitgaan dat ik een zionist moet zijn. Ik heb gewoon mijn mening over Dieudonné en dat is het. Nergens in de (Nederlandse) media lees ik zaken over een al dan niet bevooroordeelde rechter en gezien de standpunten van velen hier vertrouw ik op de Nederlandse journalisten.
Oud 13 januari 2014, 14:16   #145
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Als iemand mij een klojo noemt, kan hij een repliek verwachten. Je geouwehoer over zionisme slaat als een tang op een varken. Ik ben geen zionist en weiger mij zo te laten noemen. Het zegt eigenlijk voldoende over het paradigma van gasten als Straddle en jij dat jullie ervan uitgaan dat ik een zionist moet zijn. Ik heb gewoon mijn mening over Dieudonné en dat is het. Nergens in de (Nederlandse) media lees ik zaken over een al dan niet bevooroordeelde rechter en gezien de standpunten van velen hier vertrouw ik op de Nederlandse journalisten.
Leest U dan maar verder Uw Nederlandse krant, no problem.

Mijn oprechte excuses indien ik U ongewild in verlegenheid heb gebracht.

BTW: Weet U wie Bernard Stirn is?
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 13 januari 2014 om 14:31.
Oud 13 januari 2014, 14:17   #146
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja liberale zeiker?

Jij moet natuurlijk, naar goede gewoonte, weer op de man spelen. Omdat je gewoon geen verweer hebt en direct door de mand zou vallen met je selectieve verontwaardiging en inconsistenties. Leugens, bekakte associaties en ad hominems daar ben je sterk in.
Niet liegen. Jij noemde mij een klojo en daar reageerde ik op. Bovendien speel je zelf voortdurend op de man door mij volkomen ten onrechte een jood en/of een zionist te noemen.

Bewijs:

Citaat:
Hoi D'ARTOIS,

Er worden hier weeral een heleboel belangrijke discussie-ingredienten niet vermeld door een paar klojos (the usual suspects zoals Liberaal-dinges hierboven) die dat bewust liever niet vermelden. Laat me even hiermee beginnen (want er is veel te zeggen):

De Rechter in de Raad van State die de beslissing tot verbieden van Dieudo genomen heeft - nl. Bernard Stirn- is jood en achterneef van Alfred Dreyfus.

Sic!

Valls is getrouwd met een jodin, en zijn kinderen zijn uiteraard ook joods. Hij is een zelfverklaarde verstokte zionist die kruipt voor het CRIF (de oppermachtige joodse lobby in Frankrijk).

Laat hem zelf even aan het woord.

Valls de eeuwige zionist

Nog niet overtuigd?

Bijlage 92448

Bijlage 92449

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 13 januari 2014 om 14:20.
Oud 13 januari 2014, 14:20   #147
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Franse zio's en de loge schreeuwen ondertussen moord en brand.
Frankrijk is ziek. In Israël of de VS zou je wat je nu in Frankrijk ziet absoluut niet kunnen. Wat meteen ook het hele Frans-nationalistisch discours van Dieudonné en Soral op zijn kop zet.

Niet een complot van "globalisten" tegen de Franse "natiestaat" is de oorzaak van de huidige repressie en het huidige racisme in Frankrijk, maar wel de Franse autoritaire centralistische staat die zijn eigenste zelf weer is. De Heilige Republiek der Universele Rechten is eigenlijk een hypocriete, autoritaire politiestaat die alleen maar de censuur kent. Dat was al zo onder De Gaulle en dat is vandaag niet anders.

In vergelijking met Frankrijk zijn de VS en zelfs Israël vrijheidslievende naties! Dat wil wat zeggen hé, Manning en Snowden indachtig.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2014, 14:22   #148
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Frankrijk is ziek. In Israël of de VS zou je wat je nu in Frankrijk ziet absoluut niet kunnen. Wat meteen ook het hele Frans-nationalistisch discours van Dieudonné en Soral op zijn kop zet.

Niet een complot van "globalisten" tegen de Franse "natiestaat" is de oorzaak van de huidige repressie en het huidige racisme in Frankrijk, maar wel de Franse autoritaire centralistische staat die zijn eigenste zelf weer is. De Heilige Republiek der Universele Rechten is eigenlijk een hypocriete, autoritaire politiestaat die alleen maar de censuur kent. Dat was al zo onder De Gaulle en dat is vandaag niet anders.

In vergelijking met Frankrijk zijn de VS en zelfs Israël vrijheidslievende naties! Dat wil wat zeggen hé, Manning en Snowden indachtig.
Idd, als dit niet tot nadenken stemt...
HIER
Oud 13 januari 2014, 14:31   #149
six
Banneling

Standaard

Citaat:

Frankrijk is ontstaan door volkeren en naties systematisch cultureel (en fysiek) te vernietigen en onder te brengen onder de Parijse metropolie. Het is een groter kwaad dan Engeland.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2014, 14:31   #150
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
. Ik heb gewoon mijn mening over Dieudonné en dat is het. Nergens in de (Nederlandse) media lees ik zaken over een al dan niet bevooroordeelde rechter en gezien de standpunten van velen hier vertrouw ik op de Nederlandse journalisten.
Om je mening te vormen, moet je eerst de verschillende shows van Dieudonné bekijken. Ook ik vind dat hij te veel de grens opzoekt, en ik betreur dat, net zoals ik zijn associatie met extreem-rechtse folteraars en nostalgici van het kolonialisme betreur. Toch moet je zien waar hij vandaan komt: hij was de enige en eerste die er in slaagde om in Frankrijk een debat over slavernij op gang te brengen.

Het is dus heel hypocriet van Dieudonné te diaboliseren en te criminaliseren, maar tegelijkertijd het echte racisme van een Valls, die door de Europese Commissie op de vingers werd getikt voor zijn racisme, te vergeten. Laat ons niet vergeten dat de Europese Commissie, in tegenstelling tot de Franse Raad van State, die deel uitmaakt van de Franse uitvoerende macht en door de Franse regering benoemd is, een onafhankelijke instelling is die niet door de Franse politiek wordt gecontroleerd maar die de algemene principes van het Europese recht verdedigt.

En deze onafhankelijke instelling heeft Valls op de vingers getikt, niet Dieudonné.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 13 januari 2014, 14:35   #151
six
Banneling

Standaard

Is Dieudonné als fenomeen iets typisch Frans? Ik heb het gevoel dat verschijnselen als Dieudonné, Soral zelf, en misschien ook doorgetrokken tot De Benoist, nergens anders zo voorkomen.
Oud 13 januari 2014, 14:37   #152
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Is Dieudonné als fenomeen iets typisch Frans? Ik heb het gevoel dat verschijnselen als Dieudonné, Soral zelf, en misschien ook doorgetrokken tot De Benoist, nergens anders zo voorkomen.
Als het typisch Frans is, dan is dat alvast niet zonder reden.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 13 januari 2014 om 14:40.
Oud 13 januari 2014, 14:38   #153
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk het ook. En iedereen bestrijdt dan die symptomen, terwijl men de oorzaken ongemoeid laat. Zoals men in Bretagne zegt: "le poisson pourrit toujours par la tête". Als het racisme in de Franse samenleving groeit, dan komt dat niet door een provocateur-komiek of door een aan lager wal geraakte schrijver, maar wel door de Parijse elites zelf die dit komisch duo instrumentaliseren om hun haat voor de Franse provincies en de banlieues te ventileren.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 13 januari 2014, 14:41   #154
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk het ook. En iedereen bestrijdt dan die symptomen, terwijl men de oorzaken ongemoeid laat. Zoals men in Bretagne zegt: "le poisson pourrit toujours par la tête". Als het racisme in de Franse samenleving groeit, dan komt dat niet door een provocateur-komiek of door een aan lager wal geraakte schrijver, maar wel door de Parijse elites zelf die dit komisch duo instrumentaliseren om hun haat voor de Franse provincies en de banlieues te ventileren.
Het zal hun nog zuur opbreken, deze kwestie heeft de wereldwijde reguliere pers gehaald. Dat zal nog wel wat oogjes openen.
HIER
Oud 13 januari 2014, 14:42   #155
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Symptoombestrijding is hetgeen waar wij als beschaving uitmuntend in zijn.
Oud 13 januari 2014, 14:51   #156
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te debiel om te Googlen dus:
http://lmgtfy.com/?q=dieudonn%C3%A9+sketch+9%2F11

En daar sta je als leugenaar weer met de billen bloot.
geen sketch dus, enkel een wiki-verwijzing naar een website waar hij de aanslagen van 9/11 ontkent (is nogal wat anders dan moslims op de korrel nemen)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 13 januari 2014 om 14:52.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2014, 15:01   #157
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zal hun nog zuur opbreken, deze kwestie heeft de wereldwijde reguliere pers gehaald. Dat zal nog wel wat oogjes openen.
Nee hoor. In een volgende fase mag Marine Le Pen komen uitleggen dat het antisemitisme in Frankrijk helemaal niet met extreem-rechts te maken heeft, maar met een aantal "kleurlingen" in de banlieues. Dus wil je geen antisemitisme, brave kleinburger, stem op het racistische programma van de FN. Zo wil men de grenzen quasi volledig sluiten: slechts 10.000 mensen zouden Frankrijk nog binnenmogen, Europeanen inclusief, en dit terwijl het aantal buitenlandse studenten reeds 60.000 bedraagt. Geen internationale studenten meer dus aan Franse universiteiten. Begrijp je dat dit land ziek is?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 13 januari 2014, 15:08   #158
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Frankrijk is ontstaan door volkeren en naties systematisch cultureel (en fysiek) te vernietigen en onder te brengen onder de Parijse metropolie. Het is een groter kwaad dan Engeland.
Dat klopt. Het VK liet de Schotten, de Welshmen en de Ieren uiteindelijk in leven, ondanks alle discriminatie en geweld. De Frans-Vlamingen, de Occitanen, de Bretoenen, ... werden echter manu militari geassimileerd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 13 januari 2014, 15:09   #159
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd, als dit niet tot nadenken stemt...
Daarom is de antisemitische hypothese ook verkeerd. Want wie heeft die "communauté organisée" naar voren geschoven? Het is het oude Franse imperialisme dat haar koloniale onderdanen in Tunesië, Algerije en Marokko (Joden en moslims) tegen elkaar uitspeelde in een verdeel-en-heers-logica.

De Joden kregen burgerschap en werden ingezet als collaborateurs, terwijl men hen tegelijkertijd in een ondergeschikte rol hield t.o.v. de kolonisten. Ze krijgen dus de rol van kapo toebedeeld en vingen dan ook de klappen op in de plaats van hun koloniale heersers. Ze werden de "house negroes" waar Malcolm X het over had.

Vandaar dat vele Franse Joden zoals de voorzitter van Sarkozy's partij Copé (Algerijn via zijn moeder), of zoals Bernard-Henry Lévy (Algerijn) of zoals Enrico Macias (echte naam Gaston Ghrenassia, Algerijn) nog ressentiment hebben t.a.v. de dekolonisatie en nu dus islamofobie en negrofobie propageren.

Het antisemitisme is dan de meest verkeerde reactie mogelijk en ik heb alleen maar minachting voor antisemieten. We moeten juist de koloniale misdaden terug in beeld brengen, wat Alain Soral juist weigert, en alle vormen van racisme, islamofobie, negrofobie of antisemitisme afwijzen.

Dan wordt het niet meer mogelijk om de mensen tegen elkaar op te zetten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 januari 2014 om 15:24.
Oud 13 januari 2014, 15:27   #160
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Volgens mij is er niks mis met extremisten die shows opvoeren.
In naam van de artistieke vrijheid maar ook in het belang van de nationale veiligheid vind ik dit verantwoord.
We leven echter in een democratie, en als het democratisch verkozen gemeentebestuur van Nantes beslist dat hij dat niet mag, dan is dat zo.
Inderdaad, en die artiesten staan ook niet boven de wet (hoewel ze dat graag van hunzelf denken). Good riddance hier.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be