Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 13 januari 2014, 16:21   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is de N-VA visie. Ik hoop dat de N-VA ons in 2014 niet opnieuw gaat overlaten aan een PS-regering zoals ze in 2O10-2011 hebben gedaan.
Wat een leugenachtig, belgicisch-nationalistisch gezeik.
Het zijn immers de Franstalige partijen die het been meer dan 500 dagen stijf hielden, zodat de traditionele partijen na de bolwassing van le roi (die mét een regering de belgisch-nationalistische feestdag wilde vieren) door de knieën gingen, en zich uit arren moede aan de PS vastklonken.
Oud 13 januari 2014, 16:47   #42
Herbstnebel
Burger

Herbstnebel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Daarom stem ik ook Vlaams Belang.

Dan stem je automatisch voor voor de PS, want elke stem voor vlaams belang wordt verticaal geclasseerd. Stem liever NVA, hoe meer ze halen hoe des te slechter voor de PS.
Oud 13 januari 2014, 17:01   #43
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herbstnebel Bekijk bericht
Dan stem je automatisch voor voor de PS, want elke stem voor vlaams belang wordt verticaal geclasseerd. Stem liever NVA, hoe meer ze halen hoe des te slechter voor de PS.
Welk resultaat moet NVA halen om de PS uit de boot te houden ?

Bvb NVA 35,40,45 of 50% ?? maar welke waalse partner gaat zich verbranden aan NVA ? Niemand... dus er moeten nog 2 vlaamse partijen meedoen... dan heb je NVA + CDV + oVLD+ LDD +VB als partners...

Maar wie krijg je dan mee aan de andere kant ?
MR ? CDH ? Ecolo ?

Op die manier polariseer je in elk geval de PS... dus ik vind het geen goed gedacht van Dewever om de kaart te trekken van de beste antistem tegen de PS is NVA... Volgens mij is dat zelfs geen garantie..

Ik ga nog verder: de beste kans op een vlaamse meerderheidsregering zonder de PS is precies zo weinig mogelijk NVA, en zo rechts mogelijk.
brother paul is offline  
Oud 13 januari 2014, 18:33   #44
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Op Vlaams niveau kun je misschien zeggen dat een stem voor het Vlaams Belang er dan een is voor de N-VA,want als die 2 samen 50 % van de zetels binnenhalen zijn de trado's wel verplicht om met een van die 2 samen te werken.
Rahowa is offline  
Oud 13 januari 2014, 19:49   #45
BonBon
Banneling

Standaard

De 2 VLD'rs hebben de uitspraken alvast niet herhaald of de VTM heeft ze alvast niet uitgezonden, blijkbaar hebben ze door dat die niet al te slim waren. Ze hebben wel de benen wijd open gedaan voor de PS door de confederatie ronduit af te wijzen en de mensen bang te maken.

"De Wever maakt de mensen bang, hij wil het land kapot maken"

Wie maakt er nu de mensen bang vraag ik me af?
BonBon is offline  
Oud 13 januari 2014, 19:50   #46
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, al is het maar voor deze ene keer.
BonBon is offline  
Oud 13 januari 2014, 23:59   #47
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Stel dat cd&v en o-vld de door n-va gevraagde belofte doen. Wat schiet je dan op ? Dan moet je nog altijd op het einde van de komende legislatuur de benodigde grondwetsartikels voor wijziging vatbaar maken, om dan in de legislatuur 2019-2024 de grondwet te kunnen aanpassen, mits je dan een regering met 2 x 51% en 2/3 in totaal kunt op de been brengen die dat dan ook nog wil laten stemmen.
Gelooft er nu echt iemand dat men de volgende pré-constituante die grondwetsartikels echt gaat opnemen ? Dat is niet afdwingbaar hee. Volgens mij geraak je zelfs niet door deze eerste fase van het benodigde proces.
De grondwet is maar een vodje papier, zie BHV.
daiwa is offline  
Oud 14 januari 2014, 02:14   #48
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat is de N-VA visie. Ik hoop dat de N-VA ons in 2014 niet opnieuw gaat overlaten aan een PS-regering zoals ze in 2O10-2011 hebben gedaan.
Dat kan mits voldoende stemmen op de N-VA. Ik ben blij dat je uiteindelijk beseft dat jouw stem enkel nuttig is als ze naar de N-VA gaat.
The Bold Revenger is offline  
Oud 14 januari 2014, 02:18   #49
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Nu, de VLD is tenminste zo eerlijk om duidelijk te maken dat een stem voor de VLD een stem voor een nieuwe door de PS gedomineerde regering met daarin VLD is. We moeten hen dankbaar zijn dat ze hun standpunt zo overduidelijk verkondigen.
The Bold Revenger is offline  
Oud 14 januari 2014, 06:38   #50
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...al-123774.html

Citaat:

<...

Luc Van der Kelen: 'Geen tijd meer voor goedkope slogans'

Politiek commentator Luc Van der Kelen vindt het terugbrengen van de kiescampagne voor de moeder van alle verkiezingen tot een strijd tussen het N-VA-model en het PS-model 'beledigend voor het verstand van de kiezers in Vlaanderen'
...>

Mij had het toch plezier gedaan mocht De Heer Politiek Commentator (PoCo) Van der Kelen Luc zo grootmoedig, vriendelijk en welwillend geweest zijn het oordeel over de in de kiescampagne vervatte 'belediging(en) voor het verstand van de kiezers in Vlaanderen' aan de kiezers in Vlaanderen zélf over te laten.

Ik heb niet bepaald de indruk dat 'de kiezers in Vlaanderen' behoefte hebben aan en/of uitkijken naar en/of zitten te wachten op het stemadvies van een Open-VLD'er.

Ik kan me uiteraard altijd vergissen

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 14 januari 2014, 07:02   #51
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Welk resultaat moet NVA halen om de PS uit de boot te houden ?

Bvb NVA 35,40,45 of 50% ?? maar welke waalse partner gaat zich verbranden aan NVA ? Niemand... dus er moeten nog 2 vlaamse partijen meedoen... dan heb je NVA + CDV + oVLD+ LDD +VB als partners...

Maar wie krijg je dan mee aan de andere kant ?
MR ? CDH ? Ecolo ?

Op die manier polariseer je in elk geval de PS... dus ik vind het geen goed gedacht van Dewever om de kaart te trekken van de beste antistem tegen de PS is NVA... Volgens mij is dat zelfs geen garantie..

Ik ga nog verder: de beste kans op een vlaamse meerderheidsregering zonder de PS is precies zo weinig mogelijk NVA, en zo rechts mogelijk.
2! En zo anti EU als mogelijk.
HIER
zonbron is offline  
Oud 14 januari 2014, 07:38   #52
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Of streven zij ook als de BUB naar een unitair België?

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...?eid=1.1831858

Rutte: "Als De Wever de strijd wil aangaan met de PS, kan hij beter in Wallonië gaan wonen"

Dewal: "Men verkettert een vijand van over de taalgrens, maar de eigen bevolking kan zich daar niet eens over uitspreken."
Beide politici hebben duidelijk niet door dat hun uitspraken de N-VA enkel strker maken.
Zij verklaren immers dat de stem van de Vlaming geen invloed heeft op de federale regering, want dat die in Wallonie word gekozen.
Zij verklaren immers dat Vlamingen slechts tweederangsburgers zijn in Belgie en enkel iets aan het beleid kunnen veranderen in een zelfstandig Vlaanderen.

Open VLD'er Bart Somers verklaarde zelfs dat er geen Vlaamse meerderheid in de federale regering te komt, als het van O-VLD afhangt.

Een uitspraak die zelfs bij de CD&V in het verkeerde keelgat is geschoten.

Citaat:

De verklaring van Open VLD'er Bart Somers, die de Vlaamse lijst trekt in Antwerpen (en daarmee een rechtstreekse concurrent is van Peeters, die de Vlaamse CD&V-lijst in Antwerpen trekt, red), dat wat hem betreft de volgende Vlaamse regering niet noodzakelijk een Vlaamse meerderheid hoeft te hebben, vindt Peeters "eigenaardig".

In november verklaarde voorzitter Beke al dat "een volgende regering zonder Vlaamse regering uitgesloten is", Peeters bevestigde in "De zevende dag" nog eens dat partijstandpunt. "We moeten absoluut gaan voor een Vlaamse meerderheid, want er moeten duidelijke keuzes gemaakt worden", vindt de minister-president. "Ik vind het eigenaardig dat Somers nu al zoiets verklaart. Een Vlaamse meerderheid is nodig, want we moeten absoluut kunnen wegen op de federale regering."

BDW heeft dus gelijk, elke stem die in Vlaanderen niet naar de N-VA gaat, is een stem voor de PS. In Vlaanderen kan men niet op de PS stemmen, maar stemt men op partijen die voor of tegen de PS zijn.
Jantje is offline  
Oud 14 januari 2014, 07:49   #53
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
confederalisme kan perfect buiten de oude Belgische wettelijkheid doorgevoerd worden door Vlaams en Waals parlement.
Inderdaad.
reservespeler is offline  
Oud 14 januari 2014, 08:31   #54
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Beide politici hebben duidelijk niet door dat hun uitspraken de N-VA enkel strker maken.
Zij verklaren immers dat de stem van de Vlaming geen invloed heeft op de federale regering, want dat die in Wallonie word gekozen.
Zij verklaren immers dat Vlamingen slechts tweederangsburgers zijn in Belgie en enkel iets aan het beleid kunnen veranderen in een zelfstandig Vlaanderen.

Open VLD'er Bart Somers verklaarde zelfs dat er geen Vlaamse meerderheid in de federale regering te komt, als het van O-VLD afhangt.

Een uitspraak die zelfs bij de CD&V in het verkeerde keelgat is geschoten.

BDW heeft dus gelijk, elke stem die in Vlaanderen niet naar de N-VA gaat, is een stem voor de PS. In Vlaanderen kan men niet op de PS stemmen, maar stemt men op partijen die voor of tegen de PS zijn.
Ik moet altijd bewonderend kijken als ik lees hoe sommigen inventief kunnen zijn bij het verdraaien en herinterpreteren van bepaalde uitspraken.
Oud 14 januari 2014, 08:49   #55
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik moet altijd bewonderend kijken als ik lees hoe sommigen inventief kunnen zijn bij het verdraaien en herinterpreteren van bepaalde uitspraken.
Dat is ook het enige bewonderenswaardige aan sommige politici, dat klopt
HRobin is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be