![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |||||||
|
Minister
|
You're welcome.
Citaat:
Mogelijk leidt dit dus tot mogelijke fraude of vergissingen die achteraf betreurbaar zijn zoals de vb die je op noemt. Als ik aan evolutie denk, dan denk ik eigenlijk vooral in het nu. Wat kan deze theorie voor ons betekenen? In welke wetenschappelijke velden kunnen we ze toepassen. Tuurlijk het is fascinerend om te zien hoe een bepaald dier ge-evolueerd zou zijn maar dat maakt mij in het dagelijkse leven weinig uit. Ik zit ook niet de ganse dag te denken dat ik tot de familie van de grote apen behoor volgens de biologie. Anderzijds voel ik mij niet verheven tov andere dieren. Ik zie niet in hoe eender wat daar wat kan aan veranderen. Voor mij is evolutietheorie veel meer dan het verleden en is deze op veel meer gebaseerd dan wat fossielen uit de oudheid. Citaat:
Citaat:
Voorts zou het fout zijn om te zeggen dat er geen big bang was omdat string theorie die vervangt. Integendeel: er is één model van string theorie die een inflatiemodel zoals de big bang omvat (eigenlijk een eindeloze lus van creatie en destructie). http://books.google.be/books?id=uS6U...page&q&f=false Hoofdstuk 14 Om even terug te komen op wat je oorspronkelijke punt was: ja, wetenschap evolueert nu eenmaal. Wat gisteren nog grijs was, kan vandaag verder ingevuld zijn met een andere grijze zone. Ik heb in mijn leven van middelbare school tot nu talloze malen het atoommodel zien veranderen. Het was nooit echt fout in die zin dat we electronen hebben rond een kern, maar waar die electronen juist zijn en hoe ze zich gedragen, dat wijzigt wel eens. Dan verandert de opbouw ervan, leren we ineens meneer Higgs kennen enzovoort. Voor mij is dat net het mooie aan wetenschap. Ok je leert zaken die niet helemaal juist zijn, maar die 'foute/onvolledige' kennis laat je toe om zelf te experimenteren en de huidige kennis aan te vullen of te falsifieren. En dit ontbreekt wat mij betreft in elke middenbare school: een algemene vorming betreffende wat wetenschap is en waarvoor je het kan gebruiken. Citaat:
Ik ga niet ontkennen dat er geen terug komende patronen zijn in de natuur. Maar om daaruit te concluderen dat dit door God in elkaar is gestoken is voor mij een stap te ver. Citaat:
Citaat:
Zelfs Darwin... van zulke uitspraken gaat mijn haar een beetje rechtop staan. Waarom denk je dat Darwin meer zou weten van evolutie dan een wetenschapper heden ten dage, die kan beschikken over veel meer onderzoek en veel meer technologische middelen? Citaat:
Het doet net datgene waarvoor het gemaakt is. Alleen niemand kan zeggen waarvoor het gemaakt is of waarvoor het moet dienen. Tenzij dan voor leven. Maar het is niet perfect gemaakt voor leven want het meerendeel van het universum is onbewoonbaar. Maar dan vergeet ik weer de van uit het paradijs en de toenemende entropie. Jaja. Dit is de reden dat ik wel reageer op wetenschappelijk onderbouwde ID en niet op 'God speelt niet met teerlingen, ale ja soms, maar dat is onze fout een beetje...' discussies. Laatst gewijzigd door Athelas : 26 december 2013 om 00:23. |
|||||||
|
|
|
|
|
#382 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#383 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#384 |
|
Banneling
|
Ik ben op iets nieuws gebotst. A finding!
Echt gek, moet je horen: The pan spermia theory was formulated by Cyril Ponnamperuma, who was the discoverer, along with James Watson and Francis Circk, of DNA. Ponnamperuma and Crick are proposing a much more radical theory. They say that the prebiotic molecules arise in the greatest numbers of deep space, not on the surfaces of planets. DNA made in space? Ik blijf het me toch afvragen, hoe DNA is beginnen evolueren. Een cel is simpel, tot je ze ontleedt en haar DNA onder de microscoop legt. Dan zie je hoe complex ze is en uit welke complexe wiskundige nummers het allemaal bestaat. En dan ziet één, intelligent design. Het is toch een kip ei verhaal he. Eerst waren er cellen, maar de DNA in die cellen is toch te complex om zomaar uit het niets te ontstaan/evolueren? Is DNA dan misschien niet eerst in de ruimte ontstaan/gecreëerd? |
|
|
|
|
|
#385 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#386 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Mensen die in creatie geloven. Mensen die in evolutie geloven. Mensen die beide noch aanhangen, noch ontkennen. Waar heb ik exact gelijk? Intelligent design? Kijk eens op youtube hoe een cel ineen zit. Hoe dat allemaal in mekaar zit en hoe dat eronder een microscoop uitziet en hoe men de werking ervan animeert. Misschien is de animatie even propaganda vol als de animaties voor de evolutietheorie, maar toch. De cel en haar DNA is complex en de opbouw ervan kan je niet door "geluk" bekomen of door een bliksemslag. Het is te complex, zo complex dat het alle kans uitsluit. Inclusief voor het universum, het is TE toevallig om random tot dit hier allemaal uit te komen. Hoor het woord mensen, het is CREATIE. Ik zie toch niet scheel? |
|
|
|
|
|
|
#387 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Welke wetenschapper "gelooft" volgens U in creatie? Die Turkse kwiedam? Harun Yahya
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 januari 2014 om 10:54. |
|
|
|
|
|
|
#388 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Je hebt gelijk. Geluk heeft er niets mee te maken. En het zijn vooral mensen die ID, creatie of beide geloven, die beweren dat evolutie iets met geluk te maken heeft. Ik weet wel beter. Maar ik heb dan ook het DNA RNA kip en ei probleem onderzocht bvb en talloze andere. Dat jij nog met 'geluk' en 'toeval' komt aanzetten voor de vorming van DNA wijst er mij op dat je er geen onderzoek naar gedaan hebt. Alle animaties in de wetenschap zijn bedrieglijk. Dat is een stelling waar je mag vanuit gaan. Animaties bestaan om wat toe te lichten, niet om een perfect beeld te geven. Net zoals bij evolutie, zijn zowat alle ID en creatie animaties overdreven en ideale voorstellingen van wat er echt gebeurt. |
||
|
|
|
|
|
#389 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#390 |
|
Banneling
|
Het zijn er veel.
http://en.wikipedia.org/w/index.php?...ecial%3ASearch Het is niet dat alle intelligent design aanhanges geloven dat de aarde maar 6000 jaar oud is. Ook zij geloven dat tijd is ontstaan sinds het begin van het universum. En dat die tijd al even loopt. Echter zijn er veel wetenschappers die geloven in God. Why the fuck not? Niet iedereen kijkt zwart wit he. |
|
|
|
|
|
#391 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#392 |
|
Banneling
|
Feit is dat vandaag intelligent design meer in petto heeft dan de evolutietheorie.
De evolutietheorie is evenveel waard als intelligent design. Dom het ene te erkennen en het andere te aanvaarden. http://www.youtube.com/watch?v=4PKjF7OumYo KIJK hoe het werkt. We agree it would look like that, right? Er kunnen inderdaad geen twee theoriën zijn. Er kan alleen maar waarheid zijn. En ik vind die langs geen van beide kanten. Zal ik mijn eigen maar schrijven zeker? |
|
|
|
|
|
#393 | |
|
Minister
|
Citaat:
vb: http://www.dailygalaxy.com/my_weblog...lar-level.html http://arstechnica.com/science/2012/...ular-machines/ http://en.wikipedia.org/wiki/ATP_syn...f_ATP_synthase ID heeft minder dan ooit in petto. ID is gestorven samen met de Dover trials waar de oprichters van ID quasi hebben toegegeven dat het een hoax was. http://en.wikipedia.org/wiki/Kitzmil...chool_District |
|
|
|
|
|
|
#394 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat kan niet. Iets is in leven gekomen en drukt zich uit Athelas, en het lijkt zichzelf geen beperkingen op te leggen. Het blijft ons steeds verbazen. Wat je daar zegt, testen gedaan op moleculair niveau.... "Our cells literally are chimeras of a "host" cell and these intracellular bacteria. Yet bacteria don't have TIM complexes – to understand where the TIM complex came from we simply applied scientific reasoning and looked at a modern-day bacterium akin to the organism that gave rise to mitochondria." Professor Lithgow said. Dus ze pakken iets dat erop trekt van deze dag en denken dat het hetzelfde is als wat toen evolutie in gang stak? Dat is dus er vanuit gaan dat iets zoals bliksem (kans) leven in gang stak en zulke complexe machines (dna) in gang zette? Dat linken ze dan aan wetenschappelijk redeneren. Ze hebben A niet vast en springen naar B. Wat stak het leven in de cel? Men moet eerst A vastkrijgen, zelf leven in gang steken en dan van daaruit verder experimenteren. |
|
|
|
|
|
|
#395 |
|
Banneling
|
En met al hun wetenschappelijke hypotheses hoe leven in de cellen kwam.
Waar blijft het? Als ze zelf leven in gang steken kunnen ze zien hoe DNA er van in het begin uitziet. Ze hebben alle middelen rondom zich om het waar te maken om al hun theoriën op te praktiseren. Waar blijft het geschapen leven door mens? En nogmaals: The pan spermia theory was formulated by Cyril Ponnamperuma, who was the discoverer, along with James Watson and Francis Circk, of DNA. Ponnamperuma and Crick are proposing a much more radical theory. They say that the prebiotic molecules arise in the greatest numbers of deep space, not on the surfaces of planets. Dat is ook een mogelijkheid, maar men blijft er vanuit gaan dat het hier op aarde door kans is veroorzaakt en nu doet men daar wetenschappelijke onderzoeken. Op kans en waarschijnlijkheid. Ik vind die onderzoeken interessant, maar ze bewijzen niets. Laatst gewijzigd door Peche : 16 januari 2014 om 08:15. |
|
|
|
|
|
#396 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je de film niet wil kijken dat kan ik begrijpen. Hij kan ff doorgaan tot hij tot de essentie komt. Maar je kan op zijn minst wel de beschrijving lezen. Hij bespreekt wel hoe wetenschap tegenover creatie en evolutie kijkt. Noemt namen tijdens de lezing. |
|
|
|
|
|
|
#397 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Over welke tak van de wetenschap heb je het dan ?
Laatst gewijzigd door Aton : 16 januari 2014 om 08:58. |
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Banneling
|
Einstein:
Citaat:
Beide hebben onze menselijke evolutie (technologisch) aanzienlijk verhoogd. 't Zijn de twee meest voor de hand liggende, maar als ik echt moeite doe en even zoek kan ik een lange lijst breien. Maar hier is een lijst met quotes waaronder bekende wetenschappers: https://www.goodreads.com/quotes/tag/intelligent-design |
|
|
|
|
|
|
#399 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het is en blijft een geloof Als je ziet bv enkel en alleen hoe fantastisch het DNA in elkaar zit en hoe ingewikkeld en precies afgestemd elke cel is. Dan zie je creatie. “Molecular biology has shown that even the simplest of all living systems on the earth today, bacterial cells, are exceedingly complex objects. Although the tiniest bacterial cells are incredibly small, weighing less than 10-12 gms, each is in effect a veritable micro-miniaturized factory containing thousands of exquisitely designed pieces of intricate molecular machinery, made up altogether of one hundred thousand million atoms, far more complicated than any machine built by man and absolutely without parallel in the nonliving world.” “To grasp the reality of life as it has been revealed by molecular biology, we must magnify a cell a thousand million times until it is twenty kilometers in diameter and resembles a giant airship large enough to cover a great city like London or New York. What we would then see would be an object of unparalleled complexity and adaptive design. On the surface of the cell we would see millions of openings, like the port holes of a vast space ship, opening and closing to allow a continual stream of materials to flow in and out. If we were to enter one of these openings we would find ourselves in a world of supreme technology and bewildering complexity.” ― Michael Denton
|
|
|
|
|
#400 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Craig Venter, 2010. http://www.theguardian.com/science/2...etic-life-form Citaat:
|
||
|
|
|