Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2014, 15:15   #61
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik ben over de privé bezig!!!!!

of beweer jij nu dat iedereen die hetzelfde werk doet, evenveel verdient?
U vergelijkt appelen met peren.
Ik spreek over het WETTELIJK PENSIOEN.
Dit heeft NIETS te maken met onderhandelingen tussen werknemer en werkgever.
Er is geen enkele reden waarom een statutair die dezelfde funktieclassificatie en gelijk werk doet, dezelfde dienstjaren heeft als zijn collega contractueel een WETTELIJK pensioen krijgt dat MINSTENS 2 keer hoger is.
Indien U dit crapuleuze systeem verdedigd zegt dit alles over U!!!!!!

Laatst gewijzigd door demonen : 15 januari 2014 om 15:16.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 15:17   #62
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
U vergelijkt appelen met peren.
Ik spreek over het WETTELIJK PENSIOEN.
Dit heeft NIETS te maken met onderhandelingen tussen werknemer en werkgever.
Er is geen enkele reden waarom een statutair die dezelfde funktieclassificatie en gelijk werk doet, dezelfde dienstjaren heeft als zijn collega contractueel een WETTELIJK pensioen krijgt dat MINSTENS 2 keer hoger is.
Indien U dit crapuleuze systeem verdedigd zegt dit alles over U!!!!!!
hoe zit dat in feite met de tweede pijler bij de ambtenaren? hoeveel is daar de discriminatie?
Oud 15 januari 2014, 15:29   #63
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
hoe zit dat in feite met de tweede pijler bij de ambtenaren? hoeveel is daar de discriminatie?
De discriminatie zit zo :
- indien er geen pensioendiscriminatie was:
* 5 best betaalde jaren-ganse loopbaan
* perekwatie
* laag plafond-hoog plafond
* opgespaarde ziektedagen, studiedagen, ...
* individuele pensioenrechten echtlieden ambtenaren-laag gezinspensioen
* ...
dan hadden wij geen 2de en 3de pijler nodig.
Die 2de en 3de pijler betalen wij zelf en is een (groot) deel van ons inkomen.
Zelfs met bijkomende pijlers is de discrepantie tussen werknemers- en statutaire pensioenen exuberant.
Hier is geen relevantie voor!
Dit systeem MOET afgebroken worden wegens onrechtvaardig.
U begrijpt dat een samenleving nooit achter zulke onrechtvaardigheden zal staan.
Uw zaak is op voorhand verloren!

Laatst gewijzigd door demonen : 15 januari 2014 om 15:30.
Oud 15 januari 2014, 15:36   #64
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De discriminatie zit zo :
- indien er geen pensioendiscriminatie was:
* 5 best betaalde jaren-ganse loopbaan
* perekwatie
* laag plafond-hoog plafond
* opgespaarde ziektedagen, studiedagen, ...
* individuele pensioenrechten echtlieden ambtenaren-laag gezinspensioen
* ...
dan hadden wij geen 2de en 3de pijler nodig.
Die 2de en 3de pijler betalen wij zelf en is een (groot) deel van ons inkomen.
Zelfs met bijkomende pijlers is de discrepantie tussen werknemers- en statutaire pensioenen exuberant.
Hier is geen relevantie voor!
Dit systeem MOET afgebroken worden wegens onrechtvaardig.
U begrijpt dat een samenleving nooit achter zulke onrechtvaardigheden zal staan.
Uw zaak is op voorhand verloren!
wij hebben een 2e pijler waardoor ons pensioen hoger is dan het wettelijke. Daar is niemand mee solidair, dat spaart de werkgever voor ons. Hoe zit dat nu met de ambtenaren, hebben die dat ook?
Oud 15 januari 2014, 15:46   #65
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
wij hebben een 2e pijler waardoor ons pensioen hoger is dan het wettelijke. Daar is niemand mee solidair, dat spaart de werkgever voor ons. Hoe zit dat nu met de ambtenaren, hebben die dat ook?
De werkgever betaalt een deel en de werknemer betaalt een deel.
In elk geval zal de werkNEMER ervoor moeten werken.
Hij moet meer opbrengen dan hij kost anders gaat hij er onverbiddelijk UIT!!, wat bij ambtenaren niet het geval is!
Ambtenaren, STATUTAIREN, hebben geen bijkomende pijlers voor hun oude nodig aangezien zij een pensioen krijgen dat tot 3 keer hoger is dan werknemers.
Een statutair ambtenaar ontvangt gemiddelt 600.000 Euro vanaf zijn pensioen tot aan zijn dood. Voor werknemers is dat 150.000 Euro.

Laatst gewijzigd door demonen : 15 januari 2014 om 15:48.
Oud 15 januari 2014, 15:51   #66
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor starters zal zo een groepsverzekering niet meer opbrengen als 60 000 euro, ongeveer hetzelfde als de pensioenspaarrekening. Pakt dus een goei 120000 euro als ge op pensioen gaat. Ofwel stijgen de rentes nog fors, ofwel gaat ge dat geld toch moeten opsoeperen....en als ge nog van plan zijt 20 jaar te leven is dat niet zo veel hoor.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 16:00   #67
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bwa, je moet het zo bekijken: als hij hier wat zit te roepen en te tieren, kan hij geen andere mensen lastig vallen. stel je voor dat hij deze uitlaatklep niet meer heeft en effectief naar ministeries stapt om dit staan te roepen aan de receptie.
Dat hij dat dan in één en dezelfde draad doet, maar we moeten hier telkens manoeuvreren tussen die draden, én in andere draden begint hij er dan ook weer over.
Oud 15 januari 2014, 16:02   #68
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De werkgever betaalt een deel en de werknemer betaalt een deel.
In elk geval zal de werkNEMER ervoor moeten werken.
Hij moet meer opbrengen dan hij kost anders gaat hij er onverbiddelijk UIT!!, wat bij ambtenaren niet het geval is!
Ambtenaren, STATUTAIREN, hebben geen bijkomende pijlers voor hun oude nodig aangezien zij een pensioen krijgen dat tot 3 keer hoger is dan werknemers.
Een statutair ambtenaar ontvangt gemiddelt 600.000 Euro vanaf zijn pensioen tot aan zijn dood. Voor werknemers is dat 150.000 Euro.
En wie betaalt er allemaal voor een bruggepensioenneerde om tot 8 jaar niets te doen, op een carriere van 40 jaar is 8 jaar al 20% dat hij minder moet werken dan een ambtenaar die tot zijn 65 werkt,
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 16:04   #69
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
ja, hoe is het mogelijk.

boenk erop, nu sta ik hier met mijn mond vol tanden...

ik doe mijn best om te typen zonder fouten, maar ja.

beter zwijgen dan maar.
Neenee, iedereen kan fouten maken/typen. Da's nog geen reden om niks meer te zeggen, hé ('t is natuurlijk lastig als dat in een anti-ambtenarendraad komt te staan maar dat wordt (hopelijk ) wel vergeten.... )
Oud 15 januari 2014, 16:08   #70
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
En wie betaalt er allemaal voor een bruggepensioenneerde om tot 8 jaar niets te doen, op een carriere van 40 jaar is 8 jaar al 20% dat hij minder moet werken dan een ambtenaar die tot zijn 65 werkt,
Het moet wel gezegd worden, dat jullie vergeten te vermelden dat een ambtenaar vastheid van betrekking heeft tot 65.

Als een ambtenaar dat niet had en op zijn 55ste buiten vloog, denk ik ook wel dat hij blij zou zijn dat er brugpensioen bestaat, want geloof me, werkgevers denken eerst aan hun eigen portefieulle, en dan pas aan de rest. En oudere werknemers kosten veel en presteren (over het algemeen) minder. De kans op werk is nihil.

En brugpensioen stelt niet veel voor. Als demonen samenwoon zeker helemaal niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 16:27   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
ook bij jou komt de portemonee boven de ethiek he schoof
Eerst de seks, dan de portemonnee en dan de ethiek, zeker ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 16:45   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn beste jeugdvriend, Jan Jambon, waarmee ik sedert onze collegejaren op het St-Jan Bergmanscollege in Genk (zijn vader onderwees mij wiskunde)
bevriend ben en samen speelde bij "de Bregel" staat volledig achter mij net zoals de hele N-VA-top.
Ook binnen het ACV zijn wij aan de boom aan het schudden
.
De overheidsvakbonden zijn ook verdeeld (statutairen-contractuelen). Zij willen ook oplossingen tav de vele discriminaties. De oude garde maakt nu plaats voor jongere mensen die deze discriminaties niet appriciëren.
2 jaar geleden kreeg je bij lezersreacties weinig stemming over de ambtenarenpensioenen. Om U een idee te geven : de uitspraken van Rudi Deleeuw gisteren over pensioensparen gingen voor 90% over de onaanvaardbare ambtenarenpensioenen.
De mensen uit de privé, de contractuelen (uw EIGEN collega's) de zelfstandigen en hun klanten, de vrije beroepen, ... ZE PIKKEN HET NIET MEER!
Wij lobbiën bij de deelnemers vd pensioencommissie, sturen dagelijks mails naar ministers, staatsecretarissen, ... zelfs op Europees niveau
Wij laten niet los!
Ambtenaar, U zult inbinden.
Dat ge aan den boom van het ACW schudt, dan kan ik waarderen. Maar ge moet stoppen met het stalken van de Jan, uwe jeugdvriend. Hij heeft veel werk, zowel in Brasschaat als in de diverse geledingen van de partij waar de verkiezingen voorbereid worden.

dank u.

Nu ga ik misschien even opsnorren hoe het ook weer zat met de zeer jonge leerkrachten die pas na jaren benoemd geraken. Ze zijn wellicht goed op de hoogte van de vele voordelen die jij opsomt .... maar toch geven ze er vlug de brui aan .... om in de privé te gaan werken.

ra ra waarom.

Nogmaals ook: het is inderdaad schandalig hoe het gesteld is met onze arbeidswetgeving, breed genomen.
Een modernisering van het ambtenarenstatuut: de politiek durft niet beslissen;
de laagte van de privé-pensioenen: de politiek durft geen knopen door te hakken
de structuur van de opbouw van de pensioenen voor iedereen (langzaam neigen naar een gemengd repartitie/kapitalisatie systeem): de politiek durft geen knopen door te hakken.

Slot: demoniseren van één 'belangengroep' zal eer contraproductief werken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 16:46   #73
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Enfin, er zijn ambtenaren die 4 maanden betaald verlof per jaar krijgen die 20 uur/week werken en full-time betaald zijn.
Serieus? Wie?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 16:49   #74
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
lees het dan niet of ben je een masochist?
Als er om de haverklap spam in mijn mailbox belandt, dan lees ik die nooit en toch werkt-ie op mijn zenuwen.

Da's hier net hetzelfde : als de topiclijst hier op dagelijkse basis bestookt wordt door steeds weer opnieuw dezelfde ambtenaren-diarree van steeds weer opnieuw dezelfde persoon met steeds weer opnieuw dezelfde onjuistheden/overdrijvingen/ongenuanceerdheden, dan lees je dat op den duur uiteraard niet meer. Maar dat neemt niet weg dat het - net zoals spam in een mailbox - irritant is om dat geblaat overal tussen de interessante topics te zien opduiken.

Ik herhaal de bedenking van gisteren :
Citaat:
Als het gazon van je buurman veel mooier is dan jouw groen-met-bruin-gevlekte gras-en-molshoopmat, dan kan je twee dingen doen :
- optie a ) Je volgt het voorbeeld van je buurman en gaat net hetzelfde doen als hij. Dan heb je binnen de kortste keren óók zo'n weelderige "pelouse".
- optie b ) Je gaat er overal over gaan lopen kankeren, en start een petitie op waarmee je je buurman wil dwingen om zijn gazon te verwaarlozen tot het net zo'n troosteloos maanlandschap is als jouw gazon.

Hoe gek het ook moge klinken : velen kiezen hier blijkbaar met de grootste gedrevenheid voor optie b, terwijl een keuze voor optie a hen nochtans op ALLE vlakken een paradijselijk leven zou opleveren : meer verdienen, veel meer pensioen, ganse dagen luieren, voordelen allerhande, .... En tóch krampachtig blijven vastklampen aan optie b. Rare jongens, toch ? Wat zit daar achter ? Wat, oh wat is de reden dat dergelijke afgunstige trezebezen wél weten waar het goed is, maar er desondanks niet voor kiezen om er ook heen te gaan ? Die mensen moeten zichzelf op den duur toch vreselijk gaan haten ?
Ik vond het idee om demonen zijn eigen mega-anti-ambtenaren-topic (één, geen elvendertig per week) te geven als privé-speeltuin overigens écht niet slecht. Zelfs een afzonderlijk demonen-themaforum, waarin al zijn anti-ambtenaren-topics allemaal netjes gedump... eh... overzichtelijk bij elkaar geplaatst kunnen worden zou ik hem graag gunnen. Leuk voor hem, maar ook leuk voor mensen als ouwe knar want die kunnen hun geliefkoosde lectuur dan netjes compact bij elkaar terugvinden en consumeren, en als klap op de vuurpijl ook nog eens een zegen voor de overzichtelijkheid van het forum "Binnenland".
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".

Laatst gewijzigd door abramis brama : 15 januari 2014 om 16:51.
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 16:51   #75
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Dat hij dat dan in één en dezelfde draad doet, maar we moeten hier telkens manoeuvreren tussen die draden, én in andere draden begint hij er dan ook weer over.
²
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 17:25   #76
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enfin, er zijn ambtenaren die 4 maanden betaald verlof per jaar krijgen die 20 uur/week werken en full-time betaald zijn.
Lol, ik ken er zelfs een paar die een Sabbatical nemen, een jaar betaald verlof dus en die toch nog harder werken in dat jaar dan jij ooit gewerkt hebt.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 17:30   #77
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Lol, ik ken er zelfs een paar die een Sabbatical nemen, een jaar betaald verlof dus en die toch nog harder werken in dat jaar dan jij ooit gewerkt hebt.
Zo ken ik er ook eentje. Na 2 fallisementen is het nu een langdurig verblijf in een PAAZ afdeling. Maar da's nu wel betaald door de desbetreffende ambtenaars uitkeringsbron.
Oud 15 januari 2014, 17:56   #78
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het moet wel gezegd worden, dat jullie vergeten te vermelden dat een ambtenaar vastheid van betrekking heeft tot 65.

Als een ambtenaar dat niet had en op zijn 55ste buiten vloog, denk ik ook wel dat hij blij zou zijn dat er brugpensioen bestaat, want geloof me, werkgevers denken eerst aan hun eigen portefieulle, en dan pas aan de rest. En oudere werknemers kosten veel en presteren (over het algemeen) minder. De kans op werk is nihil.

En brugpensioen stelt niet veel voor. Als demonen samenwoon zeker helemaal niet.
Klopt hoor, maar ik heb helemaal geen probleem dat men vermijdt dat 55plussers in de armoede belanden, in tegenstelling tot demonen die dat wel wil met de ambtenaren
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2014, 18:18   #79
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Demonen heeft niks anders te doen.

Maar ik kan me vinden in uw post: laten we proberen te gaan naar een rechtvaardig pensioenbeleid waarin we verzekeren dat alle ouderen, of ze nu ambtenaar, zelfstandige of werknemer zijn geweest, een fatsoenlijk pensioen hebben. En dit betekent eigenlijk simpelweg: verhoog de pensioenen van de werknemers en zelfstandigen, en smijt de toppensioenen er bij de ambtenarij er uit (een cap, die even hoog is als de prive, en die hoort hoger te liggen als nu). Ik heb het hier dus niet over de gemeente ambtenaar die achter de balie zit, maar wel over magistraten, generaals, topambtenaren, etc....die hebben een breed genoeg salaris om er voor extras te sparen, net zoals sommige zelfstandigen en werknemers
Zeker en vast, maar je moogt u ook niet vastpinnen op één onderwerp. Het gaat om een heel systeem met voor- en nadelen tegenover de privé. Als je daarover wilt discussiëren, moet je het globaal plaatje bekijken.

Over één zaak is volgens mij wel geen discussie mogelijk: het verschil tussen een statutair en een contractuele moet verdwijnen. Daar moet een principiële keuze gemaakt worden, ongeacht de rest.
Oud 15 januari 2014, 18:28   #80
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Zeker en vast, maar je moogt u ook niet vastpinnen op één onderwerp. Het gaat om een heel systeem met voor- en nadelen tegenover de privé. Als je daarover wilt discussiëren, moet je het globaal plaatje bekijken.

Over één zaak is volgens mij wel geen discussie mogelijk: het verschil tussen een statutair en een contractuele moet verdwijnen. Daar moet een principiële keuze gemaakt worden, ongeacht de rest.
Dit is juridisch afdwingbaar! Hopelijk retro-actief!!
Gevolg zal zijn dat de pensioenen dan onmiddellijk onbetaalbaar zijn en dat de traditionele partijen imploderen.
Dan kunnen we een nieuw en rechtvaardig (volgens bijdrages) pensioensysteem opbouwen, onder curatele van Europa en zonder inmenging van zuilen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be