![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die heb ik niet gekregen... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Skobelev : 15 januari 2014 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind die werkcheque wel een goed idee..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() Dat vindt elke steuntrekker ...
Kan u ook zeggen 'waarom' ?
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen. Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 15 januari 2014 om 21:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe kan jij nu beweren dat elke steuntrekker dit vindt.. lol Ik vind het alleszins een goed idee omdat het beter is dan alleen een 'steuntrekkersloon' .. Wij zien echt wel zwarte sneeuw hoor ... En in zo'n geval kan zo'n werkcheque echt wel soelaas brengen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om u wat op weg te zetten en om eens na te denken over wie er beperkt denkt: Vanuit moreel oogpunt lijkt dat inderdaad fout, onvoorwaardelijk, aangezien luie mensen niet beloond mogen worden. Maar het basisinkomen is dan ook geen beloning. Als u idealistisch bent gaat het over het mogelijk maken van echte vrijheid. Als u economischer denkt, maakt het basisinkomen het mogelijk om mensen uit de armoede te houden (beter voor de economie) mensen gelukkiger te maken (goedkoper voor de sociale zekerheid), verbetert het de integratie in de maatschappij van voorheen marginalen (o.a. inschakelen in arbeidsmarkt), etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een infantiel gedoe zeg, omdat ik niet in katzwijm val bij name dropping van een of andere filosoof die u opdist Stel u toch niet zo aan man Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 15 januari 2014 om 21:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nog nooit van die man gehoord. Een gat in mijn cultuur, nog altijd beter dan een cultuur in mijn gat. Van filosofen bespaar ons, die zijn alleen maar een economische kost en hebben de pretentie van in onze plaats te denken. Ondertussen hebben we nood aan ingenieurs en andere knelpunt beroepen terwijl er zo jaarlijks honderden of duizenden nutteloze onnozelaars op onze kosten afstuderen en die nooit een economische meerwaarde gaan hebben voor de maatschappij.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat u het werk van een schrijver/filosoof/wetenschapper leest, en de inhoud daarvan kan plaatsen binnen een rationeel kader, u per definitie akkoord moet gaan. Het feit dat u alles wat die brave man claimt, zomaar voor logisch, en sociaal-verantwoord aanneemt, zet nog maar eens uw kortzichtigheid en naïviteit in de verf.
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hij is ook politiek econoom als u dat beter klinken vindt. Citaat:
Ik zei dus enkel dat die man zinnige dingen geschreven heeft over het basisinkomen. Wat uw oordeel is na het lezen van die zinnige dingen, voor of tegen een basisinkomen is een andere zaak. U hoeft mij dus niet kortzichtig en naïef te noemen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dus, dat begrijpt u toch ook wel hoop ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
U medeforummers het etiket opkleeft, niet te hebben gestudeerd; wat trouwens ook zeer hautain van u is. Dit enkel en alleen omdat ze niet achter de idee staan, om onvoorwaardelijk een basisinkomen te garanderen. De context, binnen de welke u verwijst naar Van Parijs, in het kader van 'dit gegarandeerd basisinkomen', geeft aan, dat u zelf ook achter de idee staat. Namelijk, de garantie op een basisinkomen, zonder dat van de ontvanger daarvan een tegenprestatie wordt verwacht. U bent kortzichtig en naïef.
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen. Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 15 januari 2014 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat ik gezegd heb dat u vermoedelijk niet gestudeerd hebt was niet omdat u niet voor het basisinkomen bent. Wel omdat u een idee (het basisinkomen) afwijst zonder onbevangen naar de argumenten pro te kijken. Ikzelf sta niet perse achter het basisinkomen. Ik vind het wel een zeer interessant idee. Net als u te snel de ideeën van Van Parijs afwijst, concludeert u veel te snel dat uw discussiepartner voor of tegen iets is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
1) U gaat ervan uit, dat ik mijn oordeel vel, zonder naar de argumenten pro en contra te kijken. Op basis waarvan maakt u dat oordeel? 2) Ik wijs het idee van een basisinkomen niet af. Helemaal niet! Wat ik wel afwijs, is het de idee van een onvoorwaardelijk basisinkomen. 'U' bent de persoon, die begrijpend moet lezen. Van Parijs is in deze zeer naïef en idealistisch.
Het leven, dat is een dansfeest voor kreupelen. Laatst gewijzigd door Sonny Crockett : 15 januari 2014 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Omdat u voorlopig enkel nog maar op de man hebt gespeeld en gezegd hebt dat Van Parijs, kortzichtig, naïef, beperkt is, zonder een inhoudelijk argument aan te dragen.
|
![]() |
![]() |