Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2014, 16:59   #841
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

@Otherwise: Kan u mij ook zeggen waarom uw 770000 medeburgers naar de fles grijpen. Vermits het allemaal brave hardwerkende mensen zijn kan het toch niet van de verveling zijn hé. En zo te zien weet jij veel, zeg maar bijna alles, dus moet je hier toch ook kunnen op antwoorden.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 17:02   #842
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
@Otherwise: Kan u mij ook zeggen waarom uw 770000 medeburgers naar de fles grijpen. Vermits het allemaal brave hardwerkende mensen zijn kan het toch niet van de verveling zijn hé. En zo te zien weet jij veel, zeg maar bijna alles, dus moet je hier toch ook kunnen op antwoorden.
Misschien omdat ze ontgoocheld zijn in de bestedingen van hun minister van defensie.
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 17:03   #843
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
aar ik nu werk en dan vooral in het weekend zou je nogal ogen opentrekken. In het begin van mijn 2de carriere was ik blij dat ik kon zeggen dat ik burger was, nu ben ik beschaamd en ben ik blij dat ik kan zeggen dat ik ex-militair ben.
Ik heb ook een gemengde loopbaan en kan daar het volgende aan toe voegen. Toen ik nog in de luchtmacht was keek ik op naar al die CEO's en andere hoge managers.

Toen ik zelf CEO werd van een groot bedrijf besefte ik na verloop van tijd pas welke talenten, ook wat management betreft, er in het leger rondlopen. En de vriendschap, teamgeest, ethiek en al het andere krijg je daar nog gratis bovenop.

De mooiste jaren van mijn beroepsleven heb ik in de luchtmacht doorgebracht en daar kan het veel grotere financiële gewin in mijn tweede carrière écht niet tegenop.
Oud 21 januari 2014, 17:10   #844
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ik heb ook een gemengde loopbaan en kan daar het volgende aan toe voegen. Toen ik nog in de luchtmacht was keek ik op naar al die CEO's en andere hoge managers.

Toen ik zelf CEO werd van een groot bedrijf besefte ik na verloop van tijd pas welke talenten, ook wat management betreft, er in het leger rondlopen. En de vriendschap, teamgeest, ethiek en al het andere krijg je daar nog gratis bovenop.

De mooiste jaren van mijn beroepsleven heb ik in de luchtmacht doorgebracht en daar kan het veel grotere financiële gewin in mijn tweede carrière écht niet tegenop.
Moeten we besluiten tot de aankoop van F35 omdat jij, ondanks je grotere financiele gewin in de privesector, minder vriendschap, teamgeest of ethiek ondervind dan in het leger? Ik heb trouwens ook nooit beweerd dat de privesector uitpuilt van ethiek, teamgeest of vriendschap: als je even op mijn naam zoekt zou ik zo zeggen: wel integendeel. Het vehikel dat voor welvaart moet zorgen is een vehikel dat gebaseerd is egoism. Bedrijven zijn alleen geinteresseerd in winst: ttz zoveel mogelijk naar zich toehalen. Er is geenenkel privebedrijf dat bezig is met het oplossen van een probleem. Een privebedrijf is alleen bezig met het maken van winst. Als men daartoe een maatschappelijk probleem dient te creeren zal men zich dat zeker niet laten.
Oud 21 januari 2014, 17:13   #845
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise Bekijk bericht
Moeten we besluiten tot de aankoop van F35 omdat jij, ondanks je grotere financiele gewin in de privesector, minder vriendschap, teamgeest of ethiek ondervind dan in het leger? Ik heb trouwens ook nooit beweerd dat de privesector uitpuilt van ethiek, teamgeest of vriendschap: als je even op mijn naam zoekt zou ik zo zeggen: wel integendeel. Het vehikel dat voor welvaart moet zorgen is een vehikel dat gebaseerd is egoism. Bedrijven zijn alleen geinteresseerd in winst: ttz zoveel mogelijk naar zich toehalen. Er is geenenkel privebedrijf dat bezig is met het oplossen van een probleem. Een privebedrijf is alleen bezig met het maken van winst. Als men daartoe een maatschappelijk probleem dient te creeren zal men zich dat zeker niet laten.
U moet niets besluiten.

U zou wel uw mening over een modern bedrijf moeten herzien.
Oud 21 januari 2014, 17:16   #846
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jeebee,

U zal me nooit ofte nimmer kunnen overtuigen van het nut van gevechtsvliegtuigen.
.
Dat hebben we ondertussen reeds begrepen. De rest negeer ik and couldn't care less wat een geitenwollensok, die van ons sitting ducks wil maken, daar verder over denkt. Ik geef u door wanneer ge moogt komen opdienen.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 17:18   #847
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Jeebee,

De kost van deze dingen is vooral wat men er NIET mee gedaan heeft. Met 4 000 000 000 euro boort men een 200 000 waterputten in de congo en redt men op termijn enkele honderdduizenden mensenlevens. Op grote schaal fabriceren van dat tuig is de 3e wereldoorlog op zich..
tja , die 200 000 waterputten, daar zullen de congolezen wel oorlog om voeren dan
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 17:26   #848
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Mijnheer JeeBee,

Ik draai nu onderhand al meer dan 20 jaar mee in de privesector en had ik wat meer een plastron gedragen en wat meer mijn bazen naar de mond gepraat, ik was ook hoog op de zg ladder geraakt. Gelukkig heb ik het zo ver niet geschopt. Let op: net als in het leger zijn er heel wat mensen ( de overgrote meerderheid zelfs) die heel plichtsbewust hun plicht doen, binnen het kader dat hen wordt opgelegd, bij velen zelfs net iets meer dan dat), maar de uiteindelijke doelstelling is van winst te maken. Er is geenenkel bedrijf dat bezig is met het zorgen van bijvoorbeeld werkgelegenheid. Werkgelegenheid en winst maken zijn trouwens dikwijls tegengesteld. Daarom dat ik het erg vind dat het EU dogma is: alles moet prive. Er zijn zaken die niet door de prive kunnen gedaan worden, gewoonweg omdat ze niet op een winstgevende manier kunnen. Na mijn legerdienst heb ik enkele jaren in de ontwikkelingssamenwerking gewerkt en ik moet zeggen dat ik daar in die enkele jaren veel nuttiger werk heb gedaan dan in 20 jaar bedrijfsleven, ook al waren de budgetten als ontwikkelingswerker ongeveer 300 keer kleiner dan in mijn huidige job.
En zelfs al is men als bedrijf winstgevend, dan is het voor mij allesbepalend wat men met de winst doet. Uitbetalen aan de aandeelhouders? Herinvesteren in het bedrijf? Herinvesteren in het creeren van overcapaciteit, ttz de toegevoegde waarde opnieuw vernietigen. Heb voor een succesvol bedrijf dat zoveel investeerde in capaciteitsuitbreiding dat haar capaciteit nu voor de helft ongebruikt is: weg is het geld en de gecreeerde kans....
Oud 21 januari 2014, 17:28   #849
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allé, het verhaal is al veel minder straf, het gaat over wat mensen doen in hun vrije tijd dat wordt geprojecteerd op een ganse organisatie.

Maar zelfs dit verhaal geloof ik niet. Pertinent niet.
Ik heb in m'n leven ook al wat pintelierders bezig gezien maar 24 pinten, dagelijks ???
O. mag een béétje overdrijven maar niet teveel...

Laatst gewijzigd door Boduo : 21 januari 2014 om 17:28.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2014, 17:31   #850
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijnheer JeeBee,

Ik draai nu onderhand al meer dan 20 jaar mee in de privesector en had ik wat meer een plastron gedragen en wat meer mijn bazen naar de mond gepraat, ik was ook hoog op de zg ladder geraakt. Gelukkig heb ik het zo ver niet geschopt. Let op: net als in het leger zijn er heel wat mensen ( de overgrote meerderheid zelfs) die heel plichtsbewust hun plicht doen, binnen het kader dat hen wordt opgelegd, bij velen zelfs net iets meer dan dat), maar de uiteindelijke doelstelling is van winst te maken. Er is geenenkel bedrijf dat bezig is met het zorgen van bijvoorbeeld werkgelegenheid. Werkgelegenheid en winst maken zijn trouwens dikwijls tegengesteld. Daarom dat ik het erg vind dat het EU dogma is: alles moet prive. Er zijn zaken die niet door de prive kunnen gedaan worden, gewoonweg omdat ze niet op een winstgevende manier kunnen. Na mijn legerdienst heb ik enkele jaren in de ontwikkelingssamenwerking gewerkt en ik moet zeggen dat ik daar in die enkele jaren veel nuttiger werk heb gedaan dan in 20 jaar bedrijfsleven, ook al waren de budgetten als ontwikkelingswerker ongeveer 300 keer kleiner dan in mijn huidige job.
En zelfs al is men als bedrijf winstgevend, dan is het voor mij allesbepalend wat men met de winst doet. Uitbetalen aan de aandeelhouders? Herinvesteren in het bedrijf? Herinvesteren in het creeren van overcapaciteit, ttz de toegevoegde waarde opnieuw vernietigen. Heb voor een succesvol bedrijf dat zoveel investeerde in capaciteitsuitbreiding dat haar capaciteit nu voor de helft ongebruikt is: weg is het geld en de gecreeerde kans....
Ik vraag me altijd af wat een topingenieur van FN in Herstal 's avonds bij zijn thuiskomst tegen zijn vrouw zegt: 'Vrouwlief, ik heb vandaag een fantastische uitvinding gedaan: ik heb een machinegeweer uitgevonden waarmee men iemand op 1 km zonder probleem een kogel door het hoofd schiet en voorheen kon dat maar tot op 500 m'. En dan de reactive van die vrouw:' Goed gewerkt, schat, ik ben fier op je. Je moet je uitvinding maar eens op mij uitproberen.'
Oud 21 januari 2014, 17:31   #851
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jeebee,

U zal me nooit ofte nimmer kunnen overtuigen van het nut van gevechtsvliegtuigen.
De kost van deze dingen is vooral wat men er NIET mee gedaan heeft. Met 4 000 000 000 euro boort men een 200 000 waterputten in de congo en redt men op termijn enkele honderdduizenden mensenlevens. Op grote schaal fabriceren van dat tuig is de 3e wereldoorlog op zich.
En nu ga ik hier geen tijd meer insteken. Die vliegtuigen zullen er toch komen, ik geef me gewonnen. De Crem moet maar 1 keer zeggen dat hij voor aankoop is om alle militairen en hun echtgenotes op hem te laten stemmen. Hij koopt daarmee dus ook nog eens zijn Eigen herverkiezing.
Sinds mijn legerdienst is mijn idee over de menselijke soort inderdaad zwaar gekrompen. Wie echt christelijk is, kan niet meestappen in de logica van militair opbod. Ik geloof niet in het oog om oog, tand om tand principe en zal er ook nooit in geloven.

En ook gewoon op logische basis: wie en hoe gaat er iemand een lastenboek opstellen voor een dergelijk vliegtuig? Als dat tuig zus en zo kan versnellen dan kunnen we deze of gene potentiele vijand de baas, een potentiele vijand die bezig is met de aankoop van dezelfde vliegtuigen, wellicht zelfs bij dezelfde fabricant.

Er is bij dergelijke aankopen slechts 1 winnaar: de fabricant en haar aandeelhouders.
De fabrikant en zijn aandeelhouders zijn, op korte termijn, inderdaad de eerste winnaars.
Wij allemaal die volgend jaar al 70 jaar zónder oorlog leven, zijn de gróte winnaars.
Oud 21 januari 2014, 17:35   #852
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Dat hebben we ondertussen reeds begrepen. De rest negeer ik and couldn't care less wat een geitenwollensok, die van ons sitting ducks wil maken, daar verder over denkt. Ik geef u door wanneer ge moogt komen opdienen.
Heb tijdens mijn legerdienst ooit opgediend tijdens een schranspartij voor beroepsmilitairen, trouwens, in die kazerne waarvan hoger sprake.
Oud 21 januari 2014, 17:35   #853
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb trouwens een email naar decrem gedaan en hij heeft me op een laffe manier een medewerker van hem laten antwoorden dat hij spijtig genoeg niet anders kan dan voor de aankoop zijn van deze dingen. Hij kan uiteraard wel tegen zijn, maar hij is er gewoon te laf en te ambitious voor. In het openbaar zeggen dat hij voor is en prive zeggen dat hij in wezen tegen is maar gedwongen is. Schijtluizerij...
Jij schijnt de definitie van "politieker" niet te kennen.
Tip: Haal ergens de tv-reeks "Borgen" op dvd , bekijk dat en spreek d?*n ...
Oud 21 januari 2014, 17:39   #854
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zelfs wanneer men als bedrijf winst boekt? De essentie van een bedrijf én de enige manier om te overleven bestaat er in winst te maken.

Winst NA belastingen weliswaar.

Van die belastingen kunnen - eventueel - een paar waterputjes geslagen worden, voor mijn part zelfs 200.000 in Congo.

Het zijn overigens de ondernemers, de bedrijven en niemand anders, door de belastingen die ze betalen, door de mensen die ze te werk stellen, die zorgen voor het bestaan van een sociaal weefsel.

En wat ze met hun winst doen? Dat is hun probleem en het probleem van de aandeelhouders die risico genomen hebben. Wat jij met jouw 'winst' doet nadat alle facturen en belastingen betaald zijn is tenslotte ook jouw probleem, al wachten er nog 200.000 waterputten in Congo alleen.
Oud 21 januari 2014, 17:47   #855
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijnheer JeeBee,

Gelukkig...niet zo ver... = (Onzin)²
Oud 21 januari 2014, 19:45   #856
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

@Otherwise: ik wil een deal met je maken. We schaffen het leger af, alle militairen krijgen geen dop, vermits in Belgie iedereen gelijk voor de wet, niemand nog dop in Belgie, vermits we moeten besparen, asiel en migratie zetten we stop, gelukszoekers uit andere landen terug naar land van herkomst, elke vorm van religie krijgt geen staatssubsidie meer- gelovigen moeten maar zelf zorgen voor de financiering van hun godsdienst, bij alle evenementen wordt de ordehandhaving volledig betaald met de opbrengsten van het evenement, kindergeld schaffen we af-wie kindjes wil zal er zelf moeten voor betalen. Amaai zeg Otherwise, wij gaan nogal besparen, jij en ik. En voor ik het vergeet, geen NAVO-lidmaatschap meer want die gaan een bijdrage van 1.5% van ons BBP vragen als we erbij willen blijven zonder leger(ongeveer 5.7miljard euro/jaar). En uw burger-politieke-leiders, onmiddellijk alle ambities opbergen want het mag ons vanaf nu niks meer kosten, dwz, geen secretaris-generaal van de NAVO(DeCRem), geen europees commissievoorzitter(Verhofstadt), geen europese President(Van Rompuy), geen eurocommissaris(Den Gucht). Allemaal niet meer nodig. En dan de koekendozenromantiek te Laeken, afschaffen die handel, we hoeven geen president, we maken van de premier een ministerpresident. Goch Otherwise, wij gaan nogal besparen jij en ik.

Laatst gewijzigd door graaf de bethune : 21 januari 2014 om 19:46.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2014, 09:40   #857
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De fabrikant en zijn aandeelhouders zijn, op korte termijn, inderdaad de eerste winnaars.
Wij allemaal die volgend jaar al 70 jaar zónder oorlog leven, zijn de gróte winnaars.
En gaat dat blijven duren als we zulke tuigen kopen?
We gaan daar geen waterfleskes mee droppen he.
Dat is een machien gebouwd om met precisie te doden.
Met wie is België in conflict om de noodzaak te zien in oorlog te gaan?

We kopen dat gewoon om ons op termijn in het Oosten te gaan moeien. En als dat slecht uitdraait kan het wel eens zijn dat ge de komende 70 jaar een heel nieuwe realiteit beleeft. Sommige laat dat koud, maar ik geef om de wereld.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2014, 10:03   #858
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En gaat dat blijven duren als we zulke tuigen kopen?
We gaan daar geen waterfleskes mee droppen he.
Dat is een machien gebouwd om met precisie te doden.
Met wie is België in conflict om de noodzaak te zien in oorlog te gaan?

We kopen dat gewoon om ons op termijn in het Oosten te gaan moeien. En als dat slecht uitdraait kan het wel eens zijn dat ge de komende 70 jaar een heel nieuwe realiteit beleeft. Sommige laat dat koud, maar ik geef om de wereld.
Zoals we stelden in de vorige posts van deze draad:
Si vis pacem, para bellum
Graag de hele draad lezen alvorens de "argumentatie" van Otherwise te herkauwen (vermoeiend hoor)
Oud 22 januari 2014, 10:13   #859
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Zoals we stelden in de vorige posts van deze draad:
Si vis pacem, para bellum
Graag de hele draad lezen alvorens de "argumentatie" van Otherwise te herkauwen (vermoeiend hoor)
Toch nog één kleine poging.

Wanneer de politie morgen stopt met alcoholcontroles - deze thread was de laatste dagen toch gedompeld in alcoholdampen - dan zijn er overmorgen geen dronken chauffeurs meer.

(Elke gelijkenis met de rol van een modern leger als vredeshandhaver is niet louter toevallig.)
Oud 22 januari 2014, 12:27   #860
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch nog één kleine poging.

Wanneer de politie morgen stopt met alcoholcontroles - deze thread was de laatste dagen toch gedompeld in alcoholdampen - dan zijn er overmorgen geen dronken chauffeurs meer.

(Elke gelijkenis met de rol van een modern leger als vredeshandhaver is niet louter toevallig.)
Doe geen moeite Sir. De dwang om Gutmensch te zijn overheerst bij deze mensen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be